Bekijk originele versie : mischien domme vraag hoor,maar verw8 serieus antwoord :D
naoual_naoual
10-01-2005, 23:50
is haren verven haram?? ik wil me haar bruin verven...(voor zover het dat al niet is :D ) maar toch vraag ik me af of het haram is...
nee.. alleen zwart verven is haram
(0041) Mogen de hoofdharen geverfd worden?
Vraag: Ik heb een vraagje,Ya aggie, ik heb gehoord dat als een chab (jongeman)vroeg grijs word dan moet ie volgens onze profeet vzmh,in zijn haar henna doen,maar wat ik me afvroeg en ook wat ik hoorde mag ie ook zijn haar zwart verven, dus de originele kleur,ik heb gehoord dat het wel mag bij een cheb,maar bij al een oudere man mag dat niet. Kunt ie mij een antwoord geven ,alvast bedankt en Zezek allah geir.
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Het verven van grijs behoort tot de soenna van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem). Dat kan geschieden met elke kleur behalve met zwart. Boekharie overleverde op gezag van Aboe Hoerrayrah (Allah's welbehagen zij met hem) dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) gezegd heeft: "De joden en christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als hen bent"
Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven....Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"
قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( يكون قوم يخضبون في آخر الزمان بالسواد كحواصل الحمام لا يريحون رائحة الجنة
Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com.
dit bericht kun je hier terugvinden: http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/kleding/0041ci.html
geen een vraag is trouwens dom....;)
o ja er zijn toch wel een paar domme vragen:
casawomen: kom jij uit Casa?:maf:
Siham18: ben jij 18?:maf2:
Maar alles over de Islam is niet dom
Greetz... lilmizz...:zwaai:
Tatouzient_love
11-01-2005, 10:23
Maar Er Zijn Wel Veel Mensen Die Zeggen/denken Dat Het Wel Haraam Is,
Maar Wist Zelf Al Dat Het Niet Zo Was ;)
Tatouzient_love
11-01-2005, 10:25
geen een vraag is trouwens dom....;)
o ja er zijn toch wel een paar domme vragen:
casawomen: kom jij uit Casa?:maf:
Siham18: ben jij 18?:maf2:
Maar alles over de Islam is niet dom
Greetz... lilmizz...:zwaai:
:hihi:
marocloubna
11-01-2005, 11:49
Ze zeggen ook dat zo lang je haar maar bedekt is, het niet haram is. Allah ou a3lam
selefiezuster
11-01-2005, 13:32
draag jij hijaab?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.