Bekijk originele versie : Israëlische leger schoot met opzet 13 jarige jongen dood!!
Volkskrant 24 septmber 2002
'Israëlische leger schoot met opzet 13-jarige dood'
The Guardian
Jeruzalem
Een Israëlische soldaat heeft met opzet een 13-jarige Palestijnse jongen
doodgeschoten zonder dat van enige provocatie sprake wat. Dat hebben
twee Britse vrijwilligers van een mensenrechtenorganisatie gezegd die
het incident hebben gezien. Een woordvoerder van het Israëlische leger
heeft bevestigd dat een onderzoek naar de schietpan, is ingesteld.
'Ik stond zondag met drie andere vrijwilligers op een straat in Nablus,
samen met Baha Atbahsh, die vaak met ons meeliep', zegt een van de
getuigen. die als voornaam Al opgeeft. `Er waren wat stenen gegooid naar
tanks en naar pantservoertuigen die toezien op het naleven van de
avondklok. Dat gebeurt vaak. Dan gaan we altijd aan de kant staan om de
zaak in de gaten te houden. We zorgen er altijd voor dat de Israëli's
ons zien en we staan niet dicht bij kinderen, om hen niet aan te
moedigen.'
Het stenengooien leek over en mensen gingen weg toen een pantserwagen
stopte. Ik hoorde een enkel schot en Baha lag op de grond. met glazige
ogen en bloed dat uit zijn mond kwam. Het was duidelijk dat hij geen
kans had. Binnen twee minuten kwam er een ambulance. Hij stierf in de
ambulance, Een hoge-snelheidskogel had zijn linkerlong verwoest.'
Al, die zijn voornaam niet wil geven vanwege problemen die vrijwilligers
volgens hem op het vliegveld krijgen als ze Israël willen verlaten,
werkt sinds zes weken in Nablus. 'Dit is het ergste wat ik in mijn leven
heb gezien. Op geen enkele wijze kan Baha een bedreiging hebben gevormd
voor een soldaat op veertig meter in een pantser wagen. Zelfs als hij
een steen in zijn handen had gehad, kon hij die niet met resultaat van
zo'n afstand gooien. Wat mij betreft zijn deze mensen kindermoordenaars,
of ze nou wel of niet hebben gericht op de jongen.'
Een andere van de vier vrijwilligers, de 24-jarige Ewa Jasiewics uit
Londen vertelt: 'Een pantserwagen kwam en stopte links van de weg. Een
soldaat kwam eruit, ik zag hem met zijn geweer en hij mikte op een paar
kinderen in de straat. Er was op dat moment geen sprake van het gooien
van stenen of van schieten.
In de maand die ze op de West-oever en in Gaza heeft doorgebracht, heeft
Jasiewics vaak gezien dat soldaten richten op mensen zonder dat er iets
gebeurt. 'Nu was het anders, deze soldaat schoot. het was geen toeval.
De soldaten besloten hem te doden.' Ze beschuldigde het leger
ervan welbewust op Albahsh te hebben geschoten omdat hij
internationale vrijwilligers had geholpen als gids en tolk.
Een woordvoerder van het Israëlische leger zei maandag dat het leger
erachter probeert te komen wat er is gebeurd. 'De eerste inschatting was
dat de patrouille een kind zag met een brandbom, die door het jongetje
werd afgestoken.' Een arts van het ziekenhuis in Nablus zei dat de
jongen was gedood door een kogel die was doorgedrongen in zijn long.
Nablus heeft van alle steden op de Westoever het meest geleden van de
verwoestingen die zijn aangericht sinds het leger de stad herbezette.
Sinds 21 juni heerst er vrijwel constant een avondklok om te voorkomen
dat Palestijnse militanten Israëlische burgers aanvallen. Kinderen
kunnen niet naar school, winkels zijn dicht en boeren kunnen hun
producten niet verkopen
Volkskrant 24 septmber 2002???
Wel oud nieuws toch :moe:
Nou, echt, zo'n Louiz gunt die Palestijnen geen vrede, want als zij de joden niet meer haten dan hoeven hij en zijn blinde kornuiten het helemaal niet te doen. En dat willen ze niet. Palestijnen moeten in oorlog blijven met Israel, en als er dan slachtoffers vallen heeft Louiz weer een goede dag: een dag vol jodenhaat.
De Palestijnen en Israel bereiden hun vredesbesprekingen voor en hij komt met een oud en tendentieus berichtje.
Scottie.
Ik hoop dat het wat wordt met die vredebesprekingen.
Als het 'goed' verloopt, dan zou dat wel eens een voorbeeld kunnen zijn voor de rest. (Ofzo).
Nou, echt, zo'n Louiz gunt die Palestijnen geen vrede, want als zij de joden niet meer haten dan hoeven hij en zijn blinde kornuiten het helemaal niet te doen. En dat willen ze niet. Palestijnen moeten in oorlog blijven met Israel, en als er dan slachtoffers vallen heeft Louiz weer een goede dag: een dag vol jodenhaat.
De Palestijnen en Israel bereiden hun vredesbesprekingen voor en hij komt met een oud en tendentieus berichtje.
Scottie.
Scottie je kan het ook andersom bekijken. Als wij alle joden de Palestijnen een eigen staat gunnen en stoppen met het deel van hun land te bezetten, dan zal de haat van de Palestijnse kant stoppen. Wij joden haten over het algemeen ook de Palestijnen! Ik ben zelf joods Scottie en weet hoe de steel in de vork zit!
Scottie je kan het ook andersom bekijken. Als wij alle joden de Palestijnen een eigen staat gunnen en stoppen met het deel van hun land te bezetten, dan zal de haat van de Palestijnse kant stoppen. Wij joden haten over het algemeen ook de Palestijnen! Ik ben zelf joods Scottie en weet hoe de steel in de vork zit!
Hm, "als 'wij alle Joden' de Palestijnen hun staat gunnen..."
"Wij Joden haten over het algemeen ook de Palestijnen".
On-navolg-baar, Louiz. Je zegt dat 'jullie' de Palestijnen hun staat moeten gunnen. En dan zeg je ook dat je ze 'over het algemeen' ook haat?
:confused:
Dus m.a.w. omdat 'jullie' de Palestijnen 'over het algemeen' ook haten, pikken jullie hun land in?
= Huh?
Scottie, ik heb alles nagetrokken. Hij is één en grote leugenaar. Hij heeft niks te maken met Joods zijn. Hij probeert zich voor te doen als een jood die moslim werd om zo de joden in het zwarte daglicht te stellen, maar binnenkort zal zijn spelletje afgelopen zijn. :)
Zo zijn er ook mensen bij de Politiek. LPF. :D
Danielle2
01-02-2005, 15:02
Jij bent net zo joods als het achtereind van een varken.
Jij bent net zo joods als het achtereind van een varken.
Dat bepaal jij?
Hm, "als 'wij alle Joden' de Palestijnen hun staat gunnen..."
Ik ben joods van afomst en er zijn genoeg joden met mij die de Palestijnen een eigen staat gunnen, maar er zijn er teveel die tegen een Palestijnse staat zijn, ZIONNISTEN!
"Wij Joden haten over het algemeen ook de Palestijnen".
Joden haten over het algemeen ook de Palestijnen, er zijn genoeg uitzonderingen waaronder ikzelf. Ik zeg wij joden omdat ik daar ook onderdeel van ben en zeg daarom ook over het algemeen.
On-navolg-baar, Louiz. Je zegt dat 'jullie' de Palestijnen hun staat moeten gunnen. En dan zeg je ook dat je ze 'over het algemeen' ook haat?
Net uitgelegd aan je
:confused:
Dus m.a.w. omdat 'jullie' de Palestijnen 'over het algemeen' ook haten, pikken jullie hun land in?
= Huh?
Er zijn genoeg joden die de Palestijnen hun land gunnen! Begrijp me nou eens goed!
Scottie, ik heb alles nagetrokken. Hij is één en grote leugenaar. Hij heeft niks te maken met Joods zijn. Hij probeert zich voor te doen als een jood die moslim werd om zo de joden in het zwarte daglicht te stellen,maar binnenkort zal het afgelopen zijn met zijn walgelijke spelletjes :)
ik hoop het ik hoop het
Volkskrant 24 septmber 2002???
Wel oud nieuws toch :moe:
Het is gewoon gebeurd en het gebeurd nog steeds!
Het ergste voor iemand die haat is te ontdekken dat hij al zijn jaren heeft verspilt aan het haten van iemand zonder goede reden. Je kunt wel leren iemand niet meer te haten en je fout inzien, maar je kunt de verloren jaren en de verloren levens nooit meer terugwinnen.
Dat is het trieste aan de hele Israel en Palastinacrisis, de levens en verloren jaren aan haat onderling zijn nooit meer terug te winnen, nog goed te praten. Jammer van allemaal die zielen die voorgoed verloren gaan, maar regels zijn regels.
Let op het jaartal "2002". Als dat geen teken van achterlijkheid is om berichten te plaatsen op 'het nieuws van de dag' die enkele jaren geleden plaatsvonden.
Dat het oud nieuws is, wil niet zeggen dat het nooit is voorgekomen. Immers die soldaat is nooit veroordeeld, en het blijft een afschuwelijke daad van die barbaarse soldaten van Israel
Ik ben joods van afomst en er zijn genoeg joden met mij die de Palestijnen een eigen staat gunnen, maar er zijn er teveel die tegen een Palestijnse staat zijn, ZIONNISTEN!
Joden haten over het algemeen ook de Palestijnen, er zijn genoeg uitzonderingen waaronder ikzelf. Ik zeg wij joden omdat ik daar ook onderdeel van ben en zeg daarom ook over het algemeen.
Net uitgelegd aan je
Er zijn genoeg joden die de Palestijnen hun land gunnen! Begrijp me nou eens goed!
Ok. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.