Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Identiteitscrisis bij Marokkanen..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

mivrouwtje
02-01-2005, 14:11

Ik denk dat identiteitscrisis ontstaat doordat wij zo weinig weten over onze cultuur, achtergrond en geschiedenis. Als we zouden weten wie we echt zijn, waar we vandaan komen, en wat onze roots zijn dan zouden de Marokkanen niet massaal in een identiteitscrisis komen te zitten. Ik weet dat nu heel veel mensen gaan roepen “ik weet echt wel waar ik vandaan kom, en wie ik ben” maar wees eens eerlijk is dat echt zo?

bie
02-01-2005, 14:24
Dat vraag ik me ook af......

ezinrify
02-01-2005, 14:28
Ik denk dat identiteitscrisis ontstaat doordat wij zo weinig weten over onze cultuur, achtergrond en geschiedenis. Als we zouden weten wie we echt zijn, waar we vandaan komen, en wat onze roots zijn dan zouden de Marokkanen niet massaal in een identiteitscrisis komen te zitten. Ik weet dat nu heel veel mensen gaan roepen “ik weet echt wel waar ik vandaan kom, en wie ik ben” maar wees eens eerlijk is dat echt zo? Ik ben het met je eens... Dat de Marokkanen in europa hun geschiedenis niet kennen is tot daar aan toe, Maar de Marokkanen in Marokko zelf kennen hun geschiedenis ook niet ! Hoeveel Marokkanen weten nou dat ze van oorsprong bijna allemaal Imazighen zijn?? Er is natuurlijk wel een kleine groep die afstamt van de Arabieren uit het midden-oosten, maar die groep is zo klein dat ie te verwaarlozen is. De rest van de Marokkanen zo'n 80% heeft een Amazigh afstammeling. Sterker nog ze zijn eigenlijk allemaal Imazighen maar door de Arabisering van de regering met steun van landen uit het Midden- Oosten zijn helaas veel Imazighen "Arabisch" geworden. Nou ben ik wel een voorstander van keuzevrijheid, maar ik blijft het jammer vinden dat ze dat zelf niet weten. Natuurlijk zijn er wel degelijk mensen die hun geschiedenis kennen. maar ja zij schamen zich ook meestal dat ze hun ware identiteit hebben verloochend. Maar ik zie toch vooruitgang, helemaal sinds dat er internet bestaat. Mensen kopen boeken verdiepen zich in hun geschiedenis en gelukkig leven we in een democratisch land waar we vrij kunnen otnwikkelen zonder bang te zijn. IK ben er heilig van overtuigd dat er een tijd zal komen dat we van Marokko een democratisch land kunnen gaan maken. En dit zal zelfs vanuit Europa gebeuren!!!

Grover
02-01-2005, 14:33
heb nergens last van. ben een amazigh en trots op mijn roots.

ezinrify
02-01-2005, 14:58

heb nergens last van. ben een amazigh en trots op mijn roots. Ik heb er ook geen last van en ik ga zelfverzekerd door het leven. Ik ben een Noord-Afrikaanse Amazigh die in Europa woont en leeft. IK heb respect voor de Nerderlandse wet en ik doe mijn best om me er aan te houden. IK ben gelukkig goed geïntegreerd met behoud van de Amazigh cultuur. IK geniet van alle sociale-economische voorzieningen en daar ben ik mijn vader en mijn moeder dankbaar voor. Als zij de gevaarlijke overtocht niet hadden gewaagd dan zat ik nu niet voor de pc. IK ben in Marokko geboren en opgegroeid, en ik vind dus echt jammer dat wij massaal naar Europa moetsen komen. Als de regering beter haar best had gedaan dan hoefde dit allemaal niet.

bie
02-01-2005, 16:25
Amazigh? Wat is dat precies?

Bumper
02-01-2005, 16:28
http://www.smdn.nl/

saida_maroc87
02-01-2005, 16:51
Amazigh? Wat is dat precies? ja ik hoor het iedereen ook zeggen mijn ouders ook maar ja ik weet niet precies wat het inhoud? :(

mivrouwtje
02-01-2005, 16:57
Amazigh? Wat is dat precies? ze hebben een site.. tik .nl achter het woordje Amazigh en al je vragen worden beantwoord :)

mivrouwtje
02-01-2005, 16:59
Ik ben het met je eens... Dat de Marokkanen in europa hun geschiedenis niet kennen is tot daar aan toe, Maar de Marokkanen in Marokko zelf kennen hun geschiedenis ook niet ! Hoeveel Marokkanen weten nou dat ze van oorsprong bijna allemaal Imazighen zijn?? Er is natuurlijk wel een kleine groep die afstamt van de Arabieren uit het midden-oosten, maar die groep is zo klein dat ie te verwaarlozen is. De rest van de Marokkanen zo'n 80% heeft een Amazigh afstammeling. Sterker nog ze zijn eigenlijk allemaal Imazighen maar door de Arabisering van de regering met steun van landen uit het Midden- Oosten zijn helaas veel Imazighen "Arabisch" geworden. Nou ben ik wel een voorstander van keuzevrijheid, maar ik blijft het jammer vinden dat ze dat zelf niet weten. Natuurlijk zijn er wel degelijk mensen die hun geschiedenis kennen. maar ja zij schamen zich ook meestal dat ze hun ware identiteit hebben verloochend. Maar ik zie toch vooruitgang, helemaal sinds dat er internet bestaat. Mensen kopen boeken verdiepen zich in hun geschiedenis en gelukkig leven we in een democratisch land waar we vrij kunnen otnwikkelen zonder bang te zijn. IK ben er heilig van overtuigd dat er een tijd zal komen dat we van Marokko een democratisch land kunnen gaan maken. En dit zal zelfs vanuit Europa gebeuren!!! jij hebt ook gelijk als je zegt dat er vooruitgang is.. want ik merk dat steeds meer Marokkanen zich verdiepen in hun achtergrond.. dus wie weet komt het wel goed met ons..

mivrouwtje
02-01-2005, 17:01
heb nergens last van. ben een amazigh en trots op mijn roots. good for you... trots zijn we "allemaal" maar, weten we ook wat die roots inhouden?

Bumper
02-01-2005, 17:05
http://www.***********/index2.php

Bumper
02-01-2005, 17:06
www amazigh nl/index2.php

chebbaZ
02-01-2005, 17:06
dus je weet nu dat je Amazigh bent, maar wat weet je nog meer trouwens waarom zou je niet van verschillende culturen de voordelen van mee pakken ik ben 100% marokkaanse, maar heb een bepaalde meerwaarde dat komt omdat ik in nederland leef en hier kan genieten van de voordelen die ze me hier bieden

Jihaane
02-01-2005, 17:08

wat een onzin, identiteitscrisis is de groostte onzin ooit, als ik om me heen kijk heeft niemand er last van. Je hebt wat criminelen maar dat zijn criminelen omdat ze kicken op het stelen niks geen identiteitscrisis. Ik denk dat de hele term bedacht is als excuus voor het schandalige gedrag dat een aantal afkomstgenoten van ons vertoont. Je weet wie je bnet je bnet een Nederlanders van marokaanse komaf. In mijn geval geld dat ik zowel de Marokaanse als de Nederlandse cultuur mee heb gekregen. Ik vind dat beide culturen veel moois in zich heben ik probeer al dat moois dan ook te verenigen en dat maakt mij tot wie ik ben en tot mijn Marokaanse Nederlandse cultuur.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6