Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aspecten v/d multiculturele samenleving

Pagina's : [1] 2 3

Hindaatje
02-02-2003, 20:33

Hello... :D Aanstaande vrijdag heb ik een discussie voor Nederlands over aspecten v/d multiculturele samenleving.. Ik moet onder andere veel stellingen hebben...Heeft er misschien iemand tips? Of waar ik bepaalde informatie kan vinden? :rolleyes: veel Liefs, Hinda :zwaai:

mimi3000
02-02-2003, 20:34
ga naar lagerhuis ;)

Hindaatje
02-02-2003, 20:34
Origineel gepost door mimi3000 ga naar lagerhuis ;) Hmmm...thanx A lot :kwaad:

Salaama
02-02-2003, 20:36
Moet je stellingen verzinnen, is dat je vraag_???

Corleone
02-02-2003, 20:37

neem contact op met Jah Jah :D

Hindaatje
02-02-2003, 20:37
Origineel gepost door Salaama Moet je stellingen verzinnen, is dat je vraag_??? Ik heb al best veel stellingen...Maar hoe meer hoe beter..Ik zit bijna alleen bij kaasjes in de klas,en ik wil zeker nie voor jan l.ul daar staan...Dus mijn vraag naar jullie luid: hebben jullie nog tips ofso???

RaZer
02-02-2003, 20:39
Tips zoals wat.. bedoel je stellingen of tips van hoe je je moet gedragen..?

Hindaatje
02-02-2003, 20:40
Origineel gepost door RaZer Tips zoals als wat.. bedoel je stellingen of tips van hoe je je moet gedragen..? Hoe ik me moet gedragen weet ik onderhand wel :D Stellingen zijn welkom...op sites,gewoon van alles :o

RaZer
02-02-2003, 20:42
Origineel gepost door Hindaatje Hoe ik me moet gedragen weet ik onderhand wel :D Stellingen zijn welkom...op sites,gewoon van alles :o Uhmmm je heb al veel stelling zei je net... Maar misschien stelling.. Er is geen verschil tussen de normen en waarden van autochtonen en allochtonen Of.. Integratie moet van twee kanten komen Of Integreren is je afkomst verlochenen... zoiets... :confused:

Hindaatje
02-02-2003, 20:45
Origineel gepost door RaZer Uhmmm je heb al veel stelling zei je net... Maar misschien stelling.. Er is geen verschil tussen de normen en waarden van autochtonen en allochtonen Of.. Integratie moet van twee kanten komen Of Integreren is je afkomst verlochenen... zoiets... :confused: jah zoiets heb ik al....Want kijk ik moet zeg maar eerst met een inleiding komen...Ik vraag me af met watvoor onderwerp ik moet komen...Zoiets als: wat is een multiculturele samenleving...Sommige in me klas zullen dat namelijk nie eens begrijpen :rolleyes:

Hindaatje
02-02-2003, 20:52
Origineel gepost door Kadir "Integratie moet van beide kanten komen" dat is de domste stelling ooit, als ik in je klas zat, zou ik je zwaar dissen als je dat zei, dit is hun land, wij MOETEN integreren, en zij MOGEN wel openstaan voor onze gewoontes;) En de normen en waarden van autochtonen en allochtonen zijn zwaar verschillend. Die Nederlanders hebben echt geen normen en waarden meer, wie gaat zn ouders nou uitschelden, weet je hoevaak ik dat wel niet zie, noemt ie zn vader gewoon klootzak:eek:en die pa doet niets! En ik zou over de normen en waarden van hun nog wel door kunnen praten, maar daar heb ik nu geen zin in! heb jij betere stellingen dan? :rolleyes: en een domme stelling??? Hoe kom je daar nou bij.. :confused: Het gaat erom dat er mensen zijn die er zo over denken :rolleyes:

RaZer
02-02-2003, 20:53
Origineel gepost door Kadir "Integratie moet van beide kanten komen" dat is de domste stelling ooit, als ik in je klas zat, zou ik je zwaar dissen als je dat zei, dit is hun land, wij MOETEN integreren, en zij MOGEN wel openstaan voor onze gewoontes;) En de normen en waarden van autochtonen en allochtonen zijn zwaar verschillend. Die Nederlanders hebben echt geen normen en waarden meer, wie gaat zn ouders nou uitschelden, weet je hoevaak ik dat wel niet zie, noemt ie zn vader gewoon klootzak:eek:en die pa doet niets! En ik zou over de normen en waarden van hun nog wel door kunnen praten, maar daar heb ik nu geen zin in! Het is een stelling.. ze hoeft er niet mee eens te zijn.. een stelling is er om een discussie te krijgen. En met van twee kanten bedoel ik ze moeten er voor openstaan. Wie zeg dat dat de normen en waarden zijn van de nederlanders...? Wat jij nou zeg is hetzelfde als zij zeggen de normen en waarden van marokkanen is hun vrouw slaan. Ofterwijl een vooroordeel!!

BentDagilia
02-02-2003, 20:54
"een multiculturele samenleving"bestaat Niet Bent Dagilia

Hindaatje
02-02-2003, 20:56
Origineel gepost door Bent Dagilia "een multiculturele samenleving"bestaat Niet Bent Dagilia Wat versta jij dan onder een multiculturele samenleving als ik vragen mag?

RaZer
02-02-2003, 20:57

Origineel gepost door Kadir Nee, dat is helemaal niet hetzelfde, bij ons gebeurt dat mischien, maar op een kleine schaal, bij hun op grote schaal, meer dan de helft, dus dan vind ik dat je best wel mag generaliseren! Ik ken ook nederlanders die hun ouders niet uitschelden en als ze dat wel doen ze flinke trappen krijgen. Generaliseren is nooit goed. Dus doe het niet, dat vinden wij ook niet leuk als zij dat doen. denk je nou echt dat de normen en waarden van nederlanders is je ouders uit te schelden. Ik denk het niet.. In een goed opgevoed gezin doen ze dat niet. De normen en waarden zijn hetzelfde maar of ze zich eraan houden is een ander discussie..

Pagina's : [1] 2 3