Bekijk originele versie : slachtfeest
Shakirovice
14-01-2005, 21:16
assalaamu alaikum,
kan iemand mij vertellen of hij/zij nu al 100% zeker weet dat het slachtfeest valt op OF donderdag OF vrijdag.
ik zelf dacht vrijdag, maar al-jazeera zegt net donderdag. zou iemand mij kunnen vertellen waar hij.zij die info gevonden heeft?
shokran wa salaamu alaikum
moslim82
14-01-2005, 21:21
nee het is vrijdag want donderdag is arafat
Nou, net als bij de joden vind ik dat slachtfeest bij moslims een weerzinwekkend ritueel. Persoonlijk vind ik het getuigen van een cultuur die nog staat in de tijd van rondtrekkende stammen. Stammen die nog niet gedomesticeerd zijn.
Heel weerzinwekkend, dat gesol met dieren, dat bloed en die hysterie rondom dood vlees.
Vlees is helemaal niet goed voor de mens. Het menselijk lichaam heeft geen vlees nodig en als het binnenkomt moet het lichaam vreselijk hard werken om van dat vlees, geroosterd of gebakken iets te maken waar het wat aan heeft.
Dik-zijn kan wel een teken van rijkdom zijn maar is ook een voorbode van kapotter slagaders, uitgeputte hartkleppen en een verziekte lever. Het slachtfeest zou niet in het ziekenfondspakket moeten zitten. Barbaarse rituelen zouden voor eigen rekening moeten komen. Bij moslims en bij joden.
Hier een link, wellicht staat de juiste datum erbij, maar in God's naam, als je slacht doe het dan goed. Goed is snel, en bij voorkeur boven een putje. Bloed verontreinigd water tot een waardeloze vloeistof, maar goed, de belasting van het milieu betaal ik dan ook wel.
Je zoekt arbeiders, krijgt slachters en als je wat zegt blijken het slachtoffers: joods en moslim.
http://members.ams.chello.nl/m.elfers/alma01.htm
Scottie, in zwart en wit.
Jij vind ook alles vies en barbaars, behalve natuurlijk anaalrimmen.
Nou, ik heb gemerkt dat Maroboys van rond de 17 het heel fijn vinden om hun mond aan te bieden daar waar ik gewend ben om slechts toiletpapier en een vochtig doekje te gebruiken.
Ik geef ze altijd hun zin want wie als pleepapier gebruikt wil worden wordt als zodanig gebruikt, ik discrimineer niet. Voor jou, Tata geldt zeker: wie poep praat wordt als poep gebruikt.
Hoe dan ook, ik vreet nog liever dat pleepapier onverdoofd en niet-gedrogreerd op, wil het desnoods nog eens goed onder mijn twee-kronenbrug doorspoelen en dan inslikken dan dat ik jou, Tata mij laat aanraken. God sta me bij, mocht ik zwichten verdelg mij met Uw eeuwig brandend vuur.
Daarnaast, lullo, is anaalrimmen een contaminatie van rimmen en de sluitspier stimuleren. Rimmen is atlijd anaal, als het geen sluitspier is valt er namelijk niets te rimmen m/v. Rim je niet, dan pijp je of je beft, maar je ligt niet anaal te rim******.
Scottie.
Nou, net als bij de joden vind ik dat slachtfeest bij moslims een weerzinwekkend ritueel. Persoonlijk vind ik het getuigen van een cultuur die nog staat in de tijd van rondtrekkende stammen. Stammen die nog niet gedomesticeerd zijn.
Heel weerzinwekkend, dat gesol met dieren, dat bloed en die hysterie rondom dood vlees.
Vlees is helemaal niet goed voor de mens. Het menselijk lichaam heeft geen vlees nodig en als het binnenkomt moet het lichaam vreselijk hard werken om van dat vlees, geroosterd of gebakken iets te maken waar het wat aan heeft.
Dik-zijn kan wel een teken van rijkdom zijn maar is ook een voorbode van kapotter slagaders, uitgeputte hartkleppen en een verziekte lever. Het slachtfeest zou niet in het ziekenfondspakket moeten zitten. Barbaarse rituelen zouden voor eigen rekening moeten komen. Bij moslims en bij joden.
Hier een link, wellicht staat de juiste datum erbij, maar in God's naam, als je slacht doe het dan goed. Goed is snel, en bij voorkeur boven een putje. Bloed verontreinigd water tot een waardeloze vloeistof, maar goed, de belasting van het milieu betaal ik dan ook wel.
Je zoekt arbeiders, krijgt slachters en als je wat zegt blijken het slachtoffers: joods en moslim.
http://members.ams.chello.nl/m.elfers/alma01.htm
Scottie, in zwart en wit.
Als je nu denkt dat wij geen slachtfeest meer gaan vieren dan heb je dat goed mis. Eerder vond ik het offerfeest meer een familiefeest ging mij niet zozeer om het vlees, maar me broer was hier net en we hebben besloten om bij hem thuis te gaan barbequen op zijn gigantisch terras. Ik ruik het nu al de geur van brandend vlees op kool jammie.(Ik zal aan je denken als ik aan tafel zit, not)
Het zijn echt de leukste dagen van het jaar, met de hele familie bij elkaar genietend van een goed stukje vlees. Ik zeg weleens dat ik geen vlees eet(noem het lui), omdat ik geen zin heb om een aantal mensen uit te leggen dat ik alleen halal vlees eet. Ben ik ff blij dat ik wel vlees mag en wil eten jammie kan niet wachten tot vrijdag dan is het toch SLACHTfeest(offerfeest) inshAllah.
Eid Mubarak alvast,
Nadia
moslim82
14-01-2005, 22:21
Jij vind ook alles vies en barbaars, behalve natuurlijk anaalrimmen.
la hawla wa la quwatta ila bilah
doe je nazi onmiddelijk weg
jij maakt ons schande :kwaad:
waarom niet plaatje van islam of zo
moslims moeten elkaar liefde elkaar recpect elkaar houden
islam is samenleving
islam = vrede
laat je hart open
ik hou ven je omwillen van ALLAH en natuurlijk broeders en zusters ook
Rosallie
14-01-2005, 22:32
Donderdag ipv van vrijdag. Net doorgegeven door de Arabische zenders.
bismilahi rahmani rahim.
3id el adha is inchallah donderdag want woensdag is wo9of arafat bi hawli la.
wa allaho a3lam salamo3alaikom.
Hazouz_55
15-01-2005, 17:54
Was dat feest niet al op 2 november 2004 ???????
Atlasleeuw
15-01-2005, 17:56
Was dat feest niet al op 2 november 2004 ???????
Waar heb jij het nou weer over? NEE dat was niet op 2 november...
Hazouz_55
15-01-2005, 18:00
Waar heb jij het nou weer over? NEE dat was niet op 2 november...
Ha ha Atlasleeuw, ha ha ha .
Volgens mij is het Atlaswelpje
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.