Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam een bedreiging ?

Pagina's : [1] 2 3

Sarahsalima
26-01-2003, 23:12

ik heb eens vernomen van een hollandse jongen dat hij de islam als een bedreiging ziet, moslims leren op school dat ze de heilige oorlog moeten voeren tegen niet moslims. Hij vond dat het goed is dat Amerika het een serieuze zaak vond en het ook wou aanpakken. Hij noemde Marokko en Irak in een adem. Alle Islamitische landen waren voor hem hetzelfde, allemaal met 1 doel : Niet moslims, vernietigen. Hij voegde nog aan zijn argumentatie toe dat het ook eens moest ophouden met al die asielzoekers in Nederland die geen steek uitvreten behalve leven van het belastinggeld. Wel zei hij heel netjes achteraf dat hij geen racist is. ik gaf mijn argumentatie, ik vind niet dat Moslims slecht zijn. Je hebt van die extreme moslims die ik kan vergelijken met neo-nazi's, die zijn christelijk en extreem rechts, dan wilt dat toch niet zeggen dat alle christenen slecht zijn? Islam wordt in vele ogen gezien als een kwade religie. We zijn toch niet vergeten wat het christendom in het verleden heeft verricht ? Kruisvaarders die naar het midden-Oosten gingen om het geloof te brengen, weigerde je om een christen te worden ? Tsjakka ..... Je hoofd eraf oops, ik moet nu weg, ik ga morgen wel weer verder bye bye

Sarahsalima
27-01-2003, 11:49
ik was nog niet klaar, ik moet nu gaan werken, ik ga vanavond wel verder, dus nog niet reageren !!!! :D bye

beppie_truus
27-01-2003, 11:53
mensen zoals Ayaan Hirsi Ali zijn een bedreiging voor de islam

beppie_truus
27-01-2003, 12:00
Origineel gepost door bezoeker99182 hoe kom je erbij ! moet ik dat nog uitleggen :rolleyes:

Sarahsalima
27-01-2003, 12:00

Islam kent geen bedreigingen en de Islam is geen bedreiging , voor niemand niet ! De Islam is vredelievend en heeft nog nooit van bedreigingen gehoord. Het zijn de mensen die een bedreiging vormen voor elkaar.

Sarahsalima
29-01-2003, 21:04
Origineel gepost door bezoeker99182 eindelijk een verstandige opmerking ! :zwaai: :D thanks ik denk dat ik nu weer genoeg inspiratie heb opgebouwd voor het vervolg van mijn topic ;)

Zelfkritiek
29-01-2003, 21:27
Origineel gepost door bezoeker99182 de Qur'aan daarentegen is wat mij betreft een zeer goede basis en het leven van de profeet een goed voorbeeld en en de ahadith voor een groot deel zeer zwakke overleveringen om bestaande culturele gedragingen zoals stenigen van overspeligen met de Koran in de hand goed te praten. Inderdaad! De Qur'aan is een zeer vredelievende heilige schrift. 99% vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Bijbel... Alleen het zijn de ahadith en menselijke (lees: mannelijke) interpretaties van de Qur'aam die de ellende hebben veroorzaakt. Geitenneukers als bijvoorbeeld El Moumni, notabene verbannen uit Marokko vanwege zijn ongeoorloofde uitspraken, die onder het mom van de Qur'aan de boel verpesten voor de goedwillende en vredelievende moslims. Het is in mijn ogen dan ook heel belangrijk dat de moslims (met name in Europa) zich ontdoen van het juk van deze onjuiste interpretaties van de Qur'aan en zich gaan emanciperen en zich gaan voegen naar de oorspronkelijke tekst van de heilige schrift. Gooi de interpretaties, de ahadith, de zogenaamde overleveringen over boord en ga terug naar de bron. Als je vervolgens ook nog eens in staat bent die oorspronkelijke wijsheden te projecteren op de huidige levensstandaarden, dan zal binnenkort het niemand meer over de 'kwade bedoelingen' van de moslims spreken...

Kadiga
30-01-2003, 01:52
mannen zoals Bin Laden zijn een bedreiging!

ithran
30-01-2003, 02:53
Origineel gepost door bezoeker99182 NIET 1 GELOOF IS OOIT EEN BEDREIGING GEWEEST, MAAR VALS GELOOF OF MISBRUIK VAN GELOOF IS DAT AL VAAK GENOEG GEWEEST ! Ik verbaas me er steeds weer over hoe slecht de islam zich presenteert (vele dictaturen), terwijl islam in wezen geen slechter geloof is dan welk ander geloof dan ook en wat christenen en joden betreft gaat het zelfs om dezelfde god. maar zolang een saudische minister van buitenlandse zaken nog straffeloos voor de televisie in een interview kan beweren dat de sharia die daar geldig is de wet is van God, worden westerlingen in mijn ogen terecht afgeschrikt. dat soort wetten, daar hebben we geen behoefte aan. tegelijkertijd dienen we te beseffen dat die sharia van nu een verzinsel is in het voordeel van machthebbers, die alleen maar gebaat zijn bij negatieve emoties zoals angst en haat. de Qur'aan daarentegen is wat mij betreft een zeer goede basis en het leven van de profeet een goed voorbeeld en en de ahadith voor een groot deel zeer zwakke overleveringen om bestaande culturele gedragingen zoals stenigen van overspeligen met de Koran in de hand goed te praten. Zoals Allah in de Koran zegt: vrees alleen mij ! (m.a.w. niet de sharia van welk mens dan ook) moet ik nou bang zijn voor zweepslagen of stenigingen ? de meeste mensen die zich moslim noemen zijn wat mij betreft dus geen moslim en dat geldt, wederom wat mij betreft, niet alleen voor de islam, maar zeker ook voor het christendom en het jodendom en waarschijnlijk nog wat andere geloven. ik probeer echter niet het kind met het badwater weg te gooien. Mag ik even, Het feit dat wij eenmansdictaturen hebben is niet echt te wijten aan de islam. Ik kijk meer in de richting van de kolonisatie t ijd. Al die mannetjes zijn daar echt in het zadel geholpen door het westen, ook zijn wij er niet in geslaagd om deze mannetjes af te zetten. De sharia word in geen enkel land gehandhaaft zoals hij bedoeld is. De sharia is gemaakt naar aanleiding van de koran. Het klopt inderdaad dat degene die overspel pleegt de doodstraf verdiend, echter men moet 4 getuigen presenteren die er bij waren toen overspel werd gepleegd. Je hand gaat er inderdaad af als je steelt of fraudeert, echter wanneer iemand steelt door armoede is dit een heel ander verhaal. En dan is het simpele standpunt dat je een individu zijn bewegingsvrijheid niet mag afnemen, omdat dit het grote goed is wat hij heeft gehad van god, dus van jarenlange opsluiting moet geen sprake zijn. Vrijheid kan niet afgenomen worden door een ander individu. Dus de doodstraf is voor ernstige vergrijpen, dan word deze persoon in principe gelijk gebracht naar degene die hem wel kan bestraffen Allah s.w.t. En als mensen daar van schrikken dan snap ik het niet. Want als het gaat om bijv de doodstraf in Amerika dan schrikt men niet omdat de uitvoerders van dat hele proces netjes geschoren zijn westerse kleding sragen, en moderne instrumenten hanteren om iemand om zeep te helpen, terwijl je bijv in Saousie Arabie mannen met baarden ziet in rare kleding dragen en stenen gebruiken. De djihaad is simpelweg de innerlijke strijd tegen het kwaad, de kleine djihaad is verplicht voor elke moslim en dient alleen als verdediging wanneer de islam de huizen vrouwen kinderen en land van moslims word aangevallen. De media heeft het woordje djihaad misbruikt om veel kijkcijfers te krijgen.

Sarahsalima
30-01-2003, 19:48
http://www.greenstar.org/Islam/Art/image/koran-cover.jpg

Sarahsalima
30-01-2003, 19:49
Ik zie dat we het allemaal met elkaar eens zijn over het feit dat de Koran niet de oorzaak is van de haat jegens de moslims. Hamdoulah. Wat is dan de oorzaak dat vele mensen de Islam als een bedreiging zien ? Is het de aanslag van 11 september of zijn het de Palestijnen die voor hun stukje land vechten ??? Voor mij is het nog steeds niet duidelijk waarom het westen denkt dat de aanslag van 11 september een reactie is vanuit het Islamitische oogpunt jegens het westen, de aanslag kan een gevolg zijn van zoveel oorzaken....... waarom blijft men dan denken dat de aanslag een vorm van Jihaad is, dat is niet waar, de islam heeft een rechtvaardige vorm van Jihaad waar onschuldige mensen niet de dupe van mogen worden. Wie de heilige schrift op een verkeerde manier op zich neemt en uitvoert, zal gestraft worden, want wie is er verantwoordelijk voor de afkeer tegen de Islam... De Lezer, die een eigen interpretatie maakt van het geen dat de Barmhartige ons heeft geschonken als handboek des leven .... hij is de oorzaak in mijn ogen.

Sarahsalima
30-01-2003, 23:36
Origineel gepost door Moestafa Is de lezer volgens jou echt de gene die aansprakelijk is voor al het haat tegen de Islam ? ik vind juist dat het Westen aansprakelijk is daarvoor, die publiceren de heilige schrift in negatiefe wijze in de media enzo. Correctie : Niet de lezer in het algemeen, maar de lezer die een eigen interpretatie ervan maakt en het ook geheel nastreeft. Ik ben het gedeeltelijk ook wel met je eens, de media grijpt haar kans graag als het om negatieve publicaties over de Islam gaat, het wordt gauw een hele week voorpagina nieuws en de headlines bevatten alleen nog maar woorden als "terrorism en Iraq" en als kop op de spijker "profeet mohammed was een perverse man" ..... maar hoe komt het dat de media zo erover denkt? Doordat de lezer van het heilige schrift de boodschap verkeerd opvat en dat tot mijn ergernis naar de buiten wereld overbrengt.

chamalgirl
31-01-2003, 11:50
he bezoeker wat ben jij van nationaliteit en geloof als je die hebt?

Sarahsalima
31-01-2003, 18:28
Origineel gepost door bezoeker99182 ik ben zo nederlands als het maar kan. katholiek 'geboren' in Brabant uitgeschreven uit het 'instituut' kerk ongeveer 20 jaar geleden. ohw, ik dacht dat je Moslims was. Voor een twintigjarige weet je best veel over de andere religies.

Sarahsalima
31-01-2003, 19:16

oops , hahahahah , ik lees nu pas goed wat er staat, je bent al 20 jaar UITgeschreven, ik had het niet goed begrepen, mijn excusses ;)

Pagina's : [1] 2 3