Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : terreurleden opgepakt in Maastricht

Huey
20-01-2005, 16:54

Nieuwsbericht uit de Gelderlander: 'Link tussen drugsbende en Hofstadgroep' Door onze verslaggevers MAASTRICHT - Een drugsbende van negen Marokkanen die maandag is opgepakt in Maastricht, heeft waarschijnlijk banden met de van terrorisme verdachte Hofstadgroep. Het vermoeden bestaat dat de bende via drugshandel terroristische activiteiten financierde. Juist vanwege deze mogelijke band hebben de opsporingsdiensten fors ingegrepen. Dat meldt een hoge functionaris binnen een van die diensten. Meerdere bronnen binnen het onderzoek hebben de mogelijke link met terroristische organisaties bevestigd. De bende werd al enige tijd in de gaten gehouden, weet een van de bronnen te melden. Als de aanwijzingen kloppen, zou het de eerste keer zijn in Nederland dat een verband kan worden gelegd tussen drugshandel en de financiering van terrorisme. De Criminele Inlichtingeneenheid (CIE) heeft diverse anonieme meldingen gekregen over de groep. De meldingen spraken over banden met terroristische netwerken en waren zeer gedetailleerd. In minstens één daarvan zou sprake zijn van contacten met het al-Qaeda-netwerk. Twee bronnen zeggen onafhankelijk van elkaar dat er waarschijnlijk contacten zijn met de radicaal-islamitische Hofstadgroep. De Hofstadgroep bestaat uit voornamelijk jonge Noord-Afrikaanse moslims. Bij die groep zaten vermoedelijk Mohamed B. (verdacht van de moord op Theo van Gogh) en Samir A. (verdacht van het beramen van aanslagen in Nederland). Onder de negen gearresteerde Marokkanen bevindt zich één vrouw (47), uit het Franse Mulhouse. Verder gaat het vermoedelijk om een man uit Antwerpen, een inwoner van Den Haag en een 47-jarige inwoner van Maastricht. Een van de gearresteerden zou een koranschriftgeleerde zijn die regelmatig toespraken hield in moskeeën in het land, onder meer in de moskee van Geleen.

Smirnoff
20-01-2005, 17:00
Er wordt in Maastricht morgen een stille tocht gehouden voor die criminelen ...

Huey
20-01-2005, 18:25
Toch opvallend dat zogenaamd vrome moslims zich inlaten met de handel in dit soort middelen.

Abrahman
20-01-2005, 18:53
Interessant bericht, het verbaast me niet, behalve dan dat een verdachte "korangeleerde" toespraken hield in een moskee. Zulke groepen zoeken naar makkelijke manieren om geld te verdienen. Door de illegaliteit van drugs blijft de handel zeer lucratief. Enig idee wat voor drugs ze in handelden?

najeema
20-01-2005, 21:15

En hoe worden de Amerikaanse wapens gefinancieerd? Juist, Colombiaanse drugs!

MrMariusz
20-01-2005, 21:40
En hoe worden de Amerikaanse wapens gefinancieerd? Juist, Colombiaanse drugs! Heeft niets te maken met deze discussie.

Lohengrin
20-01-2005, 22:03
Toch opvallend dat zogenaamd vrome moslims zich inlaten met de handel in dit soort middelen. Nee hoor, tegen de ongelovigen is immers ieder middel geoorloofd (Takfir wal Hijra). Daarom was het belangrijkste exportproduct in Afghanistan onder het Taliban-bewind ook de opiumteelt, als ik me niet vergis. Het is gewoon perversie van het geloof.

atropos
20-01-2005, 22:05
Interessant bericht, het verbaast me niet, behalve dan dat een verdachte "korangeleerde" toespraken hield in een moskee. Zulke groepen zoeken naar makkelijke manieren om geld te verdienen. Door de illegaliteit van drugs blijft de handel zeer lucratief. Enig idee wat voor drugs ze in handelden? vanwaar die belangstelling? ;)

moppi
20-01-2005, 22:06
ik snap het niet...drugs en terror?? kan toch niet samen als het orthodoxe moslims zijn??

a.damse
20-01-2005, 22:11
En hoe worden de Amerikaanse wapens gefinancieerd? Juist, Colombiaanse drugs! Volgens de VN is naar schatting 10% van de wereldhandel illegaal. 80% hiervan betreft drugshandel, verder wapenhandel bijvoorbeeld. Er gebeurt veel dat we niet weten.

najeema
21-01-2005, 21:53
Heeft niets te maken met deze discussie. Hoezo? Het ging toch over terroristen en drugs. Maar over de topic, ik keur iedere vorm van terreur af, dit is niet goed te praten.