Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik ben boos!

Pagina's : [1] 2 3

Rebel_1963
14-01-2005, 15:41

Verdikkie, weer een topic gesloten! Waarom? Omdat het een topic was van Saima? Toevallig was deze topic een goede, ze citeerde en was niet zoals we van haar gewend zijn, beledigend. Vreemd hoor, maar goed: ik had een heleboel getypt dus hier komt de topic alsnog: Integratie? Wie houden ze voor de gek? Voor mij stond het al jaren vast dat het smijten met minderhedengelden naar autochtone instellingen (dat noemt de Nederlandse overheid minderhedenbeleid) nooit een bijdrage kon leveren aan de integratie van allochtonen in deze samenleving. Want als wij een inventarisatie maken van wie er baat bij hebben gehad dat de rijksoverheid jaren achterelkaar honderden miljoenen stopte in het minderhedenbeleid, dan kunnen wij daarover kort zijn. Het zijn de witte mensen zelf die rijkelijk geprofiteerd hebben van wat in dit land minderhedenbeleid wordt genoemd. In het basisonderwijs werd jaarlijks meer dan 200 miljoen gepompt om achterstanden van allochtone kinderen weg te nemen en wat deden de dames en heren? Ze gebruikten dat geld om computers te kopen voor de school, reisjes voor alle kinderen te organiseren; je noemt het maar op of het geld werd daarvoor gebruikt, maar de doelgroep, de allochtone kinderen, aan die is geen cent besteed. In de enkele gevallen dat het ministerie van Onderwijs afspraken maakte met het basisonderwijs om extra leerkrachten aan te trekken om de achterstandskinderen bij te spijkeren, presteerden scholen het om het geld voor futiele zaken aan te wenden en als de overheid een instituut inhuurde om een evaluatieonderzoek te verrichten, dan presteerden scholen het om doodleuk aan de onderzoekers mee te delen dat ze niet aan het onderzoek wensten mee te werken. En de overheid? Die vond het o.k. Na een aantal jaren lees je dan in de krant dat de rijksoverheid de laatste tien jaar meer dan 5 miljard heeft uitgegeven om leerachterstanden bij allochtone kinderen in het basisonderwijs op te heffen en dat het resultaat 0,0 is. Kranten als NRC Handelsblad trokken daaruit de conclusie dat het water naar zee dragen was om nog langer gelden te steken in het minderhedenbeleid. De schuld van het falen van dat beleid werd door de krant vanzelfsprekend gelegd bij de minderheden. In de jaren tachtig heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken tientallen witte instellingen die onderzoeken wensten te verrichten onder etnische minderheden van gigantische bedragen voorzien. Dat alles gebeurde met goedvinding van Henk Molleman, die er de scepter zwaaide. De Nederlandse universiteiten hadden niets te klagen. Elke beleidsmedewerker van welke universiteit dan ook had de informatie dat de kans om geld te krijgen voor een onderzoek met 95% steeg als het maar over minderheden ging. Of datgene wat onderzocht werd relevant was of niet, het deed er niet toe. Wilde een bepaalde faculteit onderzoeken hoe vaak Turken en Marokkanen met vakantie gingen, dan kon het. Tonnen werden er naar zo’n universiteit geslingerd. Wilde je als onderzoeker (je moest natuurlijk wel tot het witte ras behoren) onderzoeken hoe vaak Surinamers, Molukkers of Antillianen door rode stoplichten reden, geen probleem. De miljoenen lachten je toe. Aan de Rijksuniversiteit van Leiden was er zelfs ene professor Köbben die van mening was dat afgestudeerden allochtonen niet geschikt waren om onderzoek onder minderheden te verrichten, want ze zouden niet objectief genoeg zijn. Dit was het argument van deze universiteit om geen enkele onderzoeker afkomstig uit de etnische minderheidsgroepen daar in dienst te nemen. Als dit argument hout sneed, dan zou je je kunnen afvragen waarom witte wetenschappers worden losgelaten op witte mensen om sociaal wetenschappelijk onderzoek te verrichten. Na Molleman werd een zwarte man benoemd tot directeur van die afdeling en zoals te voorspellen was, volgde hij de voetsporen van zijn voorganger. Het smijten met tonnen naar gerenommeerde witte instellingen ging gewoon door. Geld geven aan rasgenoten die ook onderzoek wensten te doen of andere projecten wensten uit te voeren, vond hij ethisch niet verantwoord. Enkele jaren geleden vond men in dit land dat men goede sier kon maken door de wereld te laten zien dat men rassendiscriminatie serieus nam. De overheid besloot een aantal anti-discriminatiebureaus op te richten en wat flikt die malle overheid? Zij stelde voornamelijk witte mensen aan als personeel bij de anti-discriminatiebureaus. Het is net zoiets als criminelen benoemen tot rechter bij de diverse arrondissementsrechtbanken. Dat deze bureaus niet functioneren, zal de overheid worst wezen. Ze bestaan en daar gaat het om en bovendien bieden ze werk aan witte mensen. Een poging van mij om enkele jaren geleden het rijk zo ver te krijgen een onderzoek te verrichten naar de effectiviteit van deze bureaus stuitte op hevige weerstand bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Tussen 1992 en 1995 heb ik een project ontwikkeld en uitgevoerd dat als doel had de leerprestaties van Surinaamse en Antilliaanse kinderen significant te verhogen. Van het ministerie van OC&W kreeg ik geld om drie jaar aan de slag te gaan. Toen bleek dat ik werkelijk alle kinderen die langer dan vijftien maanden aan het project deelgenomen hadden, ongeacht de opleidingsachtergrond van hun ouders, regelrecht voor de deuren van het VWO afgeleverd had, zoals ik beloofd had, besloot de overheid de subsidie voor dat project stop te zetten. Het argument was dat er een nieuwe stichting zou worden opgericht die mijn inzichten verder zou uitwerken en op grote schaal zou gaan implementeren. Alle pogingen van mij om via kamerleden druk uit te oefenen op het ministerie om af te zien van zijn onzalig idee, waren tevergeefs. Sindsdien heb ik nooit meer de reis ondernomen naar een stembureau. Zes jaar geleden baarde staatssecretaris Rick van der Ploeg opzien door publiekelijk te verklaren dat hij een einde wilde maken aan de marginale culturele participatie van allochtonen. Dit leidde tot een collectieve verontwaardiging van wit-Nederland. Elsbeth Etty, een voormalige communiste, presteerde het om Van der Ploeg in NRC Handelsblad te vergelijken met Milosovic, een massamoordenaar. Achteraf bekeken bleek Rick van der Ploeg zijn ideeën alleen maar te hebben gelanceerd om maximale publiciteit te genereren. Want in dit land kun je als politicus op twee manieren media-aandacht krijgen: 1) je geeft af op alles wat niet tot het witte ras behoort; 2) je beweert dat je je politieke macht ten gunste van etnische minderheden zal gebruiken. Bolkensteijn heeft de VVD groot gemaakt door te kiezen voor optie 1, Van der Ploeg maakte gebruik van optie 2 en besloot vervolgens alle extra gelden die de rijksoverheid gereserveerd had om de culturele participatie van allochtonen te bevorderen, aan witte instellingen te verstrekken. Het resultaat van dit overheidsbeleid is dat er op het gebied van culturele participatie niets is verbeterd, want de inspanningsverplichting die deze witte instellingen betrachten is gelijk aan 0,0. Als je de overheid wijst op de dwaasheid van haar aanpak, wordt laconiek opgemerkt dat dit soort ontwikkelingen moeizaam verlopen. Een ander bekend cliché dat door de overheid wordt gebruikt om het kromme minderhedenbeleid recht te praten, is dat de problematiek hardnekkig is. Zijn er in de Tweede Kamer vragen gesteld over het resultaat van het beleid van Rick van der Ploeg? Nee. Zijn er kritische artikelen in de pers gepubliceerd over het rendement van het beleid van deze voormalige staatssecretaris? Nee. Want niets mag in dit land gepubliceerd worden, als het vermoeden bestaat dat de schuld van de mislukking van het beleid niet bij de etnische minderheden ligt, maar bij de overheid. De tijd dat de pers in dit land de overheid kritisch volgde, ook als het om etnische minderheden ging, is allang voorbij. Nu heerst er een klimaat van botheid en onbeschaafdheid jegens iedereen die niet tot het witte ras behoort en dat wordt gekwalificeerd als het bespreekbaar maken van de allochtonenproblematiek. In 1998 besloot de overheid werkgevers te verplichten tot registratie van het aantal allochtone werknemers over te gaan. Ondanks massaal verzet (witte mensen verzetten zich altijd, als een maatregel positief dreigt te werken voor allochtonen) van de werkgevers werd de wet door de Kamer aangenomen. Deze wet verplicht niet alleen tot registratie, maar dwong de werkgevers ook te registreren op welk niveau het allochtone personeel werkt en welke maatregelen de bedrijven nemen om een evenredige vertegenwoordiging van allochtonen in hun bedrijf te bevorderen. In NRC van zaterdag 27 september lezen wij dat dit kabinet besloten heeft om de wet per 1 januari 2004 (op die datum expireert de wet) niet te verlengen. Volgens staatssecretaris Rutte zijn werkgevers zich nu voldoende bewust van hun verantwoordelijkheid op dit gebied. "De afschaffing past volgens Sociale Zaken ook in het kabinetsbeleid om de administratieve lasten voor werkgevers te verlagen." Het pleidooi van diverse minderhedenorganisaties om de wet te verlengen, was aan dovemansoren gericht. Ook de klacht van deze instanties dat de werkgevers de wet aan hun laars lapten, is nooit serieus genomen door de Nederlandse overheid. Over een paar jaar komt er weer een onderzoek waarom het resultaat van die wet zo mager is geweest. De Nederlandse overheid, de pers en de burgers in dit land zijn niet geïnteresseerd in kwaliteitsverbetering van het leven van hen die niet tot het witte ras behoren. Al dat hypocriete gedoe over bezorgdheid over de mislukking van het minderhedenbeleid moet meer worden gezien als een zinloos ritueel zoals je dat vaak tegenkomt bij primitieve volken. Drs. J.S. With

Rebel_1963
14-01-2005, 15:44
Voor mij stond het al jaren vast dat het smijten met minderhedengelden naar autochtone instellingen (dat noemt de Nederlandse overheid minderhedenbeleid) nooit een bijdrage kon leveren aan de integratie van allochtonen in deze samenleving. Want als wij een inventarisatie maken van wie er baat bij hebben gehad dat de rijksoverheid jaren achterelkaar honderden miljoenen stopte in het minderhedenbeleid, dan kunnen wij daarover kort zijn. Het zijn de witte mensen zelf die rijkelijk geprofiteerd hebben van wat in dit land minderhedenbeleid wordt genoemd. In het basisonderwijs werd jaarlijks meer dan 200 miljoen gepompt om achterstanden van allochtone kinderen weg te nemen en wat deden de dames en heren? Ze gebruikten dat geld om computers te kopen voor de school, reisjes voor alle kinderen te organiseren; je noemt het maar op of het geld werd daarvoor gebruikt, maar de doelgroep, de allochtone kinderen, aan die is geen cent besteed. In de enkele gevallen dat het ministerie van Onderwijs afspraken maakte met het basisonderwijs om extra leerkrachten aan te trekken om de achterstandskinderen bij te spijkeren, presteerden scholen het om het geld voor futiele zaken aan te wenden en als de overheid een instituut inhuurde om een evaluatieonderzoek te verrichten, dan presteerden scholen het om doodleuk aan de onderzoekers mee te delen dat ze niet aan het onderzoek wensten mee te werken. En de overheid? Die vond het o.k. Na een aantal jaren lees je dan in de krant dat de rijksoverheid de laatste tien jaar meer dan 5 miljard heeft uitgegeven om leerachterstanden bij allochtone kinderen in het basisonderwijs op te heffen en dat het resultaat 0,0 is. Kranten als NRC Handelsblad trokken daaruit de conclusie dat het water naar zee dragen was om nog langer gelden te steken in het minderhedenbeleid. De schuld van het falen van dat beleid werd door de krant vanzelfsprekend gelegd bij de minderheden. Klopt wat die meneer hier boven beschrijft, ook de school van mijn jongste zoon maakt zich hieraan schuldig. Voorbeeld: een documentatie centrum werd opgezet, allemaal prima maar het geld had naar de leerlingen moeten gaan die moeite hadden met leren, huiswerkbegeleiding bijv. Als argument werd gezegd dat er geen geld beschikbaar was, bij mijn weten kost een documentatie centrum ook een zak met geld. Ouders van kinderen met leerproblemen werd gezegd dat ze meer tijd moesten besteden om samen het huiswerk te doen. M.a.w: presteert je kind niet goed, dan is het de schuld van de ouders! In de jaren tachtig heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken tientallen witte instellingen die onderzoeken wensten te verrichten onder etnische minderheden van gigantische bedragen voorzien. Dat alles gebeurde met goedvinding van Henk Molleman, die er de scepter zwaaide. De Nederlandse universiteiten hadden niets te klagen. Elke beleidsmedewerker van welke universiteit dan ook had de informatie dat de kans om geld te krijgen voor een onderzoek met 95% steeg als het maar over minderheden ging. Of datgene wat onderzocht werd relevant was of niet, het deed er niet toe. Wilde een bepaalde faculteit onderzoeken hoe vaak Turken en Marokkanen met vakantie gingen, dan kon het. Tonnen werden er naar zo’n universiteit geslingerd. Wilde je als onderzoeker (je moest natuurlijk wel tot het witte ras behoren) onderzoeken hoe vaak Surinamers, Molukkers of Antillianen door rode stoplichten reden, geen probleem. De miljoenen lachten je toe. Aan de Rijksuniversiteit van Leiden was er zelfs ene professor Köbben die van mening was dat afgestudeerden allochtonen niet geschikt waren om onderzoek onder minderheden te verrichten, want ze zouden niet objectief genoeg zijn. Dit was het argument van deze universiteit om geen enkele onderzoeker afkomstig uit de etnische minderheidsgroepen daar in dienst te nemen. Als dit argument hout sneed, dan zou je je kunnen afvragen waarom witte wetenschappers worden losgelaten op witte mensen om sociaal wetenschappelijk onderzoek te verrichten. Na Molleman werd een zwarte man benoemd tot directeur van die afdeling en zoals te voorspellen was, volgde hij de voetsporen van zijn voorganger. Het smijten met tonnen naar gerenommeerde witte instellingen ging gewoon door. Geld geven aan rasgenoten die ook onderzoek wensten te doen of andere projecten wensten uit te voeren, vond hij ethisch niet verantwoord. Dat waren nog eens 'gouden tijden', elke allochtoon werd twee keer vermeld in onderzoeken, zodoende kon je meer geld opstrijken dan anders. En de allochtoon? Die werd er alleen maar minder van. Het minderhedengeld werd op een grote hoop gezet en opgemaakt aan allerlei niet relevante onderzoeken. Immers, die onderzoeken waren al gedaan, anders kreeg je geen subsidie van het minderheden potje. Einde van het liedje is: weg subsidie's, weg minderheden pot! Enkele jaren geleden vond men in dit land dat men goede sier kon maken door de wereld te laten zien dat men rassendiscriminatie serieus nam. De overheid besloot een aantal anti-discriminatiebureaus op te richten en wat flikt die malle overheid? Zij stelde voornamelijk witte mensen aan als personeel bij de anti-discriminatiebureaus. Het is net zoiets als criminelen benoemen tot rechter bij de diverse arrondissementsrechtbanken. Dat deze bureaus niet functioneren, zal de overheid worst wezen. Ze bestaan en daar gaat het om en bovendien bieden ze werk aan witte mensen. Een poging van mij om enkele jaren geleden het rijk zo ver te krijgen een onderzoek te verrichten naar de effectiviteit van deze bureaus stuitte op hevige weerstand bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Nog voorbeeld, de anti-discriminatie bureau's groeiden als paddestoelen uit de grond. Men moest affiniteit hebben wilde je daar solliciteren, ik vraag je, welke blanke heeft affiniteit/ervaring met discriminatie? Nu discriminatie meer dan ooit in opspraak is, sluit men discriminatie bureau's, zoals in Drenthe. Er zou geen discriminatie zijn in Drenthe, O NEE??? Tussen 1992 en 1995 heb ik een project ontwikkeld en uitgevoerd dat als doel had de leerprestaties van Surinaamse en Antilliaanse kinderen significant te verhogen. Van het ministerie van OC&W kreeg ik geld om drie jaar aan de slag te gaan. Toen bleek dat ik werkelijk alle kinderen die langer dan vijftien maanden aan het project deelgenomen hadden, ongeacht de opleidingsachtergrond van hun ouders, regelrecht voor de deuren van het VWO afgeleverd had, zoals ik beloofd had, besloot de overheid de subsidie voor dat project stop te zetten. Het argument was dat er een nieuwe stichting zou worden opgericht die mijn inzichten verder zou uitwerken en op grote schaal zou gaan implementeren. Alle pogingen van mij om via kamerleden druk uit te oefenen op het ministerie om af te zien van zijn onzalig idee, waren tevergeefs. Sindsdien heb ik nooit meer de reis ondernomen naar een stembureau. Die stichting moet nog steeds uit de grond worden gestampt! Kijk, zo verlies je het vertrouwen in het beleid van hoger hand. Niet stemmen is geen goede optie, maar kan me levendig voorstellen waarom velen NIET stemmen. . Nu heerst er een klimaat van botheid en onbeschaafdheid jegens iedereen die niet tot het witte ras behoort en dat wordt gekwalificeerd als het [B]bespreekbaar maken van de allochtonenproblematiek. Niets aan toe te voegen! Ook de klacht van deze instanties dat de werkgevers de wet aan hun laars lapten, is nooit serieus genomen door de Nederlandse overheid. Over een paar jaar komt er weer een onderzoek waarom het resultaat van die wet zo mager is geweest. Men sprak een tijdje over 'positieve discriminatie', tyisch een witte term, want hoe kan discriminatie nou positief zijn? En weer laat overheid zich niet zien, immers...het zijn maar allochtonen? De Nederlandse overheid, de pers en de burgers in dit land zijn niet geïnteresseerd in kwaliteitsverbetering van het leven van hen die niet tot het witte ras behoren. Al dat hypocriete gedoe over bezorgdheid over de mislukking van het minderhedenbeleid moet meer worden gezien als een zinloos ritueel zoals je dat vaak tegenkomt bij primitieve volken. Drs. J.S. With Prima posting Saima!

Rebel_1963
14-01-2005, 16:04
En nu reageert er niemand. Waarom zou die vorige topic dan gesloten zijn? Het ligt zeker aan mijn titel dat niemand dit leest. Jammer!

Patrick.
14-01-2005, 16:06
De Nederlandse overheid, de pers en de burgers in dit land zijn niet geïnteresseerd in kwaliteitsverbetering van het leven van hen die niet tot het witte ras behoren. Al dat hypocriete gedoe over bezorgdheid over de mislukking van het minderhedenbeleid moet meer worden gezien als een zinloos ritueel zoals je dat vaak tegenkomt bij primitieve volken. Ik vind deze conclusie wel erg kort door de bocht. De overheid heeft fouten gemaakt in het verleden, daar ben ik het mee eens. Gelden die zouden moeten leiden tot een betere situatie van minderheden zijn of niet gebruikt, of verkeerd gebruikt. Maar ik wil wel dit vermelden. Pas sinds de kabinetten Kok is er specifiek aandacht geweest voor een beleid gericht op minderheden. Daarvoor helemaal niet. Integratieproblematiek is niet met geld op te lossen maar met het veranderen van de mensen zelf. Dat vraagt vooral een inspanning van de autochtone Nederlanders. Werk is nu eenmaal DE manier tot participatie in de samenleving en het gevoel 'erbij te horen'. Die signalen zijn jarenlang genegeerd. Dus een vrachtwagenlading vol kritiek op hoe minderhedenbudgetten zijn gespendeerd is eigenlijk een overbodig verhaal. Daarom geen speciale budgetjes, begrotingen om minderheden te helpen maar ervoor zorgen dat er een cultuuromslag plaatsvind waardoor we eindelijk elkaar eens echt recht in de ogen kunnen kijken zonder bevooroordeelde aannames.

ErikS
14-01-2005, 16:07

Het is wel vreselijk veel tekst voor het veelal ongeletterde publiek.

Bashir
14-01-2005, 16:12
Open eens een topic over hypocrisie onder moslims! Er komt werkelijk niets moreel hoogstaands uit de moslimhoek en voorzover dat al gebeurt, is het een slap aftreksel van humanistische en christelijke ideeen. Voor de rest onderscheidt de vrome moslim(a) zich in nederland zich vooral door gekanker op de verotte maatschappij (die oneindig maal minder verrot is dan bijvoorbeeld de indonesische- grootste moslimland ter wereld- , waar vrouwenbesnijdenis door de islamitische autoriteiten niet alleen getolereerd wordt, maar zelfs bevorderd) en door uiterlijk vertoon als de hijaab. Vervolgens is men verbaasd dat niemand op deze opgeheven religieuze vingertjes zit te wachten. Tsja. Zolang islam een onveranderlijke dinosaurus blijft ziet de toekomst er duister uit. groet

Rebel_1963
14-01-2005, 16:14
Ik vind deze conclusie wel erg kort door de bocht. De overheid heeft fouten gemaakt in het verleden, daar ben ik het mee eens. Gelden die zouden moeten leiden tot een betere situatie van minderheden zijn of niet gebruikt, of verkeerd gebruikt. Maar ik wil wel dit vermelden. Pas sinds de kabinetten Kok is er specifiek aandacht geweest voor een beleid gericht op minderheden. Daarvoor helemaal niet. Integratieproblematiek is niet met geld op te lossen maar met het veranderen van de mensen zelf. Dat vraagt vooral een inspanning van de autochtone Nederlanders. Werk is nu eenmaal DE manier tot participatie in de samenleving en het gevoel 'erbij te horen'. Die signalen zijn jarenlang genegeerd. Dus een vrachtwagenlading vol kritiek op hoe minderhedenbudgetten zijn gespendeerd is eigenlijk een overbodig verhaal. Het is kort de bocht, maar wel een kern van waarheid? Ik ben het met je eens dat geld niet alle problemen oplost. Was het maar zo makkelijk, maar geld kan je wel daarmee helpen het op te lossen. Om te kunnen participeren is werk een prima springplank, alleen is er vaak geen werk, of wil je beweren dat de baantjes voor het oprapen zijn? Het kan een overbodig verhaal zijn volgens jou, velen KENNEN dit verhaal niet, dus het werd tijd. Daarom geen speciale budgetjes, begrotingen om minderheden te helpen maar ervoor zorgen dat er een cultuuromslag plaatsvind waardoor we eindelijk elkaar eens echt recht in de ogen kunnen kijken zonder bevooroordeelde aannames. Er moet een mentaliteitsverandering op gang komen, jij noemt het cultuuromslag.

Bashir
14-01-2005, 16:15
@Rebel: 'positieve discriminatie'is dan ook politiek correct 'positieve actie' gaan heten, speciaal voor tere zieltjes als jij. groet

Rebel_1963
14-01-2005, 16:15
Het is wel vreselijk veel tekst voor het veelal ongeletterde publiek. Voor iemand die alleen met one-liners reageert is het inderdaad een lap tekst. Ook een vorm van ongeletterd zijn.

Patrick.
14-01-2005, 16:17
Het is kort de bocht, maar wel een kern van waarheid? Ik ben het met je eens dat geld niet alle problemen oplost. Was het maar zo makkelijk, maar geld kan je wel daarmee helpen het op te lossen. Om te kunnen participeren is werk een prima springplank, alleen is er vaak geen werk, of wil je beweren dat de baantjes voor het oprapen zijn? Het kan een overbodig verhaal zijn volgens jou, velen KENNEN dit verhaal niet, dus het werd tijd. Er moet een mentaliteitsverandering op gang komen, jij noemt het cultuuromslag. Dat is dus het probleem waarvoor we staan. Het is namelijk niet te verklaren dat er onder marokkanen en turken drie keer meer werkeloosheid is dan onder de autochtone bevolking. Er heerst gewoon discriminatie op de arbeidsmarkt. Dat is niet met overheidsbeleid op te lossen. Initiatieven vanuit de overheid zijn mislukt. Daarom werkgevers moeten aangesproken worden op discriminerend gedrag. Mentaliteit is vaak cultuurgebonden.

Rebel_1963
14-01-2005, 16:18
Open eens een topic over hypocrisie onder moslims! Er komt werkelijk niets moreel hoogstaands uit de moslimhoek en voorzover dat al gebeurt, is het een slap aftreksel van humanistische en christelijke ideeen. Voor de rest onderscheidt de vrome moslim(a) zich in nederland zich vooral door gekanker op de verotte maatschappij (die oneindig maal minder verrot is dan bijvoorbeeld de indonesische- grootste moslimland ter wereld- , waar vrouwenbesnijdenis door de islamitische autoriteiten niet alleen getolereerd wordt, maar zelfs bevorderd) en door uiterlijk vertoon als de hijaab. Vervolgens is men verbaasd dat niemand op deze opgeheven religieuze vingertjes zit te wachten. Tsja. Zolang islam een onveranderlijke dinosaurus blijft ziet de toekomst er duister uit. groet Vreemd, deze topic gaat nu eens niet over de Islam maar over allochtonen in het algemeen, en weer is het niet goed. Open zelf een topic over hypocrisie, kennenlijk weet je er alles van. Ik zeur/jank zelden over wat er in de maatschappij gebeurd, of wat er juist niet gebeurd. Bovendien wijs ik nooit naar een ander, eerder naar mezelf. Je kritiek is onterecht jegens mij.

Rebel_1963
14-01-2005, 16:19
@Rebel: 'positieve discriminatie'is dan ook politiek correct 'positieve actie' gaan heten, speciaal voor tere zieltjes als jij. groet Mijn ziel is net zo teer of hard als de jouwe, vergis je niet Bashir, denk eens na voordat je iets over iemand zegt die je totaal niet kent.

Bashir
14-01-2005, 16:20
Dat is dus het probleem waarvoor we staan. Het is namelijk niet te verklaren dat er onder marokkanen en turken drie keer meer werkeloosheid is dan onder de autochtone bevolking. Er heerst gewoon discriminatie op de arbeidsmarkt. Dat is niet met een overheidsbeleid op te lossen. Initiatieven vanuit de overheid zijn mislukt. Daarom werkgevers moeten aangesproken worden op discriminerend gedrag. Mentaliteit is vaak cultuurgebonden. Ik vrees dat ik het hardgrondig met je oneens ben. Wordt je gediscrimineerd bij het kiezen van een opleiding in het hoger onderwijs? Dacht het niet! Een goede opleiding biedt zoals in elk ontwikkeld land een grotere kans op goed werk. Zoalng het opleidingsniveau van een bepaalde groep structureel te laag blijft, zal ook de arbeidsparticipatie evenredig laag zijn. groet

Rebel_1963
14-01-2005, 16:22
Dat is dus het probleem waarvoor we staan. Het is namelijk niet te verklaren dat er onder marokkanen en turken drie keer meer werkeloosheid is dan onder de autochtone bevolking. Er heerst gewoon discriminatie op de arbeidsmarkt. Dat is niet met overheidsbeleid op te lossen. Initiatieven vanuit de overheid zijn mislukt. Daarom werkgevers moeten aangesproken worden op discriminerend gedrag. Mentaliteit is vaak cultuurgebonden. Mooi, we zijn het eens, discriminatie bestaat, OOK IN NEDERLAND, al willen mensen het nog steeds ontkennen. Hoe kunnen we de werkgevers erop aan spreken, heb jij een idee hierover? Werkgevers staan echt niet te wachten op kritische noten, zeker niet als je hen beticht van discriminatie. Naast eigen cultuur, maken jij en ik, dus de gemeenschap ook deel uit van de Nederlandse cultuur anno 2005. Als wij niet willen veranderen in onze denkwijze, zal het altijd botsen met elkaar.

Patrick.
14-01-2005, 16:22

Ik vrees dat ik het hardgrondig met je oneens ben. Wordt je gediscrimineerd bij het kiezen van een opleiding in het hoger onderwijs? Dacht het niet! Een goede opleiding biedt zoals in elk ontwikkeld land een grotere kans op goed werk. Zoalng het opleidingsniveau van een bepaalde groep structureel te laag blijft, zal ook de arbeidsparticipatie evenredig laag zijn. groet Het opleidingsniveau van de 3e generatie allochtonen is nagenoeg gelijk aan autochtonen. Bovendien zijn er genoeg gevallen bekend van discriminatie op naam of religieuze uiting.

Pagina's : [1] 2 3