Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen...

Pagina's : [1] 2 3

NoualMocro
01-02-2003, 00:00

Hoi hoi mensjes....ik ben in voor een discussie over het een en ander....en mensen die daar ook zin in hebben mogen reageren.... Waarom moet iedereen per se trouwen ....en als je niet wilt trouwen word je meestal gedwongen....niet in mijn geval hoor....maar veel meiden wel...die worden van jongs af aan gemotiveerd om te trouwen....daar gaat het om....leren koken....leren schoonmaken...etc etc etc etc.....trouwen trouwen trouwen het lijkt wel een obsessie....geef mij maar liever rust....wat denken jullie ervan.... Gooi je hart maar op deze topic.....!!!! Kus Noual :zwaai:

Nounousa
01-02-2003, 00:05
bij mij thuis is het juist andersom, mijn ouders hebben liever hoe later hoe beter... terwijl ik er persoonlijk heel anders over denk, trouwen is de helft van je geloof en het weerhoudt me van veel dingen...

NoualMocro
01-02-2003, 00:11
Nou dat is ook bij mij het geval....maar ik wil eerst alles op orde hebben voordat ik uberhaupt trouw...ik wil be3da eerst me studie afronden....nog 6 jaar....ik wil een huis hebben....rijbewijs...werk....alles alles tip top en dan als er een man...oftewel de ware komt....dan zou het misschien wel kunnen....maar sommige meiden die ik ken worden gewoon letterlijk van school af gehaald en dan trouwen.... Wat dacht je daar van???

tatouzient
01-02-2003, 00:17
trouwen hoor je te doen wanneer je er klaar voor bent... en dat verschilt van persoon tot persoon... de ene is er klaar voor op zn 18j, terwijl de andere het pas is op zn 28ste... de argumenten die je hebt aangekaart zoals rijbewijs en zo, vind ik maar een slecht argument, want je kan immers je rijbewijs ook doen als je getrouwd bent... da sommige meiden van school worden afgehaald om te trouwen is een triest geval, maar dit gebeurd tegenwoordig minder en minder... bisous xxx

SweetRose
01-02-2003, 00:19

Je trouwt ni voor de lol..trouwen doe je voor altijd..en dat is wat sommige (denk ik) vergeten voor ze het huwelijk in treden....

chamalgirl
01-02-2003, 00:21
trouwen hmmmmmmm ik zei altijd als trouwen in de islam niet zo belanngrijk was en je hoefde niet maagd tot huwelijk te blijven dan zou ik nooit trouwen denk ik waarom zou ik dat doen als ik lekker kon samenwonen en kinderen maken als ik toch nergens in geloof enz maar das wel waar ik heb een zus en nicht die zijn tegen de 24 en mijn tante maakt hun gek ze is helemaal geobsedeerd glukkig mijn moeder niet zo erg als haar want het is ons leven dus ja als jullie niet willen blijf dan maar lekker zitten. en koken wajouw dat kan ik niet eens maar gelukkkig heb ik aan de meeste dingen schijt wat mensen zeggen dus hiervan trek ik me helemala niets aan en vind het best erg voor de meiden die worden gedwongen

NoualMocro
01-02-2003, 00:27
Origineel gepost door tatouzient trouwen hoor je te doen wanneer je er klaar voor bent... en dat verschilt van persoon tot persoon... de ene is er klaar voor op zn 18j, terwijl de andere het pas is op zn 28ste... de argumenten die je hebt aangekaart zoals rijbewijs en zo, vind ik maar een slecht argument, want je kan immers je rijbewijs ook doen als je getrouwd bent... da sommige meiden van school worden afgehaald om te trouwen is een triest geval, maar dit gebeurd tegenwoordig minder en minder... bisous xxx Jij noemt dat een zwak argument, maar ik geef maar een voorbeeld...maar zeg niet je kan je school afmaken als je getrouwd ben....want je hebt sommige mannnen die doen er alles aan om hun lieve vrouwtje thuis te houden, maar de islam heeft leren niet verboden...heeft de vrouw niet verboden om niet te trouwen...als ze de juiste man heeft gevonden ok....maar zo niet elmouktab....toch.... en dan nog iets....het gebeurt misschien daar in belgie steeds minder en minder,...maar hier zie ik het nog steeds gebeuren.....en het is zekers triets.... :zwaai:

Samiratoen
01-02-2003, 00:29
k wil trouwen...:hoera:

NoualMocro
01-02-2003, 00:29
Origineel gepost door chamalgirl trouwen hmmmmmmm ik zei altijd als trouwen in de islam niet zo belanngrijk was en je hoefde niet maagd tot huwelijk te blijven dan zou ik nooit trouwen denk ik waarom zou ik dat doen als ik lekker kon samenwonen en kinderen maken als ik toch nergens in geloof enz maar das wel waar ik heb een zus en nicht die zijn tegen de 24 en mijn tante maakt hun gek ze is helemaal geobsedeerd glukkig mijn moeder niet zo erg als haar want het is ons leven dus ja als jullie niet willen blijf dan maar lekker zitten. en koken wajouw dat kan ik niet eens maar gelukkkig heb ik aan de meeste dingen schijt wat mensen zeggen dus hiervan trek ik me helemala niets aan en vind het best erg voor de meiden die worden gedwongen Vraagje voor wie geloof jij? En in wie geloof jij? Lang leven de sex ofzo....hallo het leven bestaat niet alleen uit sex sex sex sex sex....we hebben nog andere dingen hoor....Sorry maar hoe kun je zeggen "als ik toch nergens in geloof" Ben je moslima of niet???

NoualMocro
01-02-2003, 00:30
Origineel gepost door Samiratoen k wil trouwen...:hoera: Hoe oud ben je dan? :D Ik heb nog een lekkere bro.... :stout: :zwaai:

Samiratoen
01-02-2003, 00:32
Origineel gepost door NoualMocro Hoe oud ben je dan? :D Ik heb nog een lekkere bro.... :stout: :zwaai: :Iluvu: hoe oud is jou bro....:stout: Ik ben net oud genoeg om te trouwen.....:rolleyes:

tatouzient
01-02-2003, 00:35
Origineel gepost door NoualMocro Jij noemt dat een zwak argument, maar ik geef maar een voorbeeld...maar zeg niet je kan je school afmaken als je getrouwd ben....want je hebt sommige mannnen die doen er alles aan om hun lieve vrouwtje thuis te houden, maar de islam heeft leren niet verboden...heeft de vrouw niet verboden om niet te trouwen...als ze de juiste man heeft gevonden ok....maar zo niet elmouktab....toch.... en dan nog iets....het gebeurt misschien daar in belgie steeds minder en minder,...maar hier zie ik het nog steeds gebeuren.....en het is zekers triets.... :zwaai: waarom zou je ni kunnen studere als je getrouwd bent? het heeft allemaal te maken mt de verstandhouding tussen jou en je man... da er nog mannen zijn die hun vrouwtje thuis willen, wil ni zeggen da er andersom gn mannen zijn die liever hebben dan hun vrouw zichzelf ontplooit... mn schoonzus is int midden van schooljaar getrouwd, zij wou haar school ni afmaken, maar wij hebben haar ertoe gezet om het toch te doen... en da heeft ze alhamdoellillah ook gedaan... kvind da je het te zwart ziet, je hoeft ni zo pessimistisch te doen... alles in mektab meid, maar je hebt het lot ook in eigen handen hé... je moet ni thuis blijven zitten en zielig doen en dan maar zeggen da dit je lot is... bisous xxx

NoualMocro
01-02-2003, 00:38
Origineel gepost door Samiratoen :Iluvu: hoe oud is jou bro....:stout: Ik ben net oud genoeg om te trouwen.....:rolleyes: 28 jaartjes :letsparty oud.....:stoer:

Samiratoen
01-02-2003, 00:40
Origineel gepost door NoualMocro 28 jaartjes :letsparty oud.....:stoer: *slik* ik heb ook nog een zus in de aanbieding...:rolleyes:

chamalgirl
01-02-2003, 00:40

he tatouzient ik begrijp wat mocro bedoelt en mocro je hebt me helemaal verkeerd begrepen ik bedoel nederlanders hebben geen geloof en als ik dat ook niet zou hebben dan zou ik nooit trouwen. ik zou gewoon samenwonen en kinderen maken zonder daar getrouwd voor hoeven te zijn, want je kan pas sex enz hebben als je pas getrouwd bent in ons geloof en hamdoeilillah ben ik een moslima en ik weet heel goed dat het leven niet alleen maar uit zex bestaat dat hoef je echt niet te zeggen en al helemaal niet tegen mij en allah jegfed safi seks voor het huwelijk, moet er niet aandenken!!! hopelijk begrijp je me nu beter

Pagina's : [1] 2 3