Bekijk originele versie : Mandela: Bush is dom en arrogant
leukejongen1974
30-01-2003, 16:15
Mandela: Bush is dom en arrogant
Uitgegeven: 30 januari 2003 14:00
AMSTERDAM - De Amerikaanse president George Bush gedraagt zich kortzichtig en arrogant. Dat zegt Nelson Mandela, oud-president van Zuid-Afrika en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede. Mandela roept de bevolking van de Verenigde Staten op de straat op te gaan tegen een mogelijke aanval op Irak en Bush niet te herkiezen.
Mandela heeft zich eerder kritisch uitgelaten over de Amerikaanse Irak-politiek, maar niet eerder werd hij zo persoonlijk als donderdag in een toespraak voor het Internationaal Vrouwenforum. "Een wereldmacht met een president die niet in staat is helder na te denken wil de wereld in een holocaust storten."
Mandela, die Irak overigens oproept beter samen te werken met de wapeninspecteurs, stoort zich er vooral aan dat Bush zich niets gelegen laat liggen aan de Verenigde Naties en suggereert racisme als een mogelijk motief. "Waarom gedragen de VS zich zo arrogant? Is het omdat de secretaris-generaal van de VN nu zwart is? Ze deden dit nooit toen de secretarissen-generaal blank waren."
"Het land dat atoombommen heeft gegooid op Hiroshima en Nagasaki ontbeert moreel gezag," aldus Mandela. "Wie zijn zij dat zij nu doen alsof zij de politieagent van de wereld zijn, en degenen die voor de bevolking van Irak beslissen wat er met haar regering moet gebeuren? Als er een land is dat onzegbare wreedheden heeft begaan, zijn het de Verenigde Staten van Amerika. Ze geven niets om mensen."
Ook de Britse premier Tony Blair, Bush' trouwste bondgenoot, blijft niet gespaard voor Mandela's felle kritiek. "Hij is niet langer premier van Groot-Brittannië. Hij is minister van buitenlandse zaken van de VS."
*Er zijn nog heldere, eerlijke mensen op deze wereld
leukejongen1974
30-01-2003, 16:36
Origineel gepost door HeyoanTX
tja, als ik mag kiezen uit twee vuren.
Saddam blijft 10 000 * infinite erger dan Bush, Bush heeft trouwens nog geen atoombom gegooid, want in amerika veranderen ze van bewind eens in de 4 jaar, in irak eens in de 40 jaar. Bush is misschien wat verward he alzheimer zit bij hun in de familie ,maar Saddam is geneens muslim en knettergek, ben benieuwd waarom zoveel moslims hem nog steunen anders dan dat ze vermoord worden net zoals hij de moslims vermoord in zijn eigen land met mostergas, als Mandela ergens zijn walging wel over uit moet spreken is het wel Saddam.
Ben ook benieuwd waarom zoveel europeanen en europeese landen de met Altzheimer zieke bush steunen?
Het is niet dat moslims Saddam steunen maar wij zijn tegen een onzinnige oorlog tegen de Iraakse bevolking, want Saddam zit lekker veilig in zijn schuilkelder zoals satan bush en wie is de duppe van een bombardement?.................3x raden..........................goedzo de Iraakse bevolking
Miss_Nerd
30-01-2003, 17:39
BUSH is een GROTe EZell..........Maarr... hij Krijgt zijn STRAF,.... HIj zal lekker in de HELL BRAnden met die lelijke dikke zwijn van een SHARON........
abdoel6666
30-01-2003, 17:47
Saddam blijft 10 000 * infinite erger dan Bush, Bush heeft trouwens nog geen atoombom gegooid, want in amerika veranderen ze van bewind eens in de 4 jaar, in irak eens in de 40 jaar. Bush is misschien wat verward he alzheimer zit bij hun in de familie ,maar Saddam is geneens muslim en knettergek, ben benieuwd waarom zoveel moslims hem nog steunen anders dan dat ze vermoord worden net zoals hij de moslims vermoord in zijn eigen land met mostergas, als Mandela ergens zijn walging wel over uit moet spreken is het wel Saddam.
Het is geen kwestie van saddam steunen maar van het Iraakse volk!!!!
Origineel gepost door leukejongen1974
AMSTERDAM - De Amerikaanse president George Bush gedraagt zich kortzichtig en arrogant. Dat zegt Nelson Mandela, oud-president van Zuid-Afrika en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede. Mandela roept de bevolking van de Verenigde Staten op de straat op te gaan tegen een mogelijke aanval op Irak en Bush niet te herkiezen.
Mandela heeft zich eerder kritisch uitgelaten over de Amerikaanse Irak-politiek, maar niet eerder werd hij zo persoonlijk als donderdag in een toespraak voor het Internationaal Vrouwenforum. "Een wereldmacht met een president die niet in staat is helder na te denken wil de wereld in een holocaust storten."
Mandela, die Irak overigens oproept beter samen te werken met de wapeninspecteurs, stoort zich er vooral aan dat Bush zich niets gelegen laat liggen aan de Verenigde Naties en suggereert racisme als een mogelijk motief. "Waarom gedragen de VS zich zo arrogant? Is het omdat de secretaris-generaal van de VN nu zwart is? Ze deden dit nooit toen de secretarissen-generaal blank waren."
"Het land dat atoombommen heeft gegooid op Hiroshima en Nagasaki ontbeert moreel gezag," aldus Mandela. "Wie zijn zij dat zij nu doen alsof zij de politieagent van de wereld zijn, en degenen die voor de bevolking van Irak beslissen wat er met haar regering moet gebeuren? Als er een land is dat onzegbare wreedheden heeft begaan, zijn het de Verenigde Staten van Amerika. Ze geven niets om mensen."
Ook de Britse premier Tony Blair, Bush' trouwste bondgenoot, blijft niet gespaard voor Mandela's felle kritiek. "Hij is niet langer premier van Groot-Brittannië. Hij is minister van buitenlandse zaken van de VS."
is het geen prachtige man!!!!!
ik ben het helemaal met hem eens!
ik mag mandela wel
recht voor zijn raap
bousa
hardtodrive
30-01-2003, 18:01
Wat een vergelijking. Is Bush door zijn ziekte zielig? Hij is wel een wereldleider. Als hij een fout begaat sterven duizenden onschuldige mensen. Omdat je machtig bent moet je juist de uitstraling en de rust hebben van een verstandige man. Bush laat het tegen overgestelde zien.
Hij reageert als een wilde geslagen cowboy. Zo moet een wereldleider zeker niet reageren. Wat sadam doet met bevolking is zeer slecht te noemen. Maar dat geeft amerikanen niet het recht om de Irakezen aan te vallen. Democratie is prachtig. maar het moet niet van een kant komen.
Origineel gepost door Defender
Je kennis van geschiedenis is OOK al niet sterk.
Die van jouw zeker wel laat me niet lachen :haha:
Sabrin16
30-01-2003, 22:18
Mandela is een goede en wijze man :goedzo:
M_ROCPOWER
31-01-2003, 09:55
ben je nou zo dom??? mandela pakt juist Amerika aan omdat Amerika zichzelf het land van de vrijheid noemt, het land van de mensenrechten, het land van de toekomst waar alles mogelijk is etc. Mandela toont karakter door die schijndemocratie van Amerika aan de kaak te stellen. Over Sadam hoeft hij zich niet uit te spreken, dat heeft hij al 1000 keer gedaan. Iedereen is het erover eens dat Irak een ondemocratisch land is, dus om Sadam aan te pakken zou overbodig zijn want dat is al bekend. Hij laat juist zien dat er een dictator aan de macht is in een zogenaamde democratische land. Als Bush een Irakees was en hij zou de dictator van irak zijn, dan zou hij 1000 keer erger zijn dan Sadam is. Amerika heeft een grondwet, een senaat etc dat na jaren opgebouwd is. Bush omgeving houdt hem voorlopig in toom en het is niet Bush die zichzelf in toom houdt, want als het aan hem ligt, heerst hij de wereld in z'n eentje in tegenstelling tot Sadam Hoessein die die ambitie niet heeft. Hoezo is Sadam erger dan Bush?
leukejongen1974
31-01-2003, 10:36
Bush heeft zijn macht dankzij de zionisten die veel macht hebben in de senaat, de industrie etc., Bush denkt als ik Irak aanval heb ik 2 vliegen in 1 klap: ten eerste ik instaleer in Irak een regering zoals in Afghanistan die ik kan besturen en daardoor goedkope olie richting de Ver.Staten kan vervoeren, ten tweede verblijdt hij natuurlijk de Zionisten.Hij maakt hierin grote rekkeningsfouten, die heeft hij al gemaakt sinds hij aan de macht is en iedereen weet welke grote rekkeningsfouten dat zijn en wat de gevolgen zijn en die nog komen.
Ooit zei een vietnameez; Big countries makes big misstakes
Origineel gepost door leukejongen1974
Hij zegt gewoon keihard waar het op staat!
Mandela is een held..!
Dat jullie weer in de verdediging schieten tegen types als Hyoan, Defender of Army zeg! Denk eens na gasten, dat is pcies wat ze mooi vinden. Heyoan, jouw mening is nog minder dan een schim van de drol van Mandela waard gekkie.. Mandela is een autoriteit, een man die zich al heel lang geleden bewezen heeft!!
Ben blij dat juist Mandela mijn mening bevestigt.
Origineel gepost door Junkie4Life
Jongen, het gaat niet daar om, ten eerste, die hele land is wel Moslim, en ten tweede, wie wilt er nou zoiezo een oorlog, maakt toch niet uit waar t is, er hoeft toch helemaal geen oorlog te maken, Mandela heeft gelijk, Bush heeft gewoon egluk gehad met 11-9 nu is ie blij, want kan alles doen wat zijn vader ooit wou.
Ik vind die Bush echt een domme boerenjoch, en snap niet hoe hij ooit zo ver is gekomen, maar denk dat ie dat ook al te danken heeft aan zn naam.
In een land waar je met een minderheid van stemmen president kunt worden hoef je ook niet slim te zijn ;)
Tja, hij weet blijkbaar niet dat je voor vrijheid moet vechten.
http://histoportal.com/biografie/nelsonmandela.htm
Wordt hoog tijd dat je even leest over wie we het nu eigenlijk hebben domoor.. :jammer:
leukejongen1974
31-01-2003, 15:29
Het is ook niet zo dat ik 1,2,3 Bush steun ,maar ik ben tegen een Jihad. Saddam is nou net degene die zijn dictatuur over die iraakse bevolking laat gelden. Het moet gewoon over en uit zijn ,dictaturen zouden niet meer moeten mogen. Ik denk dat ie deze keer niet veilig in zijn schuilkelder zit, let maar op, Als Saddam weg is en Amerika zet er zijn eigen bestuur daar dan Bloeit Baghdad weer. Misschien krijgen de irakezen dan weer wat te eten, in plaats van de zoveelste paleis die gebouwd wordt voor meneer Hussein.
Tegen een Jihad? ik denk dat je peren met appels verwart het gaat hier niet om een jihad, maar ik vind de Verenigde staten juist het as van het kwaad: Irak heeft chemische wapens gebruikt tegen de koerden maar hij heeft nooit twee atoombommen op japan gegooid, heeft nooit meer dan 1 miljoen onschuldige vietnamezen laten afslachten,heeft nooit vele onschuldige burgers in Afghanistan,irak,panama laten bombarderen en vele dictatuurs in de zadel geholpen.
Als je Irak en de Ver.Staten samen op een weegschaal zet van de grootste oorlogsmidaders ter wereld dan is Irak een muis en de Ver.Staten een grote vette Olifant.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.