Bekijk originele versie : Ayaan Hirsi Ali, wat moeten wij ermee?
A_Haselhoef
26-01-2003, 00:11
* * * Voor het aanmelden of afmelden van de nieuwsbrief zie onderaan het persbericht * * *
Persbericht nr. 1 jaargang 2 Oplage: 8.135 Krabbendijke, 25 januari 2003
Ayaan Hirsi Ali, wat moeten wij ermee?
* * *
Naar aanleiding van Trouw http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/tiengeboden/artikelen/1043408709714.html
Met veel empathie heb ik gelezen, verstaan en begrepen op welke wijze Ayaan Hirsi Ali volgens haar mishandeld is door haar moeder en op welke wijze zij door haar vader in de steek is gelaten.
Het moet een ongelofelijke frustratie geweest zijn om de trauma's uit haar jeugd herhaald en bevestigd te zien worden in de Blijf-van-mijn-lijfhuizen en in de abortusklinieken waarin zij gewerkt heeft
Het is dan ook niet vreemd dat haar vriend Marco, de jongen met wie zij vijf jaar heeft samengewoond gezegd heeft: "Dat zij ongrijpbaar was. 'Zij zich niet uit' en hij niet wist waaraan hij toe was met haar.
In het artikel van Trouw zegt Ayaan o.a.:
a)Mohammed is als individu verachtelijk..
b)Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran
c)... al die megalomane machthebbers uit het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam. Vind je het vreemd dat Saddam Hoessein er is? Mohammed is zijn voorbeeld. Vind je het vreemd dat zoveel moslimmannen gewelddadig zijn?
Voor moslimvrouwen en moslimmannen is de profeet Moehammed (vrede zij met hem vzmh) iemand die hen dierbaarder is dan hun eigen vader of moeder. De zwaarste belediging die je in oosterse alsook westerse culturen kunt doen is iemands moeder of vader te beledigen.
Als volksvertegenwoordigster die de PVDA verlaten heeft opdat zij in de VVD beter zou kunnen opkomen voor onderdrukte vrouwen met een islamitische achtergrond beseft zij misschien onvoldoende dat haar persoonlijke uitspraken contraproductief werken in het creëren van draagvlak om daadwerkelijk iets te veranderen aan de positie van vrouwen, waar ik een grote voorstander van ben.
Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat Ayaan bezig is met een persoonlijke strijd tegen de religie van haar moeder en haar vader. Waar zij in haar eenzaamheid en haar persoonlijk verdriet haar ouders verwijt dat zij zich verschuilen achter de religie, doet zij immers hetzelfde door de strijd te willen aangaan met de religie in plaats van de verzoening te prediken.
De profeet Moehammed (vrede zij met hem) toen hij uit de stad Taif werd weggejaagd en bekogeld met stenen en rot fruit vroeg aan God niet om vernietiging van de stad Taif maar om Vergiffenis, Genade en Goddelijke Leiding voor haar bewoners.
Ayaan Hirsi Ali en haar verdrietige relaties verdient geen boosheid of agressie, maar eerder een broederlijke kus op haar voorhoofd en een helpende hand op weg naar een liefdevolle relatie tussen haar familie, vrienden en de Kleurvolle Nederlandse Islamitische gemeenschap.
Abdullah Haselhoef
PS:
Sinds begin van deze week is mijn zoon na een ernstige ziekteperiode weer naar school gegaan. Namens mijn zoon, vrouw en dochters hartelijk dank voor de ontroerende reacties van steunbetuigingen. Steunbetuigingen en bedes vanuit alle lagen en politieke kleuren van de bevolking hebben aan ons gezin veel steun gegeven in de afgelopen donkere dagen.
* * *
U heeft toestemming om deze nieuwsbrief aan al uw adresboek-relaties te verspreiden of te publiceren via Forums op het internet. Mochten mensen zich zelf direkt willen aanmelden voor de nieuwsbrief dan kan dit op aanmelden@haselhoef.net . Als u reacties heeft naar aanleiding van de nieuwsbrief dan kunt u deze richten aan nieuwslicht@haselhoef.net ( antwoord kan (te) lang op zich laten wachten)
just_fouad
26-01-2003, 00:52
dit soort mensen zijn onruststokers en trouwens onze profeet mohammed vzmh was een geweldige lieve aardige man de beste ooit op deze wereld!!!!!!!!!!!!!!! :)
hij was perfect :Iluvu:
en dan komt die afgedankte vuilisbak met haar bedorven praatjes
dit noem ik nou laster
beetje slijmen bij die hollanders
voor wat eigenlijk???? :confused:
kortom ze is geestelijk gehandicapt voor haar geen genade..
maar een vernederende straf!!!!!!
Origineel gepost door just_fouad
dit soort mensen zijn onruststokers en trouwens onze profeet mohammed vzmh was een geweldige lieve aardige man de beste ooit op deze wereld!!!!!!!!!!!!!!! :)
hij was perfect :Iluvu:
en dan komt die afgedankte vuilisbak met haar bedorven praatjes
dit noem ik nou laster
beetje slijmen bij die hollanders
voor wat eigenlijk???? :confused:
kortom ze is geestelijk gehandicapt voor haar geen genade..
maar een vernederende straf!!!!!!
Perfekt is alleen Allah (swt), maar de profeet (vzmh) kwam wel aardig in de buurt van perfectie (voor een mens van vlees en bloed); Ayaan mag net zoveel spuien als ze wil; de moslimgemeenschap weet wat ze wil bereiken en hoe ze dat wil doen en ikdenk dat zij nu gewoon in haarhandjes zit te wrijven van "kijk, ik ben ze weer aan het stangen en ja ze zijn geregerd, hihihi" en wij spelen alleenmaar in op datgene wat ze wil.. ik stel voor omhaar volledig te negeren en niet meer te reageren op haar uitsparaken...
salaam
Een :goedzo: voor meneer Haselhoef.
Hoewel ik vind dat ze door de leiding van de VVD streng toegesproken moet worden. Als Ayaan Hirsi Ali kan ze dit soort uitspraken nog wel doen, al zijn ze niet verstandig en (zoals Haselhoef al zei) contraproductief, als VVD-politica kan ze zoiets niet zeggen. En dan zal ze de VVD moeten verlaten en nog gefrustreerder raken.
Wat zij wil, namelijk onderdrukte moslimvrouwen helpen, vind ik goed, maar de manier waarop ze dat tot nu toe denkt te moeten doen, vind ik nogal dom. Zo helpt ze die vrouwen echt niet. Laat ze er liever voor zorgen dat subsidies voor Blijf Van Mijn Lijf-huizen gehandhaafd blijven.
WAT ONTZETTEND FIJN DAT UW ZOON WEER NAAR SCHOOL KAN!
Mister Hasselhoef bijdeze wil ik je bedanken voor het zogenaamde opkomen voor de moslims!!! Maar ik wil je bijdeze vragen om gewoon afstand te nemen ...
Je bent een joods en hou het daar ook bij..probeer weeeeeeeeer niet via zijdeur binnen de moslim gemeenschap te komen....
Deze aanvallen vanuit je geloofsgenoten zullen we zeker winnen, zoals wij de veldslagen 1009 hebben gewonen. jouw hulp bijdeze is niet gewenst zolang je niet eerlijk bent met je dubbel agenda...
alvast bedankt.
ferozkalloe34
26-01-2003, 13:54
haselhoef en hirshi ali is een pot nat die gaat dansen met die homo van paul de leeuw.
A_Haselhoef
26-01-2003, 14:15
Origineel gepost door Rizkkii
Mister Hasselhoef bijdeze wil ik je bedanken voor het zogenaamde opkomen voor de moslims!!! Maar ik wil je bijdeze vragen om gewoon afstand te nemen ...
Je bent een joods en hou het daar ook bij..probeer weeeeeeeeer niet via zijdeur binnen de moslim gemeenschap te komen....
Deze aanvallen vanuit je geloofsgenoten zullen we zeker winnen, zoals wij de veldslagen 1009 hebben gewonen. jouw hulp bijdeze is niet gewenst zolang je niet eerlijk bent met je dubbel agenda...
alvast bedankt.
Salaam alaikoem,
Beste Rizkkii,
De duizend en negen 1009 veldslagen die wij hebben gewonnen was in de tijd van het Ottomaanse Rijk, waarin er geen verschil was tussen zwart, wit, koerd, jood, turk of arabier.
Sinds o.a. jouw grote idiool, Saddam Hoessein, het seculier nationalistisch Arabisme boven de universele gelijkheid en broederschap van de Islam stelt, waarin alle mensen voor Allah gelijk zijn - illa Taqwah- behalve door hun Godsvrezendheid, zal elke komende veldslag worden verloren.
Mensen zoals jij die andere veroordelen zonder ook maar hen persoonlijke ontmoet te hebben veroorzaken nog meer tweedracht tussen moslims en andersgelovigen.
Zoals je weet was één van de vrouwen van de profeet vzmh Joods en Bilal ra. zwart. Wanneer jij mij wilt aanvallen op het feit dat mijn vader Joods is weet dat jij heel ver van de puurheid en betekenis van de broederschap van Islam bent.
Abdullah Haselhoef,
DePaRaBier
26-01-2003, 14:46
Origineel gepost door AbdelhamidKishk
Inderdaad Hazelhoef heeft wel iets weg van Hirshi Al , hij zoekt namelijk opzettelijk aandacht op en noemt zich daarbij nog een 'imam ' . En gaat daarbij nog dansen en liedjes meezingen met Paul de Leeuw .
Dus hazelhoef scheer je weg , probeer niet weer in de schijnwerpers te staan !!
:rolleyes: weer zo1 die niet weet waar ie over praat....
A_Haselhoef
26-01-2003, 14:53
Inderdaad Hazelhoef heeft wel iets weg van Hirshi Al , hij zoekt namelijk opzettelijk aandacht op en noemt zich daarbij nog een 'imam ' . En gaat daarbij nog dansen en liedjes meezingen met Paul de Leeuw .
Dus hazelhoef scheer je weg , probeer niet weer in de schijnwerpers te staan !!
Nee,
wij zullen de beeldvorming over moslims in Nederland aan jouw overlaten! ?
Probeer niet mensen weg te houden die zich willen inzetten op het pad van Allah. Jij kan niet in mijn hart kijken en behalve Paul de Leeuw in hoeveel andere tv, kranten, radio programma's ben ik niet opgetreden waar WEL veel moslims blij over waren.
Een perfecte spreekbuis voor moslims in Nederland of daarbuiten hebben wij niet. Ik maak fouten en leer Insja Allah van mijn fouten. En zolang er niet veel meer mensen opstaan die de aanvallen op de Islam psychologisch en met wijsheid proberen te neutraliseren, zie ik het als een taak, om mij hiervoor in te zetten.
Ondanks alle ondankbare geroddel en negativiteit van sommige broeders die samen met mij buigen voor Allah maar te laf en te dom zijn om dan zelf een betere spreekbuis voor moslims te zijn.
Abdullah Haselhoef
Origineel gepost door A_Haselhoef
[B]Salaam alaikoem,
Beste Rizkkii,
De duizend en negen 1009 veldslagen die wij hebben gewonnen was in de tijd van het Ottomaanse Rijk, waarin er geen verschil was tussen zwart, wit, koerd, jood, turk of arabier.
Dit geeft aan dat je absuluut niet weet waar je eht over hebt!!! ottomaans rijk is pas op 14 de eeuw gekomen en in die tijd was er zeker verschil tussen de ottomaan en niet de ottomaan, maar bij de morren was er zeker geen verschil tussen verschil tussen zwart/wit ...
en wat bedoel je met wij??
Sinds o.a. jouw grote idiool, Saddam Hoessein, het seculier nationalistisch Arabisme boven de universele gelijkheid en broederschap van de Islam stelt, waarin alle mensen voor Allah gelijk zijn - illa Taqwah- behalve door hun Godsvrezendheid, zal elke komende veldslag worden verloren.
Dit is weer een van de grote leugens die alleen afkomst komen vanuit zionen media de waarheid ligt iets anders..Saddam is moslim..that's it
Mensen zoals jij die andere veroordelen zonder ook maar hen persoonlijke ontmoet te hebben veroorzaken nog meer tweedracht tussen moslims en andersgelovigen.
Jij bent diegene die nu veroordelen hebt zonder dat je weet dat ik je niet ken..want ik kan je namelijk.....
Zoals je weet was één van de vrouwen van de profeet vzmh Joods en Bilal ra. zwart. Wanneer jij mij wilt aanvallen op het feit dat mijn vader Joods is weet dat jij heel ver van de puurheid en betekenis van de broederschap van Islam bent.Ik val jou aan puur omdat jij met je achteradvieseurs jou hebben naar voren geschoven zonder maar enige masjid hebt gewerkt als immam..hoe kan een imam liegen voor zijn afkomst en ook over zijn beroep???
A_Haselhoef
26-01-2003, 15:11
Origineel gepost door armie
Zelfs voor de Imam kan men niet eens respect opbrengen.
Hoe laag gaan ze hier, ik ben ten zeerste benieuwd. :rolleyes:
In Nederland zijn veel moslims afkomstig uit verschillende landen. In Marokko is iemand pas imam als hij de gehele Quraan uit zijn hoofd kent. Ik ken slechts 1/15 uit mijn hoofd dus volgens die Marokkaanse traditie zou ik geen imam kunnen zijn.
In de rest van de niet-Arabische Islamitische wereld is dit echter niet het geval.
Overigens om alle controversie o.a. over mijn imam zijn of niet imam zijn te vermijden, heb ik op 7 juni 2002 afstand gedaan van het imamschap. En spreek voortaan slechts op persoonlijke titel.
Overigens los van het feit of ik wel of geen imam ben, is respect één van de basisvoorwaarden voor elk gesprek. In de Quraan worden opgeroepen om op de beste wijze waardig en vredig te discussieren en anders elkaar vriendelijke Vrede toe te wensen.
Abdullah Haselhoef
Voor meer achtergrond info:
http://www.onlijn.nl/editie/0210/imamverklaring.htm
http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,2622,3955-Zoekeninhetarchief-Zoeken!Innieuws!__813434_,00.html?ArchiefID=813434
Ik proberde mij niet te mengen in eze discussie die zoals altijd weer nergens over gaat!! waarom kunnen mensen niet een normale discussie voeren zonder elkaar aan te vallen. Een ieder heeft zn zijn/haar eigen mening en als men het daar niet mee eens, dan hoeft het feit dat je het niet met elkaar eens bent niet NOG een discussiepunt te zijn..
Dhr. Haselhoef heeft een bepaalde mening die hij zou mogen uiten.. Heb je daar kritiek op, dan mag je die ook uiten, maar ga hem niet persoonlijk aanvallen want dat getuigt van onmacht om met goede argumenten je mening kenbaar te maken.. (en dat er 1 of 2 zijn die daar stilletjes van genieten,tja.. dat hebben we aan ons zelf te danken)..
en dan nog 2 dingetjes: Sadam husein kan zich wel een moslim noemen, laat hem zich daar ook naar gedragen en Imams in marokko worden beoordeeld op hun kennis van de islam en niet van het uit je hoofd leren van de koran.. je kan de koran wel helemaal uit je hoofd leren, maar of je m dan begrijpt en ook uit kan leggen aanmensen die daar behoefte aan hebben is een 2de..
verder tja,...
gegroet
Origineel gepost door blue1
Ik proberde mij niet te mengen in eze discussie die zoals altijd weer nergens over gaat!! waarom kunnen mensen niet een normale discussie voeren zonder elkaar aan te vallen. Een ieder heeft zn zijn/haar eigen mening en als men het daar niet mee eens, dan hoeft het feit dat je het niet met elkaar eens bent niet NOG een discussiepunt te zijn..
Dhr. Haselhoef heeft een bepaalde mening die hij zou mogen uiten.. Heb je daar kritiek op, dan mag je die ook uiten, maar ga hem niet persoonlijk aanvallen want dat getuigt van onmacht om met goede argumenten je mening kenbaar te maken.. (en dat er 1 of 2 zijn die daar stilletjes van genieten,tja.. dat hebben we aan ons zelf te danken)..
en dan nog 2 dingetjes: Sadam husein kan zich wel een moslim noemen, laat hem zich daar ook naar gedragen en Imams in marokko worden beoordeeld op hun kennis van de islam en niet van het uit je hoofd leren van de koran.. je kan de koran wel helemaal uit je hoofd leren, maar of je m dan begrijpt en ook uit kan leggen aanmensen die daar behoefte aan hebben is een 2de..
verder tja,...
gegroet
:goedzo:
(PS Ozzie Bin Laden is ook een moslim.
En volgens sommige dan automatisch oke of zo.
Dat vind ik een zeer zieke redenatie)
Ik weet niet of je je bril ophebt gedaan blue , maar als je goed leest dan besef je waarom hazelhoef wordt aangevallen .
Omdat HIJ HEEEFTY GELOGEN , HIJ IS GAAN SWINGEN MET HOMO'S (waarondfer Paul de LEeuw )
HIJ HEEFT GEZEGD DAT HIJ EEN IMAM IS . HIJ KEN NIET EENS 1/15 van de koran .
HIJ KENT NIET EENS GOED ARABISCH .
HET IS IEMAND MET EEN JOODS ACHTERGROND . DIE OPENLIJK OP TV HEEFT GEZEGD DAT HIJ SOMS BEDENKINGEN HEEFT BIJ HADIETHS VAN DE PROFEET . HIJ HEEFT GEZEGD DAT MENSEN als HOMO"S WORDEN GEBOREN . DUS DAT ALLAH HOMO"S SCHIEP . HIJ ZEGT DAT HET IN DE GENEN ZIT DUS DAT ALLAH HUN HEEFT GECREEERD OM HUN DAARNA TE STRAFFEN VOORIETS WAARVOOR ZE ZIJN GECREEERD .
AL MET AL HET IS IEMAND DIE FITNA ZAAIT , IEMAND DIE ZICH EIGEN IMAM NOEMT EN NAAR GEEN ENKELE MAATSTAF VAN GEEN ENKELE LAND EEN IMAM IS .
EEN LEUGENAAR dus
Ik hoop dat dit genoeg inhoudelijke argumenten zijn voor jouw en anderen die vallen voor de zoete praatjes van deze ' imam ' .
Ik val voor niemands zoete praatjes, volgens jou is mijn fout dat ik iedereen in znwaarde laat.. Homoseksualiteit is niet verboden in de Islam, homoseksuele daden daarentegen wel.. noch jij, noch de heer haselhoef weten wat de achtergrond is van homoseksualiteit, dus daar hebben jullie beiden alleen een eigen mening over en of dat klopt is een 2de.. Als haselhoef volgens jou foute dingen heeft gedaan,dan is dat alsnog geen reden om hem aan te vallen.. Wat het twijfelen aanhadith's beytreft: hij is niet de enige die dat doet.. er bestaan 4 stromingen binnen de islam die zich alle 4 op verschillende overleveringen van de profeet baseren, dus is dat zijn goed recht om te twijfelen.. en je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat hij zich niet voor mag doen als Imam (welk criterium jij of hij daaraan hanteren); een Imam is iemand die de mesnen voor gaat in het gebed en enige kennis heeft van de islam..
Ik ben ook meerdere malen in gesprek gegaan met homoseksu;ene, maakt dat mij ookslecht?! is dat voor jou ook ene reden om me aan te vallen.. en nee, je argumenten hebben mij niet overtuigd..
A_Haselhoef
26-01-2003, 16:16
[B]Ik weet niet of je je bril ophebt gedaan blue , maar als je goed leest dan besef je waarom hazelhoef wordt aangevallen .
Omdat HIJ HEEEFTY GELOGEN , HIJ IS GAAN SWINGEN MET HOMO'S (waarondfer Paul de LEeuw )
Hoe je bovenstaande stelt is een verkeerde voorstelling van hetgeen wat gebeurd is en waar ik overigens niet gedanst of geswingt heb.
HET IS IEMAND MET EEN JOODS ACHTERGROND . DIE OPENLIJK OP TV HEEFT GEZEGD DAT HIJ SOMS BEDENKINGEN HEEFT BIJ HADIETHS VAN DE PROFEET .
Racsisten en facsisten maken onderscheid naar iemands ras, moslims doen dit niet.
HIJ HEEFT GEZEGD DAT MENSEN als HOMO"S WORDEN GEBOREN . DUS DAT ALLAH HOMO"S SCHIEP . HIJ ZEGT DAT HET IN DE GENEN ZIT DUS DAT ALLAH HUN HEEFT GECREEERD OM HUN DAARNA TE STRAFFEN VOORIETS WAARVOOR ZE ZIJN GECREEERD .
Er worden mensen geboren die super-intelligent zijn of kleptomaan, schizofreen, ziek, knap, mooi of creatief zijn. Ieder van ons krijgt vanaf de geboorte een aantal goede talenten mee en een aantal 'handicaps'.
Het feit dat je als kleptomaan (iemand die dwangmatig steelt) geboren wordt betekent dus niet dat je hiervoor gestraft dient te worden.
Dit integenstelling als je geboren wordt als een ECHTE homo, dus geen biseksueel of experimenteer homo, dan is dit iets waar je niks aan kan doen.
ECHTER dit betekent niet dat het toegestaan is om dan ook aan je verlangens toe te geven. Homoseksualiteit, althans het bedrijven hiervan is Haraam (verboden).
Je kunt je als man seksueel aangetrokken voelen tot mannen maar de Islam veroordeelt mensen niet op basis van hun gedachten of gevoelens maar op basis van hun daden, behalve als het gaat om goede intenties.
AL MET AL HET IS IEMAND DIE FITNA ZAAIT , IEMAND DIE ZICH EIGEN IMAM NOEMT EN NAAR GEEN ENKELE MAATSTAF VAN GEEN ENKELE LAND EEN IMAM IS
EEN LEUGENAAR dus .
Het moslim informatie Centrum was jarenlang het enige instituut die door de Saoedische Ambassade gemachtigd was om verklaringen af te geven voor de Hadj of iemand moslim was of geen. Onderstaande imam verklaring is van hen. Zie hiervoor hun verklaring:
http://www.onlijn.nl/editie/0210/imamverklaring.htm
Ik denk dat je mij op zijn minst een excuus verschuldigd bent door mij te beschuldigen van leugens.
Je broeder in Islam,
Abdullah Haselhoef
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.