Bekijk originele versie : ''Wij zijn Nederlanders''
DESPERADA
27-01-2003, 21:19
Zijn wij nou echt ''Nederlanders'' Tiss duidelijk dat we niet als Nederlanders worden gezien..... Maar omdat we hier zijn geboren en getogen, Nederlandse Nationaliteit bezitten blijken sommige Marokkanen zich zelf als Nederlanders te zien....... En willen niet als ''Allochtoon'' worden aangesproken........
Terecht? Of nieT?
ATLANTICA
27-01-2003, 21:27
NIET!!!
Wallah ik ben een MAROKKAAN in hart en ziel en ook voor 110%, dus
IK BEN GEEN NEDERLANDER!!!!
LAY STIR!!
Beslema oe thallew
Lady_Cazawia
27-01-2003, 21:31
WIELIE WIELIE hla hsjma!!!!!!!!!!!!!! Een nederlander ??????????????
Allah hie gienie menhoem!!!!!
Ik ben 200% MAROKKAANS inclusief integratie :D
chicamaroquia
27-01-2003, 21:31
Marokko 4 life!!!
ik ben en blijf altijd een marokkaan. er is niks mis met nederlander zijn, maar ik ben het gewoon niet! het papiertje zegt me niks! ik ben mocro!!!!!!! :hoera:
praatjes
27-01-2003, 21:35
Je kan niets beginnen tegen de natuur, je mag het Nederlands noemen maar het blijft nooit een feit.
DESPERADA
27-01-2003, 21:38
Hahaha OkeeJ Mensen, ben ik effe blij om te horen!!
want wie Lagerhuis heeft gezien weet wat ik bedoel, ik irriteerde me namelijk mateloos aan Samira Abos die van de daken moest schreeuwen dat ze het zat is dat ze nog steeds voor allochtoon wordt gezien, ze is Nederlands........ :(
Nou ik NieT!! Maroc For life........ Integratie is dat NL wil dat we hun worden... Dan pas is het een succesvolle integratie.... (assimilatie, en dat is een Misdaad like Brada Jahjah say's)
Lady_Cazawia
27-01-2003, 21:38
Origineel gepost door soldaat
Je kan niets beginnen tegen de natuur, je mag het Nederlands noemen maar het blijft nooit een feit.
volgens mij weet je zelf niet wat je zegt??????? :D,
Het punt is hier niet of je Marokkaans, Turks of Chinees voelt. T gaat erom hoe je door de autochtoon wordt beschouwd.
Kvind T belachelijk dat er nog steeds onderscheid wordt gemaakt tussen een allochtoon en een autochtoon. Wie zijn de werkelijke allochtonen? T woord allochtoon wordt te pas en te onpas gebruikt.
Kvind dat wanneer je hier al tig jaren woont, de taal spreekt en de Nederlandse normen en waarden begrijpt, je eigenlijk gewoon een Nederlander bent. En dat dan T woord 'allochtoon' dan niet goed wordt gebruikt!
DESPERADA
27-01-2003, 22:17
Allochtoon.... Er wordt gedaan alsof het iets negatiefs is, om een allochtoon te zijn........ Het houdt alleen in dat je ergens anders afkomstig bent..!! zegt niks over of je wel of niet NLs praat, over je cultuur etC... Je bent afkomstig uit Marokko, daar liggen je roots... Niet hier in NL
Is niet fout om een allochtoon te zijn, of daarvoor te worden aangezien, want dat is wat ik BEN...!
Laat dat effe duidelijk zijn....... ;)
Juf_Nora
28-01-2003, 08:36
Dit gezeur altijd over Marokkaan zijn of Nederlander.
Denk eens goed na, al onze familie woont in Marokko, ze spreken allemaal Marokkaans, wij ook, we hebben het zelfde bloed enz enz enz... Door dat ene papiertje en dat wij hier wonen maakt ons echt geen Nederlander.
Of je bent een Nederlander of je bent het niet, en je kan het alleen zijn als je ouders Nederlands zijn en daarmee bedoel ik een Nederlands stamboom. Wij hebben (behalve de haldbloedjes) een Marokkaans stamboom, dus zijn wij gewoon Marokkaans, zo simpel is het. Geen gezeur over papiertjes en waar je nou woont enz.
Ik ben een Marokkaan en dat gaat je niks aan...:p;)
maghrabia82
07-03-2003, 15:29
Ik ben 100 % marokkaan en daar ben ik trots op........En bovendien slaat nergens op ,ook al zou je zeggen dat je NL-der bent je wordt toch altijd gezien als allochtoon......Wij zijn trots op onze land en schamen ons niet voor ons indentiteit.........En die SamiRa Abbos ...spoort niet helemaal...............
Ghatar_tangawia
07-03-2003, 15:53
10000000000000000000000000000000000000000000000000 00% marokkaans.... :D
ben geen marokkaan en ben ook geen nederlander..
ben wie ik ben en nationaliteit onzin doet mij geen f likker.
Ik ben wereldbewoner.. En omdat of ik of me ouders in marokko zijn geboren wil dat zogenaamd meteen zeggen dat je marokkaan ben.
Nou amahoela met die gedachte.. ben een wereldbewoner en Moslim meer niet..
Dreamlover
07-03-2003, 16:22
Mie ish a Mocro 4 Life :bril:
Origineel gepost door ATLANTICA
NIET!!!
Wallah ik ben een MAROKKAAN in hart en ziel en ook voor 110%, dus
IK BEN GEEN NEDERLANDER!!!!
LAY STIR!!
Beslema oe thallew
Lay Stir waar slaat dat op?
Leuk voor de Nederlandse moslims omdat te horen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.