Bekijk originele versie : Stenigen van overspelige mannen en vrouwen..
Salaam,
om te beginnen is het niet de bedoeling dathet weer een "Ja, dat mag" en "Nee, dat mag niet"-discussie gaat worden.. Ik had iemand op dit forum beloofd om haar bewijs te latenzien van het feit dat stenigen van overspelige mannen en vrouwen in de koran vermeld staat; in de kleine week dat ik heb gezocht, heb ik niks in de koran kunnen vinden (en het zou heel goed kunnen dat ik er overheen heb gelezen, aangezien ik heel globaal en zoekend heb gelezen; dus graag verzoek ik de mensen die weten waar het staat om dat even mede te delen!). Wat ik wel ben tegengekomen zijn een aantal Hadith's in Muslim (1 van e belangrijkste overleveraars en verzamelaars van hadit van de profeet (vzmh)) en wel de volgende (ik heb geprobeerd om het zo goedmogeljik te vertalen): "De profeet's (VZMH) gezicht veranderde en verhardde altijd als Hij (VZMH) een openbaring kreeg; 1 keer verhardde zijn gezicht hele erg en Hij(VZMH) zei: neem van mij aan, Allah (SWT) heeft mij ene manier geopenbaard om hen (overspelige mannen envrouwen) te straffen: als het een getrouwde man is met ene getrouwde vrou en een ongetrouwde man met een ongetrouwde vrouw; in het eerste geval 100 zweepslagen en stenigen tot de dood erop volgt en in het 2e geval 100 zweepslagen en een jaar lang verbannen", nu is men het oneens over het aantal zweepslagen, de duur van de verbanning en het is mij niet duidleijk of "tot de dood" ook zeker is aangezien het tussne haakjes stond; als eis voor het hierboven geschrevene is dus wel dat de plegers tot 4 maal toe schuld moeten bekennen of dat er getuigen zijn van hun daad (evenbtueel een zwangerschap).de 2de hadith die mijn aandacht trok was: "Umar inb elKhattab zei: Mohammed (VZM) is onze profeet en Hij(vzmh) is ons gezonden met de waarheid en Het Boek en het vers over stenigen is inbegrepen in wat Hem (VZMH) is toegezonden (door Allah(SWT)). we hebben het gereciteerd, begrepen en onthouden. De boodschapper van Allah (VZMH) heeft de straf van stenigen tot de dood toegekend (aan de getrouwde plegers van overspel) en na Hem (VZMH) hebben wij het ook toegekend. Ik ben bang dat met de loop van de tijd, de mensen het zullen vergeten en zullen zeggen "wij vinden de straf van stenigen tot de dood erop volgt nergens in Het Boek terug" en dus deze plicht die opgedragen is door Allah (SWT) zullen verwaarlozen. Stenigen is opgedragen door Allah (SWT) voor getrouwde plegers van overspel indien er bewijs is getoond of dat er een zwangerschap is of ze hebben bekend."..
MUslim is naast Bukhari DE gevestigde orde van de hadith; tot 99% nauwkeurighei dat ze daadwerkelijk overgeleverd zijn van de profeet (VZMH).. graag zou ik wat reacties willen lezen van mensen en nogmaals, het gaat hier dus niet om of het moet gebeuren of niet of dat het goed is of niet..
gegroet..
Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee wil zeggen; ikzeg niet dat ik opzoek bennaar veranderingen, maar naar de verzen in de koran die uitwijzen dat getrouwde overspelige mannen/vrouwen gestenigd dienen te worden; Moslims hechten heel weinig waarde aan de zoegenaamde woorden van Jezus zoals die in de huidige bijbelS staan omdat die veranderd zijn (vandaar ook de komst van de koran), dus zal er toch wel iets in de Koran moeten staan wat er op wijst dat die woorden van Jezus ook daadwerkelijk echt zijn..
gegroet
Origineel gepost door bezoeker99182
jij twijfelt aan het goede
jij bent op zoek naar het slechte
ik wens je success op je queste
als je goed zou lezen wat ik schreef dan zou je zelf ook wel inzien wat een ontzettend domme opmerking dat is die je nu maakt.. ik twijfel er niet aan, ik wil alleen weten waar het staat, als het alergens staat..enals je goed had gelezen, dan had je ook wel begrepen dat ik niet sta te springen om dit soort reacties...
ik kan het niet helpen dat je niet wil begrijpen wat ik schrijf.
en dat je je eigen onbegrip vertaalt naar domme opmerkingen.
en voortaan... als je nog eens een bepaald soort reakties eist,
richt dan maar je eigen forum op :D
niet springen terwijl je zit te typen !
en voor de rest ...
veel success op je speurtocht :zwaai:
het is geen kwestie van willen,maar dat jij niet kan verwoorden wat je wil zeggen.. en als je goed leest, dan kom je er mischoen ookwel achter wat jouw opmerking betekent..
jij had iemand bewijs beloofd.
nou vraag je anderen om dat bewijs te gaan verzamelen.
beloof niet iets wat je niet zelf waar kan maken.
het is uiteindelijk jouw belofte
dus het behoort ook jouw inspanning te zijn
ikkan het zeker waar maken,maar een beetje hulp kan geen kwaad..
dit berichtje zal je ook wel niet (willen) begrijpen
doe voortaan dan geen uitspraken meer die je
alleen kan bewijzen met de hulp van anderen.
als je dan niks meer te melden blijkt te hebben ...
zoek dan maar een goede woordvoerder :D :lol:
Ik zal je de gehele situatie schetsen: ging over al dan niet mogen stenigen van overspeligen; mijn reactie was: als men zegt dat het zo is, dan zal het ook wel zo zijn; men verzint het niet zomaar. de Koran is een wetboek.. mij werd toengevraagd of ik kon aantonen of het dood stenigen vaniemand in de koran staat als straf voor overspeligen; mijn reactie was: dat weet ik niet,maar ik wil het best voor je opzoeken.. begrijp je het nu een beetje of maakt het je niet zoveel uit?!
salam
mokromike
27-01-2003, 11:26
Simpel antwoord.
Nergens in de Koran zal je zien staan dat je iemand mag stenigen omdat ie overspel heeft gepleegd.
Sterker nog, in de Koran staat dat overspeligen gestraft moeten worden met zweepslagen. Overspel kan alleen als je getrouwd bent.
ps. NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan.
mokromike
27-01-2003, 11:34
WWW.AEL.NL
:D :D :D
tsja, zal ik dan ook maar eens een situatie schetsen ?
ah , je twijfelde er niet aan ...
ah , maar je wist het niet
dus je weet het niet, maar je twijfelt ook niet ...
dat is pas een vooroordeel
ik begrijp leugens prima :D :lol:
iedere shaitaan bijt uiteindelijk in zijn eigen staart :D :lol:
ik verwacht nu ABSOLUUT een zeer domme reaktie van je :D :lol:
de enige en laatste reactie die je krijgt is: citeer mensen goed of citeer ze helemaal niet..
Origineel gepost door mokromike
Simpel antwoord.
Nergens in de Koran zal je zien staan dat je iemand mag stenigen omdat ie overspel heeft gepleegd.
Sterker nog, in de Koran staat dat overspeligen gestraft moeten worden met zweepslagen. Overspel kan alleen als je getrouwd bent.
ps. NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan.
dat klopt niet wat je zegt; De wet behoudt zich het recht om mensen te straffen die zich niet gedragen naar die wet... Overspel kanje inderdaad alleen plegen als je getrouwd bent,maar ik denk dat ze in sommige hadith's met "overspel" ook gewoon buitenechtelijke seks bedoelen...
En ik heb het inderdaad niet kunnen vinden in de Kran en mijn vraag is dus nog steeds (ondanks wat 99nogwat bedoelt), of iker overheen heb gelezen en het wel ergens staat.. verder heb ik een aantal hadith's gevonden die dat wel voorschrijven en dan is mijn vraag: welke waarde hechten wij aan de overleveringen van de profeet (indien hun authenticiteit bewezen is)..
salaam
mokromike
27-01-2003, 13:22
Origineel gepost door blue1
dat klopt niet wat je zegt;
o nee ? wat klopt er dan wel niet ?
Origineel gepost door jacko
Jij komt me altijd als een redelijk mens over blue..
Ik snap niet zo goed dat je in alle ernst de legitimiteit van zo'n straf in overweging/onderzoek neemt.
Is het niet veel eenvoudiger dit pertinent af te wijzen?
Ik zou graag eerst dingen willen onderzoeken of het echt welzo is en dan kan ik me er bij aansluiten of tegen keren; in dit geval ben ik er tegen uiteraard.. maar ik wilwelweten of het inderdaad wellegitiem is of niet,want dan ben je heel snel uitgediscusieerd...
"ps. NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om, andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan."
Dit klopt niet Mokro.. als iemand zelfmoord probeert te plegen dan is dat ook strafbaar...
mokromike
27-01-2003, 13:51
Origineel gepost door blue1
"ps. NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om, andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan."
Dit klopt niet Mokro.. als iemand zelfmoord probeert te plegen dan is dat ook strafbaar...
het is een gewoonte bij een discussie om je argumenten te onderbouwen......waar is jou onderbouwing hiervoor ?
Dus nogmaals...NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan.
bewijs mij het tegendeel !
Origineel gepost door mokromike
het is een gewoonte bij een discussie om je argumenten te onderbouwen......waar is jou onderbouwing hiervoor ?
Dus nogmaals...NERGENS in de Koran staat dat wij mensen het recht hebben om andere mensen te strafffen voor zonden die zij louter tegenover zich zelf hebben begaan.
bewijs mij het tegendeel !
om te beginnen hoef ik jou niets te bewijzen, ieder heeft zn eigen mening en we hoeven elkaar nergens van te overtuigen..
ten2de: alleen Allah (swt) heeft het recht om te bepalen wat er met jouw leven gebeurt (hoeja youihjie wa yoemiet) Hij (SWT) doet mensen leven en laat ze doodgaan...
dus als iemand zichzelf wil beroven van t leven dan is dat strafbaar.. en dat is ook zo in de Nederlandse wet..
en roep de volgende keer niet te snel "waar staat in de koran", want ik zou jou net zo goed het tegenovergestelde kunnen vragen..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.