Bekijk volle/desktop versie : islamitische muurstickers



12-02-2013, 21:42
Dag dames,

Ik heb een vraagje. Weten jullie of islamtische muurstickers haram zijn?
Ik hoor namelijk verschillende verhalen. Als het haram is zou je er dan ook bij kunnen zetten waarom.
Zelf vind ik ze heel mooi voor eventueel in muur in de huiskamer of in de toekomst een babykamer.
Ik hoor het graag van jullie.

Xx wisam

13-02-2013, 00:10


Mij is het afgeraden met als reden dat op die manier de namen van Allah of de Qoran als decoratie worden gebruikt en dat is niet de bedoeling. Er zijn ook muurstickers met bijvoorbeeld de naam van je kindje in het arabisch of andere teksten, dat zou dan wel kunnen

13-02-2013, 01:00
Bedankt voor je reactie meid.
Jet klinkt inderdaad logisch wat je zegt, maar er zijn heel veel mensen die bijv
ingelijste ayat koersi hebben
of koran tekst op schapenvacht. Geld dat dan niet als deco of zeg ik iets geks?

13-02-2013, 11:18

Citaat door wisam:
Bedankt voor je reactie meid.
Jet klinkt inderdaad logisch wat je zegt, maar er zijn heel veel mensen die bijv
ingelijste ayat koersi hebben
of koran tekst op schapenvacht. Geld dat dan niet als deco of zeg ik iets geks?
Ja dat is hetzelfde, sSommigen gebruiken het als deco, anderen denken zelfs dat het bescherming geeft aan het huis.
Sommigen zien het meer als een herinnering. Het is in ieder geval beter om te vermijden.
Hier bijvoorbeeld een fatwa in het engels
http://alifta.com/Search/ResultDetails.aspx?lang=en&view=result&fatwaNum=&F atwaNumID=&ID=1067&searchScope=7&SearchScopeLevels 1=&SearchScopeLevels2=&highLight=1&SearchType=exac t&SearchMoesar=false&bookID=&LeftVal=0&RightVal=0& simple=&SearchCriteria=allwords&PagePath=&siteSect ion=1&searchkeyword=100101099111114097116105111110 #firstKeyWordFound

13-02-2013, 11:31



Citaat door zwanger2012:
Mij is het afgeraden met als reden dat op die manier de namen van Allah of de Qoran als decoratie worden gebruikt en dat is niet de bedoeling. Er zijn ook muurstickers met bijvoorbeeld de naam van je kindje in het arabisch of andere teksten, dat zou dan wel kunnen
als we juist de koraan, het woord van allah en de naam van allsh swt mooi in zang moeten reciteren waarom zouden we dan zijn naam niet mooi mogen schrijven om hem te aanbidden, allah is mooi en houd van mooi

allah swt heeft ons ook een verstand gegeven om ons bewust zelf na te laten denken

je kunt beter tegen de naam van allah swt heel de dag aan kijken als decoratie dan wat anders, wat wil je dan nog meer

maar wie ben ik?

13-02-2013, 12:02
Ik heb even rond gegoogled.
Wat ik ben tegen gekomen is, dat het toegestaan is mits je het als deco gebruikt en niet tegen bescherming.
Voor bescherming moet je gewoon doua doen en koran citeren.
Dat is wat ik er uit begrepen heb.

13-02-2013, 12:04

Citaat door altijd_hoopvol:
als we juist de koraan, het woord van allah en de naam van allsh swt mooi in zang moeten reciteren waarom zouden we dan zijn naam niet mooi mogen schrijven om hem te aanbidden, allah is mooi en houd van mooi

allah swt heeft ons ook een verstand gegeven om ons bewust zelf na te laten denken

je kunt beter tegen de naam van allah swt heel de dag aan kijken als decoratie dan wat anders, wat wil je dan nog meer

maar wie ben ik?
Ja, wie zijn wij? Wij kunnen het zelf heel mooi bedenken maar Allah heeft ons niet opgedragen om Hem te aanbidden dmv schilderijen, daar zijn andere middelen voor zoals inderdaad het reciteren van de koran en toepassen in ons leven.In de fatawa hierover kan je ook lezen dat de eerste generaties moslims dit niet deden, en zij zijn het beste voorbeeld voor ons. En dat het de deur openzet naar bijgeloof.
Zelf heb ik meegemaakt dat zo'n schilderij kapot gevallen is. En dan? Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het in de prullenbak te gooien dus nu ligt het al een tijd in een zakje in de kast.

13-02-2013, 12:06

Citaat door wisam:
Ik heb even rond gegoogled.
Wat ik ben tegen gekomen is, dat het toegestaan is mits je het als deco gebruikt en niet tegen bescherming.
Voor bescherming moet je gewoon doua doen en koran citeren.
Dat is wat ik er uit begrepen heb.
Wat was de bron hiervan?
De fatawa die ik heb gelezen op alifta zeggen namelijk wat anders.

13-02-2013, 12:09
Is onzin, in de moskeeën heb je ook allemaal namen met hout aan de muur, wanden hangen.


Citaat door zwanger2012:
Mij is het afgeraden met als reden dat op die manier de namen van Allah of de Qoran als decoratie worden gebruikt en dat is niet de bedoeling. Er zijn ook muurstickers met bijvoorbeeld de naam van je kindje in het arabisch of andere teksten, dat zou dan wel kunnen

13-02-2013, 12:22

Citaat door Levensboom:
Is onzin, in de moskeeën heb je ook allemaal namen met hout aan de muur, wanden hangen.
Ik raad je aan om de fatawa door te nemen, de link heb ik geplaatst. Het zijn niet mijn woorden maar van islamgeleerden.
Niet alles wat in een moskee gebeurd of wat moslims tegenwoordig doen is ook van de Islam