Bekijk originele versie : Moslims eisen dat Hirsi Ali aftreedt
Moslims eisen dat Hirsi Ali aftreedt
door Melchior Zeeman
DEN HAAG | VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali moet aftreden. Dat is de breed gedeelde opvatting onder het zestigtal islamitische demonstranten dat gisteren op het Plein voor de Tweede Kamer in Den Haag heeft betoogd tegen het net geïnstalleerde Kamerlid.
http://www.haagschecourant.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/HC/artikelvisuals/1431836-132877.JPG
De VVD is volgens de moslims de Volkspartij voor Vrijheid en Discriminatie.
(foto Marcel Antonisse | ANP)
Met haar uitspraken dat de profeet Mohammed 'een tiran' en 'een perverse man' zou zijn geweest, is zij te ver gegaan, menen de demonstranten. Ook haar partij krijgt kritiek. Op de spandoeken staat de afkorting VVD uitgelegd als 'Volkspartij voor Vrijheid en Discriminatie'. Bovendien, alweer volgens de leuzen, moet Hirsi Ali 'inburgeren'. Dat is nog de meest gematigde aanbeveling aan het Kamerlid. In gesprekken blijken diverse demonstranten het erover eens dat Hirsi Ali een probleem met haar verleden in Somalië heeft waarvoor zij in therapie zou moeten gaan.
"Het is te snel gegaan voor haar", meent Alamin Azdoufal, student van Marokkaanse afkomst aan de Haagse Hogeschool. "Zij is te vlug beroemd geworden, van niets zomaar hoog op de verkiezingslijst van de VVD en in de Kamer; ze kan het niet meer aan. Bovendien moet zij er rekening mee houden dat zij als volksvertegenwoordiger dit soort dingen niet kan roepen. Gewoon als mevrouw Hirsi Ali kan het wel, maar nu niet meer. Haar woorden krijgen nu een extra lading."
"Je kwetst er veel mensen mee als je dit soort dingen zegt, en dat kan nooit de bedoeling zijn", zegt Kazim Yesiloglu, een Turkse ondernemer uit Rotterdam. "Je moet zoeken naar de overeenkomsten tussen gelovigen, niet naar de verschillen. Nu draagt zij bij aan het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen."
Dat beaamt Rachid Fentrussi, ook van Marokkaanse afkomst. "De vrijheid van meningsuiting is goed, maar je moet wel een beetje op je formulering letten. En op de gevoelens van je medemensen. Nederland begint een beetje een heidens land te worden waar je alles maar mag roepen. Ik weet het: scheiding tussen kerk en staat is goed, maar wel een beetje fatsoen graag. Van mij mag ze de Kamer worden uitgezet, dit hoort niet bij een volksvertegenwoordiger."
De demonstratie, die rust verliep is georganiseerd door een overigens onbekende groep die zich 'Comité Moslimhaat Nee' noemt..
DESPERADA
31-01-2003, 18:12
Maar 60 mensen!!!!!!!!!! :jammer: Khad wel meer verwacht
Moderator
31-01-2003, 18:13
Iedereen die er niet was moet niet zeuren over de lage opkomst!
Moderator
DESPERADA
31-01-2003, 18:50
Origineel gepost door Moderator
Iedereen die er niet was moet niet zeuren over de lage opkomst!
Moderator
Was dat voor mij bedoeld...?
Want mij heb je niet horen zeggen dat ik er niet was
Sarahsalima
31-01-2003, 19:12
Origineel gepost door DESPERADA
Maar 60 mensen!!!!!!!!!! :jammer: Khad wel meer verwacht
waarom werd er zo iets georganiseerd op een doordeweekse dag ?
de meeste mensen werken of studeren dan.
Maar het bewijst in ieder geval wel dat allochtonen niet lui zijn, en gewoon naar werk hun gaan :D
DESPERADA
31-01-2003, 19:24
Origineel gepost door Sarahsalima
waarom werd er zo iets georganiseerd op een doordeweekse dag ?
de meeste mensen werken of studeren dan.
Maar het bewijst in ieder geval wel dat allochtonen niet lui zijn, en gewoon naar werk hun gaan :D
Op dat moment waren alle kamerleden aanwezig op het binnenhof, voor hun inweiding....
DESPERADA
31-01-2003, 19:35
Origineel gepost door pista
Die zestig mensen zullen wel zwaar indruk gemaakt hebben, de angst zal er wel inzitten nu.
Ik denk dat men naar aanleiding van deze demonstratie volop bezig is Hirsi te dwingen af te treden. :hihi:
mvg
Ja echt he! Danzkij die rellen! Was een geslaagde missie om al die werklozen/schoolozen jochie's uit de Schilderswijk mee te sleuren naar de demo. Dankzij de rotte eieren/tomaten, en niet te vergeten de stenen die de 2Kamer door volgen....
Gelukkig beseften ze dat ze zo een Haat opstoker (Hirsji) niet in de politiek kunnen toe laten, en is ze gelijk mee gevoerd door de ME. Die kwamen met 6 bussen aan zetten, op het onruststokertje veilig achter slot en grendel te zetten. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Het was dus zeker een geslaagde vreedzame actie :rolleyes:
(Is dat wat je wou horen?)
abdoel6666
31-01-2003, 20:53
Die zestig mensen zullen wel zwaar indruk gemaakt hebben, de angst zal er wel inzitten nu.
Ik denk dat men naar aanleiding van deze demonstratie volop bezig is Hirsi te dwingen af te treden. :hihi:
mvg
He zionistje, ga lekker je eigen soort afkraken op joods.nl!!?
Nu blijkt maar weer hoe jullie zionistjes ons onderschatten!!
Als het er echt op aan komt krijg je hier nigeriaanse toestanden!!!
En dan piep je wel anders..........
The_Beyonder
01-02-2003, 06:12
Wat een verontwaardiging!!!
En toen die Imam verkondigde dat alle homo's varkens en honden waren??? Is die dan "afgetreden"?
Er mag niets kwetsend gezegd worden tegen de moslims, maar de moslims mogen kwetsen wie ze willen, zogenaamd onder het mom van "'t staat in mijn boek"!
Origineel gepost door MissOogappeltje
Bovendien, alweer volgens de leuzen, moet Hirsi Ali 'inburgeren'. [/B]
Sorry hoor, maar ik vind dat eerder die demonstranten moeten inburgeren. Als zij zoiets roepen hebben zij niet erg goed begrepen hoe Nederland in elkaar zit. Van vrijheid van meningsuiting hebben zij zeker nog niet gehoord?
Ik zal niet zeggen dat ik de uitspraken van Hirshi Ali verstandig vindt. Met haar islamitische achtergrond had zij kunnen en moeten weten dat haar uitspraken over de profeet Mohammed grote weerstand zouden oproepen onder moslims, maar dat betekent niet dat zij daarom helemaal geen kritiek op hem zou mogen uiten. Dat mag zij wel degelijk. Ze had het alleen wat meer rekening kunnen houden met de gevolens van moslims.
Ik denk dat het tijd wordt dat moslims er aan gaan wennen dat hun profeet maar ook de islam in het algemeen kritiek zullen krijgen. Zoiets is namelijk heel normaal in Nederland en betekent helemaal niet dat er sprake is van een hetze of oorlog tegen de islam, maar gewoon dat de spreker kritiek heeft op (een onderdeel van) de islam. Iets wat in Nederland niet verboden is en zelfs wanneer het om christendom gaat heel normaal en zelfs verstandig wordt gevonden.
In HP/De Tijd van deze week reageert Jeroen Pauw op de vraag of hij in God gelooft met "Nee, het is zo onnozel als je daarin gelooft." En in zijn laatste boek De Larf zegt Midas Dekkers doodleuk dat de bijbel en coca cola niet zouden zijn uitgevonden als de mens wat minder hersens zou hebben gehad. (Ik kan het niet letterlijk citeren omdat ik het boek niet bij de hand heb. Sorry. Het staat ergens rond blz. 18.) Gewoon maar 2 voorbeelden die ik deze week tegenkwam en die toch best kwestend naar christenen en gelovigen in het algemeen kunnen worden beschouwd. Maar ik heb nergens nog een boze reactie gezien.
DESPERADA
01-02-2003, 15:32
mvg
Fantasie... Jij kan er anders ook wat van
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.