Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het Saudische volk haalt 260 miljoen op voor de Azie-ramp (in 1 dag)

Atlasleeuw
07-01-2005, 13:52

Gisteren heeft de Saudische bevolking in 1 dag 260 miljoen Saudische Riyaal opgehaald, wat overeenkomt met ruim 60 miljoen Euro en dat in 1 dag. Dit mag ook even gezegd worden, aangezien er vaak commentaar is van anti-arabische en anti-islamitische lieden op dit forum. Dit geld werd gisteren opgehaald in een nationale televisieactie, net als in Nederland. Het verschil met Nederland was, dat men in Nederland al een hele week bezig was met giro 555. De Saudische bevolking heeft dit geld in 1 dag opgehoest, er waren mensen die hun goud verkochten, hun auto verkochten etc...Tevens zijn er vele goederen verzameld: dekens, tapijten, tenten, medicijnen..... Toch opmerkelijk, want zo rijk is de Saudische bevolking niet, zoals vele mensen ten onrechte denken. De olierijkdommen komen vooral de elite ten goede.

Kaaskopius
07-01-2005, 14:12
Ik was daar 1 van, dit is goed om te horen.

Atlasleeuw
07-01-2005, 14:36
Ik was daar 1 van, dit is goed om te horen. Woon je in Saudi Arabië?? Of bedoel je dat je een anti-arabist/islamist bent?? ;)

Kaaskopius
07-01-2005, 14:42
Woon je in Saudi Arabië?? Of bedoel je dat je een anti-arabist/islamist bent?? ;) Hangt van mijn bui af. Ik was 1 van degenen die kritiek had, en mijn wereldbeeld is net weer iets zonniger geworden.

marococa
07-01-2005, 15:11

nu hoor ik geen enkele kritikus meer prachtig hoor in 1 dag dat is pas gulheid

MahdiX
07-01-2005, 15:21
Als je denkt dat je er een stukje van de hemel (paradijs) van kunt kopen, is doneren wat makkelijker natuurlijk. De 112 miljoen in NL zijn zonder heilsverwachtingen gedoneerd.

atropos
07-01-2005, 15:28
Gisteren heeft de Saudische bevolking in 1 dag 260 miljoen Saudische Riyaal opgehaald, wat overeenkomt met ruim 60 miljoen Euro en dat in 1 dag. Dit mag ook even gezegd worden, aangezien er vaak commentaar is van anti-arabische en anti-islamitische lieden op dit forum. Dit geld werd gisteren opgehaald in een nationale televisieactie, net als in Nederland. Het verschil met Nederland was, dat men in Nederland al een hele week bezig was met giro 555. De Saudische bevolking heeft dit geld in 1 dag opgehoest, er waren mensen die hun goud verkochten, hun auto verkochten etc...Tevens zijn er vele goederen verzameld: dekens, tapijten, tenten, medicijnen..... Toch opmerkelijk, want zo rijk is de Saudische bevolking niet, zoals vele mensen ten onrechte denken. De olierijkdommen komen vooral de elite ten goede. CORRECTIE: 308 miljoen!!! Saudi telethon raises $82 million for tsunami victims (Reuters) 7 January 2005 RIYADH - A telethon held in oil-rich Saudi Arabia raised more than 308 million riyals ($82.13 million) for victims of the Asian tsunami, state media said on Friday. The 14-hour broadcast, shown on Saudi state television, appealed for help in dealing with the disaster, which killed nearly 150,000 people and left more than 1.5 million homeless. Some commentators in the kingdom, the world’s biggest oil exporter which employs tens of thousands of Asians, had criticised it for giving too little aid despite high revenues from record oil prices. Saudi officials, however, said their aid was generous in relation to its populations and economy. King Fahd, Crown Prince Abdullah and other key royals kicked off the drive by donating almost $10 million. Saudis and residents also gave cash, gold jewelry and clothes. “I feel deeply for all the victims,” said Mohammed al-Ghamdi as he dropped off two sacks of clothes at a sports stadium in the capital Riyadh. The Saudi government recently tripled its aid to $30 million and state-run charities have sent tonnes of food, medicines and other humanitarian aid to the stricken area. bron: http://www.khaleejtimes.com/DisplayArticle.asp?xfile=data/middleeast/2005/January/middleeast_January181.xml§ion=middleeast echt geweldig! wellicht dat met al deze gulle gaven van over de hele wereld mensen weer een bestaan kunnen opbouwen...en heerlijk om weer eens een gevoel van saamhorigheid te kennen.

Rebel_1963
07-01-2005, 15:30
Gisteren heeft de Saudische bevolking in 1 dag 260 miljoen Saudische Riyaal opgehaald, wat overeenkomt met ruim 60 miljoen Euro en dat in 1 dag. Dit mag ook even gezegd worden, aangezien er vaak commentaar is van anti-arabische en anti-islamitische lieden op dit forum. Dit geld werd gisteren opgehaald in een nationale televisieactie, net als in Nederland. Het verschil met Nederland was, dat men in Nederland al een hele week bezig was met giro 555. De Saudische bevolking heeft dit geld in 1 dag opgehoest, er waren mensen die hun goud verkochten, hun auto verkochten etc...Tevens zijn er vele goederen verzameld: dekens, tapijten, tenten, medicijnen..... Toch opmerkelijk, want zo rijk is de Saudische bevolking niet, zoals vele mensen ten onrechte denken. De olierijkdommen komen vooral de elite ten goede. Mooi, dat mag zeker wel gezegd worden. Ik hoop dat de andere forumleden nu niet meer gaan mekkeren of moslims ook doneren, dit is een groot bewijs!

Doc255
07-01-2005, 15:35
Als je denkt dat je er een stukje van de hemel (paradijs) van kunt kopen, is doneren wat makkelijker natuurlijk. De 112 miljoen in NL zijn zonder heilsverwachtingen gedoneerd. ja joh, zelfs als ze geld doneren, moet jij het omvormen tot iets slechts !! Wat een garnaal ben jij zeg.

Rebel_1963
07-01-2005, 15:39
ja joh, zelfs als ze geld doneren, moet jij het omvormen tot iets slechts !! Wat een garnaal ben jij zeg. Het is ook nooit goed. Door het geven van geld, koop je hoogstens je schuldgevoel weg, niet je zonden.

MahdiX
07-01-2005, 15:57
Als je denkt dat je er een stukje van de hemel (paradijs) van kunt kopen, is doneren wat makkelijker natuurlijk. De 112 miljoen in NL zijn zonder heilsverwachtingen gedoneerd. Even ter verduidelijking: Geestelijken hielden gloedvolle bespiegelingen over de gunstige invloed van gulheid op lichaam en geest. ,,Open de poorten van het paradijs!'', riep een man Gods. ,,Zakenlieden, hoe denkt u dat u zich zal voelen als u op de jongste dag moet toegeven, dat u deze kans om de hemel te verdienen heeft gemist?'' Hij reageerde boos op gezeur van gevers, die eisten dat ze op een erelijst zouden worden vermeld.

Paladin
07-01-2005, 16:11
ik moet er wel een kanttekening bij plaatsen. SA wou aanvankelijk slechts 10 of 20 miljoen doneren. Pas nadat de media binnen en buiten de SA hevige kritiek uitten is het bedrag omhooggeschroefd... Alles is relatief... Latex. Overigens ben ik wel blij dat ze doneren, uiteindelijk hadden ze geen keus...

tetouani79
07-01-2005, 17:01
ik moet er wel een kanttekening bij plaatsen. SA wou aanvankelijk slechts 10 of 20 miljoen doneren. Pas nadat de media binnen en buiten de SA hevige kritiek uitten is het bedrag omhooggeschroefd... Alles is relatief... Latex. Overigens ben ik wel blij dat ze doneren, uiteindelijk hadden ze geen keus... dezelfde verhaal met de grote amerika toch. ben blij dit te lezen. ben blij te lezen dat er meerdere landen die zo veel geld bi elkaar wisten te verzamelen voor de ramp. australia als koploper, japan, duitsland, amerika zweden en natuurlijk nederland. alleen op giro 555 was het 112.114.000 euro, laat staan de rst van de rekeningen zoals die van islamic relief(een internationale islamitisch hulp organisatie). ben echt blij dit allemaal te horen. ik roep mensen op om een vakantiedag op te geven voor de mensen in de ramp gebieden. wij merken er nisk van in ons vakantie of salarisstrook. geef en U zult ontvangen. open je hart en laat het gaan, sla je hand niet dicht en help een nieuw bestaan. wassalaam.

Doc255
07-01-2005, 17:24
Het is ook nooit goed. Door het geven van geld, koop je hoogstens je schuldgevoel weg, niet je zonden. en nu komen ze met het verhaal dat saudi arabie eerst weinig wou geven en later onder druk van de media geld bij moest neertellen. Wat een garnalen zeg. Iedereen gaf in het begin weinig, omdat ze nog niet wisten hoe groot de ramp was. Ter illustratie: de HELE europese unie gaf in het begin 2 miljoen euro :moe: En voor die supergarnaal Mahdix: wat is er erg aan om je medemens te helpen in het kader van je geloof ? :confused:

Rebel_1963
07-01-2005, 17:35

Vergeten jullie niet het enorme bedrag dat Bush uit eigen zak heeft gedoneerd? 10.000 dollar.