Bekijk originele versie : Welk leeftijdsverschil tussen de kinderen is ideaal voor jullie?
Dag allemaal,
Ik ben zelf moslima en trotse moeder van mijn prinsesje. Als het ons gegund is, hopen wij samen nog meerdere kinderen op de wereld te gaan zetten.
Ik vroeg me af wat jullie een ideaal leeftijdsverschil tussen de kinderen vinden?
En of jullie hierbij fulltime mama's zijn of een baan ernaast hebben. Ik heb het laatste.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat alleen de serieuze reacties welkom zijn.
beslama.
zwangermeisje
14-01-2005, 15:10
eigenlijk denk ik niet zo veel leeftijd verschil ongeveer 2 jaar ofzo
maar ik zelf ben nu zwanger van mijn eerste en wil wel insha Allah een langere tijd dan twee jaar wachten voor dat ik aan de tweede begin...
blauwtje2
14-01-2005, 15:50
Tussen mijn twee kinderen is 4.8 jaar verschil, en het bevalt goed, bij de volgende als er nog 1 komt dan wacht ik ook zo lang, mits ik niet per ongeluk zwanger raak, dan is het een ander verhaal, oudste is nu 5 1/2 jaar en de jongste is 8 maanden, en ik werk ook nog parttime erbij,,,,,,,,,
hoi,
Ik zelf heb een kindje van bijna 5 jaar.
En ik ben nu zwanger van me 2de kindje en ben bijna 4 maanden.
Ik vind dit ongeveer de tijd voor een tweede al kan mijn zoontje niet wachten wanneer er een broertje of een zusje komt.
Dan kunnen ze lekker samen spelen.
Groetjes sab.
Dag allemaal,
Ik ben zelf moslima en trotse moeder van mijn prinsesje. Als het ons gegund is, hopen wij samen nog meerdere kinderen op de wereld te gaan zetten.
Ik vroeg me af wat jullie een ideaal leeftijdsverschil tussen de kinderen vinden?
En of jullie hierbij fulltime mama's zijn of een baan ernaast hebben. Ik heb het laatste.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat alleen de serieuze reacties welkom zijn.
beslama
9 maanden en 2 weken, meer niet!!! :nijn:
het verschil tussen mijn kinderen een kleine 2 jaar.
maar ik moet niet denken aan een derde :maf: en nee heb geen baan, heb nog 4 maanden na mijn zwangerschapsverlof gewerkt en de reden is omdat ik alleen mijn moeder heb als oppas, en dat is heel moeilijk want als ze een keer ziek is of ze moet naar de dokter en het ergste de jaarlijkse 6 weken vakantie naar marokko. Dus dit was voor mij de beste oplossing.
Ik ga Inshallah weer een poging wagen als mijn kinderen samen naar school gaan
salam alaikoum,
ik heb een zoontje van 2jaar en 1 maandje en ben ondertussen 21 weken zwanger. Ik heb een nogal actief jongen (tbarkallah glih) en hij verveelt zich snel, vandaar dat we hebben besloten om aan een tweede te beginnen zodat ze zich samen kunnen amuseren insha'Allah.
Verder ben ik nog steeds in loopbaanonderbreking, ik wil mijn kids zelf opvoeden, dus voorlopig zit ik nog thuis.
ik verlang echt heel erg naar een tweeling. Als ik een tweeling krijg dan wacht ik een jaartje of vier want ik wil graag vier kinderen.
Maar als ik een kind krijg dan wil ik ongeveer twee maanden na de geboorte van de eerste weer zwanger raken. Dit vinden veel mensen raar maar als je toch bezig bent met opvoeden kun je net zo goed twee kinderen in een keer opvoeden dan eerst je eerste kind tot die naar de basisschool gaat en dan pas weer aan de ander beginnen. dan heb je geen rust in je leven.
Bovendien groeien die twee heel close met elkaar omdat ze van dezelfde leeftijd zijn en dezelfde behoeften hebben.
Maar ja, als de eerste zwangerschap zwaar is en ik lang moet herstellen dan wacht ik toch nog een lange tijd voor ik aan de volgende begin.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.