Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische Universiteit Rotterdam..??

Assia_20
29-01-2003, 22:36

Salamoe 3laikoem wr wb broeders en zusters, Ik wil insha allah na de zomervakantie studeren op de IUR (Islam. Univ. R'dam), maar dat is nog niet zeker. Mijn vraag aan jullie is, heeft er iemand ervaringen, met deze universiteit, zoja wat zijn jullie ervaringen, is het goed of juist niet, wordt er goed les gegeven etc. etc. Ik hoop dat ik insha allah snel een reactie van jullie krijg. alvast jazakullhu gairan wa 3aleykoem salaaam wr wb :zwaai: Assia

Toufik19
30-01-2003, 11:07
Dus om de islam te begrijpen moet je een universitair diploma behalen? Was de profeet(vzmh) een universitair? Nee,hij had enkel de Koran en Allah swt aan zijn zijde. Lees de Koran,Soenna en gedraag je hiernaar en je bent geslaagd in dit leven.

Mocro4eva
30-01-2003, 11:30
Origineel gepost door Toufik19 Dus om de islam te begrijpen moet je een universitair diploma behalen? Was de profeet(vzmh) een universitair? Nee,hij had enkel de Koran en Allah swt aan zijn zijde. Lees de Koran,Soenna en gedraag je hiernaar en je bent geslaagd in dit leven. Dus nu beweer je dat alle Islam-geleerden beter niet hadden kunnen studeren?? Tuurlijk is de Koran super belangrijk, maar je moet wel veel geleerd hebben om het goed te begrijpen en te interpeteren. Ik durf te wedden dat als ik jou een vraag voorleg over een bepaalde surah dat je lang niet hetzelfde antwoord zult geven als een geleerde die zijn leven lang de Koran en de Islam bestudeerd en zelfs deze geleerden zeggen dan nog altijd Allah ou a3lam. Wij leren dan weer van hun, door vragen te stellen. Daarom is het inderdaad ook niet nodig dat we allemaal een universitaire diploma hebben om de islam te begrijpen. Begrijp me niet verkeerd. Tuurlijk is het belangrijk om volgens de Koran en de soenna te leven, maar als iemand graag de islam wil besturderen en jij doet daar zo negatief over dan vind ik dat niet juist.

Toufik19
30-01-2003, 11:37
Origineel gepost door Mocro4eva Tuurlijk is het belangrijk om volgens de Koran en de soenna te leven, maar als iemand graag de islam wil besturderen en jij doet daar zo negatief over dan vind ik dat niet juist. ik doe daar niet negatief over.Je kunt de Koran perfect begrijpen als je de "tafseer" hebt. De sahaba van de profeet(vzmh) hebben ook enkel van de soenna van de profeet(vzmh) geleerd en de Koran. Laten we hierover niet meer discussieren aangezien het geen zin heeft.Ieder zijn mening en dat moeten we ten allen tijde respecteren

Assia_20
30-01-2003, 12:03

Origineel gepost door Toufik19 Dus om de islam te begrijpen moet je een universitair diploma behalen? Was de profeet(vzmh) een universitair? Nee,hij had enkel de Koran en Allah swt aan zijn zijde. Lees de Koran,Soenna en gedraag je hiernaar en je bent geslaagd in dit leven. Salamoe 3leykoem ya broeder Het gaat mij niet om, dat ik een universitair diploma wil halen ya broeder, :jammer: maar ik wil juist meer kennis vergaren en arabisch leren, en daarom wil ik insha allah naar deze univ. gaan. (het maak mij niet uit of het MBO is Of HBO of wat dan ook, als ik maar meer kennis vergaar, snap je) wa 3leykoem salaam wr wb Assia P.S Heeft er niemand hier bij Yasmina ervaring met deze Universiteit (of kennen jullie iemand anders die wel ervaring daar mee heeft)

Toufik19
30-01-2003, 12:10
hierbij een artikel over IUR http://www.flwi.rug.ac.be/cie/CIE/IUE_22_9.htm

Assia_20
27-02-2003, 16:18
Origineel gepost door Toufik19 hierbij een artikel over IUR http://www.flwi.rug.ac.be/cie/CIE/IUE_22_9.htm Djazakkulhu Gairan Broeder!!!!!!!!!!!! Salamou alaikoem wr wb :zwaai: Assia

BintElmagreb
27-02-2003, 16:23
Nee sorry ik kan je niet helpen Succes met zoeken