Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : DE MOSLIM en zijn ONGELOVIGE VRIEND(IN): échte VRIEND of gewoon VAN NAAM?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

MELILLENSE
02-01-2005, 15:06

Salaam alaikoum moslimbroeders en -zusters, Gegroet andersgelovigen en ongelovigen, Het hoeft geen betoog dat de Islam een harmonieuze samenleving tussen mensen met verschillende of helemaal geen overtuigigingen, ten sterkste aanmoedigt en dat alle mogelijke geschillen in allereerste instantie met dialoog en communicatie dienen opgelost te worden, waarbij elkaars overtuigingen te allen tijde gerespecteerd dienen te worden. Dit laatste is de laatste tijd ver te zoeken in Nederland en onder het mom van vrijheid van meningsuiting en kritisch (zelf)onderzoek, hebben veel ongelovigen er een nationale sport van gemaakt om alles en nog wat van de Islam te bespotten en moslims te pas en te onpas te beschimpen, te vernederen en te beledigen...tot zelfs op politiek vlak toe. Nu goed, dat is waar veel ongelovigen nu eenmaal goed bedreven in zijn; het verkondigen van leugens en alles wat hen niet zint of niet in hun kraampje past, met hand en tand trachten te vernietigen. God, daar vegen ze de vloer mee en hun monden zijn gevuld met ranzing taalgebruik om zich als heuse, ongenaakbare individuen te profileren; godverdomme en f.uck you zijn vervloekingen die ze even gemakkelijk in de mond nemen als het drukken op het startknopje van de lopende band dat hun net overleden ouders de verbrandingsoven injaagt. Je zou haast zeggen, een voorsmaakje van...maar dat geloven ze toch niet. De Islam, een religie waar ze als de dood voor zijn en waar de modale, ongelovige Nederlander steevast aan onthoofdingen, hoofddoeken, pedofilie, vrouwenbesnijdenis, onderdrukking van de vrouw, WTC-torens, antisemitisme en nog veel van dat fraais denkt, is een voor hem dankbaar gegeven om zijn eigen haat en onverdraagzaamheid te ventileren op een minderheidsgroep Nederlanders die deze religie met hart en ziel belijden. De modale, ongelovige Nederlander doet dit niet uit onwetendheid, maar uit kwaadwilligheid, want dom is geenszins....temeer, blijkens de vele postings van ongelovige forumleden alhier, die de Koran en de Hadieth, uitspitten tot in detail om elke vers of uitspraak doelbewust uit haar context te halen zodat ze die kunnen gebruiken om het kwaad te voeden dat in hun harten huist, geleid door hun grote voorbeeld, een zwarte Somali die zij als een ware godin vereren en waar ze geen slecht woord van dulden. Als je dan diezelfde modale, ongelovige Nederlander als moslim in je vriendenkring hebt, dan stel je terecht de vraag in hoeverre je hem ook mag liefhebben als ware vriend; gezien hij God als zijn persoonlijke vijand heeft gemaakt en Hem constant bejegend met vervloekingen en beledigingen, is het als moslim zeer moeilijk om hem als vriend - in de ware betekenis van het woord - te beschouwen. Je kan als moslim immers de vijand van God niet te vriend nemen; het zou van hypocrisie betuigen jegens Diegene die je vijfmaal daags aanbidt. De énige goede 'moslims' voor de modale, ongelovige Nederlander zijn vaak diegenen die de Islam terzijde hebben geschoven en hen gedwee volgen in hun vrijzinnige, seculiere en goddeloze ideeën en gedachten....voorbeelden legio, vrijzinnige, moderne new age 'moslims' die hun literaire werkjes komen voorstellen en toelichten in praatprogramma's, met een glaasje wijn of champagne in de hand. Elke moslim kent wel die typische uitspraken waarmee dit soort Nederlanders hem/haar plachten te versieren met hun schijnheilige sympathie: ik vind dat moslims dit en dat, maar jij bent een goede...mensen zoals jij mogen blijven of nog, ik ben geen racist hoor, maar ik vind dat moslims bla bla bla bla. Vandaar de volgende vragen; In hoeverre beschouw je als moslim een ongelovige vriend(in) écht als vriend(in) en waar ligt de grens? Zou je hem als moslim in je hart nemen, zoals je een moslimbroeder -en/of zuster in je hart neemt? Of geef je hem louter de vriendschap die hem toekomt, zolang ie zich niet mengt met de vriendschap die je aan Allah(swt) en Zijn profeet(vzmh) betuigt, de énige waarheid die je echt nauw aan het hart ligt en die je als moslim onder geen enkel beding wil opofferen, zelfs niet voor een 'vriendschap' met een ongelovige? Dank voor jullie reactie. Ma3a salama moslimbroeders en -zusters, Doei andergelovigen en ongelovigen, MELILLENSE :belgie:

scuba
02-01-2005, 15:57
Melillense, je trekt een aantal conclusies die in een beperkt aantal gevallen wel zullen opgaan, maar die zoals jij ze brengt te zeer generaliseren. Vriendschap is een woord waar zorgvuldig mee om dient te worden gegaan. Vaak wordt dit woord al te gemakkelijk gebruikt. Zelf heb ik veel kennissen waar ik op 'vriendschappelijke voet' mee om ga, maar het aantal mensen dat ik vriend wens te noemen is beperkt. Van kennissen mag je niet verwachten dat zij hun eigen motieven ondergeschikt zullen maken aan datgene wat voor jou belangrijk is. Ook vrienden kunnen hier moeite mee hebben, maar zij zullen jou dat vooraf ook eerlijk mededelen. Hetzelfde geldt voor levensovertuiging. Een ware vriend zal jou ook eerlijk zeggen dat de Islam voor hem/haar eventueel een moeilijk punt is, maar in ieder geval zal deze jou niet proberen te belemmeren in datgene wat voor jou belangrijk is. Sterker nog, een vriend zal er rekening mee houden en vanuit zijn beperktere kennis van de materie toch proberen jou te ondersteunen bij jouw keuzes. Ook zal deze openstaan voor jouw argumenten en daar serieus mee omgaan. Dat er mensen zijn die het woord vriendschap snel gebruiken, en daarbij in eerste instantie eigenlijk uit zijn op persoonlijk voordeel, valt niet te ontkennen. De langere termijn zal wel duidelijk maken of er werkelijk op iemand valt te vertrouwen of niet. Dat kan een pijnlijke conclusie zijn, maar diegenen die zichzelf altijd met voldoening in de spiegel kunnen bekijken in de wetenschap naar eer en geweten te hebben gehandeld behoren tot de gelukkigsten op deze wereld. Eigenlijk geef jij een recept voor 1 van de methoden waarmee je een ware vriend van een huichelaar kunt onderscheiden. Het kan geen kwaad om mensen die juist door hun geloof geneigd zijn alleen het goede in de medemens te zoeken te waarschuwen voor de duistere personen in onze samenleving, maar om te stellen dat de gemiddelde niet-moslim per definitie door kwaadwilligheid ten aanzien van de Islam wordt gedreven en er geen ware vriendschap van verwacht kan worden gaat mij net even een stap te ver.

Rafael
02-01-2005, 17:40
Het hoeft geen betoog dat de Islam een harmonieuze samenleving tussen mensen met verschillende of helemaal geen overtuigigingen, ten sterkste aanmoedigt en dat alle mogelijke geschillen in allereerste instantie met dialoog en communicatie dienen opgelost te worden, waarbij elkaars overtuigingen te allen tijde gerespecteerd dienen te worden. Dit laatste is de laatste tijd ver te zoeken in Nederland en onder het mom van vrijheid van meningsuiting en kritisch (zelf)onderzoek, hebben veel ongelovigen er een nationale sport van gemaakt om alles en nog wat van de Islam te bespotten en moslims te pas en te onpas te beschimpen, te vernederen en te beledigen...tot zelfs op politiek vlak toe. MELILLENSE :belgie: Kun je niet een paar Islamitische landen noemen waar de prachtige beschrijving die je hier neertypt, ook praktijk is? In welk Islamitisch land gaat de heersende meerderheid harmonieus om met verschillende minderheden? Jij praat over dialoog: ik hoor en zie in de realiteit de keuze: bekeren tot Islam of executie. Maar daar wil je liever niet over praten? [Wellicht?] ten overvloede: het gaat mij niet om de moslims [mensen], wel om de Islam. Dat dat verschil duidelijk moge zijn.

Tim76
02-01-2005, 17:49
Nu goed, dat is waar veel ongelovigen nu eenmaal goed bedreven in zijn; het verkondigen van leugens en alles wat hen niet zint of niet in hun kraampje past, met hand en tand trachten te vernietigen. God, daar vegen ze de vloer mee en hun monden zijn gevuld met ranzing taalgebruik om zich als heuse, ongenaakbare individuen te profileren; godverdomme en f.uck you zijn vervloekingen die ze even gemakkelijk in de mond nemen als het drukken op het startknopje van de lopende band dat hun net overleden ouders de verbrandingsoven injaagt. Je zou haast zeggen, een voorsmaakje van...maar dat geloven ze toch niet. Als ongelovige voel ik me totaal niet verwant met deze omschrijving van ongelovigen. Het zijn eerder degenen die zich hier gelovigen voelen die dit taal gebruik hanteren. Verder ken ik geen land dat het door Meli gehanteerde harmonieuse model hanteert, zelfs niet de islamitische landen. Als het op islamitische politiek aankomt bestaat er geen harmonieus model. Dan bestaat er alleen disharmonie. Degenen die zich ware moslims noemen, zoals de leiders van de Taliban, het saoedische regime, de Iraanse ayatolahs etc. oefenen alleen maar een repressief beleid, gericht op overheersing van de islam over andere religies, en over ongelovigen. Zolang Meli niet kan ontkennen dat de islam/qur'an teksten over het onderdrukkende karakter van de t.o.v. de vrouw, en segregatie tussen diverse bevolkingsgroepen propageert, en de sunnah/hadiths aansporen tot navolging van het leven van Mohamed de profeet die trouwde met een zesjarig meisje, en slavernij niet veroordeeelde, zal de islam nooit een harmonieus model voorstaan. Democratische vrijheid van het menselijk individu kan onder de islam niet bestaan.

chebbaZ
02-01-2005, 17:51

Marokko in marokko wonen mensen met verschillende religie's naast elkaar in vrede er staan kerken midden in de stad en mensen kunnen gewoon hun geloof practiceren ook joden wonen in marokko

Rafael
02-01-2005, 17:52
Marokko in marokko wonen mensen met verschillende religie's naast elkaar in vrede er staan kerken midden in de stad en mensen kunnen gewoon hun geloof practiceren ook joden wonen in marokko Lang leve Marokko [oprecht].

chebbaZ
02-01-2005, 17:53
Vraagje Tim: heb je de Karon en de Bijbel weleens zelf gelezen?

TatTwamAsi
02-01-2005, 17:58
Salaam alaikoum moslimbroeders en -zusters, Gegroet andersgelovigen en ongelovigen, Het hoeft geen betoog dat de Islam een harmonieuze samenleving tussen mensen met verschillende of helemaal geen overtuigigingen, ten sterkste aanmoedigt ... Dank voor jullie reactie. Ma3a salama moslimbroeders en -zusters, Doei andergelovigen en ongelovigen, MELILLENSE :belgie: JIJ en IK zullen nooit vrienden worden. JIJ houdt je onvoorwaardelijk vast aan de Koran, en in de Koran staat duidelijk dat Moslims nooit vrienden mogen worden met ongelovigen. Dus misschien wil de Islam wel een harmonieuze samenleving aanmoedigen, maar mensen die zich onvoorwaardelijk aan de Koran vasthouden, dus helemaal niet. En dat zijn er nogal wat. Anderzijds zijn er genoeg mensen die elkaar kunnen waarderen om wat ze als mens zijn, wat voor verschillend geloof ze ook aanhangen. Dus kijk vooral naar jezelf en je fanatieke medegelovigen, die ook onvoorwaardelijk in de teksten van de Koran geloven. Koran: 60 De Vrouw die Ondervraagd wordt: 1. O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald.

aishaqandisha
02-01-2005, 18:01
Citaat: De énige goede 'moslims' voor de modale, ongelovige Nederlander zijn vaak diegenen die de Islam terzijde hebben geschoven en hen gedwee volgen in hun vrijzinnige, seculiere en goddeloze ideeën en gedachten....voorbeelden legio, vrijzinnige, moderne new age 'moslims' die hun literaire werkjes komen voorstellen en toelichten in praatprogramma's, met een glaasje wijn of champagne in de hand. Einde citaat Het is eerder andersom. Ik ken geen enkele ongelovige die probeert een moslim van zijn geloof te praten. Wèl worden moslims (soms onterecht) aangesproken op daden van andere moslims. Maar geen ongelovige zal zijn vriend van zijn / haar geloof af willen halen. Echter ik heb een aantal goede moslimvrienden en vriendinnen met wie ik goed om ga maar die het niet kunnen laten om af en toe weer eens een balletje op te gooien of in nog geen moslim word. Blijkbaar is het voor hen niet voldoende dat ik (in hun ogen) gewoon een goed en aardig mens ben. Ik weet dat ze het goed bedoelen en ik aanvaard het maar als een eigenaardig trekje van veel monotheIsten. Maar het komt soms wel onaangenaam over. Blijkbaar is vriendschap voor sommige moslims niet mogelijk zonder dat de ander precies dezelfde keuzes maakt als zij. Overigens zijn er ook heel veel moslims die mij net zoveel vrijheid gunnen als ik hen. Het kàn dus blijkbaar wèl. Maar vriendschap met de starter van deze topic lijkt me zowiezo een onmogelijke zaak omdat hij diepe minachting heeft voor ongelovigen en ook voor moslims die een andere mening hebben dan hij. En verder ook voor homo's, niet-moslim vrouwen, te vrije moslimvrouwen, zogenaamde new age moslims, politici, joden, eigenlijk voor iedereen behalve zichzelf. Ik kan me goed voorstellen dat hij wat problemen heeft met vriendschap sluiten.

Jihaane
02-01-2005, 18:05
Marokko in marokko wonen mensen met verschillende religie's naast elkaar in vrede er staan kerken midden in de stad en mensen kunnen gewoon hun geloof practiceren ook joden wonen in marokko Dat is inderdaad zo, zag laats nog een reportage op 2m over de joden in Marokko, ze leven daar in vrede met de moslims. Suriname schijnt het ook heel goed te doen.

MELILLENSE
02-01-2005, 18:47
Hoi Tat twam asi JIJ en IK zullen nooit vrienden worden. JIJ houdt je onvoorwaardelijk vast aan de Koran, en in de Koran staat duidelijk dat Moslims nooit vrienden mogen worden met ongelovigen. Dus misschien wil de Islam wel een harmonieuze samenleving aanmoedigen, maar mensen die zich onvoorwaardelijk aan de Koran vasthouden, dus helemaal niet. En dat zijn er nogal wat. Anderzijds zijn er genoeg mensen die elkaar kunnen waarderen om wat ze als mens zijn, wat voor verschillend geloof ze ook aanhangen. Dus kijk vooral naar jezelf en je fanatieke medegelovigen, die ook onvoorwaardelijk in de teksten van de Koran geloven. Inderdaad, en vrienden zijn hoeft ook niet, gezien de waarden die jij onderschrijft en aanhangt, niet die van ondergetekende zijn om de eenvoudige reden dat ze niets positiefs bijbrengen aan zijn waardenbesef en ethiek. Ben je daarom minderwaardig? Neen natuurlijk niet, maar je bent ook geen aanwinst voor de Islam of de moslimgemeenschap. Men kan iemand waarderen als dat het grotere geheel ten goede komt, net zoals de meeste joden doen; ze houden je te vriend, niet omdat ze je daadwerkelijk als vriend accepteren, maar omdat je hen tot enig nut zijn. Koran: 60 De Vrouw die Ondervraagd wordt: 1. O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald. En jij verwacht dus dat moslims deze vers niet meer ter harte nemen, alleen maar om jou te vriend te houden? Enkel verdwaalden onder hen zullen ooit toegeven aan een sterfelijke vriendschap, en een oneindige ware vriendschap opgeven. Uiteraard klinkt dit vrij radicaal in je oren en kan je niet anders dan alle moslims die onvoorwaardelijk aan de Koran vasthouden, als fundamentalisten beschouwen. Maar die vrijheid heb je en is je ook van harte gegund; als moslim echter, heeft men geen enkel nut aan jouw vriendschap...het is immers gekoppeld aan voorwaarden die vereisen dat je je identiteit en overtuiging als moslim opgeeft, wat natuurlijk onbespreekbaar is. MELILLENSE :belgie:

Jihaane
02-01-2005, 18:56
pfff had een mooi antwoord neergetikt is me pc uitgevallen :maf: Waar het op neer komt de liefde omwille van Alaah en de D een deel ik alleen met mijn moslimbroeders en zusters.Deze liefde is niet te vergelijken met de andere vormen van "houden van". Vriendschappen die gebasseerd zijn op wereldse zaken en gevoelens, zijn nou eenmaal anders. Ik denk trouwens dat bovenstaande een niet moslim zeer vreemd in de oren zal klinken dat zal het ook blijven totdat je wellicht ooit zelf moslim word. Aan mijn broeders en zusters in de Islaam, Oehiboekum Filaah! Salaam aljkoum wa Rahmatou Alaah wa Barakaatouh

Tim76
02-01-2005, 19:00
Vraagje Tim: heb je de Karon en de Bijbel weleens zelf gelezen? Chebbah, de bijbel ken ik helemaal, uit de koran heb ik de stukken aangaande moderne politieke en sociale standpunten gelezen. En jij dan, heb jij Chebbah de hele koran en bijbel gelezen?

TatTwamAsi
02-01-2005, 19:04
Hoi Tat twam asi Inderdaad, en vrienden zijn hoeft ook niet, gezien de waarden die jij onderschrijft en aanhangt, niet die van ondergetekende zijn om de eenvoudige reden dat ze niets positiefs bijbrengen aan zijn waardenbesef en ethiek. Ben je daarom minderwaardig? Neen natuurlijk niet, maar je bent ook geen aanwinst voor de Islam of de moslimgemeenschap. Men kan iemand waarderen als dat het grotere geheel ten goede komt, net zoals de meeste joden doen; ze houden je te vriend, niet omdat ze je daadwerkelijk als vriend accepteren, maar omdat je hen tot enig nut zijn. En jij verwacht dus dat moslims deze vers niet meer ter harte nemen, alleen maar om jou te vriend te houden? Enkel verdwaalden onder hen zullen ooit toegeven aan een sterfelijke vriendschap, en een oneindige ware vriendschap opgeven. Uiteraard klinkt dit vrij radicaal in je oren en kan je niet anders dan alle moslims die onvoorwaardelijk aan de Koran vasthouden, als fundamentalisten beschouwen. Maar die vrijheid heb je en is je ook van harte gegund; als moslim echter, heeft men geen enkel nut aan jouw vriendschap...het is immers gekoppeld aan voorwaarden die vereisen dat je je identiteit en overtuiging als moslim opgeeft, wat natuurlijk onbespreekbaar is. MELILLENSE :belgie: Eigenlijk zeg je daarmee dat iedereen die geen Moslim is, jouw vijand is (staat zo in de Koran). En je gaat wonen in een land (België) waarin het merendeel geen Moslim is. Dus het merendeel van de mensen in de Belgische samenleving is jouw vijand. Je bent eigenlijk een soort 5e kolonne, een landsverrader. Hopelijk begrijp je dan ook dat er partijen zijn als Vlaams Belang. Dat de sterkste moge winnen, en dat in godsnaam de gematigde Moslims hier niet het slachtoffer van worden.

grendel
02-01-2005, 19:08

Salaam alaikoum moslimbroeders en -zusters, Gegroet andersgelovigen en ongelovigen, Het hoeft geen betoog dat de Islam een harmonieuze samenleving tussen mensen met verschillende of helemaal geen overtuigigingen, ten sterkste aanmoedigt en dat alle mogelijke geschillen in allereerste instantie met dialoog en communicatie dienen opgelost te worden, waarbij elkaars overtuigingen te allen tijde gerespecteerd dienen te worden. Dit laatste is de laatste tijd ver te zoeken in Nederland en onder het mom van vrijheid van meningsuiting en kritisch (zelf)onderzoek, hebben veel ongelovigen er een nationale sport van gemaakt om alles en nog wat van de Islam te bespotten en moslims te pas en te onpas te beschimpen, te vernederen en te beledigen...tot zelfs op politiek vlak toe. Nu goed, dat is waar veel ongelovigen nu eenmaal goed bedreven in zijn; het verkondigen van leugens en alles wat hen niet zint of niet in hun kraampje past, met hand en tand trachten te vernietigen. God, daar vegen ze de vloer mee en hun monden zijn gevuld met ranzing taalgebruik om zich als heuse, ongenaakbare individuen te profileren; godverdomme en f.uck you zijn vervloekingen die ze even gemakkelijk in de mond nemen als het drukken op het startknopje van de lopende band dat hun net overleden ouders de verbrandingsoven injaagt. Je zou haast zeggen, een voorsmaakje van...maar dat geloven ze toch niet. De Islam, een religie waar ze als de dood voor zijn en waar de modale, ongelovige Nederlander steevast aan onthoofdingen, hoofddoeken, pedofilie, vrouwenbesnijdenis, onderdrukking van de vrouw, WTC-torens, antisemitisme en nog veel van dat fraais denkt, is een voor hem dankbaar gegeven om zijn eigen haat en onverdraagzaamheid te ventileren op een minderheidsgroep Nederlanders die deze religie met hart en ziel belijden. De modale, ongelovige Nederlander doet dit niet uit onwetendheid, maar uit kwaadwilligheid, want dom is geenszins....temeer, blijkens de vele postings van ongelovige forumleden alhier, die de Koran en de Hadieth, uitspitten tot in detail om elke vers of uitspraak doelbewust uit haar context te halen zodat ze die kunnen gebruiken om het kwaad te voeden dat in hun harten huist, geleid door hun grote voorbeeld, een zwarte Somali die zij als een ware godin vereren en waar ze geen slecht woord van dulden. Als je dan diezelfde modale, ongelovige Nederlander als moslim in je vriendenkring hebt, dan stel je terecht de vraag in hoeverre je hem ook mag liefhebben als ware vriend; gezien hij God als zijn persoonlijke vijand heeft gemaakt en Hem constant bejegend met vervloekingen en beledigingen, is het als moslim zeer moeilijk om hem als vriend - in de ware betekenis van het woord - te beschouwen. Je kan als moslim immers de vijand van God niet te vriend nemen; het zou van hypocrisie betuigen jegens Diegene die je vijfmaal daags aanbidt. De énige goede 'moslims' voor de modale, ongelovige Nederlander zijn vaak diegenen die de Islam terzijde hebben geschoven en hen gedwee volgen in hun vrijzinnige, seculiere en goddeloze ideeën en gedachten....voorbeelden legio, vrijzinnige, moderne new age 'moslims' die hun literaire werkjes komen voorstellen en toelichten in praatprogramma's, met een glaasje wijn of champagne in de hand. Elke moslim kent wel die typische uitspraken waarmee dit soort Nederlanders hem/haar plachten te versieren met hun schijnheilige sympathie: ik vind dat moslims dit en dat, maar jij bent een goede...mensen zoals jij mogen blijven of nog, ik ben geen racist hoor, maar ik vind dat moslims bla bla bla bla. Vandaar de volgende vragen; In hoeverre beschouw je als moslim een ongelovige vriend(in) écht als vriend(in) en waar ligt de grens? Zou je hem als moslim in je hart nemen, zoals je een moslimbroeder -en/of zuster in je hart neemt? Of geef je hem louter de vriendschap die hem toekomt, zolang ie zich niet mengt met de vriendschap die je aan Allah(swt) en Zijn profeet(vzmh) betuigt, de énige waarheid die je echt nauw aan het hart ligt en die je als moslim onder geen enkel beding wil opofferen, zelfs niet voor een 'vriendschap' met een ongelovige? Dank voor jullie reactie. Ma3a salama moslimbroeders en -zusters, Doei andergelovigen en ongelovigen, MELILLENSE :belgie: ECHTE vriendschap is niet gebonden aan een religie, kleur, ras, levensovertuiging, geslacht enz enz. Of zeg ik nu weer iets geks ?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7