Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie heeft ook moeite om geld over te houden aan het eind van de maand???

LZN
18-01-2005, 21:39

Ik snap het echt niet, ik werk en verdien goed, mijn man verdient ook goed, ik heb geen groot gezin (heb een zoontje van anderhalf jaar), je zou denken die houden wel wat over aan het eind van de maand. NIET DUS!!! Kijk het is niet zo dat ik helemaal niets overhou maar toch, ik wil een beetje sparen maar het lukt op de een of andere manier niet, wie o wie heeft dit ook of heeft het gehad??? Wie o wie heeft tips voor me???.

farkous
18-01-2005, 21:55
Ga naar de bieb er zijn genoeg boeken met veel instructies stap bij stap uitleeg eerste tip ga naar de bieb dus niet kopen :D

sinaya20
19-01-2005, 00:28
Je kan een cursus budgetbeheer volgen dat ga ik namelijk ook doen want heb gaten in mijn handen :maf:

nadyaz
19-01-2005, 00:31
Ik snap het echt niet, ik werk en verdien goed, mijn man verdient ook goed, ik heb geen groot gezin (heb een zoontje van anderhalf jaar), je zou denken die houden wel wat over aan het eind van de maand. NIET DUS!!! Kijk het is niet zo dat ik helemaal niets overhou maar toch, ik wil een beetje sparen maar het lukt op de een of andere manier niet, wie o wie heeft dit ook of heeft het gehad??? Wie o wie heeft tips voor me??? 1 Maand alles noteren waar je je geld aan uitgeeft en je zal versteld staan van de onnodige uitgave's..... Als je een beetje weet waar je teveel geld aan uitgeeft, dan kan je daarop minderen en hou je vanzelf de rest van de maand wat geld over!! Succes ermee, Groetjes Nadya

LadyLo
19-01-2005, 02:08

gewoon geen overbodig geld uitgeven... Ik snap niet dat mensen dit probleem hebben of een gat in de hand. Ik heb ook een vriendin die altijd rood staat en die toch hartstikke dure kleren koopt van haar laatste centen.. snap het niet. GEWOON NIET UITGEVEN!!! SIMPEL

Nidel
19-01-2005, 02:41
Kijk je doet het zo en je hebt succes! De 1ste prioriteit - Je onthoud / schrijft op wat je belangerijkste kosten zijn. (je kind en jullie zelf onderhouden, huishuur, vervoer, rekeningen, zaken die je voor jezelf weet eigenlijk). Dat geld is dus al weg normaal gezien. Dat heb je als bedrag ongeveer dat je uitgeeft elke maand bedoel ik. Erna zie je hoeveel je over hebt en dat is het geld waarvan je niet weet waar het naartoe is snappie... Stel dus prioriteiten in dit 2de deel of zie waar je aan uitgeeft. Dat geeft je een beeld. Een maand is lang en je wilt ook ruim leven denk ik, alleen hou je er je hoofd bij (niet negatief bedoeld hoor) bij aankopen van kleine dingen? Kleine dingen maken groot... :)

Ajdir
19-01-2005, 12:27
Laat je man het geld uitgeven aan rekekning etc, vrouwen hebben eenmaal veeel gaten in hun hand :D en kunnen niet goed omgaan met het geld....

lalaboeja123
19-01-2005, 12:39
ik heb ook last van dat gat in mijn hand..... gelukkig heb ik een aparte rekeningnummer geopend en nu gaat er elke maand een vast bedrag naar toe (gebeurt automatisch) en mijn kredietlimit die ik bij de bank had heb ik ook enorm verlaagd!!!! dit heeft echt geholpen allemaal plus natuurlijk niet te vaak naar de stad etc. geef je vanzelf minder uit!

meknesia20
19-01-2005, 13:34
Ik heb er ook last van. Bij mij is het grootste probleem DE TELEFOONREKENING!!! zoooooooo.... terwijl ik naar mijn idee niet zo extreem veel bel is ie wel elke maand 70 euro. En dan nog de boodschappen, kleren, kamerhuur, etc. Nee man echt niet leuk. Ik ben blij dat ik niet rood kan staan. Als het op is is het op....(vaak al na 2 weken) kan ik gelukkig geen schulden maken.