Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weer Elende

Pagina's : [1] 2

LZN
28-01-2005, 12:23

Politie houdt vijf verdachten op Hoog Catharijne aan UTRECHT – De politie heeft donderdagavond op Hoog Catharijne vijf jongens aangehouden. Tijdens de surveillance spraken agenten een groepje jongens op de Radboudtraverse aan met het verzoek door te lopen. De jongeren liepen door maar één van de jongens vond het nodig om zonder enige aanleiding de agenten uit te schelden en te beledigen. De jongen - 20 jaar uit Veenendaal - werd daarvoor aanhouden. Op het moment van de aanhouding begonnen meerdere mensen zich met de aanhouding te bemoeien zij wilden voorkomen dat de jongen werd meegenomen. Meerdere agenten en twee politiehonden werden ingezet om het werk van de agenten mogelijk te maken. De politie hield uiteindelijk nog vier verdachten – een 17-jarige jongen, een 22 en 26 jarige man allen uit Amersfoort en een 29-jarige man uit Veenendaal - aan voor onder andere belediging, hinderlijk gedrag, belemmering en het plegen van verzet tijdens de aanhouding. Houdt dit nou nooit op.....

LadyLoveBeauty
28-01-2005, 12:28
Ja met schapenfeest toch. Ach vorige jaar was het ook een rotzooi. Voor hun is dat blijkbaar feest vieren. In een cel. Het is belachelijk. En nee ik denk niet dat het ophoud ik denk juist dat het steeds erger word. Ik hoop dat het ophoud want wij krijgen die slechte naam.

Paladin
28-01-2005, 14:10
Moet je hier komen in A'dam, in de bios tijdens het suikerfeest... Niet normaal meer. Latex.

Pleeborstel
28-01-2005, 14:13
Die jongens maken weleens rotzooi ja, maar soms vraag ik me af waar de politie mee bezig is. Ze gaan tegen mensen zeggen dat ze door moeten lopen. Wat is dat nou voor onzin :confused: Hebben ze niks beters te doen ofzo? Zolang niemand de wet overtreedt (stelen, vechten, drugs enzo) is er niets aan de hand. Ik heb weleens het idee dat de politie doelbewust provoceert. Ze vervelen zich ofzo, ik weet het niet :rolleyes:

Thomas001
28-01-2005, 14:16

Tja..Is dit nou zo bijzonder? Het hadden net zo goed wat asociale Nl'ers kunnen zijn.

Pleeborstel
28-01-2005, 14:19
Tja..Is dit nou zo bijzonder? Het hadden net zo goed wat asociale Nl'ers kunnen zijn. Dat is zeker zo, alleen snap ik dus niet waar die wouten soms mee bezig zijn. Zolang die mensen niks doen is er ook niks aan de hand, maar kennelijk is de politie bang voor hen ofzo. Ik kan echt niks anders bedenken over waarom ze dan tegen die lui zeggen dat ze door moeten lopen.

Thomas001
28-01-2005, 14:27
Dat is zeker zo, alleen snap ik dus niet waar die wouten soms mee bezig zijn. Zolang die mensen niks doen is er ook niks aan de hand, maar kennelijk is de politie bang voor hen ofzo. Ik kan echt niks anders bedenken over waarom ze dan tegen die lui zeggen dat ze door moeten lopen. Klopt, ik snap dat gedrag ook niet echt. Hebben ze eigenlijk het recht wel om mensen zomaar weg te sturen? Het is wel bizar iig, ik heb nog nooit meegemaakt dat een agent het nodig vond om mij te vertellen dat ik door moest lopen. Niet dat ik een typische hollandse bleekscheet ben, maar toch..

Anseo
28-01-2005, 14:28
Nou ja, winkeliers zullen het niet leuk vinden als een roedel hangmarocs de hele tijd voor hun etalage staat te niksen of te dealen. Vandaar dat misschien de winkelier de politie belde? Ik weet niet, maar zou bijvoorbeeld kunnen (donderdag is koopavond daar). Niet te snel conclusies trekken als je er niks over weet..

Pleeborstel
28-01-2005, 14:31
Klopt, ik snap dat gedrag ook niet echt. Hebben ze eigenlijk het recht wel om mensen zomaar weg te sturen? Het is wel bizar iig, ik heb nog nooit meegemaakt dat een agent het nodig vond om mij te vertellen dat ik door moest lopen. Niet dat ik een typische hollandse bleekscheet ben, maar toch.. Ik heb het hen vaker zien doen en dan vooral tegen de Marokkanen. Ik denk dat ze onder druk worden gezet door de leiding ofzo. Ze krijgen veel klachten van overlast enzo. Er loopt wel bewaking rond in Hoog Catharijne maar die is doodsbang dat ze klappen krijgen als ze wat zeggen. IK heb echter zelden gezien dat die jongens overlast veroorzaken. Meestal staan ze bij elkaar in groepjes te praten en daarvoor zijn sommigen kennelijk bang...

Pleeborstel
28-01-2005, 14:33
Nou ja, winkeliers zullen het niet leuk vinden als een roedel hangmarocs de hele tijd voor hun etalage staat te niksen of te dealen. Vandaar dat misschien de winkelier de politie belde? Ik weet niet, maar zou bijvoorbeeld kunnen (donderdag is koopavond daar). Niet te snel conclusies trekken als je er niks over weet.. Welnee, ze zijn gewoon bang. Dealen in Hoog Catharijne terwijl er overal camera's hangen en politie rondloopt, yeah right :rolleyes:

Immanuel
28-01-2005, 14:39
Dat is zeker zo, alleen snap ik dus niet waar die wouten soms mee bezig zijn. Zolang die mensen niks doen is er ook niks aan de hand, maar kennelijk is de politie bang voor hen ofzo. Ik kan echt niks anders bedenken over waarom ze dan tegen die lui zeggen dat ze door moeten lopen.Hallo Pleeborstel, Het zou wel eens kunnen dat daar inmiddels een samenscholingsverbod is ingesteld. Daarnaast is het altijd nog aan die agenten om te bepalen of die jongelui zich daar bijvoorbeeld hinderlijk ophielden en ze op basis daarvan maanden door te lopen. Groet, Immanuel

Peej
28-01-2005, 14:44
Die jongens maken weleens rotzooi ja, maar soms vraag ik me af waar de politie mee bezig is. Ze gaan tegen mensen zeggen dat ze door moeten lopen. Wat is dat nou voor onzin :confused: Hebben ze niks beters te doen ofzo? Zolang niemand de wet overtreedt (stelen, vechten, drugs enzo) is er niets aan de hand. Ik heb weleens het idee dat de politie doelbewust provoceert. Ze vervelen zich ofzo, ik weet het niet :rolleyes: Hoho, niet de zaken om gaan draaien. Het zijn vaak de groepen jongeren in Hoog Catharijne die mensen lastig vallen, intimideren of zlefs bedreigen. Ga eens een keer praten met een winkeleigenaar op Hoog Catharijne en hoor alle ellende aan. Het zijn ook deze jochies die schijt hebben aan autoriteit en die zowel particuliere bewakingsdiensten als de politie het bloed onder de nagels vandaan halen. ze lokken het gedrag van de politie zelf uit. Dan moeten ze niet zeiken als ze een keer worden opgepakt. Wat doet dat tuig trouwens in het winkelcentrum. Moeten die niet naar school of huiswerk maken?

Pleeborstel
28-01-2005, 16:15
Hoho, niet de zaken om gaan draaien. Het zijn vaak de groepen jongeren in Hoog Catharijne die mensen lastig vallen, intimideren of zlefs bedreigen. Ga eens een keer praten met een winkeleigenaar op Hoog Catharijne en hoor alle ellende aan. Het zijn ook deze jochies die schijt hebben aan autoriteit en die zowel particuliere bewakingsdiensten als de politie het bloed onder de nagels vandaan halen. ze lokken het gedrag van de politie zelf uit. Dan moeten ze niet zeiken als ze een keer worden opgepakt. Wat doet dat tuig trouwens in het winkelcentrum. Moeten die niet naar school of huiswerk maken? Ik wil de zaken niet omdraaien maar wil aangeven dat de politie ook niet heilig is. Ik heb zelf in die Albert Heijn op Hoog Catharijne gewerkt en liep daar twee jaar lang elke dag vanaf 's ochtend 5 uur dus ik weet waar ik het over heb. De meeste overlast wordt daar door junks veroorzaakt maar die worden niet aangepakt door de bewaking omdat ze gewoon bang zijn. Elke dag liep ik alleen in die gang op het Godenbaldkwartier met een andere collega en zodra dat om 6 uur openging kwamen de verslaafden en daklozen en geen bewaker te bekennen. Die schreeuwden slechts door de intercom tegen dronken jongeren die rotzooi maakten bij de bioscoop...Geloof me maar, die beveiliging doet helemaal niks. Ze lopen maar wat rond en dat is alles. De politie in Nederland heeft vaak verkeerde prioriteiten en ook nog eens verkeerde mentaliteit. Ze zijn gewoon niet capabel. Verhalen over dalende criminaliteit, die lepelen ze al jaren op, maar ik zag dagelijks wat anders op Hoog Catharijne en was in dienst van een van die winkeliers die moesten betalen voor die waardeloze bewaking. Zo zei mijn baas dat altijd en die man had gewoon gelijk: ze braken een keer zijn auto open in de parkeergarage (junks) terwijl er niks in zat. Wat denk je? Verderop liep de bewaking te pitten...Beveiliging was doorgaans nog te beroerd om de deur open te doen als wij om half vijf aankwamen om te werken...En de politie zag je niet, herrieschoppers konden hun gang gaan...

Pleeborstel
28-01-2005, 16:21
Hallo Pleeborstel, Het zou wel eens kunnen dat daar inmiddels een samenscholingsverbod is ingesteld. Daarnaast is het altijd nog aan die agenten om te bepalen of die jongelui zich daar bijvoorbeeld hinderlijk ophielden en ze op basis daarvan maanden door te lopen. Groet, Immanuel Politie is niet capabel vind ik. Ze lullen al jaren dat ze wat aan de criminaliteit gaan doen maar in werkelijkheid zijn ze de controle allang kwijt. Steeds minder mensen nemen de politie serieus, waaronder ik. Die lui zijn dankzij de regeltjes uit Den Haag meer bezig met procedures dan met boeven vangen waardoor hun effectiviteit vrijwel nul is. Ik vind het wel best allemaal, ze zoeken het maar uit. Het enige wat ik kan zeggen is dat als ze hun werkwijze en mentaliteit niet veranderen dat het dan nog erger zal worden.

Arthas
28-01-2005, 16:21

Waar ligt veenendaal?

Pagina's : [1] 2