Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nmo..............!

Pagina's : [1] 2

maghrabiaa
26-01-2003, 13:49

Zoals alle afgelopen zondagen van het afgelopen jaren heb ik me mateloos geergerd aan de uitzendingen van nmo! Krijg je eens een uurtje zend tijd per week wordt het benut voor pure onzin!!!!!!!!!!!!!!! Vandaag heb ik ook weer eens na 5 minuten de tv weer uitgezet............. Noem het NO en geen NMO!!!!!!!!!!! (nederlande moslim omroep)!

ferozkalloe34
26-01-2003, 13:56
ik heb het niet eens meer gekeken enkel de voordracht van de heilige koran vind ik prachtig klinken

maghrabiaa
26-01-2003, 14:03
Origineel gepost door El_Jawhara Ik heb 't vandaag gemist. Waar ging 't over? :zwaai: Hahahhaa...waar het vandaag over ging................goed dat je het gemist had!!! Ewa..............toen ik de tv aan zette zat er of ander zielig wijf achter een doek met een misvormde stem die voor heel nederland haar levens verhaal vertelde.....dat ze onderdrukt werd.........................ewa.................. ...ga het verhaal van hirsji ali die sajtan maar bevestigen................het wordt nota bene door een moslim omroep uitgezonden...................... Het kan best zijn dat die vrouwen echt onderdrukt worden....maar het komt over net als ieder moslim vrouw onderdrukt wordt!!!!!!!!!!!! Ik niet.......................jij????????????????? Moet het zo nodig op tv komen???? Moehiem..daarna..................kwam er een programma...............dat ging over moslimjongeren die het gemaakt hadden in holland............ eerst kwam er een zwangere moslim vrouw waar ik me echt geergerd aan had!!!Wallah tehsiema wat ze aan had!!!!!!!!!! En dan nog haar hoofddoek erboven.............je zag gewoon werkelijk alles...................daarop werd het opgevolgd door popmuziek..........................en toen....................tv uit!!!!!!!!!!! Ik had mijn tijd wel ergens anders aan te besteden.. wallah vroeder volgde ik het altijd....echt interessant!!!Je leerde er echt veel van! maar nu...................... :confused: :confused:

miss_kreta
26-01-2003, 14:14
Je geeft toch een ietwat vertekenend beeld weer van het programma. Dat 'zielig wijf' waar jij het over hebt: haar vader heeft haar moeder gedood en zij en haar broers en zussen worden nog steeds door hun vader bedreigd. Je kunt niet ontkennen dat huiselijk geweld voorkomt; zowel binnen de allochtone als de autotochtone kringen. Hiervoor ging het overigens nog over de nikaab. Die zwangere moslimvrouw laat op haar beurt weer het tegenovergestelde van een onderdrukte moslimvrouw zien (meermalen Europees kampioen karate en andere vechtsport en gaat nu voor de Wereldkampioenschappen) en dan is het ook niet goed! Erg overdreven wat je over haar kleding zegt; 'je zag gewoon werkelijk alles'. Heb ik iets gemist ofzo? Ze was van top tot teen bedekt. Ja haar gezicht was te zien, maar dat mag toch nog wel??

aSunnyFriend
26-01-2003, 14:17

ik vond het deze keer best wel meevallen...er zijn soms echt slechte uitzendingen.........eentje over Turkse en marokkaanse eethuizen waarvan de eigenaren vertelden dat ze alcohol en haramvlees verkochten...

maghrabiaa
26-01-2003, 14:22
Origineel gepost door miss_kreta Je geeft toch een ietwat vertekenend beeld weer van het programma. Dat 'zielig wijf' waar jij het over hebt: haar vader heeft haar moeder gedood en zij en haar broers en zussen worden nog steeds door hun vader bedreigd. Je kunt niet ontkennen dat huiselijk geweld voorkomt; zowel binnen de allochtone als de autotochtone kringen. Hiervoor ging het overigens nog over de nikaab. Die zwangere moslimvrouw laat op haar beurt weer het tegenovergestelde van een onderdrukte moslimvrouw zien (meermalen Europees kampioen karate en andere vechtsport en gaat nu voor de Wereldkampioenschappen) en dan is het ook niet goed! Erg overdreven wat je over haar kleding zegt; 'je zag gewoon werkelijk alles'. Heb ik iets gemist ofzo? Ze was van top tot teen bedekt. Ja haar gezicht was te zien, maar dat mag toch nog wel?? Een vertekend beeld....nee lieve meid.... Goed....kun jij me uitleggen wat het doel was van dit interview?? Je hebt gelijk wat betreft 'zielig';ik had haar niet zo moeten noemen; maar stel dat deze uitzendingen wat zeker gebeurd ook door de autochtone bevolking wordt gezien! Het wordt uitgezonden op NMO; moslim oproep............wij allochtonen kunnen het nog begrijpen; maar wat zal de rest ervan vinden..............des te meer een bevestiging van d evrouwen ondrukking...................! Die er niet is!! En wat betreft die zwangere vrouw...je had beter moeten kijken............. Ik zeg niet dat zei niet goed bezig is;integendeel................maar als je weet wat voor kleding er bij hijaab hoort dan valt dta er niet onder..................... Haar buik en borsten werden erg geaccentueerd door de strakke kleding.......... Moehiem..iedereen heeft hier een eigen mening over......

aSunnyFriend
26-01-2003, 14:23
misscien is het nu wat onverstandig om met zon uitzending te komen over huiselijk geweld maar de media misbruiken toch alles !!!

maghrabiaa
26-01-2003, 14:27
Dat is 1 ding inderdaad...............maar denk er eens aan; je hebt 1 uur per week!!!!!voor alle moslims!!!!!!!!in nederland....................zou jij het niet nuttig besteden???????????????? Vrouwenonderdrukking,huiselijk geweld..........bij allochtonen............................allatief!!! !!!!!!!!!heb genoeg gezien deze week op tv!!!!!!!!!!!! Dat uurtje kunnen ze beter voor iets anders besteden! HEt lijkt net of deze omroep wil zeggen aan alle vrouwen..................laat je niet onderdrukken.......zoek hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom wordt het steeds bevestigd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het komt voor..................maar als je naar de cijfers kijkt; is het bijna niets!!!!!!!!!!!!!

aSunnyFriend
26-01-2003, 14:31
ik heb wel eens naar aanleiding van de door mij eerder beschreven uitzending naar de NMO gemaild en ook een vaag antwoord teruggekregen..

miss_kreta
26-01-2003, 14:40
Nou en? als autochtone nederlanders deze uitzending ook zien? Het gaat er om dat er niet over huiselijk geweld gepraat wordt binnen de allochtone kring, waardoor zo'n situatie binnen 4 muren zich blijft voortzetten op steeds meer agressieve wijze wat uiteindelijk zelfs tot de dood kan leiden. Het doel is om meer openheid over dit taboe-onderwerp te krijgen, zodat signalen tijdig worden opgevangen en er sneller hulp geboden kan worden. Wat zou er mis mee zijn als zo'n omroep tegen vrouwen zegt zich niet te moeten laten onderdrukken? Ik zeg dat bij deze ook tegen alle vrouwen: laat je niet onderdrukken. Ik neem aan dat jij ook tegen vrouwenonderdrukking bent? Bij 'de rest' komt ook huiselijk geweld voor, dus zo raar zullen ze het niet vinden. Wat bereik je ermee door niet over de problemen, die er toch echt wel zijn, niet te praten? En het ging ook over de chador: dat is toch een hot-item op dit moment? Er wordt toch prima op een actueel onderwerp ingegaan.

hardtodrive
26-01-2003, 16:50
IK ZELF KIJK ZELDEN NAAR DEZE PROGRAMMA. NIET DAT IK DAT NIET WIL. MAAR IK HEB GEEN TIJD HIERVOOR. IK HOOR HEEL VEEL KLACHTEN HIEROVER. HET IS DUS BEKEND. JA WAT KUNNEN WE HIERAAN DOEN. 1) TV UIDOEN. 2) KLACHT INDIENEN BIJ DE OMROEP 3) KLACHT INDIENEN BIJ DE MEDIA AUTORITEITEN 4) ETC. ETC.

-xxx-Rachida
26-01-2003, 18:02
Origineel gepost door miss_kreta Je geeft toch een ietwat vertekenend beeld weer van het programma. Dat 'zielig wijf' waar jij het over hebt: haar vader heeft haar moeder gedood en zij en haar broers en zussen worden nog steeds door hun vader bedreigd. Je kunt niet ontkennen dat huiselijk geweld voorkomt; zowel binnen de allochtone als de autotochtone kringen. Hiervoor ging het overigens nog over de nikaab. Die zwangere moslimvrouw laat op haar beurt weer het tegenovergestelde van een onderdrukte moslimvrouw zien (meermalen Europees kampioen karate en andere vechtsport en gaat nu voor de Wereldkampioenschappen) en dan is het ook niet goed! Erg overdreven wat je over haar kleding zegt; 'je zag gewoon werkelijk alles'. Heb ik iets gemist ofzo? Ze was van top tot teen bedekt. Ja haar gezicht was te zien, maar dat mag toch nog wel?? juist.....hoe kan je over dat eerste meisje zoiets zeggen!!!! als je geen benul hebt over waar het over ging AUB,,,zeg dan gewoon niets!! En die zwangere vrouw.....daar moet men juist een voorbeeld aan nemen...hijaab....een gezin....sportief....studeert (en wel geneeskunde)...... :jammer: Continue.....next

maghrabiaa
26-01-2003, 18:15
Mensen vatten bepaalde dingen weer zoals gewoonlijk heel anders op! Nogmaals ik zeg niet dat die vrouw niet goed bezig is!!!!!masa allah ;zij is goed bezig en we moeten inderdaad een goede voorbeeld nemen!!!!!!! Ik had het over de kleding!!!!!!!!!Waar ik me mateloos aan ergerde! Dat is niet de kleding die bij hijaab past!!!!!!!!!!!Klaar uit.........mijn mening!!of mag ik nu ook al geen eigen mening hebben> Lees eerst goed voordat JIJ reageert en onbenulle dingen beweerd!!!!!!!!!!!!! Wat het mij om ging in eerste instantie is dat NMO haar tijd niet goed gebruikt!!!!!!!! Gelukkig dat een aantal hier wel weten waar ik het over heb!

maghrabiaa
26-01-2003, 18:18
Origineel gepost door -xxx-Rachida juist.....hoe kan je over dat eerste meisje zoiets zeggen!!!! als je geen benul hebt over waar het over ging AUB,,,zeg dan gewoon niets!! Continue.....next Moet ik jou ook nog eens mijn excuses aanbieden wela?Als je goed hebt gelezen (wat jij blijkbaar NIET hebt gedaan) stond er; ; je hebt gelijk; ik had haar niet zo moeten noemen'............ JE mag beginnen met het leveren van kritiek op jezelf dame; jij weet niet waar het over gaat!

-xxx-Rachida
26-01-2003, 18:26

Origineel gepost door maghrabiaa Moet ik jou ook nog eens mijn excuses aanbieden wela?Als je goed hebt gelezen (wat jij blijkbaar NIET hebt gedaan) stond er; ; je hebt gelijk; ik had haar niet zo moeten noemen'............ JE mag beginnen met het leveren van kritiek op jezelf dame; jij weet niet waar het over gaat! tjonge....ik heb gereageerd op het geen jij hebt geplaatst....bijdeweg.....ik heb jouw bericht nog niet kunnen lezen...dus ik kan er in zoverre niets over kwijt....enuuuhh kritiek lever ik alleen waar nodig :rolleyes: Continue....next

Pagina's : [1] 2