Bekijk originele versie : Wat mogen wij wel zeggen?
BARBARIAN
07-01-2005, 03:54
Om maar in de geest van November te blijven (waarin Snottie vroeg wat hij wel of niet mocht zeggen over de Marokkanen) snij ik de gevoelige taart maar weer eens aan. ;)
Maar nu draai ik het om...... :nerd:
Mogen Marokkanen en moslims alles zeggen?
Mag je vragen stellen over de holocaust zonder dat Snottie kromme tenen krijgt?
Mag je het over de moeder hebben van Necros-pistados nadat hij je heeft gekwetst?
Of mogen Marokkanen en moslims alleen tot op het bot voelen wat vrijheid van meningsuiting betekent?
Gaarne jullie reacties.........
Barbarian...............
Nee, moslims zijn allemaal ''terroristen'' en jooden zijn al eeuwenlang ''vervolgd''. Als wij kritiek hebben op Pisrael zijn we "NAZI'S''.
Iedereen mag de Profeet (vzmh) beledigen, dat is normaal en dat heet kritiek. Maar als wij vragen stellen of zelfs maar twijfelen aan de ''6 miljoen'' dan zijn we ''antisemiet''. Er zijn ''6 miljoen'''jooden ''vergast''! En dat staat ''vast''! Ieder die dat ontkent of zelfs eraan twijfelt is een ''NAZI'' en dient meteen aangegeven te worden bij de CIDP (Centrum Informatie & Documentatie Pisrael).
Om maar in de geest van November te blijven (waarin Snottie vroeg wat hij wel of niet mocht zeggen over de Marokkanen) snij ik de gevoelige taart maar weer eens aan. ;)
Je mag zeker vragen stellen over de holocaust al je iets niet moest weten of begrijpen, maar niet ontkennen.
6.000.000 doden is geen peulschil, ik durf het genocide te noemen
Mag je het over de moeder hebben van Necros-pistados nadat hij je heeft gekwetst?
Ik werd al zo dikwijls gekwetst zonder daarom iemands moeders nagedachtenis op vulgaire wijze door het slijk te halen.
En er zijn zovelen hier die mensen kwetsen, gaan we dan lekker met zen allen elkaars familie belachelijk maken?
Ik dacht steeds dat een moeder in de Marokkaanse gemeenschap een waardevol iets is, ik moet mijn mening klaarblijkelijk herzien.
Men mag hier ongestraft op moeders graf staan dansen..zoals ik reeds zei, dit staat gelijk aan grafschennis.
En dat jij mij necros-pistados noemt spreekt al voor zichzelf.
Wees wijs, en laat mijn moeder er in de toekomst buiten, kwestie van de Marokkaanse gemeenschap niet zo ontzettend negatief in de schijnwerpers te plaatsen.
Of mogen Marokkanen en moslims alleen tot op het bot voelen wat vrijheid van meningsuiting betekent?
Barbarian...............
Nou ja, Nederland is een land met vrijheid van meningsuiting, wettelijk is vastgelegd tot hoever je kan gaan.
Wat niet wil zeggen dat het verboden is je gezonde verstand te gebruiken.
Zo was ik het met bepaalde uitspraken van theo ook niet eens wegens te bot en te provocatief.
Maar ook hier op dit forum worden veel provocatieve topics gestart met maar 1 doel, afbreken.
En zo gaat dat, van het éne woord komt het andere.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!
Barbarian...............
je mag natuurlijk alles zeggen...maar dat geldt voor iedereen. je kunt dus weerwoord verwachten. eigenlijk zeg jij in je stukje dat het wel mogelijk zou moeten zijn 'vragen te stellen over de holocaust' , maar dat scottie daar niet op mag ingaan, althans, niet kritisch. als je denkt dat je het debat dient door iemands' moeder te beledigen wanneer hij je heeft gekwetst, moet je dat zeker doen...dat mag...of het verstandig is, is natuurlijk vers twee: je voegt niets toe aan de discussie maar legt haar integendeel plat.
wanneer je je mening wil uitdragen, moet je er ook tegen kunnen dat je flink weerwoord krijgt...theo van gogh kon na een column steevast rekenen op stapels woedende brieven, het grootste deel van autochtone nederlanders die zijn manier van schrijven walgelijk vonden...theo trok zich daar niets van aan en sleep zijn pen nog eens extra scherp. wanneer mensen hem beledigden, lachtte hij er om...hij vond het best. of je hem nu een leuke vent vond of een grote ei.kel, je moet hem nageven dat hij zeer consequent was in het nemen en verlenen van vrijheid van meningsuiting...
Het is een goede gewoonte in dit land dat radicale moslims en neo nazi's hun mond houden totdat ze iets gevraagd worden.
SambalBij
07-01-2005, 09:19
Vergeet de uitgesproken sexuele voorkeur van MoA niet :hihi:
TatTwamAsi
07-01-2005, 09:45
Een mens KAN alles zeggen wat uit zijn strot en mond komt.
Een mens MAG alles zeggen wat door een rechter achteraf getoetst aan de grondwet en binnen het strafrecht toegestaan is.
In alle gevallen moet deze mens zich voor zijn uitspraken verantwoorden aan zijn medemensen, en de consequenties dragen van zijn uitspraken.
arabchrstn
07-01-2005, 10:38
Barbarian...............
Ach...wat is 'mogen'...
Wettelijk 'mag' het wel. Maar de wet is niet gelijk aan de moraal. Zoals ik al een keer gedelibereerd heb, moet niet de wet het kader zijn waarbinnen je opereert, maar je (islamitische) geweten....
Als ik zie dat heel veel moslims zich beledigend uitlaten, meestal tov degenen die een totaal andere mening hebben, dan vraag ik mij af in hoeverre men eigenlijk wel 'moslim' is.
Dus natuurlijk mag je de moeder van Pista als onderwerp nemen (ik vraag mij a hoe interessant dat is). Zolang je maar niet gaat beledigen.
Heel veel mensen laten zich leiden door hoe anderen hen behandelen... Is dat een teken van gebrek aan inhoud?
arabchrstn
07-01-2005, 10:40
Een mens KAN alles zeggen wat uit zijn strot en mond komt.
Een mens MAG alles zeggen wat door een rechter achteraf getoetst aan de grondwet en binnen het strafrecht toegestaan is.
In alle gevallen moet deze mens zich voor zijn uitspraken verantwoorden aan zijn medemensen, en de consequenties dragen van zijn uitspraken.
Dat MAG dus niet, als je tenminste oprecht gelovig wil zijn. We leven hier niet in een sharia-samenleving, waar het wettelijk kader, ook het morele kader vertegenwoordigd.
Dat MAG niet, niet vanwege de wet, maar vanwege jouw en mijn geloof...
arabchrstn
07-01-2005, 10:46
Dit is een oude reactie van mij op een andere topic: misschien relevant...
Beetje verkeerde voorstelling van zaken, mensen...
Natuurlijk mag het niet.
Het is moreel verwerpelijk, hoewel het bij sommige mensen moeilijk is je in te houden. Mensen die vinden dat het wel mag, beschikken niet over een moraal, of in ieder geval de verkeerde.
Maar blijkbaar laten mensen als Raihana, zich eerder leiden door wettelijke voorschriften, dan hetgeen een moraal zegt.
Het is jammer dat mensen hier en in de samenleving, Ollanders en Ollanders van andere etnische akomst, zo moreel gedeormeer zijn, dat zij wettelijke grenzen dienen te hebben.
Wetgeving is bedoeld om de samenleving van uitwassen te behoeden. Begrijpelijk liggen die kaders veel verder.
Dat velen zo denken, wijt ik onder andere aan een sharia-principe, waar de wetgevende kaders gelijk zijn aan de morele kaders. En veel 'autochtonen' hanteren hetzelfde principe 'als het niet verboden is bij wet, dan mag het blijkbaar'.
Ja daáág... Het is ook niet wettelijk verboden om te neu.ken met je moeder of je zus. Maar dan is het nog wel moreel verwerpelijk.
Barbaar, je mag ALLES zeggen, maar net zoals jij mogen ook anderen kromme tenen krijgen. Als ze jou maar niet de mond willen snoeren zoals een paar met Ayaan willen doen.
TatTwamAsi
07-01-2005, 11:33
Dat MAG dus niet, als je tenminste oprecht gelovig wil zijn. We leven hier niet in een sharia-samenleving, waar het wettelijk kader, ook het morele kader vertegenwoordigd.
Dat MAG niet, niet vanwege de wet, maar vanwege jouw en mijn geloof...
Daar wringt precies je schoen, niet de mijne. Ik geloof niet in een God.
JIJ vindt dus dat je bepaalde dingen niet mag zeggen vanwege je geloof.
IK geloof niet, dus die beperking heb ik niet. Ik respecteer je vrijheid van godsdienst. Ik respecteer je mening echter niet als dat zou betekenen dat IK niet meer dingen kan zeggen omdat JIJ gelooft.
Ik zal proberen rekening gehouden met je gevoelens ten aanzien van je geloof. Ik weet echter vaak niet hoe diep die gevoelens gaan, en waar je wel gevoelig voor bent, en waar minder voor.
Daar kom ik natuurlijk vanzelf achter. Het is zeker niet bedoeling je BEWUST te kwetsen. Zeg je echter dingen, waar ik het niet mee eens ben, dan schroom ik niet dat te zeggen, of ik geef gewoonweg mijn mening. En als je dat kwetst, dan was dat niet mijn opzet. Maar ik ga geen dingen verzwijgen ALLEEN maar om andere mensen maar niet te kwetsen.
Want dan zou mijn vrijheid van meningsuiting beperkter zijn dan die van gelovige mensen.
Verder mag iedereen zichzelf zoveel mogelijk beperkingen opleggen die ze zelf willen, uit geloofs- of andere overtuigingen.
wrattenzwijn
07-01-2005, 11:41
Barbarian...............
Het is niet zozeer dat iemand kromme tenen krijgt,... het is gewoon bij wet verboden. De rest mag je van mij zeggen hoor.
ACHELHIE
07-01-2005, 13:09
Het is niet zozeer dat iemand kromme tenen krijgt,... het is gewoon bij wet verboden. De rest mag je van mij zeggen hoor.
Wrattenzwijn,
Het is niet omdat anderen op stormfront tegen Marokkanen zijn dat ik mensen zoals DORIAN niet mag respecteren. Hij heeft tenmiste respect voor Moslims. Kun je van jou of je soortgenoten niet zeggen.
En ik heb veel op stormfront vertoefd en maak daaruit op dat er toch wat mensen tussen zitten die meer respect hebben voor ons dan schijnheiligaards als jij die ooo! zo tolerant zijn (behalve voor moslims), maar als je kritiek uit op joden wordt je automatisch anti-semiet of neo-nazi (indien Europeaan). Op den duur gaan we nog trots zijn op het feit dat we anti-semiet of neo-nazi genoemd worden.
Ik heb het hier over je onderschrift.
En tussen haakjes. die wet waar je het over hebt is bullshit. Dat bedoelen we nou. De joden worden institutioneel beschermd om alle vormen van kritiek op hen de kiem in te smoren.
Moslims en neo-nazi's vallen daarbuiten. Die mag men kleineren, uitschelden, etc...
Er is geen wet die hen voor dit soort uitspattingen beschermd.
En dan ben je verbaasd dat er tussen sommige moslims en neo-nazi's toch een soort vriendschap kan ontstaan.
Groetjes
LadyBerkania
07-01-2005, 13:43
Barbarian...............
In princiepe mag dat :D je mening geven. Mits je er niemand mee kwetst! Maar ik merk dat men hier altijd expres andere kwetst. Tis geen leuke 'discussie' site mee... Respect ontbreekt :verdriet:
Trouwens ik laat niemand m'n vrijheid van meningsuiting afnemen! En als je een beetje goed hart heb. Zal je nooit iemand expres kwetsen! Toch??!!
En een aantal leden hier, die komen op deze site puur om de mocro's onder ons te 'treiteren' en 'uit te dagen' om zodoende een beetje trots op een of andere stormfront of jongrechts forum te gaan meededelen wat die marokannen op Marokko.nl allemaal wel nie zeggen/typen..En hoe dom ze wel nie zijn. :moe:
Kortom kinderachtige spelletjes!
Voor de rest vind ik dat wij ons nie moeten late beledigen, maar de mensen die zo dom en volhaat zitten gewoon negeren. En in hun eigen sop laten gaar koken :maf3: en alleen discussie's aangaan met leden die wel in staat zijn om een normaal volwassen discussie aan te gaan en luisteren en kunnen communiceren!!
Berkania
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.