Bekijk originele versie : Handelaren smokkelen kinderen uit Atjeh
Mensenhandelaren slaan hun slag in Atjeh
BANDA ATJEH/STOCKHOLM - Door de aardbeving en vloedgolven van vorige week zondag zijn ongeveer 35.000 kinderen in Atjeh wees geworden of hun ouders kwijtgeraakt. Mensenhandelaren jagen op deze kinderen en proberen ze naar het buitenland te smokkelen, aldus Indonesische functionarissen maandag.
Woordvoerder Masriza van een stichting die voor de rechten voor kinderen opkomt, stelt in de dinsdageditie (plaatselijke tijd) van de krant The Jakarta Post dat hij is geïnformeerd dat twintig weeskinderen uit Atjeh naar Bandung op West-Java en naar Maleisië zijn gesmokkeld. Volgens Masriza worden kinderen door "onverantwoordelijke mensen" uit vluchtelingenkampen gehaald.
Adoptie per SMS
Vooral kinderen onder de vijftien zouden het doelwit van de smokkelaars zijn. The Jakarta Post schrijft dat zeker één organisatie via sms-berichten wezen van Atjeh aan potentiële adoptieouders aanbiedt.
Om kinderhandel te voorkomen heeft de regering in Jakarta maandag verboden dat kinderen jonger dan zestien, die door het natuurgeweld zijn getroffen, Indonesië verlaten. Minister van Justitie en Mensenrechten Awaluddin liet weten dat in havens en vliegvelden op Sumatra strenger zal worden gecontroleerd op het smokkelen van kinderen.
Ontvoering
In Thailand lijkt ondertussen een eerste geval van ontvoering aan het licht te zijn gekomen. Een westerse man zou de twaalfjarige Zweedse jongen Kristian Walker uit een ziekenhuis in Khao Lak hebben meegenomen. Agenten uit Zweden zijn naar Thailand gereisd om daar de politie te helpen in de zaak, meldden Zweedse media.
ik hoorde het gisteren op de radio!
het is te walgelijk voor woorden wat de mensheid aan leed kan aanrichten!
Smirnoff
04-01-2005, 10:02
hahaha
prachtig
dat zijn dus de eerste islamitische hulpverlening daden
indo is toch het grootste islam land en momenteel steeds strenger in de leer.
Je vergist je, de Indonesische moslimbroeders zouden dit nooit doen.
Het is vast weer een vals bericht door het zionistische complot in de wereld geholpen.
(op Al Jazeera hebben ze het er namelijk ook niet over)
Het is vast weer een vals bericht door het zionistische complot in de wereld geholpen.
Ja deuu, heb je wel eens op fox news iets slechts over bush gehoord? Die indonesische moslim broeders maken elkaar wel af maar ze ontvoeren geen kinderen?
smir
ik had mijn reactie gewijzigd maar jij had het oude bericht al.
ik ben twee jaar geleden in indo geweest en weet dat de meeste weeshuizen op dit moment door de islam religieuzen worden gerund.
Niet alleen wezen kunnen er terecht maar ook "ontspoorde" jeugd kunnen door hun ouders daar worden geplaatst (ouders hebben niks te eten).
Ze krijgen een strenge islam opvoeding van egyptische oorsprong.
het leren van de arabische taal staat voorop, het gebruiken van de eigen tradities en gebruiken worden verboden.
Leren ze ook hoe ze explosieven moeten plaatsen?
er is meer dan genoeg kritiek op bush ook in eigen gelederen en openlijk in kranten en tv/radio
Fox news is zo partijdig als de pest, volgens mij aljazeera ook.
Waar in het bericht staat moslims smokkelen kinderen uit Atjeh?
Waarom gelijk zo triest doen en alles op de Islam afschuiven..
Dus alle Nederlanders die daar waren waren ook pedo's misschien.. :rolleyes:
Waar in het bericht staat moslims smokkelen kinderen uit Atjeh?
Waarom gelijk zo triest doen en alles op de Islam afschuiven..
Dus alle Nederlanders die daar waren waren ook pedo's misschien.. :rolleyes:
Je hebt min of meer gelijk. Er zitten namelijk enorm veel westerse pedos in die gebieden. Gelukkig worden ze steeds vaker opgepakt.
Je hebt min of meer gelijk. Er zitten namelijk enorm veel westerse pedos in die gebieden. Gelukkig worden ze steeds vaker opgepakt.
Inchallah liggen die onder het puin..
Inchallah liggen die onder het puin..
ben ik het weer met je eens!
ben ik het weer met je eens!
Fijn! :)
no_brains
04-01-2005, 11:14
Mensenhandelaren slaan hun slag in Atjeh
BANDA ATJEH/STOCKHOLM - Door de aardbeving en vloedgolven van vorige week zondag zijn ongeveer 35.000 kinderen in Atjeh wees geworden of hun ouders kwijtgeraakt. Mensenhandelaren jagen op deze kinderen en proberen ze naar het buitenland te smokkelen, aldus Indonesische functionarissen maandag.
Woordvoerder Masriza van een stichting die voor de rechten voor kinderen opkomt, stelt in de dinsdageditie (plaatselijke tijd) van de krant The Jakarta Post dat hij is geïnformeerd dat twintig weeskinderen uit Atjeh naar Bandung op West-Java en naar Maleisië zijn gesmokkeld. Volgens Masriza worden kinderen door "onverantwoordelijke mensen" uit vluchtelingenkampen gehaald.
Adoptie per SMS
Vooral kinderen onder de vijftien zouden het doelwit van de smokkelaars zijn. The Jakarta Post schrijft dat zeker één organisatie via sms-berichten wezen van Atjeh aan potentiële adoptieouders aanbiedt.
Om kinderhandel te voorkomen heeft de regering in Jakarta maandag verboden dat kinderen jonger dan zestien, die door het natuurgeweld zijn getroffen, Indonesië verlaten. Minister van Justitie en Mensenrechten Awaluddin liet weten dat in havens en vliegvelden op Sumatra strenger zal worden gecontroleerd op het smokkelen van kinderen.
Ontvoering
In Thailand lijkt ondertussen een eerste geval van ontvoering aan het licht te zijn gekomen. Een westerse man zou de twaalfjarige Zweedse jongen Kristian Walker uit een ziekenhuis in Khao Lak hebben meegenomen. Agenten uit Zweden zijn naar Thailand gereisd om daar de politie te helpen in de zaak, meldden Zweedse media.
Dit is echt heel erg....
Maar wat ik ook erg vind, is die foto die hebt Raihana. Ik kan niet zo goed tegen bloed, en werd gister helemaal draaierig toen ik je foto zag. Ik weet donderdag wat er allemaal gaande is in Palestina, maar ik hoef geen bloed te zien om medelijden te hebben of om in actie te komen voor mijn lieve Palestijnen.
Misschien zou je svp ene andere foto willen plaatsen die niet zoveel bloed zien. Jazakum Allah khair :nijn:
Dit is echt heel erg....
Maar wat ik ook erg vind, is die foto die hebt Raihana. Ik kan niet zo goed tegen bloed, en werd gister helemaal draaierig toen ik je foto zag. Ik weet donderdag wat er allemaal gaande is in Palestina, maar ik hoef geen bloed te zien om medelijden te hebben of om in actie te komen voor mijn lieve Palestijnen.
Misschien zou je svp ene andere foto willen plaatsen die niet zoveel bloed zien. Jazakum Allah khair :nijn:
Het verwonderde me dat het zo lang geduurd heeft eer er iemand iets opmerkte over dit soort onzinnige slachtplaatjes. :confused:
Het etaleren van bloederige slachtoffers met welk doel dan ook is voor de dommen.
En niet enkel dat, het gewent ook met de tijd zodat zulke dommerikken hun doel voorbij schieten.
Willen ze shockeren?
Of is het de gewoonste zaak in de familie van raihana zich bezig te houden met die gruwelijke taferelen?
Is Raihana er zich niet bewust van dat hier ook kleuters en pubers komen, waarom wil Raihana deze slachtfoto's persé tonen wijl die allang gekend zijn.
Ach ja, zulke engerds passeren hier van tijd tot tijd.
Nadenken is niet hun sterkste zijde. :rolleyes:
Dit is echt heel erg....
Zo worden wel elke dag met de feiten op onze neus gedrukt!
Ik vind het ook een emotioneel plaatje, maar steeds als ik het zie denk ik aan mijn dappere broeders en zo op deze manier niet vergeet..
Ik hoop dat je daar begrip voor kan hebben.
baby_selly
04-01-2005, 13:03
ik wordt van die kaaslucht hierso
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.