Bekijk originele versie : gaan de kinderen van de ongelovigen ook naar de hel???
MissLovePeace
04-02-2003, 09:37
Zaterdag is er hier bij mij in de buurt een jongetje van 13 neergeschoten, zomaar omdat hij met sneeuwballen aan het gooien was. Het gebeurde hier in Rotterdam bij metro Slinge.
Ik vond het zo erg, vooral omdat ik daar vaak kom.
Het was een 13-jarig jongetje. Ik heb begrepen dat hij heel lief en rustig was, maar hij is nu dood.
Mijn vraag is nu... Hoe zit dat met die kinderen die dood gaan, kinderen waarvan de ouders niet in Allah(swt) geloven....
Gaan die ook naar de hel???? Kan iemand daar iets over zeggen? Of waren ze te klein om te beseffen dat de islam het ware geloof is. Ik wil het echt heel graag weten met alle zekerheid.
Alvast bedankt.
een kind is een kind dus hemel. En het is Allah die alhorend en alwetend is geloof wel dat hij goed weegt en rechtvaardig is. He's love ;)
salam, iedereen onder de 15 gaat naar djanna
Origineel gepost door etoadou
salam, iedereen onder de 15 gaat naar djanna
Daar sluit ik me bij aan. Misschien heeft hij juist het geluk dat hij eerder is overleden...Wie wil er nou niet gelijk naar de Hemel..
bentbled
04-02-2003, 17:03
Ik weet het niet en komt jullie antwoord uit de koran of sounah? Of zeggen jullie maar wat zonder kennis?
Toufik19
04-02-2003, 17:31
Origineel gepost door MissLovePeace
... Hoe zit dat met die kinderen die dood gaan, kinderen waarvan de ouders niet in Allah(swt) geloven....
Gaan die ook naar de hel????
zodra een kind de puberteit bereikt heeft,worden ze aanzien als "volwassen" volgens de islamitische wet.dus vanaf 12jaar ongeveer.
Origineel gepost door Toufik19
zodra een kind de puberteit bereikt heeft,worden ze aanzien als "volwassen" volgens de islamitische wet.dus vanaf 12jaar ongeveer.
is er ooit een moslim de oorlog ingegaan op leeftijd van 12?
nooit is het antwoord. dus 12 is fout!
15 is goed.
14 is twijfelachtig.
Origineel gepost door bentbled
Ik weet het niet en komt jullie antwoord uit de koran of sounah? Of zeggen jullie maar wat zonder kennis?
waarom koop jij geen boek om te controleren of we onze kennis uit niets halen!
jij durt wel te praten zonder kennis!
Toufik19
04-02-2003, 18:49
is er ooit een moslim de oorlog ingegaan op leeftijd van 12?
nooit is het antwoord. dus 12 is fout!
15 is goed.
14 is twijfelachtig.
bewijs het dan.als volgens de islamitische wet een jongen/meisje de puberteit bereikt dan zijn ze volwassen volgens deze wet.vanaf de puberteit zijn ze verplicht te vasten,bidden.
Waarom kom jij niet met bewijs?
Toufik19
04-02-2003, 20:23
Waarom kom jij niet met bewijs?
omdat ik reageerde op JOUW posting waarin je zei dat iedereen onder 15 naar djanna gaat.jij hebt gepost,dus ondersteun het met bewijs.
maar jij hebt ook wat gezegd zonder bewijs. dus wil bewijs zoeken voor je bewering en als voorbeeld fungeren
Mensen mensen word er dan werkelijk om alles getwist????g
Ga ervan uit dat Allah oordeelt en dat hij het het beste weet. Bij de een begint de pubertijd op zijn 12e bij de ander is dat op zijn 11e. Je kunt er geen bepaalde leeftijd aan vastplakken.
nee
meestal 15
zo iets staat in hadith die daarover gaat, als iemand de oorloog in kan
bentbled
05-02-2003, 16:50
waarom koop jij geen boek om te controleren of we onze kennis uit niets halen!
jij durt wel te praten zonder kennis!
Waarom wordt jij boos als ik vragen mag? Heb ik iets stoms gezegd of zo? Ik zeg alleen dat ik een goed juist antwoord wil en niet iets dat verzonnen is. En hoezo durf ik wel te praten met kennis? Maar goed wat je ook bedoeld ik vergeef je wel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.