Bekijk originele versie : sommige Marokkanen en hun afspraken!!
visagist
31-01-2005, 16:50
echt ik word het zo'n beetje zat.Sommige mensen :kwaad: hebben geen manieren geleerd.
ik heb dit meegemaakt in korte tijd
- 1e keer: een meisje maakte met mij afspraken om voor haar 8 soorten koekjes te maken en van elke soort 200 stuks.Ik heb ze netjes gemaakt (ze wou niet van te voren betalen en ik dacht oke geen probleem).De dag dat ze het moest ophalen is ze niet komen opdagen!!!Zat ik hier met 1600 stuks koekjes.
-2e keer: heb ik bij een paar meiden kapsels gemaakt bij hen thuis en de limo die hun zou ophalen is veelste vroeg gekomen.Dus ik moest alles snel snel doen anders zullen ze niet naar de zaal worden gebracht.En toen ik klaar was, waren ze foetsie.Geen geld niks.Ik heb ze toen gebeld,zeggen ze: ben je daar nog?? :maf: ik zat in hun huis alleen achter met de kokkin en mijn man buiten aan het wachten.Daar zat ik dan 2 uur lang te wachten :kwaad: en dan kwamen ze eraan.Krijg ik minder geld ook nog,omdat ze geen geld hadden en dus geen vervoer om snel te kunnen pinnen.
-3e keer:Heeft een meisje met mij een afspraak gemaakt om de koekjes en salade en pestillat te komen proeven.Is ze niet op komen dagen.Later heb ik haar gebeld en zegt ze sorry er kwam iets tussen.(ik dacht oke geeft niet, ookal kon ze toch gewoon bellen)?Dus maken we een 2e afspraak en ik maak weel alles voor haar en is ze weer niet gekomen.Toen ik haar probeerde te bellen dan was of haar gsm uit of ze nam niet op. :kwaad:
4e keer: (deze week nog).Maak ik met een meisje een afspraak dat zijn ook komt proeven (pestillat en salades) komt zij ook niet kwaad kwaad kwaad dat ik was.
wellah ik meen het dit is niet normaal gewoon.Is gewoon haram dat ze mij dit en mischien andere mensen dit aandoen.
maar ik heb mijn lesje geleerd :ego: en die meiden zijn hier ook lid dus ze weten zelf dat dit gewoon niet kan!!Ik noem geen namen maar ze weten het zelf!! :kwaad:
Olijfje1984
31-01-2005, 16:53
Ik kan ni tege mensen die hun afspraken niet nakomen
Idd laat dat een lesje zijn, en dat ze op voorhand betalen, anders zit je wel met de gebakken peren
Ze kunnen op zen minst uit respect bellen en zeggen dat er iets is tussengekomen
visagist
31-01-2005, 16:55
Ik kan ni tege mensen die hun afspraken niet nakomen
Idd laat dat een lesje zijn, en dat ze op voorhand betalen, anders zit je wel met de gebakken peren
Ze kunnen op zen minst uit respect bellen en zeggen dat er iets is tussengekomen
kijk dat vind ik ook.Maar ja, die mensen heb je gewoon :maf:
Meis de volgende keer moet je gewoon borg vragen.. is niks mis mee.. maar nog n x 1600 koekjes voor niks maken is geen pretje.
visagist
31-01-2005, 18:10
Oooooooo my god visagist!!!!! Ik weet precies wat je op dat moment voelt. Echt errrrug dat mensen zo kunnen zijn!!!!!
je wilt niet weten meid hoe kwaaaaaaaaad ik was. :kwaad: maar ja ik denk wel dat elke negaffa of cataring zoiets meemaakt.
Ta7reimiaat daar zijn sommige marokkaanen zo goed in.......
visagist
31-01-2005, 18:56
Nou zoals je misschien wel weet verkoop ik ook kleding. En je wilt niet weten hoevaak mensen afspraken met mij maken en niet komen opdagen.
Maar voor jou is het inderdaad beter om borg te vragen. Willen of kunnen zij dit niet geven om een één of andere vage reden. Dan mogen ze gewoon oprotten...toch??
klopt,ze moeten maar voorschot betalen.Ookal zeggen ze :ja als de 1 het doet dan betekend niet dat wij dat ook doen:'' :rolleyes:
en proeven zit niet meer in!!!Hele dag werk voor niks.
mimi_tangaouia
31-01-2005, 19:07
wat een service dat ze nog bij jou mogen proeven, en dan jou zo laten zitten echt hsoema
misschien een tip om fotos te maken van gerechten en die aan hun te laten zien
dat doen heel veel concurenten en als ze willen proeven dan maar betalen
jij staat niet voor niets in de keuken
en voor de dames in kwestie jullie moeten je diep schamen
Papa_prinses
31-01-2005, 19:10
:kwaad: ik ben helemaal met je mee eens visagist ze moeten geen afspraken met je maken als ze niet nakomen ik vind echt zonde van je tijd maar zoals je weet is het typiche eiegenschap van marokkanen daarom zou ik ook borg vragen de helft ook met kapsels is geen pretje als heledag stinkde haren voor hun mooi maakt :ego: en dan betalan ze je niet volledig onacceptabel is dat maar ja nu heb je les geleerd en laat dit niet in toekomst gebeuren x jes samia :D
visagist
31-01-2005, 19:36
wat een service dat ze nog bij jou mogen proeven, en dan jou zo laten zitten echt hsoema
misschien een tip om fotos te maken van gerechten en die aan hun te laten zien
dat doen heel veel concurenten en als ze willen proeven dan maar betalen
jij staat niet voor niets in de keuken
en voor de dames in kwestie jullie moeten je diep schamen
wallah geen proeven meer :maf:
1600 stuks koekjes yammieeeeeeeeee. stuur me een paar
wardaroosje
31-01-2005, 22:25
meskiena ......dit is wel heel erg
ze kunnen op zijn minst effe bellen ofzo
Maar meid niet iedereen is zo......maar toch moet je borg laten betalen of iets dergelijks
En dat ze mogen proeven is/was echt een luxe
Sterkte en veel sbar;)
Hallo Meid,
Tegenwoordig is het heel gewoon om een contract op te stellen en die door beide partijen te laten tekenen en ook nog eens borg betalen. Je mag ongeveer 1/3 van de totaalprijs vragen.
Als ze de goederen die jij hebt gemaakt niet komen op halen of die jij hebt gebracht niet willen betalen dan heb je nog altijd een contract. Kijk een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig maar een contract is veel beter en makkelijker te bewijzen.
Succes meid en voor diegenen die jou dit hebben geflikt kan ik alleen maar wensen dat hun hetzelfde overkomt of tien keer erger en het liefst op hun bruiloft of zo zodat ze niets anders kunnen regelen en met de gebaken peren zitten.
Ga gewoon door meid en laat je niet van je werk weerhouden door zulke leeghoofden.
Veel liefs Larisa
Sabira23
31-01-2005, 22:49
Hey visagiste,
Nou dit is dus mijn nick ;) Ik heb je gesproken op MSN...tja..heb al gezegd..sommige Marokkanen hebben gewoon geen manieren geleerd subhana Allah. Is zeker niet islamitisch! Maar in het geval met koekjes (waarvoor je kosten van te voren maakt) zou ik ze het laten betalen. En proeven kan wel...als je een paar koekjes maakt, niet 1600 :) Maar foto's zijn zeker beter.
Dat geval met de kapsels is denk ik een incident. Normale mensen zouden niet weggaan en jou daar in hun huis laten zitten...zonder betaald te hebben. Dat is gewoon asociaal. En dan achteraf ook nog niet het hele bedrag betalen. Nou ik zou mn man erbij gehaald hebben en lekker dreigen..hihi
Maar goed, sabr hebben insha Allah. Als je zulk werk doet (en ook nog met Marokkanen) dan gebeuren zulke dingen denk ik. Een contract opmaken is wel een goed idee...is wat officieler...al is het niet juridisch bindend..maar goed..
Suc6...enne we spreken elkaar inshallah nog wel.. ;)
wajooo wat erg vissagist zou het verschrikkelijk vinden alsof je niets beters te doen hebt
zou als ik jou was niet meer laten proeven,maar gewoon fotos laten zien vooral de salades
ik bedoel smaken zal het toch wel dus waarom in hemelsnaam proeven
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.