Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Te dikke Kinderen

Pagina's : [1] 2 3

ellouisa
25-01-2005, 21:55

Ok hier komt ff een vraagie: Er is uit onderzoeken gebleken dat er veel te veel kinderen veel te dik zijn. Nu willen ze dat de fabrikanten van dikmakende producten hier iets aan doen... Wat vinden jullie? Dat de fabrikanetn hiervoor verantwoordelijk zijn? Of is het de horeca? Of de ouders van de kinderen? Of de basisscholen? Zeg ut eens...

.karim
25-01-2005, 21:59
Ok hier komt ff een vraagie: Er is uit onderzoeken gebleken dat er veel te veel kinderen veel te dik zijn. Nu willen ze dat de fabrikanten van dikmakende producten hier iets aan doen... Wat vinden jullie? Dat de fabrikanetn hiervoor verantwoordelijk zijn? Of is het de horeca? Of de ouders van de kinderen? Of de basisscholen? Zeg ut eens... Ik vind dat het grotendeels bij de kinderen zelf ligt, tegenwoordig is het algemeen bekend dat je van chocola dik (kan) worden! Als de fabrikanten er wat aan moeten doen word alles voor ze voorgekauwt en daarmee vervalt een stukje eigen dicipline (Bijvoorbeeld nee dat mag ik niet eten, niet te veel dan word ik dik). Karim..

ellouisa
25-01-2005, 22:08
Ik vind dat het grotendeels bij de kinderen zelf ligt, tegenwoordig is het algemeen bekend dat je van chocola dik (kan) worden! Als de fabrikanten er wat aan moeten doen word alles voor ze voorgekauwt en daarmee vervalt een stukje eigen dicipline (Bijvoorbeeld nee dat mag ik niet eten, niet te veel dan word ik dik). Karim.. :) ja ben ik wel met je eens, maar als het nou erg jonge kinderen zijn? ik heb keertje bij jery springer of iets gezien (was dna geen NL maar goed) met kinderen van 1,5 die al 40 kg wogen ofso. Die kunnen er zelf nog niet voor kiezen om iets wel of niet te eten.. dan ligt het bij de ouders toch?

Jane77
25-01-2005, 22:08
Van de ouders vooral. Vroeger had je net zo goed chocolade, drop en andere meuk. Alleen nu spelen kinderen bijna niet meer buiten, maar zitten ze op hun reet achter de p.c. en t.v. Op sommige scholen kan je niet meer gymen en schoolzwemmen is ook een uitzondering geworden. Daarnaast heb je nog allemaal van die semi-gezondheidssnoep. Jammie een liga, neem maar mee naar school Wesley, wel eerst de chocolade aan de binnenkant wegeten. Ik heb (mierzoete) fristi in je beker gedaan. Fijne dag op school Wesley en vanavond eten we lekker patat met frikadellen.

.karim
25-01-2005, 22:13

:) ja ben ik wel met je eens, maar als het nou erg jonge kinderen zijn? ik heb keertje bij jery springer of iets gezien (was dna geen NL maar goed) met kinderen van 1,5 die al 40 kg wogen ofso. Die kunnen er zelf nog niet voor kiezen om iets wel of niet te eten.. dan ligt het bij de ouders toch? Inderdaaad, maar ik vind zowieso dat ouders hun kinderen natuurlijk op een gezonde en verantwoorde manier moeten opvoeden.. Als ze het kind gaan vet mesten zijn ze geen kinderen waard en kunnen ze beter een biggetje aanschaffen ofzo :S Karim..

ellouisa
25-01-2005, 22:13
Van de ouders vooral. Vroeger had je net zo goed chocolade, drop en andere meuk. Alleen nu spelen kinderen bijna niet meer buiten, maar zitten ze op hun reet achter de p.c. en t.v. Op sommige scholen kan je niet meer gymen en schoolzwemmen is ook een uitzondering geworden. Daarnaast heb je nog allemaal van die semi-gezondheidssnoep. Jammie een liga, neem maar mee naar school Wesley, wel eerst de chocolade aan de binnenkant wegeten. Ik heb (mierzoete) fristi in je beker gedaan. Fijne dag op school Wesley en vanavond eten we lekker patat met frikadellen. Hahaha ja klopt, vooral sinds de playstation 1 en 2, de XboX en ald ie andere compu´s. De kinderen willen niet meer naar buiten en hun ouders sporen ze vaak ook niet aan. Ja dat klopt...

.karim
25-01-2005, 22:16
Van de ouders vooral. Vroeger had je net zo goed chocolade, drop en andere meuk. Alleen nu spelen kinderen bijna niet meer buiten, maar zitten ze op hun reet achter de p.c. en t.v. Op sommige scholen kan je niet meer gymen en schoolzwemmen is ook een uitzondering geworden. Daarnaast heb je nog allemaal van die semi-gezondheidssnoep. Jammie een liga, neem maar mee naar school Wesley, wel eerst de chocolade aan de binnenkant wegeten. Ik heb (mierzoete) fristi in je beker gedaan. Fijne dag op school Wesley en vanavond eten we lekker patat met frikadellen. Ook inderdaad, veel te lui! Makkelijk is tegenwoordig ook vaak het slechts (of altijd al geweest?) Een liga bijvoorbeeld, wannabe gezond maar calorieen dat er in zitten!, fristi ook een goed voorbeeld. En het avond eten, tegenwoordig nemen minder mensen de tijd om savonds lekker en gezond te koken. Karim..

ellouisa
25-01-2005, 22:20
Inderdaaad, maar ik vind zowieso dat ouders hun kinderen natuurlijk op een gezonde en verantwoorde manier moeten opvoeden.. Als ze het kind gaan vet mesten zijn ze geen kinderen waard en kunnen ze beter een biggetje aanschaffen ofzo :S Karim.. Ja vind ik ook, toen bij jerry springer dat was echt niet normaal meer...die kinderen aten 3 keer per dag fastfood, en dan niet 1 hamburger, maar hele macmenu´s. Maar goed das amerika, maar in NL kunnen ze er ook wat van. Alleen al die reclame: MACDONAL.DS!!! HAPPY MEAL HAPPY MEAL!!! en al die kinderen willen naar de mac en die ouders vinden het allemaal wel best... het gaat niet lang goed meer zo...

.karim
25-01-2005, 22:24
Ja vind ik ook, toen bij jerry springer dat was echt niet normaal meer...die kinderen aten 3 keer per dag fastfood, en dan niet 1 hamburger, maar hele macmenu´s. Maar goed das amerika, maar in NL kunnen ze er ook wat van. Alleen al die reclame: MACDONAL.DS!!! HAPPY MEAL HAPPY MEAL!!! en al die kinderen willen naar de mac en die ouders vinden het allemaal wel best... het gaat niet lang goed meer zo... Precies, maar de meeste mensen denken dat het ''ver-amerikaniseren" van Nederland zo ongeveer voorbij is, maar naar mijn mening begint het pas, alle fastfood producten, de plannen voor de economie etcetera. 90% van de programma's op de TV zijn uit Amerika (Best wel hersenloze programmas overgens) allemaal gericht op 1 ding wat essentieel is in zo'n samenleving, ik noem het het Kuddendieren instinct :cool: Ieder doet wat een ander ook doet Karim.. *PS ellouisa maar even een reputatie puntje gegeven :P

ellouisa
25-01-2005, 22:29
Precies, maar de meeste mensen denken dat het ''ver-amerikaniseren" van Nederland zo ongeveer voorbij is, maar naar mijn mening begint het pas, alle fastfood producten, de plannen voor de economie etcetera. 90% van de programma's op de TV zijn uit Amerika (Best wel hersenloze programmas overgens) allemaal gericht op 1 ding wat essentieel is in zo'n samenleving, ik noem het het Kuddendieren instinct :cool: Ieder doet wat een ander ook doet Karim.. *PS ellouisa maar even een reputatie puntje gegeven :P Alstu hier heb je een rep puntje van mij terug! Ja wat denkje van Herken de homo, who wants a millionair?, the osbournes, de bachelor etc. etc. Ik moet toegeven dat ik af en toe ook kijk :maf: maja das als er niks anders boeiends op tv is hahah

.karim
25-01-2005, 22:31
Alstu hier heb je een rep puntje van mij terug! Ja wat denkje van Herken de homo, who wants a millionair?, the osbournes, de bachelor etc. etc. Ik moet toegeven dat ik af en toe ook kijk :maf: maja das als er niks anders boeiends op tv is hahah Tuurlijk kijk ik ook wel eens haha, maar het soort programma's is wel typisch vind ik!

Jane77
25-01-2005, 22:36
*Voelt zich buitengesloten* ;-) Discovery Channel en National Geographic Channel, dat zijn de kanalen. Hoewel cheap-ass a la herken de homo mij ook dunkt hoor... Ik heb een jaar in Amerika gestudeerd en daar is nog veel meer troep op t.v. te zien. Maarja wat wil je met 90 kanalen.

.karim
25-01-2005, 22:38
*Voelt zich buitengesloten* ;-) Discovery Channel en National Geograpic Channel, dat zijn de kanalen. Hoewel cheap-ass a la herken de homo mij ook dunkt hoor... Ik heb een jaar in Amerika gestudeerd en daar is nog veel meer troep op t.v. te zien. Maarja wat wil je met 90 kanalen. *heeft jou ook maar een puntje gegeven :P En juist 90 kanalen vol bagger, ik zou het niet kunnen vol houden! Karim..

ellouisa
25-01-2005, 22:38
*Voelt zich buitengesloten* ;-) Discovery Channel en National Geograpic Channel, dat zijn de kanalen. Hoewel cheap-ass a la herken de homo mij ook dunkt hoor... Ik heb een jaar in Amerika gestudeerd en daar is nog veel meer troep op t.v. te zien. Maarja wat wil je met 90 kanalen. Hahaha ja discovery vind ik ook wel interessant vaak, met FBIfiles ofso en national geographic ook, heb je gelijk in. 90 kanalen?? alleen maar met van die shows a la jerry springer enzo of niet? :maf:

bellydancefan
25-01-2005, 22:43

Ik kan het hier vaak al niet overzien. Ik zit veel achter internet :D Is veel leuker. Maarre, het is wel moeilijk die vraag. Ik studeer voeding en dietetiek, dus voor ons wordt het big business na het afstuderen. :p Er zijn veel ouders die ook absolute misvattingen over voeding hebben. Die denken serieus dat een hamburger geen kwaad kan. Nou, een klein stukje vlees niet, maar al die sausen en dat broodje erbij wel. Heel erg veel te doen nog voor de voorlichters. Ik hoorde laatst ook zo'n mooie: ik werk niet meer, dus hoef ook geen zuivel meer te gebruiken (had heup en pols gebroken met valpartij). Ja, dan ishet lastig, want door dit soort misvattingen zit je nu dus te revalideren, omdat een te kort aan zuivel invloed heeft op de sterkte van je botten...... Ik ben bang dat het ook niet veel beter gaat worden en wij wel Jerry Springer achtige taferelen hier gaan krijgen :(

Pagina's : [1] 2 3