Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Weinig grond voor vervolging Hirsi Ali'

DESPERADA
27-01-2003, 20:46

'Weinig grond voor vervolging Hirsi Ali' Uitgegeven: 27 januari 2003 14:19 Laatst gewijzigd: 27 januari 2003 14:20 UTRECHT - De uitspraken van beoogd Tweede-Kamerlid Hirsi Ali bieden weinig grond voor een strafrechterlijke vervolging. Zij laat zich weliswaar negatief uit over de profeet Mohammed, wat kwetsend kan zijn voor moslims, maar haar bewoordingen zijn niet tegen de moslims zelf gericht. Dat stelt het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) maandag in een reactie op de uitlatingen van het Kamerlid in spe voor de VVD. Moslimorganisaties dringen bij het Openbaar Ministerie aan op onderzoek naar mogelijke vervolging. Hirsi Ali zei dit weekeinde in Trouw dat zij de profeet Mohammed naar westerse maatstaven ziet als een "perverse man" en een "tiran". De islamitische organisaties vinden deze uitspraken "lasterlijk" en willen dat het OM haar vervolgt.

tonk
27-01-2003, 21:22
Ik denk dat het inderdaad zo is dat er weinig grond is voor vervolging. Maar dat is nog geen reden om het er dan maar te laten zitten en niks te zeggen! Haar uitspraken zijn nog steeds kwetsend voor moslims. En ik vind ze bovendien heel erg dom uit een mond van iemand die zou kunnen weten dat ze voor moslims kwetsend zijn. Iemand die niet gelovig kan misschien niet goed door hebben wat de profeet voor moslims betekent en niet in de gaten hebben hoe zulke uitspraken overkomen. Dat zou zij wel moeten weten. Dat zij niet erg positief denkt over de profeet Mohammed, islam en religies in het algemeen is (naar mijn idee) haar goed recht, maar ze hoeft dat nog niet zo ongenuanceerd en bot te zeggen. Ze had bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'Ik weet dat de profeet Mohammed in ogen van moslims perfect is en hun dierbaarder dan hun ouders, maar ik vind hem eerlijk gezegd niet zo ideaal. Dat hij een meisje van 9 tot vrouw nam, vind ik bijvoorbeeld maar niks.' Zoiets. Ook het woord 'achterlijk' nam zij weer in de mond en dat had ook anders gekund. Genuanceerder en met meer respect naar degenen die zij achterlijk meent te moeten vinden. En bovendien had ik toen ik het hele interview las niet het idee dat zij nou echt een expert te noemen is op het gebied van islam en de geschiedenis ervan. Dan is het helemaal dom om zulke botte uitspraken te doen. Daar kun je haar natuurlijk op (blijven) aanspreken. Door middel van ingezonden brieven naar de Trouw, emails naar haar of de VVD. De boze reacties van moslims zullen ongetwijfeld al tot gevolg hebben dat ze door de VVD streng zal worden toegesproken, omdat ze zich als VVD-politica zo niet kan uitlaten. En het maakt een hele discussie los.

DESPERADA
27-01-2003, 21:33
Te weinig grond voor vervolging :jammer: Het doet meer pijn om onze geliefde profeet vzmh belachelijk te maken, dan om ons moslims zelf voor belachelijk, etc uit te maken...... Daar zou ik niet om wakker liggen, maar onze grote voorbeeld voor Tiran uit te maken... :boos: Ze doet nu precies dat wat salman Rushdie jaren geleden heeft verricht, maar dan in een boek..... Onze profeet vzmh belachelijk maken...... In NLse staat kan je haar daar niet op pakken, maar in Islamitische staat zeker wel, de Doodstraf dat is wat ze zou krijgen....... Ontvoeren en haar daar terecht laten staan, dat is wat ik haar wens... En dan ophangen die handel....... Je merkt wel dat ik heel boos ben ja....... Zalm heeft vandaag nog een reactie daarop gegeven, Dat haar uitspraken niet bij de VVD passen........ Maar Kben van mening dat er al te veel aandacht aan haar is besteed, Te veel... Al die email's, brieven haar kant op..... Verdient ze niet....... Negeren die handel! ''If Knowledge is to expensive try ignorance instead'' Tiss een trauma wat nu bij haar naar boven komt, alle boze reactie's zijn voer voor haar om haar trauma te verwerken....... Wil ik daar wel aan mee helpen....?

tonk
27-01-2003, 22:09
Uit de Trouw van vandaag: "Hirsi Ali schilderde zaterdag in Trouw Mohammed af als een kinderverkrachter die het dochtertje van zijn beste vriend stal. In Mohammeds eigen tijd hebben echter zelfs zijn vijanden dat nooit beweerd. Men huwde in Arabie wel vaker zo'n jonge maagd. Of het huwelijk ook direct geconsumeerd werd is niet duidelijk. Volgens veel moslimgeleerden wel, maar de befaamde koranexegeet en historicus Aboe al Tabari (839-932) schrijft dat Aisha in het huis van haar ouders bleef wonen en er met vriendinnen speelde. (...) Pas later, toen Aisha de puberteit had bereikt, zou de relatie ook seksueel van aard zijn geworden. Een ding is zeker, de betrekkingen tussen Aboe Bakr en de Profeet werden door deze trouwerij verder versterkt." Tja, en dat wist Hirsi Ali kennelijk niet.

Fargh
27-01-2003, 23:37

daar heb je die bezoeker weer, die het beter meent te weten. Weet je hoe het shahaa'h luidt ?

Narimane
28-01-2003, 08:10
OM Amsterdam onderzoekt aangiften tegen Hirsi Ali 27-01-2003 Het Openbaar Ministerie in Amsterdam gaat de aangiften die binnenkomen tegen aankomend VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali verzamelen en bekijken. Er is al op verschillende plaatsen in Nederland aangifte tegen Hirsi Ali gedaan. Dat meldt de Amsterdamse stadszender AT5 maandag. Hirsi Ali zei zaterdag in een interview met Trouw dat de profeet Mohammed een 'perverse tiran' is, en dat de islam als uitgangspunt 'achterlijk' is. Zij kreeg daarop vooral veel kritiek van islamitische organisaties. Voorzitter van de Raad van Moskeeën Arslan Karagul noemde de uitspraken van Hirsi Ali onvolwassen, en bovendien beledigend voor moslims. Hij vroeg zich af of zij nog wel namens de VVD in Kamer kon gaan zitten. VVD-leider Gerrit Zalm stelt in een reactie dat de positie van de Somalische niet ter discussie staat. De uitspraken hadden volgens hem een persoonlijk karakter. "De VVD kent een duidelijke scheiding tussen kerk en staat", aldus Zalm. "We hebben geen opvatting over Jezus of Mohammed." Naar de mening van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie is er weinig grond voor een strafrechterlijke vervolging van Hirsi Ali. Het beledigingsartikel in het Wetboek van Strafrecht, 137 c, bepaalt dat opzettelijke belediging van een groep mensen vanwege hun geloof strafbaar is. In het interview is daarvan geen sprake, omdat Hirsi Ali in negatieve bewoordingen over de profeet Mohammed spreekt. Hoewel dit veel moslims zal kwetsen, zijn de bewoordingen niet tegen hen gericht. Daarmee zal een vervolging weinig kans van slagen hebben aldus het LBR. [Copyright 2003, Novum]

RaZer
28-01-2003, 12:25
Ennuhh Pista je vergeet een groot verschil. Zij zitten niet in de tweede kamer. En zoeken niet een of andere krant uit om zulke uitspraken te zeggen en er wat centjes voor te verdienen. En ik ben een moslim. En je heb mij geen sleht ding over haar horen zeggen. Weet je waarom? Zij is het niet waard. Ik neem haar niet serieus, net zoals ik jou niet serieus neem. Probeer ons maar naar beneden te halen. Mijn geloof in Allah (swt) zal toch alleen maar groeien. Hoe harder jullie trappen hoe meer ik me Moslim voel. Dus ga door en zet mar zulke reacties neer. Mij en alle goede moslims heb je er niet mee. :) Vrijheid van meningsuiting. Je mag van mij alles zeggen. Raar dat je over dingen oordeel die je niet eens ken. Maar goed een mens is nou eenmaal niet perfect. Ook Ayaan mag zeggen wat ze wil. Ze zal een keer door de mand vallen. I.P.V gewoon normaal te praten met de Moslim gemeenschap maakt zij de afstand alleen maar groter en zo zal de moslimgemeenschap alleen maar hechter worden. Dus trap maar raak als je wil. Ik zal altijd naar je blijven lachen. :)

RaZer
28-01-2003, 12:57
Origineel gepost door pista Ik haal jullie niet naar beneden, jullie halen jezelf naar beneden. Of is dit de normale omgangsvorm van de doorsnee Marokkaan? En blijven lachen hoor meid, doe ik ook. :D Ik vraag me nu echt af of je wel kan lezen? Want als je goed kan lezen zie je dat er man staat. Als wij dat al zelf doen wat kom je hier dan doen :idee: Als jij mij kan uitleggen wat een doorsnee Nederlander Israelier of Fransman is dan zal ik wel zeggen wat een doorsnee Marokkaan is ok. En ik zal altijd blijven lachen :) Jij heb een beetje teveel frustraties? Hoe kom het als ik vragen mag?

RaZer
28-01-2003, 13:04
Origineel gepost door pista Je maakt mijn dag goed, ik en frustraties. :D Ik heb eerder de indruk dat het gros van de moslims hier te kampen heeft met ontzettende frustraties. Hoe zou dat komen den k je? ;) Uhmm nee hoor, heb geen last van frustraties. Je zal mij niet op een andere site waar de Islam word zwart gemaakt zielig zien doen. Ik ben niet bang voor ze dus doe geen moeite. Jij bent wel een beetje bang he. Vertel het me maar hoor. Hoe kom het?

DESPERADA
28-01-2003, 16:07
Islam zwart blijven maken heeft ook een positief puntje wat zwaar weegt ben ik achter gekomen...... En volgens mij is er ook een hadiet die dat aangeeft....... Danzkij slechte publiciteit jegens islam (11 september) ben ik zelf gaan lezen/praktiseren zoals heel veel anderen........ Dus Hijrsji schreeuw het maar uit! Zo wekt ze de intresses op bij anderen die niks van de Islam weten en denken hoe zit dat eigenlijk in het echt? en zo zelf erover gaan lezen....... Als ik het van die kant bekijk maakt het de woede wat minder........

missysaloua01
28-01-2003, 16:09
tuurlijk ze geven die vieze ******* *** ******** weer gelijk ik haat dat mens

DESPERADA
28-01-2003, 16:52
Beste bezoeker99182 Ik heb ook liever positieve publiciteit....... Leg mij geen woorden in de mond ik heb niet beweerd....... ''liever slechte publiciteit dan geen publiciteit'' Heb jij wat tegen ahadieth? "Degene die de Boodschapper gehoorzaamt, heeft zeker Allah gehoorzaamt. Maar degene die zich afwend, Wij hebben jou (O Muhammad) niet als een waker over hen gezonden" (An-Nisa, 4:80 vertaling v/d beteknis) "Maar nee, bij jouw Heer, zij zijn geen gelovigen, totdat zij jou (O Muhammad) laten besluiten in al hun meningsverschillen, en geen verzet bieden tegen jouw besluiten, die ze met volle overgave accepteren" (Vertaling van an-Nisa, 4:65) Natuurlijk behoort de Profet saws niet te worden aanbedden, dat wordt in vele ahadieth ook duidelijk benadrukt, Allah SWT heeft geen deelgenoten, Hij is Een! Is dat dan een vrijspraak dat je de profeet saws mag uitmaken voor alles nog wat......? Hij is onze voorbeeld, en verdient respect net zoals onze andere profeten........ ''Voorwaar, Degene die Allah en Zijn boodschapper beledigen: Allah zal hen vervloeken in deze wereld en in het Hiernamaals en Hij zal voor hen een vernederende bestraffing bereiden'' Soera 33:57 Koran en sounna vullen mekaar aan..... Een kan niet zonder het ander Waar zijn de ayaat die ons vertellen hoe we moeten bidden? of die ons vertellen dat er vijf dagelijks verplichte gebeden zijn, of die ons vertellen over nisaab met betrekking tot verschillende soorten welvaart voor de zakaah, of over de details van het verrichten van Hajj, en andere zaken die we alleen in de Sunnah vinden? Ahadieth niet zuiver? Vele geleerden zijn zorgvuldig te werk gegaan om de vele ahadieth te zuiveren en alleen de betrouwbare in een boek uit te brengen, en ze als sahih bestempelen... o.a Bouchari en Mouslim Volgen van ahadith?? Mohamed saws verafgoden?? Waar heb jij het over.....!? StagfirouAllah, De sounna wordt als voorbeeld genomen, beter voorbeeld is er niet! de Koran is ons leidraad! Allah SWT is de enige die wij aanbidden...!! Profeet (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; "Binnenkort zal er een tijd komen waarin een man achterover zal leunen op zijn bank, terwijl hij een hadith van mij vertelt, en hij zal zeggen "Tussen ons ligt het Boek van Allah; Wat de Quran als halaal verklaard accepteren we als halaal, en wat de Quran haram verklaard accepteren we als haraam" Maar luister! Wat de Boodschapper van Allah verbiedt is zoals hetgene wat Allah verbiedt!" (Al-Fath al-Kabir, 3/438. Al-Tirmidhi Profeet saws werd geleid/onderwezen door Allah SWT! Hij bracht Allah SWT boodschap over.....We dienen hem als voorbeeld te nemen