Bekijk originele versie : Opleiding is..
Salaam mensen..
Om het belangrijke karakter van een opleiding of studie te onderstrepen..stel ik voor..dat iedereen het ene of het andere over een opleiding vertelt..mag ook over de eigen opleiding of studie gaan..
Een schoolopleiding hoort eenmaal bij je leven..
Studeren is zeer belangrijk voor je toekomst..en dat zal ook zo blijven..
En je bent nooit te oud om te leren..
Een opleiding verruimt je horizon..geeft je meer mogelijkheden en zelfvertrouwen..
Maar soms stopt men met een opleiding of studie..wat de oorzaak ook mag zijn..het blijft een spijtige zaak..
Als het toch niet meer kan (huwelijk,kinderen), kun je altijd aan thuis studie doen..in je eigen tempo..
Wat vind je van een opleiding of studie..
ik ga volgned jaar inshAllah de HBOopleiding : Orienterende Propedeuse Gedrag en Maatschappij doen.. :bril: en ik zie wel hoe het loopt... weet namelijk nog steeds niet wat ik wil worden..
Guadaloupe
01-02-2003, 21:04
noodzakelijk,
je verdiept je in je interesse en je hebt sociale contacten....das toch wel belangerijk
Het is erg belangrijk om een bepaald vak te studeren.
Dat geeft je een bepaalde zekerheid.
Je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren en het is dan wel fijn om onafhankelijk te zijn.
Dus als je een studie hebt afgemaakt, betekent niet dat je gelijk moet gaan werken. Maar tegenwoordig wil iedereen onafhankelijk zijn en dat is erg begrijpelijk.
Zelf weet ik nog steeds niet wat voor opleiding ik precies wil gaan doen. :(
lala_fatima
01-02-2003, 21:16
een opleiding is erg belangrijk..
ik ga Inshaalah psychologie studeren
Thanks people..
Iemand die geen school of studie heeft gedaan..die kan moeilijk een fatsoenlijke job vinden of krijgen..omdat zijn vaardigheden te beperkt zijn.
Je moet bepaalde vaardigheden hebben die een bepaalde job eist..om deze job te kunnen uitvoeren..
Maar velen zitten met vragen..zolas deze hieronder..
MOET IK MIJZELF OF MIJN OUDERS VOLGEN VOOR HET KIEZEN VAN EEN STUDIERICHTING ???
WAT MOET IK VOLGEN ???
IK WEET NIET WAT IK WIL WORDEN ???
IK WIL EEN GEMAKKELIJKE RICHTING VOLGEN..MAAR MIJN OUDERS ZEGGEN DAT IK EEN MOEILIJKE MOET VOLGEN !!!
IK VOLG GEWOON DE RICHTING DIE MIJN COLLEGA HEEFT GEVOLGD..EN WE ZIEN WEL WAT DAT GEEFT !!!
IK WIL 3 RICHTINGEN VOLGEN...IK MOET NU 1 KIEZEN..IK WEET NIET WELKE IK MOET KIEZEN !!!
IK WIL NIET NAAR DE HOGE SCHOOL..MAAR MIJN OUDERS WILLEN HIER NIET VAN HOREN.
IK HAAT DOKTER ZIJN..MAAR IK DOE HET ALLEEN OMWILLE VAN MIJN OUDERS, ZE HEBBEN HET NAMELIJK GEVRAAGD OF IK DOKTER WILDE WORDEN !!!
minous21
01-02-2003, 21:30
Ik zit in de laatste fase van mijn HBO studie personeel organisatie en management, ik moet voor mei mijn eindscriptie inleveren! Studeren is erg belangrijk voor nu en voor later. Het is goed om je te blijven ontwikkelen. Ik ga volgend jaar inschallah, verder studeren aan de erasmus universiteit te R'dam, Bestuurskunde, ik hoef maar twee jaar!
Liefs Me
Ik doe momenteel P&A en deze opleiding is echt iets voor mij. Ik doe het echt met plezier..Je krijgt veel recht, Je leert debatteren. Het is tegenwoordig er belangrijk om met goede argumenten te komen..En hoe je die technieken kunt onderbouwen..Vooral met deze crisis van een economie..Ik vind het wel jammer dat ik alleen met NL in de klas zit..Ik zit namelijk regelmatig met ze in discussie,,De heftigste discussie gaan meestal over Islam, politiek en dat gedoe met Amerika..Dit is echt NIET leuk, want meestal zit ik met 10 mensen tegelijk te discusseren, Die allemaal tegen mij zijn..Ik vind het echt jammer dat er niet meer Marokkanen mijn opleiding volgen..
Ik zit nu in het examenjaar van het VWO
En weet 100% zeker wat ik hierna wil doen, namelijk Industrieel Onntwerpen.
EN NIETS HOUD ME TEGEN!!!!!!!!!:kwaad:
Ok sorry liet me een beetje gaan :rolleyes: :D
minous21
01-02-2003, 22:05
Origineel gepost door Salaama
Ik doe momenteel P&A en deze opleiding is echt iets voor mij. Ik doe het echt met plezier..Je krijgt veel recht, Je leert debatteren. Het is tegenwoordig er belangrijk om met goede argumenten te komen..En hoe je die technieken kunt onderbouwen..Vooral met deze crisis van een economie..Ik vind het wel jammer dat ik alleen met NL in de klas zit..Ik zit namelijk regelmatig met ze in discussie,,De heftigste discussie gaan meestal over Islam, politiek en dat gedoe met Amerika..Dit is echt NIET leuk, want meestal zit ik met 10 mensen tegelijk te discusseren, Die allemaal tegen mij zijn..Ik vind het echt jammer dat er niet meer Marokkanen mijn opleiding volgen..
Ik doe ook P&A (personeel organisatie en management)! En ik ben het helemaal met je eens....Maar we hebben in Nederland meer Allochtone personeelsfunctionarissen nodig, anders krijgen we in de toekomst nog problemen met bijvoorbeeld discriminatie!
Liefs Me :zwaai:
Origineel gepost door Mohammed Justice
Salaam mensen..
Om het belangrijke karakter van een opleiding of studie te onderstrepen..stel ik voor..dat iedereen het ene of het andere over een opleiding vertelt..mag ook over de eigen opleiding of studie gaan..
Een schoolopleiding hoort eenmaal bij je leven..
Studeren is zeer belangrijk voor je toekomst..en dat zal ook zo blijven..
En je bent nooit te oud om te leren..
Een opleiding verruimt je horizon..geeft je meer mogelijkheden en zelfvertrouwen..
Maar soms stopt men met een opleiding of studie..wat de oorzaak ook mag zijn..het blijft een spijtige zaak..
Als het toch niet meer kan (huwelijk,kinderen), kun je altijd aan thuis studie doen..in je eigen tempo..
Wat vind je van een opleiding of studie..
Een opleiding/studie volgen en afmaken is gewoon een must voor ons!..Vooral wij...wij kampen (helaas) met een negatief imago en daarom dienen wij ons te bewijzen met o.a. een goede studie te volgen!! om zo onze kansen te benutten op de arbeidsmarkt!!!
En natuurlijk ook om zo later financieel onafhankelijk te zijn......
Goed dat je dit hier bespreekt!!! :goedzo:
ATLANTICA
01-02-2003, 22:40
Over opleidingen gesproken:
Ik doe nu HBO en de opleiding IBL, talen en economie. Het valt wel tegen, het is te algemeen naar mijn mening, een beetje jammer. Ik wil daarom inshallah inshallah inshallah mijn P´tje halen en daarna een universitaire opleiding doen, maar de vraag is welke????
Ik ben onwijs aan het twijfelen tussen: Rechten en een Economische opleiding. Mijn directe omgeving zei Bedrijfskunde, maar dat is bestwel Engelstalig, dus wallah ik weet het niet meer?
Maar nou is mijn vraag aan jullie of jullie enkele universitaire opleidingen kennen die wel, ja hoe moet ik het zeggen, leuk zijn???
Alvast shoekran!!!!
Origineel gepost door minous21
Ik doe ook P&A (personeel organisatie en management)! En ik ben het helemaal met je eens....Maar we hebben in Nederland meer Allochtone personeelsfunctionarissen nodig, anders krijgen we in de toekomst nog problemen met bijvoorbeeld discriminatie!
Liefs Me :zwaai:
O, leuk :D
Over discriminatie daar heb je echt gelijk in, Zoals ik al zei zit ik met alleen NL in de klas. Hele leuke klasgenoten. Maar ze zittem met zoveel vooroordelen. Je wilt niet weten. Om ze nou uit te leggen dat bepaalde dingen niet kloppen, of waar zijn. Is een hele kunst. Omdat deze leerlingen alleen met NL lopen, En ze wonen in buiten wijkjes net buiten R'dam. Dus ze horen bepaalde verhalen uit één kant. Daarom is het ook beter dat er meer Marokkanen hoger op moeten komen wat studie betreft.
Origineel gepost door ATLANTICA
Over opleidingen gesproken:
Ik doe nu HBO en de opleiding IBL, talen en economie. Het valt wel tegen, het is te algemeen naar mijn mening, een beetje jammer. Ik wil daarom inshallah inshallah inshallah mijn P´tje halen en daarna een universitaire opleiding doen, maar de vraag is welke????
Ik ben onwijs aan het twijfelen tussen: Rechten en een Economische opleiding. Mijn directe omgeving zei Bedrijfskunde, maar dat is bestwel Engelstalig, dus wallah ik weet het niet meer?
Maar nou is mijn vraag aan jullie of jullie enkele universitaire opleidingen kennen die wel, ja hoe moet ik het zeggen, leuk zijn???
Alvast shoekran!!!!
Als je het aan mij zou vragen zou ik RECHT kiezen, omdat je als mens sterker in je schoenen staat. Je weet als individu je rechten. Niemand kan je juridisch gezien belazeren. En je hebt altijd je woordje klaar. Vooral in deze maatschappij waarin we nu leven..
En wat werk betreft je kan er veel kanten mee op..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.