Bekijk originele versie : Gescheiden?
Hindaatje
27-01-2003, 16:25
Wiens ouders zijn gescheiden? En hoe gaan jullie daar mee om...En stel dat een relatie dreigt stuk te lopen vinden jullie dan niet dat de ouders het gewoon nogmaals moeten proberen als is het maar voor de kinderen...En wat zegt de Islam over scheidingen?
Jah ik weet het zijn veel vragen :(
Maar ik zou het heel fijn vinden als ik daar antwoord op zou krijgen...
Veel liefs,
Hinda :zwaai:
ohh jij was toen dat meisje wat zo oordeelde toch over mijn familie
Hindaatje
27-01-2003, 16:28
Origineel gepost door Junkie4Life
Mijn ouders waren ook gescheiden:(
Maar ik zelf was nogal klein dus...
En me pa is ook daarna overleden:(
Dus heb geen problemen gehad met stiefmoeders- en vaders enzo
En de Islam zegt het, als het niet kan, dat een scheiding wel mag dan, alleen, als het echt niet meer lukt.
Wat erg voor je :(
Ik zit er nu middenin allemaal.... :(
Hindaatje
27-01-2003, 16:29
Origineel gepost door sherine
ohh jij was toen dat meisje wat zo oordeelde toch over mijn familie
HUh :confused:
Sorry hoor...maar jij hebt 100% de verkeerde voor je :rolleyes:
soumaya1
27-01-2003, 16:30
Origineel gepost door Hindaatje
Wiens ouders zijn gescheiden? En hoe gaan jullie daar mee om...En stel dat een relatie dreigt stuk te lopen vinden jullie dan niet dat de ouders het gewoon nogmaals moeten proberen als is het maar voor de kinderen...En wat zegt de Islam over scheidingen?
Jah ik weet het zijn veel vragen :(
Maar ik zou het heel fijn vinden als ik daar antwoord op zou krijgen...
Veel liefs,
Hinda :zwaai:
ik denk niet dat de ouders het nog een keer moeten proberen voor de kinderen..ik denk zelfs dat de kinderen er meer onder leiden als de ouders altijd maar ruzie hebben! en dan is het inderdaad beter dat de ouders scheiden. het is niet leuk. en vooral voor de kinderen is het vreselijk om uit een gebroken gezin te komen! maar ik vindt het geen reden om bijelkaar te blijven voor de kinderen..de kinderen worden groter en zullen op een dag het huis verlaten, en dan hebben de ouders wel altijd bij elkaar geleefd om de kinderen maar zijn ze niet gelukkig geweest!
en ik geloof niet dat 2 mensen zomaar uit elkaar gaan..!
mijn ouders zijn gelukkig niet gescheiden., maar ik spreek uit mn eigen ervaring! :(
en als het om jou gaat hinda...dan wens ik je heel veel sterkte meid!
cker niet...jouw moeder is moslim toch..en je had eerst volgens mij een andere avatar....
Hindaatje
27-01-2003, 16:32
Origineel gepost door soumaya1
ik denk niet dat de ouders het nog een keer moeten proberen voor de kinderen..ik denk zelfs dat de kinderen er meer onder leiden als de ouders altijd maar ruzie hebben! en dan is het inderdaad beter dat de ouders scheiden. het is niet leuk. en vooral voor de kinderen is het vreselijk om uit een gebroken gezin te komen! maar ik vindt het geen reden om bijelkaar te blijven voor de kinderen..de kinderen worden groter en zullen op een dag het huis verlaten, en dan hebben de ouders wel altijd bij elkaar geleefd om de kinderen maar zijn ze niet gelukkig geweest!
en ik geloof niet dat 2 mensen zomaar uit elkaar gaan..!
mijn ouders zijn gelukkig niet gescheiden., maar ik spreek uit mn eigen ervaring! :(
en als het om jou gaat hinda...dan wens ik je heel veel sterkte meid!
Dankje lieverd...Maar dat is hoe jij het ervaart als ouder...Maar geloof me als 'kind' komt allemaal 100x zo hard aan..Ik hoor ze nu nog steeds beneden schreeuwen..aan ene kant is het wel goed als ze uit mekaar gaan,want anders wordt het maar erger...maar aan de andere kant wil ik gewoon een normaal leven leiden met allebei me ouders :(
Hindaatje
27-01-2003, 16:33
cker niet...jouw moeder is moslim toch..en je had eerst volgens mij een andere avatar....
Neej hoor,enuhh als ik iets tegen jou had,dan zou ik dat nu niet ontkennen,maar als nog in je face zeggen... :rolleyes:
Toch jammer dat de kinderen altijd de dupe zijn. Wat heb jij liever dat je je ouders altijd hoort ruzieen en sdah wetende dat ze ongelukkig zijn of ieder hun weg gaan en gelukkig kunnen zijn? Denk je zelf ook niet dat ze het vaak genoeg een kans hebben willen geven en daarbij aan de kinderen hebben gedacht?
soumaya1
27-01-2003, 16:35
Origineel gepost door Junkie4Life
Ja, de Islam moedigt de mensen juist aan om te gaan scheiden, als het ECHT NIET meer werkt, maar ik denk wel dat je het minstens nog een keer kans geeft, gewoon voor je kinderen, want zoiets is heel erg voor een kind!
Ik kan het weten, heb het zelf helaas meegemaakt
Enne Hindaatje, Iwa ja, keep ya head up he!
ja sorry ik heb het een beetje verkeerd verwoord..ik bedoelde ook als het echt niet anders gaat..dan is een scheiding een enige oplossing!
en ik weet dat het vreselijk is voor een kind! :( :(
je hoeft niet de hele tijd zo te kijken hoor :roleyes: blijkbaar vind je het gewoon normaal......ik ben het echt niet vergeten ofzo...maar goed ga het niet moeilijker maken dan dat je het nu al heb.....
zorg gewoon als je broertjes zusjes heb je een sterke band krijgt dat jullie elkaar kunnen steuen...ga geen praty trekken voor vader en moeder zorg dat ze contact blijven houden.....dat zou veel meer oplossen...probeer verder te gaan met school en je eigen werk te doen..je moet proberen je erbuiten te houden.....en leer je les voor later .......strekte !
Hindaatje
27-01-2003, 16:37
Origineel gepost door adia
Toch jammer dat de kinderen altijd de dupe zijn. Wat heb jij liever dat je je ouders altijd hoort ruzieen en sdah wetende dat ze ongelukkig zijn of ieder hun weg gaan en gelukkig kunnen zijn? Denk je zelf ook niet dat ze het vaak genoeg een kans hebben willen geven en daarbij aan de kinderen hebben gedacht?
Je hebt gelijk...Eigelijk is t heel egoistisch van mezelf...Ik moet niet alleen aan mezelf denken,maar als me ouders niet meer gelukkig zijn met elkaar dan houdt het op..Hoe erg het ook is...
soumaya1
27-01-2003, 16:38
Origineel gepost door Hindaatje
Dankje lieverd...Maar dat is hoe jij het ervaart als ouder...Maar geloof me als 'kind' komt allemaal 100x zo hard aan..Ik hoor ze nu nog steeds beneden schreeuwen..aan ene kant is het wel goed als ze uit mekaar gaan,want anders wordt het maar erger...maar aan de andere kant wil ik gewoon een normaal leven leiden met allebei me ouders :(
oh meid..echt ik vindt het heel erg voor je...en ik hoop als er nog een kans is...dat het weer goed komt insallah..want ik weet dat het heel erg is om uit een gebroken gezin te komen nogmaals!
maar begrijp me goed...en kind die altijd in een ruzie zit..die altijd ziet dat haar/zijn ouder ruzie hebben is ook niet goed!
en je zegt zelf ik wil gewoon een normaal leven leiden met mn allebei mn ouders.....maar dit is toch ook niet wat je wil 2 ruziende ouder??
in ieder geval wens ik je nogmaal heel veel sterkte en ik hoop echt dat je ouders niet uit elkaar gaan insallah!!!!
Hindaatje
27-01-2003, 16:39
je hoeft niet de hele tijd zo te kijken hoor :roleyes: blijkbaar vind je het gewoon normaal......ik ben het echt niet vergeten ofzo...maar goed ga het niet moeilijker maken dan dat je het nu al heb.....
zorg gewoon als je broertjes zusjes heb je een sterke band krijgt dat jullie elkaar kunnen steuen...ga geen praty trekken voor vader en moeder zorg dat ze contact blijven houden.....dat zou veel meer oplossen...probeer verder te gaan met school en je eigen werk te doen..je moet proberen je erbuiten te houden.....en leer je les voor later .......strekte !
Ik zweer dat ik nix heb gezegd...En inderdaad k heb wel wat anders aan me hoofd...dus denk maar wat je wilt denken!
Nee hoor helemaal niet egoistisch ik begrijp je al te goed. Welk kind wil niet dat zijn/ haar ouders bij elkaar blijven ken je dat nummer van pink? familyportret? Luister daar goed naar goeie tekst!
Heel veel sterkte
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.