Bekijk originele versie : Onderdrukking van de WESTERSE vrouw.
MissLovePeace
01-02-2003, 14:45
Dus nederlanders vinden dat wij moslimvrouwen worden onderdrukt?
En dat moeten de westerse vrouwen zeggen..........
De zogenaamde geemancipeerde vrouwen zijn altijd op dieet om in maatje 36 te passen. Steeds meer vrouwen lijden aan eetstoornissen en dat komt allemaal door deze zielige samenleving waar het uiterlijk van de vrouw een grote rol speelt.
Ze geven de helft van hun geld uit aan cosmetica om aan het opgedragen schoonheidsideaal te voldoen. Ik snap dat niet hoor, hoe zit dat met de mannen???? waarom hoeven zij dat allemaal niet???
Vrouwen mogen niet thuisblijven met hun kinderen. Nee, ze moeten de carrierevrouw gaan uithangen. Nee een huisvrouw is niks waard. ze maakt het hele huis schoon, ze zorgt voor de kinderen en voor haar man. Ze wast, kookt, strijkt, doet boodschappen enz.
Maar nee, ze moet gaan werken om te laten zien dat ze meer waard is. Voor je kinderen zorgen is niet belangrijk, dat laat je maar over aan de creche.
ja ja, de westerse vrouwen hebben het echt goed. ZE ZIJN ZO VRIJ......
Misschien bedoelen ze.... ZE ZIJN ZO VRIJ OM ZICH TE LATEN VERTELLEN AAN WELKE EISEN ZIJ ALS VROUWEN MOETEN VOLDOEN.
wat zijn wij moslimvrouwen toch zielig!!! we hoeven niet te werken en we kunnen niet worden beoordeeld op ons uiterlijk (gaat een beetje moeilijk als er niets te zien valt)
ja zielig he, wij hebben geen grote borsten of een kop vol met make-up. Wij kunnen niet met ons lichaam showen, dus moeten we maar worden beoordeeld op ons innerlijk en op ons verstand.
Ik zal het effe samenvatten. Het zijn de nederlandse/westerse vrouwen die onderdrukt worden door deze maatschappij waar de vrouwen worden gezien als sekssymbool.
Het is zo dat uiterlijk in de westerse maatschappij een grote rol speelt, maar er is geen enkele wet die het een vrouw verplicht om daaraan mee te doen. Een vrouw wordt niet uitgesloten als ze niet in maatje 36 past, niet de juiste maat borsten heeft (groot of klein afhankelijk van wat er in de mode is) of geen make-up gebruikt. Tegenwoordig is het als vrouw misschien lastig schipperen tussen een goede moeder en/of een goede carrierevrouw zijn, maar je hebt nog steeds de keus of je liever thuisblijft of niet. En dat vind ik het grote voordeel van de westerse maatschappij! Het is aan jezelf of je je iets aantrekt van het zogenaamd in maatje 36 moeten passen.
Jij kunt wel leuk zeggen "Wij kunnen niet met ons lichaam showen", maar stel dat een moslima dat nu eens wel zou willen?
Origineel gepost door MissLovePeace
Dus nederlanders vinden dat wij moslimvrouwen worden onderdrukt?
En dat moeten de westerse vrouwen zeggen..........
De zogenaamde geemancipeerde vrouwen zijn altijd op dieet om in maatje 36 te passen. Steeds meer vrouwen lijden aan eetstoornissen en dat komt allemaal door deze zielige samenleving waar het uiterlijk van de vrouw een grote rol speelt.
Ze geven de helft van hun geld uit aan cosmetica om aan het opgedragen schoonheidsideaal te voldoen. Ik snap dat niet hoor, hoe zit dat met de mannen???? waarom hoeven zij dat allemaal niet???
Vrouwen mogen niet thuisblijven met hun kinderen. Nee, ze moeten de carrierevrouw gaan uithangen. Nee een huisvrouw is niks waard. ze maakt het hele huis schoon, ze zorgt voor de kinderen en voor haar man. Ze wast, kookt, strijkt, doet boodschappen enz.
Maar nee, ze moet gaan werken om te laten zien dat ze meer waard is. Voor je kinderen zorgen is niet belangrijk, dat laat je maar over aan de creche.
ja ja, de westerse vrouwen hebben het echt goed. ZE ZIJN ZO VRIJ......
Misschien bedoelen ze.... ZE ZIJN ZO VRIJ OM ZICH TE LATEN VERTELLEN AAN WELKE EISEN ZIJ ALS VROUWEN MOETEN VOLDOEN.
wat zijn wij moslimvrouwen toch zielig!!! we hoeven niet te werken en we kunnen niet worden beoordeeld op ons uiterlijk (gaat een beetje moeilijk als er niets te zien valt)
ja zielig he, wij hebben geen grote borsten of een kop vol met make-up. Wij kunnen niet met ons lichaam showen, dus moeten we maar worden beoordeeld op ons innerlijk en op ons verstand.
Ik zal het effe samenvatten. Het zijn de nederlandse/westerse vrouwen die onderdrukt worden door deze maatschappij waar de vrouwen worden gezien als sekssymbool.
:goedzo:
Ik heb het niet eerder zo bekeken! :goedzo:
Origineel gepost door Kenitrya
Ik heb het niet eerder zo bekeken! :goedzo:
ik sluit me volledig bij je aan :goedzo:
Origineel gepost door tonk
Het is zo dat uiterlijk in de westerse maatschappij een grote rol speelt, maar er is geen enkele wet die het een vrouw verplicht om daaraan mee te doen. Een vrouw wordt niet uitgesloten als ze niet in maatje 36 past, niet de juiste maat borsten heeft (groot of klein afhankelijk van wat er in de mode is) of geen make-up gebruikt. Tegenwoordig is het als vrouw misschien lastig schipperen tussen een goede moeder en/of een goede carrierevrouw zijn, maar je hebt nog steeds de keus of je liever thuisblijft of niet. En dat vind ik het grote voordeel van de westerse maatschappij! Het is aan jezelf of je je iets aantrekt van het zogenaamd in maatje 36 moeten passen.
Jij kunt wel leuk zeggen "Wij kunnen niet met ons lichaam showen", maar stel dat een moslima dat nu eens wel zou willen?
Er kan dan wel geen wet bestaan, maar ieder persoon ziet dat je wel beoordeelt word op je uiterlijk. Al die modeblaadjes die het perfecte beeld van een vrouw schetsen. daardoor worden ook vele mensen door beinvloed, meer dan je zou denken.
Ps: een echte moslima die zou haar lichaam niet willen showen.
Origineel gepost door Chaimae
Er kan dan wel geen wet bestaan, maar ieder persoon ziet dat je wel beoordeelt word op je uiterlijk. Al die modeblaadjes die het perfecte beeld van een vrouw schetsen. daardoor worden ook vele mensen door beinvloed, meer dan je zou denken.
Ps: een echte moslima die zou haar lichaam niet willen showen.
Ok, als een echte moslima haar lichaam niet wil showen verwoord ik het anders: stel dat een moslima besluit dat ze geen moslima meer wil zijn omdat ze niet meer in Allah gelooft, hoe wordt daar mee omgegaan?
Ok, als een echte moslima haar lichaam niet wil showen verwoord ik het anders: stel dat een moslima besluit dat ze geen moslima meer wil zijn omdat ze niet meer in Allah gelooft, hoe wordt daar mee omgegaan?
Dan is ze afvallige, maar hoe daarmee omgegaan word weet ik niet.
zie ayaan hirsi ali :lekkerpuh
Origineel gepost door Chaimaa
zie ayaan hirsi ali :lekkerpuh
Als er met alle mensen die besluiten niet meer moslim(a) te willen zijn net zo wordt omgegaan als met Hirsi Ali, dan ben ik heeeeeel erg blij dat ik in het vrouwenonderdrukkende westen woon.
Dihyaatje
01-02-2003, 17:06
hallo, dat gaat voor de rest toch niemand aan, religie is toch individueel, en als iemand niet in allah(swt) meer geloofd, dan zal die dat later wel merken.....maar dat gaat mij toch niets aan
Als er met alle mensen die besluiten niet meer moslim(a) te willen zijn net zo wordt omgegaan als met Hirsi Ali, dan ben ik heeeeeel erg blij dat ik in het vrouwenonderdrukkende westen woon.
Hoe wordt er dan met Hirsi Ali omgegaan?
Origineel gepost door House
Hoe wordt er dan met Hirsi Ali omgegaan?
Ze werd bijvoorbeeld met de dood bedreigd, om maar iets te noemen.
Ik mag toch hopen dat niet alle mensen die van hun moslimgeloof vallen met de dood bedreigd worden.
Ze werd bijvoorbeeld met de dood bedreigd, om maar iets te noemen.
Ik mag toch hopen dat niet alle mensen die van hun moslimgeloof vallen met de dood bedreigd worden.
Als ze haar achterlijke opmerkingen voor zich had gehouden, was er niet zo met haar omgegaan.
Origineel gepost door Zonnestraaltje
Ayaan Hirsi Ali is niet te vergelijken met andere vrouwen die besluiten het geloof achter zich te laten.
Kijk, ieder mens moet voor zichzelf bepalen wat hij of zij gelooft, dat is een geheel persoonlijke kwestie.
Als ik in mijn omgeving een vrouw zie die geen moslima meer wil zijn, vind ik dat erg om te zien, zonde dat ze het ware geloof de rug toekeert.
Maar wie ben ik om daar wat aan te doen, al zou ik het willen, WAT kan ik eraan doen.......
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zal daar ook afzonderlijk ter verantwoording voor worden geroepen.
Ayaan Hirsi Ali mag zulke uitspraken helemaal niet doen, zij heeft een publieke functie, ze is immers politica. Ze hoort de Nederlandse bevolking te vertegenwoordigen en daar horen ook de bewoners van Nederland bij die de Islam als godsdienst hebben.
Als zij dat vind, prima.. ik bedoel ze heeft recht op haar eigen mening. Maar wat heeft ze eraan om ze over te verkondigen, behalve bedreigingen en haatgevoelens te veroorzaken.
En voor je het weet hebben we het over Hirsi Ali. Ook een boeiend onderwerp, maar daar ging het eigenlijk niet over.
Het ging erom dat vrouwen de westerse cultuur onderdrukt worden door het schoonheidsideaal en dat vrouwen in een islamitische cultuur daar geen last van hebben. Hoe kan het ook, hun schoonheid kun je (buitenshuis) niet eens zien. (Even kort samengevat.)
Ik vind die onderdrukking van westerse vrouwen nogal meevallen. Je kunt als westerse vrouw zelf kiezen of en in hoeverre je mee wilt gaan in het schoonheidsideaal. Neemt niet weg dat niet iedere vrouw daar sterk genoeg voor in haar schoenen staat en dat er wel degelijk vrouwen zijn die eronder lijden. Maar onderdrukking vind ik een veel te groot woord, maar uiterlijk speelt naar mijn mening wel een te grote rol in de westerse cultuur.
Verder vind ik dat vrouwen (maar mannen trouwens ook) in een westerse cultuur veel meer keuzes hebben om hun leven naar eigen inzicht in te richten dan in de Marokkaanse cultuur. Nou kun je bij veel keuzes hebben kanttekeningen zetten natuurlijk. Veel keuzes hebben betekent namelijk ook dat je verkeerde keuzes kunt maken.
Maar ik maak liever een verkeerde keuze dan dat ik 'niks' te kiezen heb. Ik bepaal liever zelf of ik voor mijn huwelijk het huis uit ga voor bijvoorbeeld studie dan dat ik daar geen keuze in heb, of dat pas na veel moeilijkheden buitenshuis gaan wonen mogelijk is. Ik bepaal liever zelf of ik met een Hollander, Surinamer of vrouw thuiskom om aan mijn ouders voor te stellen als mijn aanstaande dan dat alleen een Marokkaanse man goed genoeg is. Ik bepaal ook liever zelf of ik gelovig ben of niet dan men angst en beven de reactie af te wachten van mijn ouders als ik ze vertel dat ik niet langer in Allah geloof.
Natuurlijk generaliseer ik hier nogal. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je als dochter van Marokkaanse ouders alleen deugt als je een nette moslima bent die maagdelijk tot haar huwelijk met een moslimse Marokkaanse man thuis blijft wonen. Waarna je een brave huisvrouw en moeder (eventueel met parttime baantje) wordt die een aantal kindertjes baart.
Zolang je daar als dochter allemaal geen bezwaar tegen hebt omdat dit is wat je zelf wilt, is er niks aan de hand natuurlijk. Maar als je dit niet wilt, kunnen deze normen nogal onderdrukken werken.
Want ik vraag me af hoe welkom ik - als vrijgezelle, lesbische en niet-gelovige vrouw - bij mijn ouders nog zou zijn geweest als zij Marokkaans zouden zijn en in plaats van Nederlands.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.