Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hartritmestoornissen

Pagina's : [1] 2 3

Rumeyda25
01-01-2005, 23:15

Ik ben een Marokkaans meisje van 25 jaar en heb al bijna 4 jaar last van hartritmestoornissen. Ze hebben al 3 keer een efo behandeling bij mij uitgevoerd, maar echter zonder resultaat. Ik wil graag in contact komen met mensen die ook hartritmestoornissen hebben.

Rumeyda25
02-01-2005, 00:13
Hoi Mereyem, Bedankt voor je reactie. Ik heb vaak aan een telemetrie gezeten en vaak een ecg gehad, maar zonder positieve reactie's. Ik ben echt ten einde raad. Het komt steeds terug en ik slik al bijna 4 jaar medicijn tegen hartritmestoornissen. Iedere keer veranderd mijn arts mijn medicijnen en ik zit onder de trombosedienst. Moet vaak geprikt worden. Ik heb zelfs een second opinion aangevraagd en moest toen naar het AZM. Ook daar konden ze mij niet helpen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik heb nog een hele leven voor me..............................

Rumeyda25
02-01-2005, 00:36
Bij mij is het zo dat ik vroeger gewoon werkte enzo. En op een dag werd ik zo ziek. Ik heb me ziek gemeld op mijn werk en ben na 3 dagen pas naar de huisarts geweest omdat ik maar ziek bleef en het was de advies die mijn moeder aan mijn gaf. Toen hebben ze een hartfilmpje van mij gemaakt en ik moest onmiddelijk naar het ziekenhuis. Ik werd daar opgenomen. En na een paar dagen hebben ze daar een echo van mijn hart gemaakt en bleek dat ik een verdikte hartspier heb. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, maar toen ik ontslag kreeg, ging het nog steeds niet goed. Mijn cardioloog had mij medicijnen voor geschreven die ik in moest nemen maar het was zo ernstig, dat ik na 1 dag terug keerde naar het ziekenhuis. Ze hebben toen bij mij een cardioversie uitgevoerd en ik mocht naar huis, vanaf toen ben ik zo vaak opgenomen voor een cardioversie en heb ik zo vaak andere medicijnen gekregen, die moet ik mijn leven lang innemen zolang ik hartritmestoornissen heb. Ze hebben daarom 3 keer een efobehandeling bij mij uitgevoerd, zonder resultaat. Ze hebben prikkels rondom mijn hart weggebrand. maar het heeft allemaal niet geholpen. vandaar dat ik een second opinion had aangevraagd. Maar zelfs daar kon de arts niets voor mij betekenen. En antwoord op je vraag. Het is niet zo dat als ik me inspan ofzo, dat ik dan hartritmestoornissen heb. het komt onverwachts bij mij!!! Dat is het moeilijkste ervan! Zelfs als ik slaap en wakker word. En dan moet ik gewoon naar het ziekenhuis, omdat het niet spontaan overgaat. Ik moet dan weer een cardioversie ondergaan.

Rumeyda25
02-01-2005, 00:38
En hoe kan ik zo'n consultatie aanvragen in Belgie? Misschien kunnen ze mij daar wel helpen.

schaapje21
02-01-2005, 17:02

Beste rumeyda waarschijnlijk heb je last van atriumfibrilleren oftewel boezemfibrilleren. In dit geval heb je niks aan een ECG. Deze is er puur voor de diagnostiek. EFO is een elektrofysiologisch onderzoek waarmee ze kijken waar het extra signaal dat tot de ritmestoornis leidt vandaan komt. Ze proberen het onderzoek met een behandeling te combineren door extra geleidingsbanen weg te branden. Regelmatig zijn er meerdere behandelingen noodzakelijk. Lukt het niet met een EFO ja dan zit je vast aan de bloedverdunners en antiaritmica. Waarschijnlijk ben je niet adequaat ingesteld. Boezemfibrilleren komt vaak voor en hoeft niet altijd een oorzaak te hebben. Ze moeten wel even naar je schildklierfunctie hebben gekeken en een echo van het hart hebben gemaakt. Dit zal echter vast al gedaan zijn

Rumeyda25
09-01-2005, 16:26
Hoi schaapje, Ik heb inderdaad last van boezemfiblireren en ook heb ik last van een flutter.

Rumeyda25
09-01-2005, 16:28
excuus: boezemfibrilleren!!! Beste rumeyda waarschijnlijk heb je last van atriumfibrilleren oftewel boezemfibrilleren. In dit geval heb je niks aan een ECG. Deze is er puur voor de diagnostiek. EFO is een elektrofysiologisch onderzoek waarmee ze kijken waar het extra signaal dat tot de ritmestoornis leidt vandaan komt. Ze proberen het onderzoek met een behandeling te combineren door extra geleidingsbanen weg te branden. Regelmatig zijn er meerdere behandelingen noodzakelijk. Lukt het niet met een EFO ja dan zit je vast aan de bloedverdunners en antiaritmica. Waarschijnlijk ben je niet adequaat ingesteld. Boezemfibrilleren komt vaak voor en hoeft niet altijd een oorzaak te hebben. Ze moeten wel even naar je schildklierfunctie hebben gekeken en een echo van het hart hebben gemaakt. Dit zal echter vast al gedaan zijn

Rumeyda25
09-01-2005, 16:31
En een echo van mijn hart hebben ze vaak gemaakt. Ook hebben ze naar mijn schildklier gekeken, die was verder goed. dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook vaak een ecg gehad, zonder positief resultaat. Het ligt heel ingewikkeld bij mij.Nu gaat een cardioloog een uitgebreide foto van mijn maken en kijken of er iets aan gedaan kan worden. Inshallah.

naziha_18
20-01-2005, 18:05
mijn broerrtje allah ierahmoe heeft ze hele leven last gehad van zijn HART hij is 7 keer geopereerd en op 1 januarie 2005 is hij aan zijn eind gekomen hij was pas 14 jaar alles is elmekteb alles ligt in de handen van allah niet in die van de artsen allah ierham koel moslimien amin!

Aventura
20-01-2005, 18:10
Naziha, het spijt me dat te lezen van je broertje, moge hij rusten in vrede. En Rumeyda ik hoop dat ze bij jou snel de oorzaak en een oplossing vinden insha'Allah!

lelalaila
22-01-2005, 11:35
beste zuster, jou verhaal lijkt verdacht veel op de mijne. ik ben zelf dood ziek geweest en heb de dood bijna van dicht bij gezien. maar elhamdoelilah leef ik en gaat het nu goed met me! bij mij was de oorzaak natuurlijk dat ik totaal op was. ik had geen energie meer om te ademen. ik heb gelukkig een hele goede cardioloog uit adam gehad die me heeft begeleid tot dat mijn hart eindelijk beter werkte. het is zeer belangrijk dat je een secend opinium neemt. ga desnoods naar belgie. want ik heb dat ook gedaan. verder wens ik je veel beterschap en insha allah komt alles goed. rust veel uit en laat je bloeddruk regelmatig testen.

Rumeyda25
22-01-2005, 22:59
Hoi Naziha, gecondoleerd met je broertje. En je hebt gelijk, het is allemaal in god's handen. Hij neemt uiteindelijk de beslissing. Ik heb 3 keer gehad dat mijn hart stil stond bij een cardioversie. 1 keer zelfs 30 seconden. en a mijn broerrtje allah ierahmoe heeft ze hele leven last gehad van zijn HART hij is 7 keer geopereerd en op 1 januarie 2005 is hij aan zijn eind gekomen hij was pas 14 jaar alles is elmekteb alles ligt in de handen van allah niet in die van de artsen allah ierham koel moslimien amin!

Rumeyda25
22-01-2005, 23:02
en het is allemaal goed gekomen met mij elhamdoelilah. ik dacht achteraf ook van: ik had ook dood kunnen zijn. Allah beslist. Ik wens jou en je hele familie heel veel sterkte met het verlies!!! mijn broerrtje allah ierahmoe heeft ze hele leven last gehad van zijn HART hij is 7 keer geopereerd en op 1 januarie 2005 is hij aan zijn eind gekomen hij was pas 14 jaar alles is elmekteb alles ligt in de handen van allah niet in die van de artsen allah ierham koel moslimien amin!

nisrine_hart
23-01-2005, 15:43
mijn broerrtje allah ierahmoe heeft ze hele leven last gehad van zijn HART hij is 7 keer geopereerd en op 1 januarie 2005 is hij aan zijn eind gekomen hij was pas 14 jaar alles is elmekteb alles ligt in de handen van allah niet in die van de artsen allah ierham koel moslimien amin! he naziha_18 vind het erg van je broertje allah irahmou mij dochtertje is bij haar geboorte ook geopereerd aan haar hart ze is nu 1jaar ze moet elke maand op kontrole gaan de dokter zgt dat ze later nog geopereerd moet worden ,je zegt dat je broertje 14 was en 7xgeopereerd is!!! daarom wou ik je vragen wat hij juist had aan zijn hart want er zijn zoveel hartafwijkingen.mijn dochtertje had een vernauwing aan de aorta (hoofdslagader) ps:als je het moeilijk hebt om te antwoorden begrijp ik het wel groetjes nisrine

naziha_18
23-01-2005, 20:32

he naziha_18 vind het erg van je broertje allah irahmou mij dochtertje is bij haar geboorte ook geopereerd aan haar hart ze is nu 1jaar ze moet elke maand op kontrole gaan de dokter zgt dat ze later nog geopereerd moet worden ,je zegt dat je broertje 14 was en 7xgeopereerd is!!! daarom wou ik je vragen wat hij juist had aan zijn hart want er zijn zoveel hartafwijkingen.mijn dochtertje had een vernauwing aan de aorta (hoofdslagader) ps:als je het moeilijk hebt om te antwoorden begrijp ik het wel groetjes nisrine het probleem bij mijn broertje was dat zijn hartklep niet meegroeide met zijn hart toen mijn broertje geboren werd ,werd hij 4 keer geopereerd omdat er geen geschikt hartklep gevonden kon worden. en uiteindelijk werd de goie gevonden waar hij 5 jaar mee moest doen. dus toen hij 5 werd kreeg ie een nieuwe en toen hij 1o was kreeg ie een nieuwe maar die was niet zo goed en daar deed ie maar 4 jaar mee en in augustus 2004 werd ie weer geopereerd aan zijn hart alles bleek goed te zijn. maar op 29 december kreeg ie een hartstilstand hij had 45 minuteb geen zuurstof gehad en daar kwam nog een probleem bij zijn hersens waren helemaal dood en op 1 januarie is ie overleden hij was toen pas 14 jaar :traan1: ik hoop dat je nog lang zult genieten van jou dochter veel sterkte

Pagina's : [1] 2 3