Bekijk originele versie : Irakeze verkiezingen ondanks alles groot succes!
ElAlamein
30-01-2005, 18:05
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050130_Irak_opkomst/NIB_050130_Irak15_b.jpg
Ondanks de dreiging van zogenaamde vrijheidsstrijders, voornamelijk buitenlanders, zoals Al Zarkawi zijn de verkiezingen in Irak goed verlopen! Er waren natuurlijk wel aanslagen
Bij verschillende aanslagen in Bagdad, Basra, Baquba en Mosul zijn vandaag tenminste 30 doden gevallen. Drie keer bliezen terroristen zich op in een rij wachtende kiezers. In andere gevallen werden stembureaus bestookt met mortiergranaten.
In het hele land geldt een vrijwel volledig rijverbod, om aanslagen met autobommen te voorkomen. De maatregel werkt, maar gevolg is wel dat het sommigen moeite kost de stembureaus te bereiken.
In de noordelijke stad Sulaymaniyah draagt een man de 80-jarige Mohammed Karim Khader op zijn schouders het stembureau binnen. In het oosten van Bagdad begeleidt een politieman met een zwarte bivakmuts een oude blinde vrouw naar het stembureau. Zijn mitrailleur heeft hij zolang even onder zijn arm geklemd.
In Askan, een plaatsje ten zuiden van Bagdad, heeft Fathiya Mohammed zich voor de gang naar het stemlokaal vermand en haar angst voor geweld van zich afgezet. Ze heeft haar sluier omgedaan en is op pad gegaan. ,,Dit is democratie", zegt ze trots. ,,Het is voor het eerst dat ik vrijheid voel."
In de overwegend soennitische provincie Salaheddin roept gouverneur Hamad Hmoud Shagti via de radio op om te gaan stemmen. ,,Dit is voor jullie als Irakezen een kans om jezelf en je kinderen een toekomst te geven", zegt hij.
De dreiging van geweld is echter nooit ver weg. Als bij een stembureau in Bagdad een zware explosie klinkt, slaan enkele vrouwen verschrikt een hand voor de mond en fluisteren ze gebeden. Anderen lopen rustig door naar het stembureau. Enkelen roepen in koor: ,,Wij zijn niet bang.
"
Volgens de kiescommissie heeft meer dan zeventig procent van de ingeschreven kiezers een stem uitgebracht. En dat is veel, vooral gezien het grote aantal aanslagen waaronder het land de hele dag gebukt ging. Er vielen minstens 36 doden vandaag. Zo’n 96 mensen raakten gewond. Het ging vooral om zelfmoordaanslagen.
http://www.standaard.be/assets/images_upload/verkiezingen300104.jpg
In ieder geval bewijst dit alles, dat de bevolking van Irak dankbaar de gelegenheid vast grijpt, om te stemmen, en dat de zogenaamde vrijheidsstrijders slechts moordenaars, en handlangers van een diktatoriale regiem en religieuze repressie zijn; ondanks alle topics op Marokko.nl die het tegendeel wilden bewijzen, de afgelopen maanden!
Nu nog Saoudie Arabie, Egypte, Syrie, Iran, Lybie, Algerije, Soedan Pakistan, en Marokko nog! Hé, wat gek, wat valt mij op?
Als je gister die documentaire op nederland 1,2 of 3 weet het niet meer welke van de drie zendens(eindelijks lieten ze iets waarheidsachtig zien) dat het helemaal niet is zo wat Amerika en de rest van de ongelovigen willen laten denken dat het is. Volgens betrouwbare bronnen die in Fallujah en de rest van Irak zijn zijn er meer dan 20 000 soldaten van Amerika dood (toch wel erger dan Vietnam). Ik denk toch toch niet dat er gestemd kan worden in zulke omstandigheden (al7amdoelillah) wat moeten ze met een regering gebasseerd op de wetten van de ongelovigen.
Moge Allah de dodental van de bezetters doen oplopen!
Nou, ik denk dat die bronnen van jou niet zo betrouwbaar zijn. De Amerikanen kunnen namelijk niet zo maar 18000 doden verbergen voor het thuisfront.
Er zijn een aantal zeer kritische organisaties in Amerika die precies bijhouden hoeveel Amerikanen er ziek, gewond of dood terugkomen uit Irak.
Er is een website waarop alle doden met naam en toenaam worden vermeld.
Het exacte aantal doden staat nu op 1441.
http://www.globalsecurity.org/military/ops/iraq_casualties.htm
En denk maar niet dat de Amerikanen ook maar één dode kunnen verbergen voor hun eigen volk. Dat getal van 18000 is dus onzin. Je maakt mij niet wijs dat er 1559 Amerikanen missing in action zijn in Irak.
------------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed, het gaat hier om de verkiezingen in Irak. Hoewel ik de zaak niet van alle kanten goed in het oog kan krijgen (Al Jazeera is wat sceptischer in haar berichtgeving) lijkt het er inderdaad op dat de dreiging van de buitenlandse troepen van Al Zarqawi niet echt gewerkt heeft. De opkomst lijk vrij hoog te zijn.
Met name onder de Kurden en de Sjiieten, die natuurlijk het meeste te lijden hebben gehad onder de soennietische leiding van Satan Hoessein.
Om een of andere reden zijn de Satan getrouwe Soennieten bijna niet gaan stemmen. Ik weet niet of dat is uit aversie tegen de verkiezingen of uit angst voor vergeldingsmaatregelen van Satan getrouwe troepen die in de Soennietische driehoek nog steeds veel druk en geweld uitoefenen. Hiermee snijden de Soennieten zichzelf wel in de vingers omdat ze straks nauwelijks vertegenwoordigt zijn in de regering.
De angstige vraag blijft natuurlijk wat er nu gaat gebeuren met de Soenietten nu de Koerden en Sjiieten de macht gaan krijgen. Het is niet te hopen dat we nu alsnog een soort bijltjesdag gaan krijgen.
In ieder geval ben ik blij dat die klootzak van Al Zarqawi, nota bene een buitenlander die in Irak helemaal niets te zoeken heeft, maar in zeer beperkte mate gekregen heeft wat hij wilde. De chaos die deze gek beloofde is uitgebleven.
Als je gister die documentaire op nederland 1,2 of 3 weet het niet meer welke van de drie zendens(eindelijks lieten ze iets waarheidsachtig zien) dat het helemaal niet is zo wat Amerika en de rest van de ongelovigen willen laten denken dat het is. Volgens betrouwbare bronnen die in Fallujah en de rest van Irak zijn zijn er meer dan 20 000 soldaten van Amerika dood (toch wel erger dan Vietnam). Ik denk toch toch niet dat er gestemd kan worden in zulke omstandigheden (al7amdoelillah) wat moeten ze met een regering gebasseerd op de wetten van de ongelovigen.
Moge Allah de dodental van de bezetters doen oplopen!
Maar wat vind je van de vele doden door aanslagen onder de Iraakse bevolking?
Ten tweede moet de grondwet nu geschreven worden volgens mij......
Er kan gestemd worden en er is gestemd......je moet toch ergens beginnen als Iraaks volk.
Inderdaad, en met al die Sjiieten en islamitische Kurden in de regering kun je er op rekenen dat in die grondwet ook best het een en ander uit de islam terug te vinden is.
En daar is helemaal niks mis mee. Het volk heeft daar uiteindelijk voor gekozen.
Inderdaad, en met al die Sjiieten en islamitische Kurden in de regering kun je er op rekenen dat in die grondwet ook best het een en ander uit de islam terug te vinden is.
En daar is helemaal niks mis mee. Het volk heeft daar uiteindelijk voor gekozen.
In ieder geval heeft het Iraakse volk in meerderheid te kennen gegeven, te willen stemmen en de daad bij het woord gevoegd.
wat moeten ze met een regering gebasseerd op de wetten van de ongelovigen.
Moge Allah de dodental van de bezetters doen oplopen! [/B]
Wat doe je hier eigenlijk in Nederland? Schaamteloos je hand ophouden bij de Sociale Dienst en geld ontvangen van belastinggeld van ongelovigen?
Nou, ik denk dat die bronnen van jou niet zo betrouwbaar zijn. De Amerikanen kunnen namelijk niet zo maar 18000 doden verbergen voor het thuisfront.
Er zijn een aantal zeer kritische organisaties in Amerika die precies bijhouden hoeveel Amerikanen er ziek, gewond of dood terugkomen uit Irak.
Er is een website waarop alle doden met naam en toenaam worden vermeld.
Het exacte aantal doden staat nu op 1441.
http://www.globalsecurity.org/military/ops/iraq_casualties.htm
En denk maar niet dat de Amerikanen ook maar één dode kunnen verbergen voor hun eigen volk. Dat getal van 18000 is dus onzin. Je maakt mij niet wijs dat er 1559 Amerikanen missing in action zijn in Irak.
------------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed, het gaat hier om de verkiezingen in Irak. Hoewel ik de zaak niet van alle kanten goed in het oog kan krijgen (Al Jazeera is wat sceptischer in haar berichtgeving) lijkt het er inderdaad op dat de dreiging van de buitenlandse troepen van Al Zarqawi niet echt gewerkt heeft. De opkomst lijk vrij hoog te zijn.
Met name onder de Kurden en de Sjiieten, die natuurlijk het meeste te lijden hebben gehad onder de soennietische leiding van Satan Hoessein.
Om een of andere reden zijn de Satan getrouwe Soennieten bijna niet gaan stemmen. Ik weet niet of dat is uit aversie tegen de verkiezingen of uit angst voor vergeldingsmaatregelen van Satan getrouwe troepen die in de Soennietische driehoek nog steeds veel druk en geweld uitoefenen. Hiermee snijden de Soennieten zichzelf wel in de vingers omdat ze straks nauwelijks vertegenwoordigt zijn in de regering.
De angstige vraag blijft natuurlijk wat er nu gaat gebeuren met de Soenietten nu de Koerden en Sjiieten de macht gaan krijgen. Het is niet te hopen dat we nu alsnog een soort bijltjesdag gaan krijgen.
In ieder geval ben ik blij dat die klootzak van Al Zarqawi, nota bene een buitenlander die in Irak helemaal niets te zoeken heeft, maar in zeer beperkte mate gekregen heeft wat hij wilde. De chaos die deze gek beloofde is uitgebleven.
De enige gestoorde buitenlanders die in Irak niets te zoeken hebben zijn de Amerikanen en de Engelsen. En waarom zouden de soenniten gaan stemmen? In een "democratie" mag je altijd nee zeggen hoor. Het is allang van tevoren bepaald wie er aan de macht komt, die zogenaamde verkiezingen is alleen maar bedoeld om de mensen het gevoel te geven dat ze iets te zeggen hebben. Het is gewoon allemaal schijn en bedrog. Maar ja, je kan ook niet anders verwachten van een persoon als Bush die dmv van fraude de Amerikaanse verkiezingen heeft gewonnen.
De enige gestoorde buitenlanders die in Irak niets te zoeken hebben zijn de Amerikanen en de Engelsen. En waarom zouden de soenniten gaan stemmen? In een "democratie" mag je altijd nee zeggen hoor. Het is allang van tevoren bepaald wie er aan de macht komt, die zogenaamde verkiezingen is alleen maar bedoeld om de mensen het gevoel te geven dat ze iets te zeggen hebben. Het is gewoon allemaal schijn en bedrog. Maar ja, je kan ook niet anders verwachten van een persoon als Bush die dmv van fraude de Amerikaanse verkiezingen heeft gewonnen.
Werkelijk, Al Zarqawi heeft ook niks te zoeken in Irak, hij bemoeit zich wel rechtstreeks met de Irakezen, hij moet volgens mij gewoon opdonderen.
Volgens mij zijn heel wat Arabische leiders niet blij met dat Irak een democratie wordt, volgens mij zullen ze alles doen, dat dit geen succes wordt.
missteryassin
30-01-2005, 21:33
moge ALLAH de amerikannen en de joden en hun bondgenoten vernietigen die een islamitische land kapot hebben gemaakt maar inshaallah bie ied nie allah zullen de soldaten van ALLAH en de moejahiedeen de amerikanen en de joden een bittere les geven vie bielad a raviedeen.in irak zal het nooit goed komen illa joumie deen maar de moejahiedeen in falluja hebben de amerikanen een felle strijd gelevert en ze hebben zware verliezen geleden moge ALLAH de vijande van de islam verpletteren amin amin amin.
Rebel_1963
30-01-2005, 21:38
Wat doe je hier eigenlijk in Nederland? Schaamteloos je hand ophouden bij de Sociale Dienst en geld ontvangen van belastinggeld van ongelovigen?
Ken jij hem om dit alles te weten?
Rebel_1963
30-01-2005, 21:40
Fatma is irakeze van koerdische afkomst, ze woont in Nederland met haar drie kinderen. Haar man is voor hun eigen, voor haar eigen ogen vermoord door mensen van Saddam Hoessein. Fatma is niet gaan stemmen. 'Mijn man heeft Saddam vermoord, maar niet het land zoals de Amerikanen dit nu doen'.
Tja, wat moet ik daarop zeggen?
moge ALLAH de amerikannen en de joden en hun bondgenoten vernietigen die een islamitische land kapot hebben gemaakt maar inshaallah bie ied nie allah zullen de soldaten van ALLAH en de moejahiedeen de amerikanen en de joden een bittere les geven vie bielad a raviedeen.in irak zal het nooit goed komen illa joumie deen maar de moejahiedeen in falluja hebben de amerikanen een felle strijd gelevert en ze hebben zware verliezen geleden moge ALLAH de vijande van de islam verpletteren amin amin amin.
Heej yassin, ji was toch dood?
Raketje in je rolstoel kan ik me herinneren. Of heeft satan ook een internetverbinding?
ADS-HELL zeker? Of toch Fire-wire?
ElAlamein
30-01-2005, 21:56
Fatma is irakeze van koerdische afkomst, ze woont in Nederland met haar drie kinderen. Haar man is voor hun eigen, voor haar eigen ogen vermoord door mensen van Saddam Hoessein. Fatma is niet gaan stemmen. 'Mijn man heeft Saddam vermoord, maar niet het land zoals de Amerikanen dit nu doen'.
Tja, wat moet ik daarop zeggen?
nou, heel gewoon, dat mevrouw een beetje van lotje getikt is!
ten eerste woont ze niet meer in Irak, dus heeft ze alles van horen en zien, een zeer beperkte informatiebron!
Saddam heeft wel degelijk Irak vermoord, tot zwijgen gebracht, iedereen bedreigd, ook de buurlanden!
Als Koerdische behoort ze tot de ergste vijanden van de Arabische soennieten, dus ik denk dat mevrouw een beetje slap ouwehoert, of posttraumatische stress heeft! Elke Koerd wil een onafhankelijk Koerdistan!
ElAlamein
30-01-2005, 22:03
Na al het gezeik hier van al die semi-moslims en "steun onze broeders in de strijd" neuroten van de afgelopen jaren is het een verademing om te zien dat deze bekjes stil vallen, nu ze op tv zien, zowel westerse als arabische tvzenders, dat de overgrote meerderheid der irakezen eigenlijk niets wil te maken hebben met dat soort geloofsmisdadigers, die mensen alle rechten willen ontzeggen, zelfs het recht om hun mening uit te spreken!
De verkiezingen van vandaag zijn een slag in het gezicht van de diktatoriale Arabische staten, én in het gezicht van de terroristische islam fundamentalisten, allebei diktators eerste klas!
Iedereen ter wereld ziet het! En dat is een enorme winst! En weer een pijler onder de stoel van de intolerante, agressieve Islam, zoals die door Bin Laden en zwijnen wordt gerepresenteerd!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.