Bekijk originele versie : Toezicht Marokkaanse vaders Hoog Catharijne
In Utrecht gaan op donderdag tijdens de koopavond in winkelcentrum Hoog Catharijne Marokkaanse vaders rondlopen om op relletjes beluste Marokkaanse jongeren op hun gedrag aan te spreken. De vaders nemen dit initiatief na de schermutselingen tussen jongeren en de politie tijdens de afgelopen twee koopavonden in het winkelcentrum.
Volgens burgemeester Annie Brouwer van Utrecht is het voorlopig voldoende dat de Marokkaanse vaders komen helpen. Meer politie-inzet is dan ook niet nodig, zo meent ze.
Bron: RTV Utrecht
Gepubliceerd: dinsdag 1 februari 2005
Lijkt me een goed initiatief.
Het is om je dood te schamen.....
Waarom? Ik zou me kunnen voorstellen dat die raddraaiers meer ontzag hebben voor die vaders dan voor de politite. Waarom dan niet proberen? Misschien helpt het.
Het zou eigelijk niet zo moeten zijn dat ze meer ontzag voor de vaders hebben ,dan voor de politie.
Helaas is het wel zo en is dit een heel goede manier
Alleen vrees ik dat het inzetten van marokkaanse ouders ook niet mag baten.
Natuurlijk is dit een uitstekend initiatief van deze 'winkelcentrumvaders' en een goede uitbreiding van het buurtvadersinitiatief.
Maar van de andere kant is het eigenlijk ook wel schandalig dat het nodig is.
Het is toch belachelijk dat het tuig wat een hoop ellende veroorzaakt op déze manier een verbale draai om de oren moet krijgen.
Hoewel dit misschien wel een goede oplossing is zou ik misschien nog liever zien dat het gewoon de politie is die keihard optreed tegen het tuig wat het hier verziekt. Of is het zo dat dit groepje raddraaiers wat nu in de gaten moet worden gehouden alleen maar respect heeft voor ouderen vanuit hun eigen achtergrond. Zijn dit van die eikeltjes die alleen maar op deze manier aangepakt kunnen worden omdat ze bij reacties van mensen die niet uit hun groep komen meteen schreeuwen dat ze gediscrimineerd worden?
Laat dat tuig zich alsjeblieft gedragen zeg!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.