Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : lees hoe lief mijn arabiertjes zijn voor een Nederlander

Pagina's : [1] 2

moppi
02-02-2005, 12:09

Iraakse politie houdt Nederlandse journalist vast Uitgegeven: 1 februari 2005 19:51 AS SAMAWAH - De Iraakse politie heeft dinsdagmiddag de Nederlandse journalist Hans-Jaap Melissen van de Wereldomroep in As Samawah in het zuiden van Irak opgepakt. Na een kort verhoor heeft zij hem anderhalf uur later teruggebracht naar de Nederlandse basis Camp Smitty. De politie had de Nederlandse militaire leiding eerder meegedeeld dat zij de journalist "wegens verdacht gedrag" had opgepakt. De verslaggever was op eigen gelegenheid naar As Samawah gegaan. Westerling Melissen is een ervaren verslaggever in Irak. In As Samawah bezocht hij kennissen. "De politie hield mij aan omdat zij het opmerkelijk vond dat een westerling zonder wapen en zonder begeleiding van militairen in het centrum van de stad rondliep", aldus de Wereldomroep-verslaggever, toen hij terug was op het Nederlands kamp. Zwaailicht De Iraakse politie verhoorde Melissen en zijn tolk korte tijd. "Ze waarschuwden mij voor criminele bendes. Na het verhoor en na contact met de Nederlandse militairen op Camp Smitty, werd Melissen "met zwaailicht aan" door de Irakezen teruggebracht naar de Nederlandse basis. "Ik vind niet dat het onveilig is in de stad. Ik zou het morgen weer kunnen doen", aldus Melissen.

moppi
02-02-2005, 12:34
35 keer bekeken en niemand reageerd....nou wordt mijn volk nog geprezen ofniet :D

Peej
02-02-2005, 12:49
Inderdaad zeer netjes en zeer beschaafd van de Irakese Politie. Zou hun houding misschien ook te maken kunnen hebben met het feit dat er in het zuiden van Irak wederzijds respect is tussen de Irakezen en de Nederlanders? Gewoon omdat de Nederlanders het daar zo goed doen. De verkiezingen in het Zuiden van Irak zijn ook al zo vlekkeloos verlopen. Hoge opkomst en geen onvertogen woord gevallen. De Nederlanders doen het daar gewoon heel goed in samenwerking met de plaatselijke bevolking. Erg leuk nieuws dan ook, dit bericht over die ongewapende buitenlandse journalist die daar gewoon zonder problemen rond kan lopen.

Blade20
02-02-2005, 12:53
hahaha, nou ik prijs je volk wel hoor, bij dezen. Ik denk dat de aanpak in irak heel belangrijk is. De Nederlandse militairen, pakken het veel rustiger aan naar het schijnt als de VS of de Britten en zowaar worden ze minder lastig gevallen door aanslagen, het is zelfs een zonderling iets. Natuurlijk speelt mee, dat sommige zo verblind zijn met haat jegens de VS dat ze alles zullen doen voor een dode VS soldaat. En natuurlijk speelt mee dat de Soennieten (wellicht terecht) bang zijn dat ze worden verdrukt door de Sjieten. Maar het gedrag ten opzichte van de burgers in Irak lijkt ook mij een belangrijke factor. In ieder geval is het fijn om te zien dat het niet schering en inslag hoeft te zijn in Irak, maar veeleerder dat schering en inslag enkel daar zijn waar angst voor verandering leeft.

doc25
02-02-2005, 12:58

volgende keer zal hij misschien minder geluk hebben

Lamya
02-02-2005, 13:00
Tja, normaal is als je gewoon op straat kunt lopen. Abnormaal is als je door de politie moet worden teruggebracht. Nu is dat daar de situatie anders dan hier. Bedank het volk omdat ze hem niet vermoord hebben? Jij bent echt lomp, hoe bedoel je het is normaal als je daar gewoon op straat kunt lopen, hallo het is oorlog! En je hoeft hem niet te bedanken dat ze hem niet vermoord hebben, maar het is toch een teken van goed gedrag en dat het nu misschien de goede kant op gaat met Irak? Moeilijk hé als arabieren eens goed in het nieuws komen...blijft vervelend... Jammer voor je!

moppi
02-02-2005, 14:31
hahaha, nou ik prijs je volk wel hoor, bij dezen. Ik denk dat de aanpak in irak heel belangrijk is. De Nederlandse militairen, pakken het veel rustiger aan naar het schijnt als de VS of de Britten en zowaar worden ze minder lastig gevallen door aanslagen, het is zelfs een zonderling iets. Natuurlijk speelt mee, dat sommige zo verblind zijn met haat jegens de VS dat ze alles zullen doen voor een dode VS soldaat. En natuurlijk speelt mee dat de Soennieten (wellicht terecht) bang zijn dat ze worden verdrukt door de Sjieten. Maar het gedrag ten opzichte van de burgers in Irak lijkt ook mij een belangrijke factor. In ieder geval is het fijn om te zien dat het niet schering en inslag hoeft te zijn in Irak, maar veeleerder dat schering en inslag enkel daar zijn waar angst voor verandering leeft. een keer goed nieuws uit het Midden-Oosten...nietwaar?? :D

moppi
02-02-2005, 14:33
Tja, normaal is als je gewoon op straat kunt lopen. Abnormaal is als je door de politie moet worden teruggebracht. Nu is dat daar de situatie anders dan hier. Bedank het volk omdat ze hem niet vermoord hebben? yeps...en dat de Iraakse politie goed heeft gehandeld, aangezien hij is een gevaarlijke zone liep... :)

Batvink
02-02-2005, 14:44
Iraakse politie houdt Nederlandse journalist vast Uitgegeven: 1 februari 2005 19:51 AS SAMAWAH - De Iraakse politie heeft dinsdagmiddag de Nederlandse journalist Hans-Jaap Melissen van de Wereldomroep in As Samawah in het zuiden van Irak opgepakt. Na een kort verhoor heeft zij hem anderhalf uur later teruggebracht naar de Nederlandse basis Camp Smitty. De politie had de Nederlandse militaire leiding eerder meegedeeld dat zij de journalist "wegens verdacht gedrag" had opgepakt. De verslaggever was op eigen gelegenheid naar As Samawah gegaan. Westerling Melissen is een ervaren verslaggever in Irak. In As Samawah bezocht hij kennissen. "De politie hield mij aan omdat zij het opmerkelijk vond dat een westerling zonder wapen en zonder begeleiding van militairen in het centrum van de stad rondliep", aldus de Wereldomroep-verslaggever, toen hij terug was op het Nederlands kamp. Zwaailicht De Iraakse politie verhoorde Melissen en zijn tolk korte tijd. "Ze waarschuwden mij voor criminele bendes. Na het verhoor en na contact met de Nederlandse militairen op Camp Smitty, werd Melissen "met zwaailicht aan" door de Irakezen teruggebracht naar de Nederlandse basis. "Ik vind niet dat het onveilig is in de stad. Ik zou het morgen weer kunnen doen", aldus Melissen. ze kennen die liedje van bob marley nog niet ''kill the with people''!!!!! :D

moppi
02-02-2005, 14:48
batvink...gemenerik:ego:

Kareem82
02-02-2005, 14:55
ruik ik hier arabisch nationalisme?

moppi
02-02-2005, 15:01
ruik ik hier arabisch nationalisme? ruik ik hier een Marokkaan :D ...en nee het is niet nationalistisch bedoeld...gewoon dat er een keer iets positiefs uit het midden oosten komt...

Kareem82
02-02-2005, 15:04
nope ik ben ook libanees maar ik bedoel alleen dat nationalisme zwaar fout is wat maakt jou beter dan een ander bij Allah swt ? alleen je taqwa

moppi
02-02-2005, 17:14
nope ik ben ook libanees maar ik bedoel alleen dat nationalisme zwaar fout is wat maakt jou beter dan een ander bij Allah swt ? alleen je taqwa sorry hoor maar wat zeg je nu?? omdat ik alleen een keer iets positief post begin je me meteen uit te maken voor nationalist?? wie denk je wel niet wie je bent?? :confused: heb ik gezegd dat ik beter ben dan een ander?? sorry hoor maar lees eerst wat beter voordat je reageerd!!!

Kareem82
02-02-2005, 17:22

waar maak je dat uit dat ik je voor nationalist uitmaak ik geef alleen dat nationalisme zwaar fout is mooie vlag he die is door engeland uitgekozen

Pagina's : [1] 2