Bekijk originele versie : de laatste generatie moslims in nederland houdt zich minder met het geloof & cultuur?
leila_tetouania
12-01-2005, 23:08
is dit waar? En hoe denken jullie hier over?
ik kan ervoor zweren dat niet eens 10 procent de islamitische maanden uit zn/haar hoofd kent. laat staan de islamitische feestdagen (op de suiker en slachtfeest na dan) Maar ook veel andere geloofs en cultuurkenmerken gaan verloren. wel jammer eigenlijk :(
Ja heel jammer, maar helaas onvermijdelijk.
Kijk ook eens naar wat voor moois ze er allemaal voor terugkrijgen :)
leila_tetouania
12-01-2005, 23:11
wat dan?
Ik krijg altijd de indruk dat de moslims hier 'roomser zijn dan de paus'.
Supermoslims dus die elk regeltje kennen en er niet aan tornen.
ik denk dat ze zich op latere leeftijd wel meer aandacht gaan besteden aan de islam, tegenwoordig denkt iedereen, ja als ik getrouwd ben draag ik wel een hoofddoek en dan pas hou ik me bezig met de islam, nu effe de leuke vrijgezel spelen. Geloof me de meeste zijn echt zo, en ik woon in een allochtonenwijk. Zelf vind ik niet dat ik minder aandacht besteed aan mijn geloof, mischien wel meer dan mijn moeder, en mijn familie is alhamdulilah wel heel gelovig
Ik krijg altijd de indruk dat de moslims hier 'roomser zijn dan de paus'.
Supermoslims dus die elk regeltje kennen en er niet aan tornen.
Dat geld alleen voor die paar regeltjes die ze zich nog herinneren :D
laat staan de islamitische feestdagen (op de suiker en slachtfeest na dan)
De Islaam kent drie feestdagen,
Het offerfeest ( met je slachtfeest)
Het suikerfeest,
En elke vrijdag de dag van de gelovigen.
De overige feetsdagen zijn traditoneel en worden verworpen door de geleerden.
Meisje krik je eigen kennis op en kom dan anderen beoordelen oke :D
Zou het?
Sommigen hier weten zelfs uit hun blote hoofd dat je niet bewust op je buik moet gaan slapen omdat dit haram is!
Zou het?
Sommigen hier weten zelfs uit hun blote hoofd dat je niet bewust op je buik moet gaan slapen omdat dit haram is!
dat is toch mooi, we zijn ons bewust van ons geloof :)
Leuk wonen he amsterdam Oost, dappermarkt gezellig net of je op vakantie in turkije bent. :D
Ben je daarom zo negatief :confused:
miss_tetouan425
12-01-2005, 23:35
ik kan ervoor zweren dat niet eens 10 procent de islamitische maanden uit zn/haar hoofd kent. laat staan de islamitische feestdagen (op de suiker en slachtfeest na dan) Maar ook veel andere geloofs en cultuurkenmerken gaan verloren. wel jammer eigenlijk :(
Lieve schat,
Het gaat er niet om dat je de islamitische maanden uit je hoofd kent of behalve het offer- en suikerfeest ook nog andere feestdagen in je bolletje hebt zitten. Het gaat er om dat je Allah swt in je hart hebt, dat je dagelijks streeft om het goede te doen en het slechte te voorkomen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de Islam onder de jongeren alleen maar stijgt. En dit, omdat men nu zelf op onderzoek uitgaat. Men neemt niet meer dingen klakkeloos aan van mensen die het ook maar via via hebben doorgekregen. Men gaat zelf de Koran lezen om te weten wat er precies in staat... wat maakt het nou uit of je nou op je buik slaapt of op jouw rechterzij ligt...zolang je hart op de juiste plaats zit...dan komt de rest vanzelf...
salaam
wat dan?
WAO en studiefinanciering bijvoorbeeld :)
Lieve schat,
Het gaat er niet om dat je de islamitische maanden uit je hoofd kent of behalve het offer- en suikerfeest ook nog andere feestdagen in je bolletje hebt zitten. Het gaat er om dat je Allah swt in je hart hebt, dat je dagelijks streeft om het goede te doen en het slechte te voorkomen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de Islam onder de jongeren alleen maar stijgt. En dit, omdat men nu zelf op onderzoek uitgaat. Men neemt niet meer dingen klakkeloos aan van mensen die het ook maar via via hebben doorgekregen. Men gaat zelf de Koran lezen om te weten wat er precies in staat... wat maakt het nou uit of je nou op je buik slaapt of op jouw rechterzij ligt...zolang je hart op de juiste plaats zit...dan komt de rest vanzelf...
salaam
moskee en buurtcentra zitten tijden lezingen bomvol jongeren Alhamdoulilaah.
Het gaat de goede kant op inderdaad.
Het gaat inderdaad om intenties, intenties zullen wel moeten worden omgezet in handelingen uiteindelijk ;)
WAO en studiefinanciering bijvoorbeeld :)
Ik lach me kapot:moe:
Ik lach me kapot:moe:
Het is serieus bedoelt. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.