Bekijk originele versie : Ja ik ben moslim so wat? probleem?
Eerst hoor je Marokanen dit Marokanen dat nu hoor je over moslim dit moslim dat.
Ja ik ben moslim en daar ben ik trots op.
Ik zal me nooit laten veranderen tot een persoon die de Nederlanders graag willen zien.
Als ik een hoofddoek wil dragen dan doe ik dat.(binnenkort insa-allah).
Als ik in een burka wil lopen ja so wat.
Als ik niet mee wil doen aan blije nederlandse aktiviteiten ja so wat.
Als ik liever thuis zit dan bij mijn Nederlandse buren ja so wat.
Als ik gekleurde sokken wil dragen ja so wat.
En als ik geen baan krijg omdat ik een hoofddoek draag dan so wat geniet ik dan gewoon toch van een uitkering.
Ik krijg er nu echt een beetje genoeg van al dat gezeik over de moslims.
Mensen leer er maar mee leven want de islam is één van de snel groeiende geloven. :D
freedom23
27-01-2003, 20:22
Origineel gepost door nomedia
Eerst hoor je Marokanen dit Marokanen dat nu hoor je over moslim dit moslim dat.
Ik zal me nooit laten veranderen tot een persoon die de Nederlanders graag willen zien.
En als ik geen baan krijg omdat ik een hoofddoek draag dan so wat geniet ik dan gewoon toch van een uitkering.
Mensen leer er maar mee leven want de islam is één van de snel groeiende geloven. :D
Meid, houd het maar op ontwetendheid! Ik ben zelf een kaasje en heb mij (door alle negativiteit rondom de Islam) een in de Islam verdiept! Ik had zowiezo geen problemen met Marokkanen of met de Islam, was erg nieuwschierig. Ik heb zelf veel Marokkaanse vrienden en vind het leuk om meer over hun cultuur te weten.
Ik had/heb ook collega's op mijn werk met een negatief beeld over Moslims, maar ik verbeter hun vaak op hun ontwetendheid. Hoe moeilijk dat ook is, ik denk wel dat dat het beste is wat je kunt doen. Sommige willen niet luister en die geef ik maar de stempel domme mensen!
Laat zien dat je trots bent op je afkomst en je geloof, ik zal je alleen maar toejuichen!
En de Islam is niet EEN van de snelt groeiende geloven, het is de snelt groeiende... ;)
:zwaai:
Origineel gepost door jacko
Schrijf je dit vanwege Ali? Wat is er aan de hand met je?
Je wilt in een land leven dat overwegend niet islamitisch is, moet je niet raar opkijken dat niet alles wordt gesnapt....
Maar om te spreken van dwang om te assimileren...?
Ga je niet een beetje te ver?
De niqaab is in Marokko niet eens gebruikelijk...
Je lijkt wel roomser dan de paus...
Nee ik ga helemaal niet ver ik denk dat juist mensen zoals jij veel te ver gaan.
Door mensen niet in hun waarde te laten en overal een probleem van te maken zodra het over de islam gaat.
Hoezo niqaab in Marokko het gaat mij hier om in Nederland.
Ik woon hier in Nederland hier ben ik geboren en getogen.
Ik heb niks over Marokko te vertellen want daar woon ik niet ik betaal mijn belasting hier in Nederland dus heb ik ook het recht om te praten over hoe het hier in werkelijk gaat.
Maar jij wil gewoon niet begrijpen dat is het probleem bij jou.
Origineel gepost door freedom23
Meid, houd het maar op ontwetendheid! Ik ben zelf een kaasje en heb mij (door alle negativiteit rondom de Islam) een in de Islam verdiept! Ik had zowiezo geen problemen met Marokkanen of met de Islam, was erg nieuwschierig. Ik heb zelf veel Marokkaanse vrienden en vind het leuk om meer over hun cultuur te weten.
Ik had/heb ook collega's op mijn werk met een negatief beeld over Moslims, maar ik verbeter hun vaak op hun ontwetendheid. Hoe moeilijk dat ook is, ik denk wel dat dat het beste is wat je kunt doen. Sommige willen niet luister en die geef ik maar de stempel domme mensen!
Laat zien dat je trots bent op je afkomst en je geloof, ik zal je alleen maar toejuichen!
En de Islam is niet EEN van de snelt groeiende geloven, het is de snelt groeiende... ;)
Eindelijk ook mensen die het begrijpen.
Wel je bent volgens mij één van de weinigen die de moslims toejuichen.
Maar ik waardeer het zeer. :goedzo:
Origineel gepost door Defender
Ja graag, hoe eerder hoe beter :goedzo:
Jij dacht zeker ik ga ook een nuttige reactie plaatsen.
Wat is daar verkeerd aan om een burka te dragen.
Stoort het jou? waarom? omdat je zo nieuwsgierig bent wie daar achter verschuilt?
Ten eerste, jij mag uiteraard moslima zijn! Of je dat nu met hoofddoek wil zijn of met een burka aan. En wees vooral moslima zoals jij dat wil!
Maar, en dat geef je zelf ook al aan, dat kan je deelname aan de Nederlandse maatschappij belemmeren. Een politie-agente in burka dat gaat toch echt wat lastig. Maar als een burka of gewone hoofddoek geen beletsel is, mag niemand jou discrimineren! Achter de kassa met een hoofddoek? Prima! Met je eigen hoofddoek om en niet met die van AH? Moet ook kunnen. Een hoofddoek is een uiting van jouw geloof en ik kan me heel goed voorstellen dat je een AH-doek nou niet direct bij je geloof vindt passen.
Dus blijf alert. Kan de hoofddoek echt niet of wordt je gediscrimineerd?
Hollanders beginnen nu net een beetje aan hoofddoeken te wennen. Beetje laat, naar mijn idee, maar goed. 'Extremere' vormen vinden we nog een beetje eng en raar. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat komt. Het kan zijn doordat de houding naar islam sowieso niet zo positief is bij de meesten en een niqaab is wel heel duidelijk moslims en dus eng, gevaarlijk enz. Ofzo.
Wat ik me ook kan voorstellen is dat Hollanders terugschrikken voor zo'n duidelijke en openbare uiting van je geloof. In het christendom draag je hooguit een kettinkje met een kruisje (en dan nog verstopt onder trui of bloes) als uiting van je geloof. Over het algemeen kun je aan een christen niet zien dat hij/zij christen is. Geloven is onder Hollanders iets prive's. En dan komen daar die moslima's met hoofddoeken en, o help, niqaabs! Zoiets speelt misschien ook een rol.
(Voor andere oorzaken hou ik me aanbevolen. Ik zit dit ook maar ter plekke te verzinnen.)
Nederland gaat er prat op dat dit een vrij land is enzo. Dus hou ze daaraan!
Jacko ik vind jouw een achterdochtig ventje, k weet niet waar je vandaan komt maar t zal niet goed zijn.
in ieder geval meid je moet doen waar je zin in hebt, wat die jacko jouw hier aanspelt dat propaganda gedoe en zo is onzin je geeft alleen maar je menig, jacko weet je wat propaganda is ?? ga naar isreal daar zie wat propaganda is maarjaaaaaaaaaaaaa ik ben een moslim ik heb geeen ID mijn enigste ID is dat k moslim ben, De enigste manier om dat te laten zien is mij te kleden hoe de islam dat heeft voorgeschreven, Broek over de enkels :cool:
peace OUT mensen
chamalgirl
28-01-2003, 15:08
NOMEDIA YOU ARE MY GIRL!!!!!!!!!!!! goedzo le3esek schijt aan die hollanders hebben hoe goed je ook je best doet om mee te doen je bent en blijft een marokkaan ten eerste en dan ook nog eens een moslim dus ze zullen je toch nooit accepteren
wadiplayer
28-01-2003, 15:13
onze ZIONIST (defender) hij is er ook altijd bij
freemale
28-01-2003, 15:49
Nee ik ga helemaal niet ver ik denk dat juist mensen zoals jij veel te ver gaan.
Door mensen niet in hun waarde te laten en overal een probleem van te maken zodra het over de islam gaat.
Hoezo niqaab in Marokko het gaat mij hier om in Nederland.
Ik woon hier in Nederland hier ben ik geboren en getogen.
Ik heb niks over Marokko te vertellen want daar woon ik niet ik betaal mijn belasting hier in Nederland dus heb ik ook het recht om te praten over hoe het hier in werkelijk gaat.
Maar jij wil gewoon niet begrijpen dat is het probleem bij jou.
Het is maar net hoe je je opsteld, ik ben moslim en ik heb daar NOOIT problemen mee of dat mensen mij raar aankijken. Is dat toeval? Nee hoor.
Origineel gepost door tonk
Ten eerste, jij mag uiteraard moslima zijn! Of je dat nu met hoofddoek wil zijn of met een burka aan. En wees vooral moslima zoals jij dat wil!
Maar, en dat geef je zelf ook al aan, dat kan je deelname aan de Nederlandse maatschappij belemmeren. Een politie-agente in burka dat gaat toch echt wat lastig. Maar als een burka of gewone hoofddoek geen beletsel is, mag niemand jou discrimineren! Achter de kassa met een hoofddoek? Prima! Met je eigen hoofddoek om en niet met die van AH? Moet ook kunnen. Een hoofddoek is een uiting van jouw geloof en ik kan me heel goed voorstellen dat je een AH-doek nou niet direct bij je geloof vindt passen.
Dus blijf alert. Kan de hoofddoek echt niet of wordt je gediscrimineerd?
Hollanders beginnen nu net een beetje aan hoofddoeken te wennen. Beetje laat, naar mijn idee, maar goed. 'Extremere' vormen vinden we nog een beetje eng en raar. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat komt. Het kan zijn doordat de houding naar islam sowieso niet zo positief is bij de meesten en een niqaab is wel heel duidelijk moslims en dus eng, gevaarlijk enz. Ofzo.
Wat ik me ook kan voorstellen is dat Hollanders terugschrikken voor zo'n duidelijke en openbare uiting van je geloof. In het christendom draag je hooguit een kettinkje met een kruisje (en dan nog verstopt onder trui of bloes) als uiting van je geloof. Over het algemeen kun je aan een christen niet zien dat hij/zij christen is. Geloven is onder Hollanders iets prive's. En dan komen daar die moslima's met hoofddoeken en, o help, niqaabs! Zoiets speelt misschien ook een rol.
(Voor andere oorzaken hou ik me aanbevolen. Ik zit dit ook maar ter plekke te verzinnen.)
Nederland gaat er prat op dat dit een vrij land is enzo. Dus hou ze daaraan!
Je begint goed door te zeggen dat ik een moslim kan blijven zijn door een hoofddoek of een burka te dragen.
Daarna geef je aan dat het een belemmering kan geven in de maatschappij. :confused:
Vreemde redenering maar ja het is weer jou mening.
Origineel gepost door jacko
Ik wil je wel proberen te begrijpen maar je toon snap ik niet...
Als jij een burqa wil dragen prima... Als jij niet met nederlanders wil praten prima...
Ik snap alleen die verwijten van jou niet dat dat niet zou kunnen...
Je doet alsof je hier geen moslima meer kunt zijn.
Jij beoefent propaganda en niet de waarheid....
Verder vind ik het er mijne van.... moet je ook maar tegen kunnen... maar jij kunt niet zeggen dat je tot iets wordt gedwongen hier...
Dat zou ook een mooi besef zijn om eens te horen...
Dus jij wil beweren dat jij iedereen in zijn waarde laat.
Jij kijkt natuurlijk nergens vreemd tegen aan he.
Je moet mijn verhaal niet gaan om draaien want ik heb nergens gezet dat ik tot iets gedwongen wordt.
Ik heb alleen aangegeven dat ik een moslim ben en dat ik zelf bepaal hoe ik in de maatschappij er voor sta. Met een hoofddoek of met een burka.
Het is mijn keuze en het enige wat ik verwacht van de rest van de maatschappij is dat ze de moslims moeten accepteren zoals ze zijn.
Want ik zal nooit van mijn leven veranderen tot een persoon zoals jij of een ander dat graag wil zien.
Ik beheers mijn Nederlandse taal heb mijn opleiding afgemaakt beteken zeker iets voor de maatschappij.
Men kan alles van je afnemen behalve je geloof.
Dus ik denk dat ik wel heel duidelijk ben gewoon niet meer zo zeuren over de moslims.
Want die zijn er en de islam zal insa-allah(hoop) alleen maar nog meer groeien. :zwaai:
Origineel gepost door Ahlam_15
he ik word ook boos kijk maar nu mogen ze alles doen maar ze worden toch gepakt in de dag des oordeels dan zien ze wie al die jaren gelijk hadden doei
veel plezier in je leven
beslama (ahlam_15)
Wollah iele gelijk heb je. :goedzo:
Origineel gepost door Defender
LEZEN meisje, ik zeg helemaal niet dat het verkeerd is dat je een burka draagt, integendeel. Volgens mij krijg je al een rood waas voor je ogen als je mijn naam maar ziet. Kalm down een beetje. :)
Alleen de laatste vraag bevalt me niet zo...alsof een burka gedragen wordt om de nieuwsgierigheid te prikkelen. Het gaat er juist om, de nieuwsgierigheid en prikkeling weg te nemen.
Je moet eens weten wat ik allemaal voor mijn ogen zie als ik alleen je naam al zie. :auw:
Dus jij wil zeggen dat jij het niet storend vindt als je een moslim dame in een burka ziet.
Dus jij accepteert iedereen zoals hij of zij is. :D
alqadafi
28-01-2003, 19:39
moslims dit moslims dat? ze denken dat ze op de juiste manier bezig zijn om ons aan te pakken, maar juist niet!!!!!!!
zo worden wij alleen maar sterker in onze geloof.
Ik ben ook een voorbeeld :D ik ben nu aan het leren hoe ik moet bidden :cool: :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.