Bekijk originele versie : Zwanger maar toch zo ongerust??
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
marjam1983
04-01-2005, 10:26
Salaam Alaikom,
Hallo mensen ik ben nu twaalf weken zwanger, maar maak me zo een zorgen.
Toen ik net achter kwam dat ik zwanger was, zat ik de hele tijd te surfen op het internet naar verhalen van de zwangere dames/vrouwen, en ben helaas alleen veel trieste verhalen tegen gekomen, zoals iemand die al heel ver was en in ene kwamen ze achter dat baby een waterhoofd Allah hfid had, of dat baby in buik overleed. Ook in mijn omgeving ken ik een aantal mensen die hun baby in hun buik verloren, omdat het hartje niet meer klopte.
Ik kan al niet genieten van mijn zwangerschap omdat ik al heel erg misselijk ben en bijna in niks trek heb, en als ik dan nog aan die verhalen moet denken word ik helemaal ziek en ik weet dat ik mezelf ook gek maak. Ik verricht veel doua's tijdens het gebed en vraag aan Allah swt mijn onzekerheid weg te halen.
Alles is in de handen van Allah swt.
Ik vroeg me af of er ook mensen die zwanger waren en die zich ook zo zorgen maakten en dat ze nu hamdoullah genieten van hun babytje.
Ook vraag ik me af of er ook mensen zijn die nu zwanger zijn en zich ook zo druk om maken als mij.
Misschien dat we mekaar op de been kunnen houden, en lekker kunnen genieten van het zwanger zijn.
Ik hoop veel leuke reacties te krijgen, pm'en mag ook!
Afz: Bezorgd meisje :confused: .
UndercoverAngel
04-01-2005, 12:29
Meid, je moet je niet druk maken. Alles is in handen van Allah (swt).. Geniet van je zwangerschap want voordat je het weet is het voorbij.. Als Allah (swt) iets heeft voorbestemd dan kun je het toch niet veranderen.. Trouwens.. Al dat piekeren etc.. is zoiezo niet goed voor je!
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en Insha Allah zul je een mooi & gezond kindje ter wereld brengen..
.:UcA:.
marjam1983
04-01-2005, 12:46
Meid, je moet je niet druk maken. Alles is in handen van Allah (swt).. Geniet van je zwangerschap want voordat je het weet is het voorbij.. Als Allah (swt) iets heeft voorbestemd dan kun je het toch niet veranderen.. Trouwens.. Al dat piekeren etc.. is zoiezo niet goed voor je!
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en Insha Allah zul je een mooi & gezond kindje ter wereld brengen..
Choukran voor je berichtje en Amien.
Ik probeer het ook, iedere keer als ik aan het fantaseren ben, komen die verhalen weer voor me ogen en kan ik niet gelukkig over de toekomst denken. Het is net alsof ik niet te veel wil juichen zodat de klap niet harder is als Allah hfid iets gaat gebeuren met me baby. Ik heb me behdek voorgenomen om niet meer die verhalen te gaan lezen, want gelukkiger word ik er niet van.
Het is gewoon de CHAITAN die mij niet gelukkig wil zien, en daardoor ben ik veel aan het wes wes (piekeren).
Undercoverangel ben jij zwanger of zwanger geweest?
UndercoverAngel
04-01-2005, 12:55
Graag gedaan meid..
Het is inderdaad el weswes.. Als je weer die nare gedachten krijgt moet je gaan bidden om je ergens anders op te focussen.. Dan zal Allah (swt) Insha Allah de nare gedachten weghalen.. En je moet inderdaad die negatieve verhalen niet meer lezen.. Het beste is om gewoon (positieve) boekjes over zwangerschap etc.. te halen..
Ik ben niet zwanger geweest en ook nog niet zwanger.. Ik ga Insha Allah over een aantal weken pas trouwen.. Dus voorlopig nog geen kinderen voor mij.. Insha Allah over een klein jaartje als Allah (swt) het mij voorbestemd heeft.. :)
marjam1983
04-01-2005, 13:31
Graag gedaan meid..
Het is inderdaad el weswes.. Als je weer die nare gedachten krijgt moet je gaan bidden om je ergens anders op te focussen.. Dan zal Allah (swt) Insha Allah de nare gedachten weghalen.. En je moet inderdaad die negatieve verhalen niet meer lezen.. Het beste is om gewoon (positieve) boekjes over zwangerschap etc.. te halen..
Ik ben niet zwanger geweest en ook nog niet zwanger.. Ik ga Insha Allah over een aantal weken pas trouwen.. Dus voorlopig nog geen kinderen voor mij.. Insha Allah over een klein jaartje als Allah (swt) het mij voorbestemd heeft.. :)
Wat leuk dat je bijna gaat trouwen! Wat spannend zeg!!
Ik wens je een leuke bruiloft toe en natuurlijk alle geluk in de liefde met je aanstaande man inchaAllah!
Wij hadden ook na 1,5 jaar getrouwd te zijn een kinderwensje en hamdoullah is het met Allahs hulp ook gelukt. Soms lijkt het alsof het te mooi is om waar te zijn.
Me man die wordt zo kwaad miskien als hij ziet dat ik die verhalen aan het lezen ben. Hij is zo positief ingesteld en denkt altijd goed, en ik ben de pessimist thuis en kan nooit positief zijn als het om mezelf gaat.
Marjam1983, meid, wat herken ik mezelf in jeverhaal. Ik had PRECIES hetzelfde, dan wel net erger. Het liefst deed ik elke minuut een echo om te kijken of ik nog zwanger was en of de baby nog leefde. Ik werd er helemaal gek van. ikw as er ook van overtuigd dat er iets mis zou gaan, ook omdat ik van die enge verhalen las inderdaad, maar ook omdat ik zoiets had van: zo makkelijk zwanger geraakt, er moet iets mis gaan! Heel erg natuurlijk, want je hebt geenvertrouwen in alles en je geniet niet van het mooiste wat er bestaat: zwanger zijn.
In het begin was ik er ook van overtuigd dat ik een miskraam zou krijgen, ging wel tien keer naar de wc om te kijken of ik geen bloed verloor, en daarna toen de 3 mnden voorbij waren en het risico op een miskraam klein werd, maakte ik me zorgen of de baby wel intact was, het wel zou redden,de bevalling wel zou doorstaan en ga zo maar door....om gek van te worden en ik baalde van mezelf.
Ik heb achteraf een supergoede bevalling gehad alhamdoulilah, en een hele goede zwangerschap en een ontzettend lief, mooi en GEZOND kindje ter wereld gebracht dankzij ALLAH. Ik zal Hem altijd dankbaar zijn voor al het moois die ik dagelijk mee mag maken met mijn baby die nu inmiddels 3 maanden is. Ik maak me nu ook weer zorgen om andere dingen, maar dat hoort bij een kersverse jonge moeder, al merk ikd at ik af en toe ook echt doorsla in mijn zorgen.....
Wat ik je wil zeggen is: geniet van elk moment met je baby inje buik, Allah is groot, en het enige wt je kunt doen is je tot Hem richten en vragen om een gezond kindje. Probeer te genieten vandeze mooie tijd, voor je het weet is het over en zit je met een kleintje op schoot!
Heel veel succes en moge allah swt je belonen met een gezond kindje insha-allah.
Nihaad
marjam1983
04-01-2005, 14:34
Marjam1983, meid, wat herken ik mezelf in jeverhaal. Ik had PRECIES hetzelfde, dan wel net erger. Het liefst deed ik elke minuut een echo om te kijken of ik nog zwanger was en of de baby nog leefde. Ik werd er helemaal gek van. ikw as er ook van overtuigd dat er iets mis zou gaan, ook omdat ik van die enge verhalen las inderdaad, maar ook omdat ik zoiets had van: zo makkelijk zwanger geraakt, er moet iets mis gaan! Heel erg natuurlijk, want je hebt geenvertrouwen in alles en je geniet niet van het mooiste wat er bestaat: zwanger zijn.
In het begin was ik er ook van overtuigd dat ik een miskraam zou krijgen, ging wel tien keer naar de wc om te kijken of ik geen bloed verloor, en daarna toen de 3 mnden voorbij waren en het risico op een miskraam klein werd, maakte ik me zorgen of de baby wel intact was, het wel zou redden,de bevalling wel zou doorstaan en ga zo maar door....om gek van te worden en ik baalde van mezelf.
Ik heb achteraf een supergoede bevalling gehad alhamdoulilah, en een hele goede zwangerschap en een ontzettend lief, mooi en GEZOND kindje ter wereld gebracht dankzij ALLAH. Ik zal Hem altijd dankbaar zijn voor al het moois die ik dagelijk mee mag maken met mijn baby die nu inmiddels 3 maanden is. Ik maak me nu ook weer zorgen om andere dingen, maar dat hoort bij een kersverse jonge moeder, al merk ikd at ik af en toe ook echt doorsla in mijn zorgen.....
Wat ik je wil zeggen is: geniet van elk moment met je baby inje buik, Allah is groot, en het enige wt je kunt doen is je tot Hem richten en vragen om een gezond kindje. Probeer te genieten vandeze mooie tijd, voor je het weet is het over en zit je met een kleintje op schoot!
Heel veel succes en moge allah swt je belonen met een gezond kindje insha-allah.
Nihaad
Meid erg bedankt voor je reactie.
Ik heb precies hetzelfde ook wat jij had.
Ik was eerst erg bang dat ik een miskraam zou krijgen en ging de hele tijd kijken op het toilet of er geen bloed uit kwam en nu ik er door heen ben heb ik al 2 afpraken gemaakt voor een echo. Ik had gisteren eerste afspraak bij de verloskundige en hoorde hartje kloppen, ik was zo blij, maar dat moment duurde maar heel ff, heb vandaag naar een praktijk gebeld voor een echo over een paar weken.
Ik wilde zelfs zo een recorder (of hoe je het ook noemt) wat een verloskundige heeft om te kijken of het hartje klopt huren, het kost € 29.95 per maand. Maar volgens mij is het niet goed voor de baby als je te vaak dat ding op je buik gaat zetten.
Hoe vaak heb jij echo laten maken? En vanaf welke maand voelde jij je baby bewegen?
Volgens mij wanneer ik de baby ga voel bewegen in me buik ben ik een stuk gerustgesteld.
Die mensen zetten hun verhaal op het net om hun gevoelens te uiten, maar ze weten niet dat ze heel veel mensen bang maken (waaronder ik), en dat ze nauwelijks kunnen genieten van hun leven.
Meid ik ben erg blij dat jij hamdoullah een gezonde baby op de wereld hebt gezet en dat behdek de zwangerschaps zorgen weg zijn. Ik hoop dat mijn zwangerschap inchaAllah ook snel en goed zal verlopen, ik kan nl niet wachten...
Choukran voor je verhaal, ben blij dat ik niet de enige ben die helemaal gestressed is, ik heb zelfs zo een erge hoofdpijn en soms nachtmerries hier van.
Ya Rabi dat het gaat ophouden.
Hallo
Nou meid, toen ik een paar maanden zwanger was heb ik precies zo'n topic geopend als die van jou. Als je in het archief gaat zoeken zul je hem vast vinden. Ik kreeg zoveel positieve reacties, maar toch dat gevoel ging niet weg. Waar ik als de dood voor was is dat ik een gehandicapt kind zou krijgen. Ik was een keer naar een feest geweest en daar had ik een klein blind jongetje gezien, dat maakte het alleen maar nog erger. Ik kreeg er zelfs nacht merries van. De verloskundige maakte ik ook gek, ik wou echo's om zeker te weten dat mijn kind niks mankeert. Dat mocht niet, dus heb ik een pret echo laten maken. Ik vroeg dat vrouwtje de hele tijd en is het gezond??
Een weekje ging het goed, maar daarna kwam dat gevoel weer. Ik was er echt van overtuigd dat mijn kind wat had, waar dat gevoel vandaan kwam weet ik echt niet.
Toen het eindelijk zover was, de 9 maanden waren om. Was ik ook nog eens 2 weken overtijd waardoor ik nog gekker werd.
Maar goed uiteindelijk, heb ik een perfecte bevalling gehad en een prachtige gezonde dochter gekregen. Ze is nu inmiddels 7 maanden en het gaat perfect met haar, ze is nu zover dat ze bij de tafel en de bank staat. het zal niet lang meer duren voor ze gaat lopen.
Dus meid, je bent niet de enige ik denk dat iedere zwangere vrouw zich wel zorgen maakt alleen bij de een is het erger dan bij de ander.
Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat. Als je echt gek word en behoefte hebt aan een gespek pm me dan.
Ik weet dat ik daar echt veel behoefte aan had.
beslema, en ik wens je nog een goede zwangerschap toe.
marjam1983
04-01-2005, 15:06
Hallo
Nou meid, toen ik een paar maanden zwanger was heb ik precies zo'n topic geopend als die van jou. Als je in het archief gaat zoeken zul je hem vast vinden. Ik kreeg zoveel positieve reacties, maar toch dat gevoel ging niet weg. Waar ik als de dood voor was is dat ik een gehandicapt kind zou krijgen. Ik was een keer naar een feest geweest en daar had ik een klein blind jongetje gezien, dat maakte het alleen maar nog erger. Ik kreeg er zelfs nacht merries van. De verloskundige maakte ik ook gek, ik wou echo's om zeker te weten dat mijn kind niks mankeert. Dat mocht niet, dus heb ik een pret echo laten maken. Ik vroeg dat vrouwtje de hele tijd en is het gezond??
Een weekje ging het goed, maar daarna kwam dat gevoel weer. Ik was er echt van overtuigd dat mijn kind wat had, waar dat gevoel vandaan kwam weet ik echt niet.
Toen het eindelijk zover was, de 9 maanden waren om. Was ik ook nog eens 2 weken overtijd waardoor ik nog gekker werd.
Maar goed uiteindelijk, heb ik een perfecte bevalling gehad en een prachtige gezonde dochter gekregen. Ze is nu inmiddels 7 maanden en het gaat perfect met haar, ze is nu zover dat ze bij de tafel en de bank staat. het zal niet lang meer duren voor ze gaat lopen.
Dus meid, je bent niet de enige ik denk dat iedere zwangere vrouw zich wel zorgen maakt alleen bij de een is het erger dan bij de ander.
Hou ons op de hoogte hoe het met je gaat. Als je echt gek word en behoefte hebt aan een gespek pm me dan.
Ik weet dat ik daar echt veel behoefte aan had.
beslema, en ik wens je nog een goede zwangerschap toe.
Hoi Soulfa,
Erg bedankt voor je reactie.
En wel erg toevallig dat ik zelfde topic net als die van jou heb geopend, kun je me anders het linkje sturen?
Zoals ik net al zei, ik heb gewoon zo een erge koppijn van het gestress.
Ik zie heel veel meiden echt genietev van hun zwangerschap en ze stralen ook zo erg. Ik heb helemaal nergens zin in, als ik ff buiten ben, wil ik gelijk naar huis, ik ben gewoon een stresskip. Terwijl ik vroeger bijna nooit thuis was, nu zit ik de hele dag medelijden met me zelf te hebben en naar op het net te surfen en verhalen te lezen, maar heb me nu voorgenomen om het bij me eigen topic te houden, zodat ik steun en andere verhalen kan mee maken die hetzelfd als ik mee maken.
Ik ben erg blij dat je kan genieten van je gezonde dochtertje. Denk je dat je nu bij je volgende zwangerschap (inchaAllah) ook erg gaat stressen of hou je het nu wel ff voor gezien voor een paar jaartjes?
NOgmaals bedankt, je verhaal heeft me goed gedaan.
Hallo dames,
Ik ben er ook zo eentje. Ik ben op dit moment 13 weken zwanger.
Ik maak me ook nog steeds erg ongerust. Toen ik 6 weken zwanger was had ik wat bruinafscheiding gehad en af en toe bloed.
Ik had toen een echo gehad en die was op dat moment ok.
Toen ik 10 weken was had ik weer bloed maar dit keer echt rood bloed.
Dus ik met spoed naar het ziekenhuis weer een echo gehad en die was weer oke.
Er was gelukkig een goed kloppend hartje te zien.
Ik was toen echt blij maar ik moest ook erg huilen.
Waarom weet ik ook niet mischien omdat ik dacht dat ik het ging verliezen.
Nu is het 3 weken later en voel me nog steeds niet goed.
Ik heb nog steeds het idee dat er iets is.
Elke keer als ik pijnlijke steken in mijn buik voel ren ik naar wc en wacht af.
Het klinkt mischien raar maar ik hoop dat jullie me kunnen begrijpen.
Soms droom ik er ook echt van.
Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd.
Zo zie je maar dames jullie zijn niet de enigste. Sterkte allemaal en geniet er ook een beetje van. (ook al lukt het niet)
groetjes sab.
marjam1983
04-01-2005, 19:11
[QUOTE=saabtje]Hallo dames,
Ik ben er ook zo eentje. Ik ben op dit moment 13 weken zwanger.
Ik maak me ook nog steeds erg ongerust. Toen ik 6 weken zwanger was had ik wat bruinafscheiding gehad en af en toe bloed.
Ik had toen een echo gehad en die was op dat moment ok.
Toen ik 10 weken was had ik weer bloed maar dit keer echt rood bloed.
Dus ik met spoed naar het ziekenhuis weer een echo gehad en die was weer oke.
Er was gelukkig een goed kloppend hartje te zien.
Ik was toen echt blij maar ik moest ook erg huilen.
Waarom weet ik ook niet mischien omdat ik dacht dat ik het ging verliezen.
Nu is het 3 weken later en voel me nog steeds niet goed.
Ik heb nog steeds het idee dat er iets is.
Elke keer als ik pijnlijke steken in mijn buik voel ren ik naar wc en wacht af.
Het klinkt mischien raar maar ik hoop dat jullie me kunnen begrijpen.
Soms droom ik er ook echt van.
Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd.
Bedankt voor je verhaal!
Ja erg is dat he, ik heb dat ook bij elke kwaaltje. Ik heb ook zo nu en dan een beetje menstruatie pijn, gewoon ff een steek en dan gaat het weer weg, volgens de verloskundige is dit heel normaal. Heb jij dit ook? En ben je ook erg misselijk. Mijn misselijkheid begint nu wel af te nemen, maar in de ochtend heb ik er wel elke dag last van.
Waarom zijn we zo onzeker, ik had nooit gedacht me zo gestresst te voelen. Bij elke gebed vraag ik Allah swt mijn twijfel gevoelens weg te halen en doe veel doua's.
Meid veel succes in het ziekenhuis en zou het leuk van je vinden als je me zou berichten hoe het was. InchaAllah is alles goed met je babytje.
zwangermeisje
04-01-2005, 22:09
Salaam aleykoem
ik ken dat gevoel wel degelijk ik ben nu Alhemdoelilah 14weken zwanger maar oww wat is daar veel aan voor af gegaan..ik verloor in de eerste weken wat bloed en ik was er dus van overtuigt dat het een miskraam zou zijn...mijn man bleef maar zeggen heb vertrouwen in Allah swt hij zegt tegen iets wees en het is er op dat moment kon ik het niet zo goed verwerken al deed ik erg me best maar ik bleef zeneuwachtig en zelfs verdrietig zijn omdat ik er van overtuigt was dat het wel mist moest gaan (subban Allah echt heel erg maar ja)
toen ging ik naar de genecoloog en het hartje klopte gewoon ik was echt zooooo blij maar helaas bleef de angst zitten maar gelukkig door mijn man die steeds tegen mij zegt als Allah swt het zo wil dan is het zo bepaalt je kan er toch niks aan veranderen maar dan ook helemaal niks!!!! het is verschrikkelijk moeilijk maar ik heb me nu dankzij Allah swt en daarna mijn man het besef dat Allah swt over elk wezentje beslist en dat is maar goed ook...ons geloof is niet alleen in goede tijden maar ook wanneer het moeilijk is toch kunnen zeggen het doet me verdriet maar khair insha Allah Allah swt is groot en Hij heeft het zo gewild
ik weet dat het moeilijk voor je kan zijn maar besef dat Allah swt over het lot van je kind beslist dus laat het rusten
moge Allah swt jou mij en andere zusters macha Allah moslimspjes schenken Amien
p.s veel plezier nog met je zwangerschap
Dag dames,
Hier nog een stresskip...
Het heeft lang geduurt voordat ik zwanger raakte maar el hamdoelilah..
Ik ben nu 30 weken zwanger! in het begin van mijn zwangerschap was ik zo bang dat er iets verkeerds zou gaan.. ik ging naar marokko en werd ziek k moest en zou een echo krijgen.. op de echo bleek alles goed te zijn kleintje was wel wat te klein maar dat was niet zo erg ik moest flink eten nou dat kon ik niet ik vertrouwde geen restaurants en het eten van thuis kon ik niet aan zien..
terug in Frankrijk kreeg ik mijn eerste echo volgens afspraak! alles was goed hartje klopte goed en het kindje was voledig te zien op het schermpje ik blij en weer rustig naar huis toen begon het, ik was zo bang het was zo erg dat ik elke week over de vloer kwam in het ziekenhuis ik had elke week wel een mooie smoesje gewoon om even naar het hartje te kunnen luisteren mijn man werd gek van mij om iets kleins zat ik in het ziekenhuis, ik ging altijd vrolijk terug naar huis eenmaal thuis kreeg ik weer zon rotgevoel.. ik heb zo lopen overdrijven dat ik nu al 6 echos heb gehad terwijl hier in Frankrijk maar 3 normaal is en het hartje heb ik echt ontelbare keren gehoort.. ik let echt op wat ik eet was alles wel tientallen keer voor ik het eet... een keer at ik iets wat over datum was kwam ik later pas achter ik heb de hele nacht boven de toilet gehangen.. en ik was zelfs boos op mijn man ik zij dat het zijn schuld is meskien hij heeft het echt te voorduren gehad!
Nu schopt de kleine en voel ik m de hele dag door bijna, dus inderdaad het rotgevoel gaat wel weg!
hier in Frankrijk moet je elke maand bloedprikken urine afgeven om te kijken of alles goed is met de kleine en je krijgt je uitslag van je arts!! ook moest ik bloedprikken om te kijken of mijn kindje wel gezond is nou op de reultaat wachten was vreselijk ik heb in de zenuwen gezeten maar elhamdoelilah alles is goed tot nu toe... nu wachten op de grote dag das bijna want de tijd vliegt ik beval incha allah in maart..
sucses voor de a.s moedertjes en sterkte moge Allah swt ons allemaal een gezond kind schenken....Ameeen
marjam1983
05-01-2005, 08:36
Salaam aleykoem
ik ken dat gevoel wel degelijk ik ben nu Alhemdoelilah 14weken zwanger maar oww wat is daar veel aan voor af gegaan..ik verloor in de eerste weken wat bloed en ik was er dus van overtuigt dat het een miskraam zou zijn...mijn man bleef maar zeggen heb vertrouwen in Allah swt hij zegt tegen iets wees en het is er op dat moment kon ik het niet zo goed verwerken al deed ik erg me best maar ik bleef zeneuwachtig en zelfs verdrietig zijn omdat ik er van overtuigt was dat het wel mist moest gaan (subban Allah echt heel erg maar ja)
toen ging ik naar de genecoloog en het hartje klopte gewoon ik was echt zooooo blij maar helaas bleef de angst zitten maar gelukkig door mijn man die steeds tegen mij zegt als Allah swt het zo wil dan is het zo bepaalt je kan er toch niks aan veranderen maar dan ook helemaal niks!!!! het is verschrikkelijk moeilijk maar ik heb me nu dankzij Allah swt en daarna mijn man het besef dat Allah swt over elk wezentje beslist en dat is maar goed ook...ons geloof is niet alleen in goede tijden maar ook wanneer het moeilijk is toch kunnen zeggen het doet me verdriet maar khair insha Allah Allah swt is groot en Hij heeft het zo gewild
ik weet dat het moeilijk voor je kan zijn maar besef dat Allah swt over het lot van je kind beslist dus laat het rusten
moge Allah swt jou mij en andere zusters macha Allah moslimspjes schenken Amien
p.s veel plezier nog met je zwangerschap
Saalam Alaikom,
Bedankt voor je email meid.!
Ik ga me nu ook proberen minder te stressen en het is inderdaad in de handen van Allah swt, ik kan er toch niks aan doen, als het mekteb is dat er iets met mijn baby gebeurt. Me man wordt gek van me, en ik heb tot nu toe alleen genoten als ik het hartje hoorde kloppen en toen ik de baby op de echo zag. Maar zoals ik al eerder zei, het gestress begon pas toen ik die verhalen begon te lezen op het internet en ik heb me voorgenomen om dit niet meer te doen. Ik had ook bijna een Bellytalk besteld (zo kan ik zelf thuis kijken of het hartje van de baby klopte). Maar dit wil ik aan deskundigen over laten, anders zou ik gek worden als ik niet weet hoe de baby ligt en het hartje niet zou horen klopppen. Wat een obsessie zeg.
InchaAllah zal onze zwangerschap goed verlopen met een hoop minder gestress.
P.s. jij ook een fijne zwangerschap inchaAllah.
Wa Alaikom Salaam!
marjam1983
05-01-2005, 08:57
Dag dames,
Hier nog een stresskip...
Het heeft lang geduurt voordat ik zwanger raakte maar el hamdoelilah..
Ik ben nu 30 weken zwanger! in het begin van mijn zwangerschap was ik zo bang dat er iets verkeerds zou gaan.. ik ging naar marokko en werd ziek k moest en zou een echo krijgen.. op de echo bleek alles goed te zijn kleintje was wel wat te klein maar dat was niet zo erg ik moest flink eten nou dat kon ik niet ik vertrouwde geen restaurants en het eten van thuis kon ik niet aan zien..
terug in Frankrijk kreeg ik mijn eerste echo volgens afspraak! alles was goed hartje klopte goed en het kindje was voledig te zien op het schermpje ik blij en weer rustig naar huis toen begon het, ik was zo bang het was zo erg dat ik elke week over de vloer kwam in het ziekenhuis ik had elke week wel een mooie smoesje gewoon om even naar het hartje te kunnen luisteren mijn man werd gek van mij om iets kleins zat ik in het ziekenhuis, ik ging altijd vrolijk terug naar huis eenmaal thuis kreeg ik weer zon rotgevoel.. ik heb zo lopen overdrijven dat ik nu al 6 echos heb gehad terwijl hier in Frankrijk maar 3 normaal is en het hartje heb ik echt ontelbare keren gehoort.. ik let echt op wat ik eet was alles wel tientallen keer voor ik het eet... een keer at ik iets wat over datum was kwam ik later pas achter ik heb de hele nacht boven de toilet gehangen.. en ik was zelfs boos op mijn man ik zij dat het zijn schuld is meskien hij heeft het echt te voorduren gehad!
Nu schopt de kleine en voel ik m de hele dag door bijna, dus inderdaad het rotgevoel gaat wel weg!
hier in Frankrijk moet je elke maand bloedprikken urine afgeven om te kijken of alles goed is met de kleine en je krijgt je uitslag van je arts!! ook moest ik bloedprikken om te kijken of mijn kindje wel gezond is nou op de reultaat wachten was vreselijk ik heb in de zenuwen gezeten maar elhamdoelilah alles is goed tot nu toe... nu wachten op de grote dag das bijna want de tijd vliegt ik beval incha allah in maart..
sucses voor de a.s moedertjes en sterkte moge Allah swt ons allemaal een gezond kind schenken....Ameeen
He stresskip ;) , bedankt voor je email!
Wat goed zeg dat ze in Frankrijk zo betrokken zijn wat zwangerschap betreft. Ik heb mijn afspraak bij de verloskundige over 6 weken weer pas voor de 2e keer, wel moet ik bij de GG en GD 1x bloed afprikken om te kijken of me bloed wel goed is. En wij hebben hier in NL maar recht op 1 echo en als je er meer wilt mag je er zelf voor betalen, en kun je ook niet bij je ziekenfonds declareren. Me moeder zegt tegen me dat zij zich nooit zo gestressd haden dat ze juist erg blij was dat ze zwanger was en volop genoot.
Ik kan niet wachten totdat ik me baby voel schoppen in me buik, ben benieuwd vanaf welke maand of week ik de baby kan voelen, dat geeft je toch automatisch een rustig gevoel.
InchaAllah zal je bevalling goed verlopen en kun je lekker mooi genieten van je babytje.
Moge Allah swt de zwangeren een goed zwangerschap verlopen en een gezond kindje inchaAllah schenken.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.