Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlander banger voor islam dan Italiaan

Pagina's : [1] 2 3 4 5

ErikS
22-01-2005, 11:05

DEN HAAG - Autochtone Nederlanders zijn twee keer zo bang voor de aanwezigheid van moslims als Italianen en Spanjaarden. Een op de vijf Nederlanders ervaart de aanwezigheid van moslims niet als bedreigend. Bijna driekwart van de mensen die het wel bedreigend vinden, is bang om op termijn naar de regels van moslims te moeten leven. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek dat het NIPO in opdracht van de Groep Lazrak afgelopen najaar in Nederland, Spanje en Italiƫ heeft verricht. Tweede-Kamerlid Lazrak presenteert het onderzoek maandag in Den Haag. Ik dacht dat Islam "Vrede" betekende? ..... Of "Overgave"? ....... dat is niet helemaal zeker.

Cave_Canem
22-01-2005, 11:08
Ik vind dit raar want angst is volgens mij niet te meten, net zo min als blijdschap. Zo'n test zegt erg weinig. En iedereen weet dat Islam niet voor vrede staat, de Islam staat voor haat, bedrog en geweld.

2Face
22-01-2005, 11:19
Ik vind dit raar want angst is volgens mij niet te meten, net zo min als blijdschap. Zo'n test zegt erg weinig. En iedereen weet dat Islam niet voor vrede staat, de Islam staat voor haat, bedrog en geweld. Nee de islam staat niet voor haat, bedrog en geweld. De mensen die de islam verkeerd begrijpen staan voor haat, bedrog en geweld. Van ieder geloof op deze wereld zijn mensen die hun geloof verkeerd begrijpen en gebruiken. Ook de christenen, want volgens hun moet je zwakkeren helpen maar de paus is nog steeds tegen het homohuwelijk. Conclusie: zelfs de paus begrijpt zijn eigen geloof niet. En zo zullen er ook moslims, joden, hindoes, boedisten en christenen zijn die hun geloof verkeerd gebruiken. Mijn stelling is dat als we allemaal ons geloof zouden laten vallen en elkaar zouden zien als mensen in plaats van joden, moslims, christenen, hindoes of boedisten de wereld er een stuk beter uit zou zien. Ik zelf heb mijn geloof in het christendom allang laten vallen. Want we gaan niet naar de hemel of hel en we reincarneren ook niet. Als we overlijden rotten we gewoon weg. En dan is het gewoon einde oefening.

Cave_Canem
22-01-2005, 11:22
En totale ontkenning van wetenschappelijk bewezen feiten Oh Angst is wel te meten?

Cave_Canem
22-01-2005, 11:24

Nee de islam staat niet voor haat, bedrog en geweld. De mensen die de islam verkeerd begrijpen staan voor haat, bedrog en geweld. Van ieder geloof op deze wereld zijn mensen die hun geloof verkeerd begrijpen en gebruiken. Ook de christenen, want volgens hun moet je zwakkeren helpen maar de paus is nog steeds tegen het homohuwelijk. Conclusie: zelfs de paus begrijpt zijn eigen geloof niet. En zo zullen er ook moslims, joden, hindoes, boedisten en christenen zijn die hun geloof verkeerd gebruiken. Mijn stelling is dat als we allemaal ons geloof zouden laten vallen en elkaar zouden zien als mensen in plaats van joden, moslims, christenen, hindoes of boedisten de wereld er een stuk beter uit zou zien. Ik zelf heb mijn geloof in het christendom allang laten vallen. Want we gaan niet naar de hemel of hel en we reincarneren ook niet. Als we overlijden rotten we gewoon weg. En dan is het gewoon einde oefening. Ik heb het Christendom ook niet goedgesproken volgens mij. De tijd van de Spaanse Inquisitie is voorbij, maar de tijd van de Sharia is er nu nog altijd.

ErikS
22-01-2005, 11:26
Want we gaan niet naar de hemel of hel en we reincarneren ook niet. Als we overlijden rotten we gewoon weg. En dan is het gewoon einde oefening. En ondanks deze stellige bewering is dit niet zeker ....

Scottie
22-01-2005, 11:28
Nou, in Nederland wonen percentueel gesproken meer moslims dan in Spanje of Italie. Scottie. Uit Frankrijk komt dit bericht: 'Fundamentalisme is gevaarlijke afwijking' De Franse ambassadeur in Nederland, Anne Gazeau-Secret, heeft scherpe kritiek op minister Donner van justitie. Donners uitspraak dat 'fundamentalisme eigen is aan ieder mens' is in strijd met het gezond verstand, zegt Gazeau-Secret. De ambassadeur schrijft vandaag in Letter en Geest dat fundamentalisme een 'afwijking' is die uitmondt in intolerantie en geweld. Volgens Gazeau-Secret, die volgende week afscheid neemt, hoort een democratie zich te verweren tegen elke vorm van fundamentalisme omdat het de rechten van individuele burgers bedreigt. Donner zei vorige maand in NRC Handelsblad juist dat de democratie een instrument is om 'fundamentalisten met elkaar samen te laten leven' en dat door verscheidenheid aan fundamentalistische opvattingen 'nieuwe ideeen in de samenleving ontstaan'. Gazeau-Secret prijst daarentegen integratieminister Verdonk die een 'vastberaden en moedige strijd' voert voor de integratie van minderheden. Nederland moet veel weerbaarder worden tegenover het gevaar van het islamitisch radicalisme, betoogt zij. ,,Het is zorgwekkend dat de AIVD in zijn laatste rapport concludeert dat het weerstandsvermogen in de Nederlandse samenleving tegen dreigingen vanuit de radicale islam laag is'', schrijft zij. Het Nederlandse kabinet werkt inmiddels aan een voorstel dat het uitwijzen van veroordeelde radicale imams mogelijk moet maken. Frankrijk treedt al veel langer op tegen radicale predikers: in 2004 werden er veertien het land uitgezet, bijvoorbeeld omdat zij adviseerden 'ongehoorzame vrouwen' te slaan.

ErikS
22-01-2005, 11:32
Nou, in Nederland wonen percentueel gesproken meer moslims dan in Spanje of Italie. Scottie. Uit Frankrijk komt dit bericht: 'Fundamentalisme is gevaarlijke afwijking' De Franse ambassadeur in Nederland, Anne Gazeau-Secret, heeft scherpe kritiek op minister Donner van justitie. Donners uitspraak dat 'fundamentalisme eigen is aan ieder mens' is in strijd met het gezond verstand, zegt Gazeau-Secret. De ambassadeur schrijft vandaag in Letter en Geest dat fundamentalisme een 'afwijking' is die uitmondt in intolerantie en geweld. Volgens Gazeau-Secret, die volgende week afscheid neemt, hoort een democratie zich te verweren tegen elke vorm van fundamentalisme omdat het de rechten van individuele burgers bedreigt. Donner zei vorige maand in NRC Handelsblad juist dat de democratie een instrument is om 'fundamentalisten met elkaar samen te laten leven' en dat door verscheidenheid aan fundamentalistische opvattingen 'nieuwe ideeen in de samenleving ontstaan'. Gazeau-Secret prijst daarentegen integratieminister Verdonk die een 'vastberaden en moedige strijd' voert voor de integratie van minderheden. Nederland moet veel weerbaarder worden tegenover het gevaar van het islamitisch radicalisme, betoogt zij. ,,Het is zorgwekkend dat de AIVD in zijn laatste rapport concludeert dat het weerstandsvermogen in de Nederlandse samenleving tegen dreigingen vanuit de radicale islam laag is'', schrijft zij. Het Nederlandse kabinet werkt inmiddels aan een voorstel dat het uitwijzen van veroordeelde radicale imams mogelijk moet maken. Frankrijk treedt al veel langer op tegen radicale predikers: in 2004 werden er veertien het land uitgezet, bijvoorbeeld omdat zij adviseerden 'ongehoorzame vrouwen' te slaan. Wij Nederlanders zijn inderdaad nog steeds veels te lief voor de islamieten. Maar binnenkort is het schluss mit lustig .....

no_brains
22-01-2005, 12:14
Dat islam vrede betekent is een feit. Net als dat bananen geel en krom zijn als ze nog vers zijn. Typisch weer reacties uit rechtse hoek. Voor de een is angst niet te meten, voor de ander is angst "het weten". Je weet dat je angst voelt, maar hoe je dit moet omschrijven in cijfers is natuurlijk niet bekend en waarschijnlijk onmogelijk. Dat er in Italie en Spanje relatief minder moslims wonen dan in Nederland klopt. Feit is wel, dat de angst die men hier kent voor moslims meer te maken heeft met de persoon zelf, dan met de moslim. Feit is ook dat NL in de jaren 70 ongeletterde boeren uit Marokkaanse bergen heeft gehaald om de vuile klusjes te klaren. Helemaal niet erg. Maar het maakt wel waarom er zoveel problemen zijn tegenwoordig. Je haard en huis verlaten op zoek naar een betere toekomst, helemaal niet in bezit van de kennis dat er in NL andere 1) opvoedingsnormen 2) cultuur 3) omgangsvormen (grofmazig en fijnmazig cultuur) gelden. Er zijn velen die nu wel hun best doen en die wel veel bereiken. En dat is het overgrote deel van de Marokkanen in NL waar je overigens nooit wat van hoort. Er zijn 385.000 Marokkanen in NL waarvan (gok) 5000 de slechte pad volgen. Dan zijn er nog altijd 380.000 die wel het goede VREDIGE pad volgen. Natuurlijk is die groep van 5000 "slechterikken", 5000 teveel voor deze maatschappij. Maar daar wordt aan gewerkt, en men moet niet verwachten dat er verandering zal zijn van de ene op de andere dag. Gister tijdens B&W zaten er een aantal sukkels zichzelf continue en onbewust in de slachtofferrol te praten. Daar ging Inge Diepman wel op in. Terwijl meisje Jihad (met de hoofddoek) die wel op een juiste manier kon laten zien hoe het anders kan, eigenlijk genegeerd werd. Het was niet zo dat Inge Diepman datgeen wat Jihad vertelde nog eens versterkte.... ........nee dat is TE POSITIEF voor het publiek. Die heeft namelijk behoefte aan sappige negativiteit over moslims. Het ligt allemaal aan je eigen instelling. Sta je open voor elkaar, dan hoef je geen angst te kennen.

saladin_2de
22-01-2005, 12:18
Ik dacht dat Islam "Vrede" betekende? ..... Of "Overgave"? ....... dat is niet helemaal zeker. Deze mensen zijn te veel gemanipuleerd door de Opblaas media. Er is wel een degelijke bedreiging van moslim terrorisme. Maar er wordt onnodig veel paniek gezaaid. En de politiek speelt hierop in, op deze manier kunnen ze aan de macht blijven. Bush met zijn oorlog tegen terrorisme. Er wordt bijna de zelfde tactiek gebruikt als in de koude oorlog tegen het Sovjetunie. Er was twee dagen gelden, een goeie documentaire te zien op BBC 2. Het ging over onnodig paniek zaaien in de bevolking.

ladyoumaima
22-01-2005, 12:34
Volgens mij wonen er veel meer moslims in spanje en in italie hoor!!!!!!!!!!!!!!!! Oh en Islam staat niet voor haat en al die onzin die jullie hierboven genoemd hebben. Wetenschap wordt zeker wel erkend in de Islam. Jullie moeten niet allemaal dingen gaan bleren over de Islam, terwijl jullie er bijna niets over weten. Dat blijkt telkens maar weer uit jullie reacties. Jullie weten niets over de Islam, dus reageer dan gewoon niet op topics die over de Islam gaan. Misschien dat jullie dan snappen waar de Islam echt voor staat, want wat er hier allemaal gezegd wordt kan een kind die natuurlijk Moslim is verwerpen. Ik heb geen zin om telkens maar te reageren op precies dezelfde mensen. Als jullie wat willen weten, moeten jullie vragen stellen ipv onzin roepen en wachten tot iemand jullie verteld hoe het wel in elkaar zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

no_brains
22-01-2005, 12:38
"Er zijn 385.000 Marokkanen in NL waarvan (gok) 5000 de slechte pad volgen. Dan zijn er nog altijd 380.000 die wel het goede VREDIGE pad volgen." No Brains.....ca. 30% van de moslims wil de sharia in Nederland invoeren. 60% van de Marokkanen boven de 40 heeft een uitkering. De gevangenissen zitten overvol met Marokkanen. Ca. 10.000 moslims (ik weet moslims zijn niet allemaal marokkaans, maar aangezien ongeveer 40% van de moslims in NL Marokkaan is) zijn extremistisch, hebben hele samenleving tot doelwit en bereid tot aanslagen (AIVD rapport december 2004) 100.000 tot 150.000 moslims hangen naar de radicale islam(rapport AIVD) 330.000 moslims in Nederland willen de sharia invoeren (enquete in november 2004, ik meen van maghreb.nl). Iets minder dan 500.000 moslims kon sympathie of begrip opbrengen voor 9/11. Bedoel je dat met vreedzaam? Je moet begrijpen dat de onderzoeken niet alle moslims dekken. Zijn interviewen een groepje van 100 moslims uit bijvoorbeeld Schilderwijk. Tja dan heb je gelijk een goede groep te pakken om je cijfers te presenteren. Ik ken veel Marokkanen en ik heb ook met ze te maken op m'n werk. Al die cijfers zeggen me echt helemaal niets, voor mij zijn ze gelijk aan onderzoeken van Maurice de Hondhttp://www.skyfulloffish.com/~tom//ath/graphics/hondmauricede1.jpg En wat betekent voor jou radicale islam? Wat betekent voor jou fundamentalisme? Als ik mij op de basisbetekenis baseer, dan reken ik mezelf tot fundamentalist. Omdat ik de fundamenten van de islam aanhang. Maar ik leef in Nederland en ben Nederlander, dus pas mij aan binnen de grenzen van de islam of binnen de grenzen van wat de islam voor mij betekent. Ca. 10.000 moslims (ik weet moslims zijn niet allemaal marokkaans, maar aangezien ongeveer 40% van de moslims in NL Marokkaan is) zijn extremistisch, hebben hele samenleving tot doelwit en bereid tot aanslagen (AIVD rapport december 2004) Ik geloof hier echt helemaal geen bal van, sorry. Ben ik dan zo naief?? Kom maar op met onderzoeken, ik wil best weten HOE men onderzoekt. Dat is voor het belang van objectiviteit erg belangrijk.

no_brains
22-01-2005, 12:41
Volgens mij wonen er veel meer moslims in spanje en in italie hoor!!!!!!!!!!!!!!!! Oh en Islam staat niet voor haat en al die onzin die jullie hierboven genoemd hebben. Wetenschap wordt zeker wel erkend in de Islam. Jullie moeten niet allemaal dingen gaan bleren over de Islam, terwijl jullie er bijna niets over weten. Dat blijkt telkens maar weer uit jullie reacties. Jullie weten niets over de Islam, dus reageer dan gewoon niet op topics die over de Islam gaan. Misschien dat jullie dan snappen waar de Islam echt voor staat, want wat er hier allemaal gezegd wordt kan een kind die natuurlijk Moslim is verwerpen. Ik heb geen zin om telkens maar te reageren op precies dezelfde mensen. Als jullie wat willen weten, moeten jullie vragen stellen ipv onzin roepen en wachten tot iemand jullie verteld hoe het wel in elkaar zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat weet jij over de islam om hen de mond te snoeren? Het gaat om feiten, en niet om verdedigingen. Dat is waar we altijd de fout ingaan. Iemand valt de islam aan, en moslims staan als havikken klaar om te prikken. Het is beter om ipv de aanval, te kiezen voor kennisoverdracht. Ondanks het feit dat mensen niet altijd willen luisteren en begrijpen. :) suc6

Scottie
22-01-2005, 12:54
Volgens mij wonen er veel meer moslims in spanje en in italie hoor!!!!!!!!!!!!!!!! Oh en Islam staat niet voor haat en al die onzin die jullie hierboven genoemd hebben. Wetenschap wordt zeker wel erkend in de Islam. Jullie moeten niet allemaal dingen gaan bleren over de Islam, terwijl jullie er bijna niets over weten. Dat blijkt telkens maar weer uit jullie reacties. Jullie weten niets over de Islam, dus reageer dan gewoon niet op topics die over de Islam gaan. Misschien dat jullie dan snappen waar de Islam echt voor staat, want wat er hier allemaal gezegd wordt kan een kind die natuurlijk Moslim is verwerpen. Ik heb geen zin om telkens maar te reageren op precies dezelfde mensen. Als jullie wat willen weten, moeten jullie vragen stellen ipv onzin roepen en wachten tot iemand jullie verteld hoe het wel in elkaar zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou, ik hoor net op de radio dat het aantal moslims in Italie en Spanje absoluut lager ligt dan in Nederland en ook relatief. Ik heb die cijfers niet, zodra ik die vind plaats ik ze. Ik nodig iedereen uit te kijken of er concrete gegevens en cijfers zijn over het aantal moslims in die twee landen. Verder, ik heb hier al zoveel vragen gesteld en even zo vaak geen antwoord gekregen. Daarbij gaat deze topic niet over de islam, maar over de angst van Nederlanders voor moslims en hun geloof. Scottie.

Letizia1987
22-01-2005, 13:02

Ik vind dit raar want angst is volgens mij niet te meten, net zo min als blijdschap. Zo'n test zegt erg weinig. En iedereen weet dat Islam niet voor vrede staat, de Islam staat voor haat, bedrog en geweld. :jammer: Als je niks weet te zeggen, zeg dan niks.

Pagina's : [1] 2 3 4 5