Bekijk originele versie : Ali El Bejjati & Anja Joos???
redouan_casawi
21-01-2005, 12:22
Wie kan mij uitleggen waarom een stilletocht/herdenkingstocht niet "mag" of niet gepast is???
Ik begrijp er geen ene moer meer van in dit land, en dan vraagt men zich af waarom marokkaanse jongeren "radicaliseren" en verharden.
Wanneer een junkie dr boodschappen bijelkaar steelt en vervolgens hardhandig (met helaas de dood als gevolg) word aangehouden/gepakt, dan mag er wél een stille tocht en zelfs herdenkingsstenen en van alles en nog wat georganiseerd worden, maar wanneer dit echter een Marokkaanse jongen is jaaaaaaaaah dán is t anders he:S:S.
Is toch hetzelfde, had iemand het nog over het feit dat Anja Joos Gestolen had en gespuugd, gescholden en geslagen had? neeeee want de dood is veeeeeeeel en veeeeel erger hè?
Want ja wat is meer waard een mensenleven of een paar blikjes bier????
Waarom word dit nu niet gezegd, wat is meer waard een tasje of een mensen leven??
Als deze mevrouw niet vervolgd word dan word het signaal afgegeven door de overheid dat je zelf voor rechtertje mag spelen en geweld mag gebruiken bij een roof/diefstal/belediging etc.
Tjah dan mag je Mohamed B gelijk ook vrijlaten vind ik, hij vond zich beledigd en in zijn geloof gekrenkt en speelde ook maar voor rechtertje dan hè,
In ieder geval wat ik hiermee wil zeggen is dat er met twee maten gemeten word, maarjah wie de baal kaatst kan deze terugverwachten, dus Nederland zal vanzelf wel zien wat er gebeurt als het recht niet zegeviert,
En Broeder Ali, Allahiera7hmek, Inna Lilahi Wa Inna Liliahi Razjie3oen.
Wa Ash'hadou en La Illaha Ill'Allah.
Redouan (Masjid Elkabir) (freaky)
Wie kan mij uitleggen waarom een stilletocht/herdenkingstocht niet "mag" of niet gepast is???
Ik begrijp er geen ene moer meer van in dit land, en dan vraagt men zich af waarom marokkaanse jongeren "radicaliseren" en verharden.
Wanneer een junkie dr boodschappen bijelkaar steelt en vervolgens hardhandig (met helaas de dood als gevolg) word aangehouden/gepakt, dan mag er wél een stille tocht en zelfs herdenkingsstenen en van alles en nog wat georganiseerd worden, maar wanneer dit echter een Marokkaanse jongen is jaaaaaaaaah dán is t anders he:S:S.
Zij had op dat moment zelfs niets gestolen en was het slachtoffer van jochies die wilden ''rammen.'' Dat is misselijk.
Dat Ali een Marokkaan was, doet er niet toe. Als hij helblonde Dirk was, had hij ook geen eerbetoon verdiend.
Waarom word dit nu niet gezegd, wat is meer waard een tasje of een mensen leven??
Omdat dit een iets andere situatie is. Zij is overigens nog wel verdacht, hoor.
In ieder geval wat ik hiermee wil zeggen is dat er met twee maten gemeten word, maarjah wie de baal kaatst kan deze terugverwachten, dus Nederland zal vanzelf wel zien wat er gebeurt als het recht niet zegeviert,
Nou, wat dan?
Als je dit leest denk je dan niet: "wat een onzin" ?
Je kan het vergelijken met die gozer die dood werd getrapt omda hij iets zei over een stel jongens die fietsen in de gracht aan het gooien waren. Stel nou Die vrouw in die Auto is tsjoekerd (?) en Ali is een van die jongens. En stel dat die vrouw op de jongens afliep en er een in he water duwde, en helaas viel deze net toevalig op het stuur van de fiets die hij net in het water heeft gegooid, zodat zijn hoofd gespiesd word. En die andere jongen rent weg. Dat is toch ook begrijpelijk? Alleen helaas dat die gozer het leven moest laten.
mohammedALI
21-01-2005, 12:28
Die joos hadden ze niet dood hoeven schoppen . Die stond al met een been in het graf.
mohammedALI
21-01-2005, 12:30
In de islaam behoren criminelen niet vereerd te worden. en sowiezo geen stille tochten te houden. Als ze dat dan toch doen moeten ze de islaam er buiten houden .
Die joos hadden ze niet dood hoeven schoppen . Die stond al met een been in het graf.
...en ze had bovendien helemaal niets gestolen...
In de islaam behoren criminelen niet vereerd te worden. en sowiezo geen stille tochten te houden. Als ze dat dan toch doen moeten ze de islaam er buiten houden .
in de islam.....
in de islam........
het gaat ook niet om de islam maar een gewone burger die iets verkeerd heeft gedaan en op zo een manier gestraft wordt
Waarom een stille tocht? Wil de familie niet in besloten kring die gozer herdenken?
Of zijn het zijn mede crimineeltjes die het organizeren?
Wanneer een junkie dr boodschappen bijelkaar steelt en vervolgens hardhandig (met helaas de dood als gevolg) word aangehouden/gepakt,
Twee dingen:
Anja Joos had niet gestolen.
Eigen rechter spelen is verboden, iemand doodtrappen al helemaal.
O? Is dat een reden dan? Je (ff in t algemeen) begrijpt t niet meer en dus mag je ' "radicaliseren" ' en verharden? Misschien dat je (weer in t algemeen) eerst s moet proberen te begrijpen? Kom je misschien verder mee?
Groet,
Huibert
Yugo_Kaas
21-01-2005, 12:40
Tjah dan mag je Mohamed B gelijk ook vrijlaten vind ik, hij vond zich beledigd en in zijn geloof gekrenkt en speelde ook maar voor rechtertje dan hè,
Mohamed B heeft doelbewust van Gogh vermoord. De vrouw heeft zoals het er nu naar uitziet Ali per ongeluk aangereden.
Vind ik een verschil hoor.
Als deze mevrouw niet vervolgd word dan word het signaal afgegeven door de overheid dat je zelf voor rechtertje mag spelen en geweld mag gebruiken bij een roof/diefstal/belediging etc.
Onjuist! Elk geval van 'eigen rechter spelen' zal apart worden bekeken. Blijkt dat jij doelbewust iemand hebt vermoord dan ga jij echt wel de bak in.
Als jij (of je broeders) je niet aan de Nederlandse wet wilt houden denk ik dat het verstandig is om lekker te vertrekken.
Is toch hetzelfde, had iemand het nog over het feit dat Anja Joos Gestolen had en gespuugd, gescholden en geslagen had? neeeee want de dood is veeeeeeeel en veeeeel erger hè?
Want ja wat is meer waard een mensenleven of een paar blikjes bier????
En Broeder Ali, Allahiera7hmek, Inna Lilahi Wa Inna Liliahi Razjie3oen.
Wa Ash'hadou en La Illaha Ill'Allah.
Redouan (Masjid Elkabir) (freaky)
Als ik me het verhaal van Anja Joos goed herinner, bleek ze uiteindelijk niets gestolen te hebben. Ali's maatje heeft de overval op de dame in kwestie inmiddels bekend. Dus daar gaat je vergelijking al mank.
Daarbij ga ook jij er weer van uit dat Ali el B. met opzet is aangereden, met het oogmerk hem te doden. Mevrouw is echter door de rechter-commissaris vrijgelaten, omdat de opzet niet bewezen wordt geacht en het OM heeft geen redenen gezien daar tegen in beroep te gaan. Dit sluit vervolging wegens doodslag uit, maar "dood door schuld" is nog niet van de baan. Evenwel is het daar niet voor nodig mevrouw in voorlopige hechtenis te houden. Eigenrichting is binnen deze zaak niet im frage. Een noodlottige samenloop van omstandigheden is meer van toepassing.
En daarbij komt dat Ali el B. die reeks gebeurtenissen zelf in werking heeft gezet; door mevrouw in haar auto te overvallen. Ali el B. is geen onschuldig slachtoffer van zinloos geweld. Dat maakt zijn dood niet minder zinloos, een Stille Tocht daarentegen wel.
Dan je beschuldiging dat er met twee maten gemeten wordt. Het gaat er niet om, of een mensenleven meer waard is, dan een geroofd tasje. Die vraag zal iedereen voor zichzelf zo kunnen beantwoorden, dat lijkt me een duidelijke zaak. Dat Ali el B. van Marokkaanse origine is, is ook al niet ter zake dienend. Voor zover heb ik gelezen, droeg hij een helm. Mevrouw heeft dus niet kunnen weten of haar overvaller Marokkaan, Nederlander of Pools was. Waar het werkelijk om gaat, is of mevrouw Ali met opzet heeft aangereden. En vooralsnog lijkt het er op dat dit niet het geval is geweest!
[QUOTE=Ulysses]Zij had op dat moment zelfs niets gestolen en was het slachtoffer van jochies die wilden ''rammen.'' Dat is misselijk.
Dat Ali een Marokkaan was, doet er niet toe. Als hij helblonde Dirk was, had hij ook geen eerbetoon verdiend.
ik zal je een nog beter voorbeeld geven, RENE STEEGMANS kreeg een klap op zijn hoofd waar een plaat in zat van een gevecht ervoor tegen een groep turken, REne stond bekend als een jongen die doelloos op straat rondhing die zelfs in coffeeshops in venlo de toegang werdt geweigerd. Maar op een dag ontmoet ie een marokaan er onstaat een woordenwisseling en ze raken op de vuist hij overlijdt. Er werdt zogenaamd gezegd dat het ging omdat de marokaan op de stoep reed terwijl er eerder al een aanleiding.
De marokaan kreeg ik weet nie tmeer hoeveel jaar plus tbs
het allerergste vondt ik niet de straf of zijn dood maar wat de nabestaande moesten aanhoren hoe die marokaan werd zwartgemaakt terwijl hij een goeie werkende jongen was maar pech had en de nerderlander werd overgepraat alsof hij een lieveling was.
Vergelijk dit met ali en je weet genoeg over nederland
Yugo_Kaas
21-01-2005, 12:54
het allerergste vondt ik niet de straf of zijn dood maar wat de nabestaande moesten aanhoren hoe die marokaan werd zwartgemaakt terwijl hij een goeie werkende jongen was maar pech had en de nerderlander werd overgepraat alsof hij een lieveling was.
Een goede jongen vecht niet en slaat zeker niet iemand dood.
Vertel, Nosmos, hoe zie jij die vergelijking dan? Ik ben zelf niet bekend met de achtergronden van Steegmans, maar ik ben wel benieuwd naar wat een vergelijking tussen beide zaken over Nederland zou kunnen zeggen.
de media speelt een belangerijke rol hierin. bij beide gebeurtenissen worden de slachtoffer rollen omgedraaid. Begrijp j edan waarom marokenen frustrerend en radicaal worden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.