Bekijk originele versie : De Haat wordt groter
mimi_tangaouia
23-01-2005, 18:06
als we zo door gaan wordt de haat alleen maar groter
ik vind het belachelijk dat heel veel mensen van de tasjesdief een slachtoffer maken, hij heeft het zelf gedaan klinkt heel gek maar als hij nou niet ging stelen dan was dit allemaal niet gebeurd
ik keur niet goed wat die vrouw gedaan heeft maar om een stille tocht voor hem te houden gaat ver
ik heb absoluut geen medelijden met die jongen vind het alleen zielig voor zijn ouders maar meer dan ook niet
we moeten hiermeer ophouden door slachtoffer(s) te spelen als er iedere keer wat met onze gemeenschap gebeurt
ik ben het gewoon zat om iedere keer na gekeken te worden door daden van andere
straks haat ik ook alle marokanen
Waarom zeg je "we"? Zie jij jezelf als een Criminele-Moslim? Ik mag hopen van niet, dus gebruik dat woord niet. Je hebt trouwens wel gelijk, wat betreft de groeiden haat jegens Marokkanen. Het word tijd om de crimineel-jongeren aan te pakken, ongeacht zijn/haar leeftijd. Of het nou gaat om Surinamers, Marokkanen, Turken, Molukkers. Allemaal hard aanpakken.
mimi_tangaouia
23-01-2005, 18:45
met we bedoel ik dat we met zijn allen hiervoor verantwoordelijk zijn ( de marokanen, nederlanders, media enz)
we moeten gewoon kappen door iedere keer zielig slachtoffer te gaan spelen als we willen dat dit veranderd dan moeten alle marokanen wakker worden en er wat aan gaan doen
Of het nou gaat om Surinamers, Marokkanen, Turken, Molukkers. Allemaal hard aanpakken.
En Nederlanders?????????????????????????????
-xxx-Rachida
23-01-2005, 19:22
met we bedoel ik dat we met zijn allen hiervoor verantwoordelijk zijn ( de marokanen, nederlanders, media enz)
we moeten gewoon kappen door iedere keer zielig slachtoffer te gaan spelen als we willen dat dit veranderd dan moeten alle marokanen wakker worden en er wat aan gaan doen
Dus jij wil zeggen dat als er elke keer dat er zoiets gebeurd wij (Marokkanen) er voor op moeten draaien??
Ik voel me nergens voor verantwoordelijk en ik verplaats me zeker niet in een slachtofferrol......het hoort zo niet te zijn! iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en wordt daarvoor veroordeeld!!
Miss. Poes
23-01-2005, 19:29
ik vind het belachelijk dat heel veel mensen van de tasjesdief een slachtoffer maken, hij heeft het zelf gedaan klinkt heel gek maar als hij nou niet ging stelen dan was dit allemaal niet gebeurd
ik keur niet goed wat die vrouw gedaan heeft maar om een stille tocht voor hem te houden gaat ver
ik heb absoluut geen medelijden met die jongen vind het alleen zielig voor zijn ouders maar meer dan ook niet
we moeten hiermeer ophouden door slachtoffer(s) te spelen als er iedere keer wat met onze gemeenschap gebeurt
Dikke knuf meis :goedzo:
Miss. Poes
23-01-2005, 19:33
En ja ook Nederlanders. Ik vind dat we een vuist moeten maken tegen al deze criminaliteit. Het moet eens afgelopen zijn.
We leven met z'n allen in een kneuterig maar best gezellig landje. Laten we dat weer terug krijgen. :nijn:
BlueAngel
23-01-2005, 20:12
Ik snap sowieso niet waarom de marokkanen zich verantwoordelijk voelen voor de daden van een tasjesdief :confused: en elke keer het weer nodig voelen om zich te verantwoorden tegenover alles en iedereen die een mening klaar heeft over alle marokkanen wanneer het hier gaat om 1 enkel marokkaantje
Blue
mimi_tangaouia
24-01-2005, 18:05
zoals ik al zei ik ben het zat om iedere keer te worden na gekeken op daden van andere maar wat wel zo is dat marokanen zich heel snel een slachtofferhoekje duwen
Ik zeg toch: allemaal, dus ja; ook Nederlanders.
-xxx-Rachida
24-01-2005, 18:51
zoals ik al zei ik ben het zat om iedere keer te worden na gekeken op daden van andere maar wat wel zo is dat marokanen zich heel snel een slachtofferhoekje duwen
Nou sorry hoor.....
Geef een voorbeeld dan?
Marrakick
24-01-2005, 19:03
Ik zeg toch: allemaal, dus ja; ook Nederlanders.
Nederlanders ook? Je bedoeld autochtonen?
Misschien niet. Jullie zeggen dat hier om niet haatdragend over te komen, maar toch klopt het niet helemaal.
Vergeet niet dat het politiek klimaat en het rechtstelsel in Nederland niet van vandaag op morgen is gegroeid. Daar zijn honderden jaren overheen gegaan. Gelijke tred met normen en waarden zullen we maar zeggen. Het rechtstelsel heeft ervoor gezorgd dat de ergste uitwassen verbannen werden. Werden er veel inbraken gedaan, dan zorgde het wetstelsel dat daar iets tegen gedaan werd. Politiek is niet zo snel. Dat duurde zijn tijd om aan te passen. Maar gedurende zo'n vijfhonderd jaar is er toch een redelijk stelsel tevoorschijn gekomen dat werkzaam bleek.
Totdat in de zeventiger en tachtiger jaren het fenomeen allochtonen opkwam. Die kwamen met andere normen en waarden. Misschien in eerste instantie nog niet eens verkeerd, maar wel anders. Dat gooide ons heel rechtsysteem in de war. Wetten die honderden jaren voldeden waren opeens niet meer aktueel. Om dat in goede banen te leiden is er weer tijd nodig, heel veel tijd.
Dus de autochtonen hebben die hele weg al bewandeld. Waar nog wat aan gedaan moet worden is de wetten bijschaven voor alle allochtonen die met andere normen en waarden in Nederland verblijven.
De autochtonen HADDEN immers een systeem dat redelijk voldeed.
Daarom mag er best gezegd worden dat het wettelijk rechtsysteem vooral op het gebied van allochtone bewoners aanpassing behoeft. Dat kan ik zeggen zonder te discrimineren. Discriminatie gaat uit van gelijke situatie. Dat wil dus zeggen groepen die dezelfde normen en waarden hebben. Helaas is dat niet altijd het geval.
Marrakick
24-01-2005, 20:05
Discriminatie gaat uit van gelijke rechten, gelijke behandeling en gelijke beoordeling. 'Gelijke situatie' raakt kant noch wal; bosjesmannen in de jungle hebben andere normen en waarden maar mogen ook niet gediscrimineerd worden.
Zonder meer niet mee eens: artikel 1 van de Nederlandse grondwet, 1e zin, dus eigenlijk de zin waar ALLES om draait:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Duidelijk dus: in GELIJKE gevallen. Een Marokkaan die solliceert naar een baan in een katholieke kerk als koster is duidelijk GEEN gelijk geval aan een Nederlandse katholiek die voor dezelfde baan solliceert. De Marokkaanse moslim mag om die reden afgewezen worden.
Wat is verder discriminatie: een eenbenige die loopt te schelden dat hij niet mag meedoen bij de Olympische spelen hoogspringen? Een Marokkaan die klaagt dat hij in een toneelstuk niet de rol van Julius Caesar krijgt toebedeeld omdat die toevallig blanker was?
Er is geen grotere discriminatie dan in een slachtofferrol gevoeld wordt.
Ik ben ervoor om die slachtoffers te behandelen en hun discriminatiegevoel door therapie op te heffen.
fire_fighter
24-01-2005, 20:10
Jij stelt "marokkanen moeten niet steeds het slachtoffer willen spelen" mare wat dacht je van "marokkanen moeten zich niet zo crimineel/terroristisch gedragen"
Dat slachtoffertje spelen vind ik nog helemaal niet zo erg. Ik heb eigenlijk liever dat Marokkanen met het roven en moorden stoppen.
De media lijkt tioch wel ieder mens gek te maken het lijkt of er iets in gang is gezet wat niet te stoppen is. Er zijn echt genoeg mensen die het ook goed doen. Dit wordt alleen niet uitvergroot. En de haat stoppen dat ligt gewoon weer aan ieder individu zelf. Iedereen moet voor zichzelf de beslissing maken: In wat voor wereld wil je leven.
Ik heb natuurlijk wel degelijk verantwoordelijkheid voor mijn kinderen, mijn familie, mijn vrienden, de vrienden van mijn kinderen ook. Iedereen zou die verantwoordelijkheid op moeten nemen maar eerst voor je zelf. Zie je als iemand de verkeerde kant op gaat dan moet je dat wat bijsturen dat is gewoon normaal.
Over de tocht dat is gewoon ook te veel opgeblazen. Het is erg geintegreerd ook als je het mij vraagt. Het is een grote trend in Nederland om meteen met kaarsjes en bloemetjes en tochten te komen. Goed die mensen hebben dat ook gedaan, niet omdat het een held is maar gewoon omdat het kan en omdat het mag hier op die manier mer een verlies om te gaan. Voor zijn vrienden en familie is het een verlies ook al was het een crimineel.
Maar ik denk dat we ons steeds zo ontzettend overhoop laten halen door gebeurtenissen die echt een kleine minderheid van onze gemeenschap betreffen. Zo beleef ik het in ieder geval. We moeten wel dingen in perspectief blijven zien denk ik. daarmee wil ik niets bagataliseren maar het wel in perspectief plaatsen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.