Bekijk originele versie : vrijheid van meningsuiting word ingeperkt
Hebben jullie de uitzending van nova gezien. Vrijheid van meningsuiting word ingeperkt.
Dat houd in dat je aanslagen niet goed mag praten. Maar dan moeten ze van mij ook maar mensen die verkeerde uitspraken doen over moslims maar aanpakken, want daar zet je een terrorist mee klaar voor de startblokken.
HabibiZoef
24-01-2005, 23:17
Dus een voorkeursbehandeling voor Moslims? Imams mogen roepen dat homo's erg zijn en van hoge gebouwen gegooid moeten worden, maar kritiek richting moslims mag niet?
HabibiZoef
24-01-2005, 23:19
Hebben jullie de uitzending van nova gezien. Vrijheid van meningsuiting word ingeperkt.
Dat houd in dat je aanslagen niet goed mag praten. Maar dan moeten ze van mij ook maar mensen die verkeerde uitspraken doen over moslims maar aanpakken, want daar zet je een terrorist mee klaar voor de startblokken.
Eigen verantwoordelijkheid hebben die niet?
Dus een voorkeursbehandeling voor Moslims? Imams mogen roepen dat homo's erg zijn en van hoge gebouwen gegooid moeten worden, maar kritiek richting moslims mag niet?
nee, ik zeg niet dat imams dan maar mogen zeggen dat homo's van hoge gebouwen moeten worden gegooit, maar dat als je het een doet dan moet je het ander ook doen.
Ik bedoel als je niet mag zeggen dat een gepleegde aanslag goed was dan mag je ook niet zeggen dat de islam een achterlijke cultuur is of dat de profeet vzmh een tiran is.
HabibiZoef
24-01-2005, 23:32
nee, ik zeg niet dat imams dan maar mogen zeggen dat homo's van hoge gebouwen moeten worden gegooit, maar dat als je het een doet dan moet je het ander ook doen.
Ik bedoel als je niet mag zeggen dat een gepleegde aanslag goed was dan mag je ook niet zeggen dat de islam een achterlijke cultuur is of dat de profeet vzmh een tiran is.
Maar waarom niet, leg mij dat eens uit.
Hoe kan je die twee dingen vergelijken?
HabibiZoef
24-01-2005, 23:33
En waarom zou je als je het een doet, het andere ook moeten doen?
Maar waarom niet, leg mij dat eens uit.
Hoe kan je die twee dingen vergelijken?
Dat lijkt mij logisch. Je mag in Nederland niet discrimineren. Om te voorkomen dat je discrimineerd moet je beide partijen tevreden stellen. Voor jou is een gepleegde aanslag erger (iedereen vind het gruwelijk en ik keur het ook zeker af) dan verkeerde uitspraken doen over moslims. Voor moslims is het ook heel erg kwetsend als je de profeet een tiran noemt of de islam een achterlijke cultuur noemt.
TatTwamAsi
24-01-2005, 23:42
Krijg ik dan hoogstpersoonlijk van Donner een uitbrander?
Dat stelletje sukkels in Den Haag kunnen alleen maar komen met "dit mag je niet, dat mag je niet". Maar consequent aanpakken en straffen ho maar!
Een burger die met een kapot achterlicht rijdt, vermanend aanspreken op normen & waarden, en zo'n etterbak als Ali el B. vrijlaten omdat zijn broertje hem toch ècht op het tijdstip van de overval naast hem voor de TV heeft zien zitten.
How stupid can a government get ...
Maar inderdaad, als straks Hirsi Ali op een beestachtige wijze wordt afgemaakt, staan alle Moslims in Nederland op straat te juichen, worden vreugdevuren aangestoken en de Marokkaanse vlag uitgehangen.
Kunnen wij er weer schande van spreken.
Maar o wee als ik Mohammed een gewelddadige pedofiel vind, dan krijg ik een proces-verbaal wegens godslastering! Met dank aan die kwezel Donner. :maf:
HabibiZoef
24-01-2005, 23:43
En wat als dat nu (volgens bepaalde maatstaven) waar is, mag je dat dan nog niet zeggen?
En wanneer is de Moslim beledigt, mag je dan niets meer gaan zeggen wat misschien maar in de verste verte als een belediging opgevat kan worden?
HabibiZoef
24-01-2005, 23:45
Dus toch een voorkeursbehandeling?
Inperking van de vrijheid van meningsuiting ten gunste van de Religie?
Sellatin
24-01-2005, 23:48
En wat als dat nu (volgens bepaalde maatstaven) waar is, mag je dat dan nog niet zeggen?
En wanneer is de Moslim beledigt, mag je dan niets meer gaan zeggen wat misschien maar in de verste verte als een belediging opgevat kan worden?
eve vooraf,..ik ben tegen alle vorm van aanslagen tegen onschuldige burgers, maar stel dat ik nu zeg dat ik een bepaald aanslag goed vind, wat is daar dan mis mee, ik geef dan mijn menig, en dat zou dan niet mogen, maar als de islam een achtelijk cultuur wordt genoemd, en dat god een varken is dan is het het vrije woord...sorry maar ik beroep me in dat geval ook op het vrije woord.
HabibiZoef
24-01-2005, 23:49
En wat is de volgende stap, NL vrouwen verbieden om zich te kleden zoals ze willen, want al dat bloot is een belediging voor bepaalde religies, het eten van varkensvlees verbieden want volgens sommige religies mag dat niet, tankstations ed verbieden open te zijn op zondag want volgens bepaalde religies mag dat niet?
HabibiZoef
24-01-2005, 23:51
eve vooraf,..ik ben tegen alle vorm van aanslagen tegen onschuldige burgers, maar stel dat ik nu zeg dat ik een bepaald aanslag goed vind, wat is daar dan mis mee, ik geef dan mijn menig, en dat zou dan niet mogen, maar als de islam een achtelijk cultuur wordt genoemd, en dat god een varken is dan is het het vrije woord...sorry maar ik beroep me in dat geval ook op het vrije woord.
Jouw goedkeuring voor een bewezen aanslag waarbij mensen het leven gelaten hebben is iets anders dan een niet bewezen en wellicht een verzonnen god beledigen.
Nederlandse Christenen hebben doorgaans een hogere tolerantie als het op "beledigen" aankomt, wie bepaalt er dan wat beledigend is en wat niet, waar ligt de drempel?
Volgens welke maatstaven mag dat waar zijn? Volgens atheistische maatstaven? Je mag alles zeggen zolang je niet te kwetsend uitlaat over moslims of de profeet vzmh, want dat raakt mensen in hun ziel.
HabibiZoef
24-01-2005, 23:54
Volgens welke maatstaven mag dat waar zijn? Volgens atheistische maatstaven? Je mag alles zeggen zolang je niet te kwetsend uitlaat over moslims of de profeet vzmh, want dat raakt mensen in hun ziel.
Mag je zeggen dat de profeet een pedo was? Dit kan kwetsend opgevat worden, maar er zijn diverse bronnen die zeggen dat mohammed sex had met Aisha toen ze 9 was.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.