Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Tolerantie hier is 'n zeepbel'

Pagina's : [1] 2 3 4

frankherbert
25-01-2005, 12:51

Tweede-Kamerlid Ali Lazrak, over een NIPO-onderzoek op zijn initiatief waaruit blijkt dat Nederlanders banger zijn voor moslims dan Italianen en Spanjaarden. Ze vrezen bijvoorbeeld naar de regels van de islam te moeten leven. 1. Waar komt de angst van Nederlanders voor moslims vandaan? ,,Van politici en media die de angst aanwakkeren. Minister Verdonk bemoeit zich met het onderzoek naar de dood van een tasjesdief. Ze zegt: het is geen moord. En ze zegt: dan had hij maar niet moeten stelen. Daardoor veroorzaakt ze dat Marokkanen in de ogen van veel mensen niet deugen. Na de moord op Theo van Gogh versterkte ze het wij-tegenover-zij-gevoel. Natuurlijk moet iedereen die iets strafbaars doet, worden vervolgd. Maar als je allochtonen neerzet als tweederangs burgers, creëer je Mohammed B.'s.'' 2. Nederland is minder tolerant dan altijd werd aangenomen? ,,Ja. Die tolerantie blijkt een zeepbel te zijn. In Spanje en Italië is de druk op de grens groot. Wekelijks komt er een gammel bootje met honderd illegalen binnen. Toch blijkt uit het onderzoek dat Italianen en Spanjaarden mild oordelen over moslims. Wat zou de reactie van Nederlanders zijn als er wekelijks een bootje in Noordwijkerhout aanmeerde?'' 3. Is de angst voor moslims gevoed door terroristische aanslagen? ,,Wij hebben in Nederland de link gelegd tussen terrorisme en integratie. Maar dat heeft er niks mee te maken. Het is heel ernstig dat er iemand is vermoord, maar daar kan de rest van de moslims niks aan doen. Zij kunnen dat toch niet voorkomen?'' 4. Wat doet de Groep Lazrak om de angsten bij Nederlanders weg te nemen? ,,Ik heb altijd gezegd dat het een taak is voor allochtonen zelf om tegen het imago te vechten dat hun terecht of ten onrechte is opgeplakt. Ze moeten erover in gesprek, uitleggen en hun plek in de samenleving claimen. Want ze zijn burgers in Nederland en hebben dezelfde rechten en plichten als iedereen.'' 5. Met dit onderzoek treedt u één jaar na uw afsplitsing van de SP alsnog uit de anonimiteit? ,,Ik heb de afgelopen tijd veel met mensen gepraat, maar ik wilde mijn meningen toetsen en standpunten scherpen. Uit een onderzoek van de Sunday Times naar xenofobie in Europa blijkt dat de vreemdelingenhaat in Nederland, na Zweden, het ergst is. Ik denk dat het ligt aan de politici en media. Die moeten ophouden wij-zij-verschillen te accentueren en Nederland moet stoppen zichzelf op de borst te slaan over zijn tolerantie. Ik wilde met dit onderzoek laten zien hoe andere landen met allochtonen omgaan, misschien helpt dat.'' Bron: Algemeen Dagblad (http://www.algemeendagblad.nl/artikelen/Nieuws/1106467312276.html)

rnaj
25-01-2005, 12:53
En Frank, vertel ben jij het met Lazerak eens, of is dit weer eens geblaat van de linkse kerk

Lohengrin
25-01-2005, 12:54
Italianen/Spanjaarden zijn ook geen Nederlanders, dus die vergelijking gaat mank. Spanje heeft bijv. een lang verleden met grote moslimminderheden. Daar komt bij dat ik meermaals documentaires over Spanje heb gezien, en daar hebben ze een véél modernere islam dan wij hier over het algemeen hebben. Daar wordt ook overwegend Spaans gesproken in de moskeeën, etc. Maar goed, daar gaan wij nu ook naar toe.

frankherbert
25-01-2005, 13:19
En Frank, vertel ben jij het met Lazerak eens, of is dit weer eens geblaat van de linkse kerk Wat me wel opvalt is dat iedere scheet sinds enkele jaren strafbaar is en de grote misdaad onbestraft blijft. Dat zal de komende jaren alleen maar toenemen door de economische recessie. Steeds meer Nederlanders zoeken hun toevlucht tot de criminaliteit en steeds meer Nederlanders verdienen hun brood met de bestrijding ervan. Die extra mankracht wordt overigens vooral ingezet tegen zwartrijden, wildplassen, op de stoep fietsen en propjes op straat gooien.

Bongo
25-01-2005, 13:28

. Daar wordt ook overwegend Spaans gesproken in de moskeeën, etc. Maar goed, daar gaan wij nu ook naar toe. is de moslimgemeenschap in nederland de spaanse taal machtig :confused:

frankherbert
25-01-2005, 13:30
is de moslimgemeenschap in nederland de spaanse taal machtig :confused: SPAANS Marokko, FRANS Marokko. Maar bedoeld wordt in geval van Nederland natuurlijk Nederlands.

Lohengrin
25-01-2005, 13:38
SPAANS Marokko, FRANS Marokko. Maar bedoeld wordt in geval van Nederland natuurlijk Nederlands. Haha, dank je voor de aanvulling, Frank. ;)

HabibiZoef
25-01-2005, 13:40
In een eerdere topic werd al gesteld dat de groepen moslims in met name Italie een stuk kleiner zijn. Daarnaast is NL de op twee na dichtstbevolkt land ter wereld, we zitten meer op elkaars lip. Verder is het niet zo dat NLders minder tolerant zijn dan gedacht, maar NLders worden steeds minder tolerant met de loop van de jaren. Een en ander als gevolg van het steeds weer geconfronteerd te worden met de slechte elementen van de migranten groepen, evt nog gevoed door het onverenigbaar zijn van bepaalde elementen van de migranten religie met een moderne westerse democratie.

Pleeborstel
25-01-2005, 13:48
Wat me wel opvalt is dat iedere scheet sinds enkele jaren strafbaar is en de grote misdaad onbestraft blijft. Dat zal de komende jaren alleen maar toenemen door de economische recessie. Steeds meer Nederlanders zoeken hun toevlucht tot de criminaliteit en steeds meer Nederlanders verdienen hun brood met de bestrijding ervan. Die extra mankracht wordt overigens vooral ingezet tegen zwartrijden, wildplassen, op de stoep fietsen en propjes op straat gooien. Kijk, dat is nu eens iets waar ik het eens mee kan zijn. De regering heeft zeker geld nodig en stuurt de politie de straat op om dat binnen te halen. Ondanks de mooie verhalen dat de criminaliteit zal worden aangepakt zitten de zware jongens nog altijd het liefst in Nederland omdat ze hier niet opvallen en de pakkans klein is. worden ze gepakt dan krijgen ze belachelijk lage straffen. In Spanje daarentegen zijn ze de klos, daar kijken ze wel uit met die Guardia Civil...

fire_fighter
25-01-2005, 13:56
Tweede-Kamerlid Ali Lazrak, over een NIPO-onderzoek op zijn initiatief waaruit blijkt dat Nederlanders banger zijn voor moslims dan Italianen en Spanjaarden. Ze vrezen bijvoorbeeld naar de regels van de islam te moeten leven. 1. Waar komt de angst van Nederlanders voor moslims vandaan? ,,Van politici en media die de angst aanwakkeren. Minister Verdonk bemoeit zich met het onderzoek naar de dood van een tasjesdief. Ze zegt: het is geen moord. En ze zegt: dan had hij maar niet moeten stelen. Daardoor veroorzaakt ze dat Marokkanen in de ogen van veel mensen niet deugen. Na de moord op Theo van Gogh versterkte ze het wij-tegenover-zij-gevoel. Natuurlijk moet iedereen die iets strafbaars doet, worden vervolgd. Maar als je allochtonen neerzet als tweederangs burgers, creëer je Mohammed B.'s.'' 2. Nederland is minder tolerant dan altijd werd aangenomen? ,,Ja. Die tolerantie blijkt een zeepbel te zijn. In Spanje en Italië is de druk op de grens groot. Wekelijks komt er een gammel bootje met honderd illegalen binnen. Toch blijkt uit het onderzoek dat Italianen en Spanjaarden mild oordelen over moslims. Wat zou de reactie van Nederlanders zijn als er wekelijks een bootje in Noordwijkerhout aanmeerde?'' 3. Is de angst voor moslims gevoed door terroristische aanslagen? ,,Wij hebben in Nederland de link gelegd tussen terrorisme en integratie. Maar dat heeft er niks mee te maken. Het is heel ernstig dat er iemand is vermoord, maar daar kan de rest van de moslims niks aan doen. Zij kunnen dat toch niet voorkomen?'' 4. Wat doet de Groep Lazrak om de angsten bij Nederlanders weg te nemen? ,,Ik heb altijd gezegd dat het een taak is voor allochtonen zelf om tegen het imago te vechten dat hun terecht of ten onrechte is opgeplakt. Ze moeten erover in gesprek, uitleggen en hun plek in de samenleving claimen. Want ze zijn burgers in Nederland en hebben dezelfde rechten en plichten als iedereen.'' 5. Met dit onderzoek treedt u één jaar na uw afsplitsing van de SP alsnog uit de anonimiteit? ,,Ik heb de afgelopen tijd veel met mensen gepraat, maar ik wilde mijn meningen toetsen en standpunten scherpen. Uit een onderzoek van de Sunday Times naar xenofobie in Europa blijkt dat de vreemdelingenhaat in Nederland, na Zweden, het ergst is. Ik denk dat het ligt aan de politici en media. Die moeten ophouden wij-zij-verschillen te accentueren en Nederland moet stoppen zichzelf op de borst te slaan over zijn tolerantie. Ik wilde met dit onderzoek laten zien hoe andere landen met allochtonen omgaan, misschien helpt dat.'' Bron: Algemeen Dagblad (http://www.algemeendagblad.nl/artikelen/Nieuws/1106467312276.html) Met andere woorden: trek de grote doofpot maar weer eens uit de kast en dump alle problemen daarin. Deze man is niets exact hetzelfde als de ouders van Ali el B. gewoon ontkennen alleen hij kan het wat 'slimmer' verwoorden.

fire_fighter
25-01-2005, 13:58
Kijk, dat is nu eens iets waar ik het eens mee kan zijn. De regering heeft zeker geld nodig en stuurt de politie de straat op om dat binnen te halen. Ondanks de mooie verhalen dat de criminaliteit zal worden aangepakt zitten de zware jongens nog altijd het liefst in Nederland omdat ze hier niet opvallen en de pakkans klein is. worden ze gepakt dan krijgen ze belachelijk lage straffen. In Spanje daarentegen zijn ze de klos, daar kijken ze wel uit met die Guardia Civil... Maak me helemaal gek en ga nu ook nog even beweren dat er geen georganiseerde midaad in Italie (het andere land uit het artikel) is.

frankherbert
25-01-2005, 13:59
En bij de CWI's is het ook lootjes trekken om aan de beurt te komen. Voor 9 uur 's morgens melden en de eerste 100 maken dan kans op een intake. 't Duurt makkelijk 2 weken voor je aan de beurt bent. Vervolgens moet je 3 maanden wachten op een eerste bedrag en recht op bijstand heb je niet zonder afwijzing. Als je na een maand proeftijd via een dik betaald reintegratiebureau weer op straat staat, begint die ellende weer opnieuw. Overigens verlies je wel je recht op huursubsidie en de rechten die daar weer op gebaseerd zijn, zoals kwijtschelding van gemeentebelasting.

frankherbert
25-01-2005, 14:02
Op weg naar en sollictatiiegesprek wordt je ook nog eens drie keer beboet: een keer wegens zwartrijden, een keer wegens wildplassen en keer keer wegens een propje op straat gooien.

Judas
25-01-2005, 14:22
SPAANS Marokko, FRANS Marokko. Maar bedoeld wordt in geval van Nederland natuurlijk Nederlands. Te moeilijk voor Bongo om te begrijpen. Zelfs na je uitleg stond hij nog met vraagtekens. triest gewoon...slik, slik ;)

ErikS
25-01-2005, 15:47

Italianen/Spanjaarden zijn ook geen Nederlanders, dus die vergelijking gaat mank. Spanje heeft bijv. een lang verleden met grote moslimminderheden. Daar komt bij dat ik meermaals documentaires over Spanje heb gezien, en daar hebben ze een véél modernere islam dan wij hier over het algemeen hebben. Ja, Nederland heeft de afdankertjes gekregen, a-sociale lui die zelfs in hun moederlanden met de nek worden aangekeken. Ik heb begrepen dat in Marokko zelf ook een bewustwording plaatsvindt over de misdragingen en wandaden van Marokkanen in Nederland

Pagina's : [1] 2 3 4