Bekijk originele versie : Kind naar een islamitische basisschool???
Hasna_real
12-01-2005, 10:37
Hoi meiden,
Ik zit een beetje in dubio. Ik moet mijn kind inschrijven op een basisschool, maar ik weet niet voor wat ik moet kiezen.
Ik wil haar liever niet op een openbare basisschool doen, maar op een christelijke of islamitische.
Als ik naar mijn achtergrond kijk, dan zou ik kiezen voor een islamitische, maar ik ben zo bang dat mijn kind dan meteen met hoofddoek moet naar school (op zich niets mis mee, maar ik wil mijn kind zelf laten kiezen voor een hoofddoek).
Lopen die kinderen op een islamitische school geen achterstand op ivm nederlandse taal? Er zitten veel allochtone leerlingen op school.
Zouden jullie kiezen voor een islamitische basisschool en waarom wel of niet????
Neshwaha
12-01-2005, 13:18
Ikzelf zou voor de islamitische basisschool kiezen.
Voor een taalachterstand ben ik niet bang, de voertaal op de school is namelijk nederlands. Als de leraren en leraressen nederlands praten dan doen de kinderen dat ook. Daarbij is het naar mijn weten verboden om een andere taal dan nederlands te praten op die scholen. Ik vindt het juist 2 vliegen in 1 klap slaan: naast de reguliere onderwijs krijgt je kind ook nog eens de Qoraan onderwezen, de salaat en wordt de arabische taal bijgebracht. En in amsterdam word je kind ook nog eens gehaald en gebracht.
Trouwens je kind moet dan inderdaad een hoofddoek op maar is dat een probleem? Als je kind een uniform had aangemoeten, had je er dan ook meegezeten? Ik ken genoeg meiden die op school een hoofddoek dragen en na schooltijd niet. Niet dat ik dat goedkeur maar ieder moet dat voor zichzelf bepalen. En liever dat ze vroeg met de hijaab word geconfronteerd dan te laat. Maar hasna, het is jouw kind en jouw keuze. Ik wens je in ieder geval veel succes met welke keuze dan ook!
Hoi meiden,
Ik zit een beetje in dubio. Ik moet mijn kind inschrijven op een basisschool, maar ik weet niet voor wat ik moet kiezen.
Ik wil haar liever niet op een openbare basisschool doen, maar op een christelijke of islamitische.
Als ik naar mijn achtergrond kijk, dan zou ik kiezen voor een islamitische, maar ik ben zo bang dat mijn kind dan meteen met hoofddoek moet naar school (op zich niets mis mee, maar ik wil mijn kind zelf laten kiezen voor een hoofddoek).
Lopen die kinderen op een islamitische school geen achterstand op ivm nederlandse taal? Er zitten veel allochtone leerlingen op school.
Zouden jullie kiezen voor een islamitische basisschool en waarom wel of niet????
LIEVE MEID
TENEERTSE DENK IK DAT ER WEIN IG VERSCHIL TUSSEN EEN OPENBARE EN EEN CHRISTELIJKE SCHOOL ZIT TEGENWOORDIG
ZELF BEN IK PERSOONLIJK NIET VOOR VERPLICHTE KLEDING UNIFORMS NOCH HIJAB
ACHTERSTAND ZAL HET NIET OPLOPEN ISLAMITISCHE SCHOOL WORD OP DAT GEBIED STRENG GECONTROLEERD
ALLEEN HEEFT HET NIET ALLE KINDEREN OP SCHOOL ALLEEN ALOCHTONEN IK VIND WLE DAT ZE CONTACT MOETEN LEREN MAKEN MET BEIDE NATIONALITEITEN
IK KIES VOOR EEN OPENBARE SCHOOL SUCCES MEID
ik zou voor een openbare school kiezen. mijn zussen hebben op een islamitsche school gezeten en mijn broertjes ook, later hebben mijn ouders ze op een openbare gezet.
de reden daarvan: je hebt er echt een achterstand, (woordenschat nederlands) maar ook in andere vakken, zoals schrijven enz. mijn zussen werden na een toets een klas teruggezet en ten tweede uit ervaring met andere zijn die kinderen daar niet echt braaf (nergens eigelijk) maar je weet hoe je als kind denkt, als je wat verboden word, dan klinkt het aantrekkelijk.
De islam moet je als ouder meegeven enz, je moet je kinderen goed leren, dat hoeft niet op school die ze doordeweeks moeten volgen.
persoonlijk kies ik voor een openbare school
Profiela
12-01-2005, 14:34
Hoi meiden,
Ik zou mijn kinderen (als ik ze ooit krijg inshallah) niet naar een islamitische school sturen!
Dat is mijn persoonlijke mening...:)
En waarom? Omdat ik zo veel negatieve verhalen heb gehoord over sommige scholen met alle respect niet alle scholen zijn zo maar liever van niet:)
meknesia20
12-01-2005, 14:47
Ik zou mijn kinderen ook niet naar een islamitische school doen, ook met oogpunt op integratie, plus ik vind dat ze daarin hun eigen keuze moeten maken. Ik zou voor een openbare school kiezen. Daar komen ze met allerlei culturen in aanraking en dat vind ik het beste
OemAbdoellah
12-01-2005, 15:02
Assalaamoe Alaikoem
Ik weet niet of jullie het weten..maar de Islamitische Basisschool Elfurqaan te Schiedam.. heeft als 1 van de beste gescoord.. vorige jaar...wat betreft basisscholen.. verder is het zo................ dat er meestal bekeerde docenten les geven............. Ik zou niet weten.. wat je kind zou missen op een islamitische school? :s zoals Abdellah`s mama zei........ de voertaal is Nederlands....
ja maar de kinderen zijn toch niet bekeerde moslims dat zijn meestal gewoon turkse en marokaanse kinderen zullen weinig nederlanders opzitten
het gaat voornamenlijk om de kinderen de leraren moeten les geven voornamenlijk met de kinderen om zich heen moeten ze leren spelen, praten, delen en vrienden maken en dat is beter in een gemengd mileu
sweetylady007
12-01-2005, 17:27
Hoi meiden,
HOI MEID
IK ZAL JE ZEGGEN IK HEB ZELF OP EEN ISLAMITISCHE SCHOOL GEZETEN LATER HEBBEN MIJ OUDERS MIJ TOCH TERUG GEZET OP EEN OPENBAAR SCHOOL TOE IK DAAR LES KREEG BLEEK DAT IK TEWEINIG HAD MEE GEKREGEN VAN DIE SCHOOL HET IS NOU GELUKKIG AL EEN HELE TIJG GELEDEN MAAR HET ZAL ALTIJD IN ME ACHTER HOOFD BLIJVEN :traan1: WANT NU ZIT IK 2 KLASSEN LAGER DAN DAT IK HOOR TE ZITTEN EN IK ZEG JE EEN DING DOE JE KIND DAT NIET AAN MIJN MOEDER ZIT ER NU NOG MEE IK HOOP DAT JE GOED GAAT NA DENKEN VOOR DAT JE JE KIND OP EEN ISLAMITISCHE SCHOOL ZET
HET IS WEL GOED DAAR NIET VAN MAAR JE KRIJGT GE WOON IETS MEET LES VOLGENS MIJ WANT JE KRIJGT LESSEN DIE JE OP EEN OPENBAAR SCHOOL NIET KRIJGT.
gelovigmeisje
12-01-2005, 20:13
Assalaam alaikoem wwb
Mijn kind zit nu op dit moment op een voorschool die verbonden is aan een islamitische basisschool in Amsterdam. Ik heb er ook op de betreffende basisschool ingeschreven want als je kijkt naar de openbare scholen hier in mijn buurt zijn die ook voor 99% zwart. Ik heb niet het idee dat ze wat gaat missen, er zitten naast buitenlandse ook nederlandse leraren. Ik ga het gewoon inschallah goed in de gaten houden en als ik wat merk dan neem ik aktie. Wat je ook kan doen is ff het net op en n beetje surfen naar onderwijsinspectie sites en kijken wat een school scoort....
Succes ermee en laat ons weten wat het geworden is.....islamitisch of toch christelijk....
Wa salaam
saadia29
12-01-2005, 20:26
Hoi meiden,
Salaam Hasna,
Ik zit nu zelf ook met hetzelfde probleem als jij. Mijn kinderen worden insha allah november 4 jaar, dus ik ben ook bezig om ze ergens in te schrijven.
Islamitische school wordt het zeker niet, vooral omdat ik gezien heb dat kinderen daar op jonge leeftijd al gescheiden spelen op de speelplaats, en daar sta ik persoonlijk niet achter, want precies wat iemand hierboven heeft geschreven, als het een taboe wordt om gemengd dingen te ondernemen wordt het juist aantrekkelijk, bovendien zijn de kinderen op de basisschool naar mijn inziens nog veel te jong om dingen gescheiden te doen (jongens apart, meisjes apart).
Ik ben op zoek naar een fifty fifty school (geen witte school en geen zwarte school).
Europaschool in Amsterdam was mijn eerste keus, maar ik weet niet of dat doorgaat, ben er nog niet geweest, maar daar speelt ook het feit dat marokkanen daar hoe dan ook altijd doubleren (heb ik me laten vertellen door een ouder), ongeacht of ze thuis nederlands of arabisch spreken.
Maar goed, succes met je beslissing.
Laat weten wat het is geworden.
Groet,
manalltje
12-01-2005, 20:39
salaam alaykoum ,
hasna die vragen die je hebt had ik ook allemaal , maar inmiddels heb ik toch voor een islamitische school gekozen , en bij mij in de buurt zitten toch alleen maar allochtonen, op de school in de buurt want van vermengen is toch geen spraken , en mijn kind zit er al een tijd nu op en ze loopt echt niet met een hoofdoek pas vanaf groep 6 is het verplicht .En ik heb zelfs een probleem met mijn kind ze praaaaat alleen maar nederlands word er gek van .En inderdaad is het heerlijk ze word gehaald en gebracht .En het is gewoon hetzelfde als een openbare school de verschil is alleen dat die christelijke feesten niet alhamdoelilah worden gevierd...
wa salaam
manalltje
12-01-2005, 20:46
Salaam Hasna,
Ik zit nu zelf ook met hetzelfde probleem als jij. Mijn kinderen worden insha allah november 4 jaar, dus ik ben ook bezig om ze ergens in te schrijven.
Islamitische school wordt het zeker niet, vooral omdat ik gezien heb dat kinderen daar op jonge leeftijd al gescheiden spelen op de speelplaats, en daar sta ik persoonlijk niet achter, want precies wat iemand hierboven heeft geschreven, als het een taboe wordt om gemengd dingen te ondernemen wordt het juist aantrekkelijk, bovendien zijn de kinderen op de basisschool naar mijn inziens nog veel te jong om dingen gescheiden te doen (jongens apart, meisjes apart).
Ik ben op zoek naar een fifty fifty school (geen witte school en geen zwarte school).
Europaschool in Amsterdam was mijn eerste keus, maar ik weet niet of dat doorgaat, ben er nog niet geweest, maar daar speelt ook het feit dat marokkanen daar hoe dan ook altijd doubleren (heb ik me laten vertellen door een ouder), ongeacht of ze thuis nederlands of arabisch spreken.
Maar goed, succes met je beslissing.
Laat weten wat het is geworden.
Groet,
wat lees ik veel negativiteit over de islamitische scholen , geloven jullie de media ofzo , ze proberen de islaam zwart te schilderen en jullie geloven dat en tuurlijk zal je wel slecht scholen tussen hebben maar dat heb je overal
EN KINDEREN GESCHEIDEN SPELEN NOU IK ZIE DAT ZEKER NIET OP DE SCHOLEN IN MIJN BUuRT ZE SPELEN ALLEMAAL SAMEN JONGENS EN MEISJES EN GEVEN ELKAAR GWOON EEN HAND.
saadia29
12-01-2005, 21:14
wat lees ik veel negativiteit over de islamitische scholen , geloven jullie de media ofzo , ze proberen de islaam zwart te schilderen en jullie geloven dat en tuurlijk zal je wel slecht scholen tussen hebben maar dat heb je overal
EN KINDEREN GESCHEIDEN SPELEN NOU IK ZIE DAT ZEKER NIET OP DE SCHOLEN IN MIJN BURRT ZE SPELEN ALLEMAAL SAMEN JONGENS EN MEISJES EN GEVEN ELKAAR GWEEON EEN HAND.
Dat is mijn mening daarover. Insha allah gaan ze vanaf 5 jaar naar de moskee, daar krijgen ze arabische, islamitische lessen en koran. Thuis heb ik boekjes over de islam met dua's en verhalen, daar lezen we regelmatig uit voor.
Ik vind laat ze nu naar een openbare basischool gaan, waar geen verplichtingen zijn, en dat ze later zelf voor een hoofddoek kiezen, niet verplicht vanaf groep 6 en na de basischool opeens niet.
Nogmaals het is mijn mening, iedereen denkt er anders over.
Bye the way: Als ik me door de media liet beinvloeden, dan had ik ze JUIST ingeschreven op een islamitische school. (media hecht ik geen waarde aan).
ik zie dat de iemand schrijft over dat we media geloven de media heeft hier niks mee te maken, want anders riepen we dat ze daar haat krijgen enz. wat ik zeg en ik zie dat andere het ook hebben, uit ervaring met familieleden zie ik dat ze een achterstand hebben. pas als je erop hebt gezeten weet je het. mijn zussen moesten een klas overdoen.
mijn nichtje was een goede leerling in islamitische basisschool (assediq) en die krijgt nu bijles (ze zit nu op een openbare school) want ze heeft een achterstand.
niet in zozeer in spreektaal, maar in andere dingen en zoals ik je zei, dat gaf iedereen uiteindelijk toe die erop heeft gezeten, omdat je dingen verbied word, word het alleen maar aantrekkelijker om te doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.