Bekijk originele versie : Britse 'engel' redt honderden toeristen
Britse 'engel' redt honderden toeristen
LONDEN - "Mama, we moeten van het strand af, nu!" Dat riep een 10-jarig Brits meisje vorige week toen ze de aarde voelde beven op het Thaise Phuket. Tilly had pas op school geleerd dat aardbevingen tsunami's kunnen veroorzaken. Haar doortastendheid redde honderden badgasten het leven, zo berichtte de boulevardkrant The Sun zaterdag.
"Ik was op het strand en het water begon raar te doen", vertelt Tilly. Ze sloeg direct alarm. Haar leraar had uitgelegd dat het vanaf het moment dat het water zich terugtrekt van het strand, ongeveer tien minuten duurt voor een tsunami toeslaat.
Die tien minuten waren precies genoeg om het Maikhao-strand en een nabijgelegen hotel te ontruimen. Volgens The Sun, die Tilly 'de engel van het strand' noemt, raakte op het hele strand niemand ernstig gewond.
ik hoop dat dit waar is! en niet achteraf een broodje aap verhaal blijkt te zijn.
bron (http://www.telegraaf.nl/buitenland/article16885821.ece?rss)
Hoogervorst
01-01-2005, 13:57
Een rare vraag misschien, maar als de zee zich terugtrekt, blijf je toch niet rustig op je handdoekje liggen?
wrattenzwijn
01-01-2005, 13:58
Een rare vraag misschien, maar als de zee zich terugtrekt, blijf je toch niet rustig op je handdoekje liggen?
sommigen willen zoiets wel van dichtbij bekijken... :maf:
dat ligt eraan.
als je het enorme verval van getijden in frankrijk ziet, dan wordt je niet echt ongerust.
Doordat de aarde niet geheel met een laag water is bedekt, maar er overal continenten tussen liggen, kan het water, niet vrijelijk "de maan volgen". Hierdoor ontstaan grote onregelmatigheden in de eb en vloed verschijnselen op aarde. Bij ons is het getijverschil ongeveer 2 meter, maar bij Bretagne in Frankrijk waar de kustlijn nauw toeloopt wordt het zeewater wel 9 meter opgestuwd.
http://******************/katwijkaanzee/ebenvloed.htm
kan mij voorstellen dat er dan mensen zijn die daar niet bij nadenken.
ik hoop dat dit waar is! en niet achteraf een broodje aap verhaal blijkt te zijn.
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb de afgelopen dagen wel meer wonderlijke verhalen gehoord van reddingen en herenigingen van gezinnen.
Hoogervorst
01-01-2005, 14:09
dat ligt eraan.
als je het enorme verval van getijden in frankrijk ziet, dan wordt je niet echt ongerust.
http://******************/katwijkaanzee/ebenvloed.htm
kan mij voorstellen dat er dan mensen zijn die daar niet bij nadenken.
Ja dat is waar, wel een goed punt. En mensen onderschatten het gevaar ook vaak....
Sol_y_Luna
01-01-2005, 14:12
Ze ziet er in elk geval wel uit als een engeltje :) http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2004610510,00.html
Een mooi verhaal tussen alle ellende van de afgelopen week....
Deliana, schrijf die verhalen op alsjeblieft! Ben erg in de stemming voor hoopvolle berichtjes.
Ik las gisteravond op de nos-site dat iemand dacht de vader van het 7-jarige Zweedse jongetje Karl Nilsson (voorpagina NRC 29/12) gevonden te hebben. Heb dat berichtje meteen doorgestuurd naar de NRC-redactie, helaas nog niets gehoord.
mohammedALI
01-01-2005, 14:16
sommigen willen zoiets wel van dichtbij bekijken... :maf:
precies .
Vaak heeft een aankondiging een negatief effect
dan komen juist mensen om te kijken
Het is ook wel iets byzonders natuurlijk.
Maar het leven is toch even iets specialer.
MELILLENSE
01-01-2005, 14:20
Ze ziet er in elk geval wel uit als een engeltje :) http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2004610510,00.html
Een mooi verhaal tussen alle ellende van de afgelopen week....
Deliana, schrijf die verhalen op alsjeblieft! Ben erg in de stemming voor hoopvolle berichtjes.
Ik las gisteravond op de nos-site dat iemand dacht de vader van het 7-jarige Zweedse jongetje Karl Nilsson (voorpagina NRC 29/12) gevonden te hebben. Heb dat berichtje meteen doorgestuurd naar de NRC-redactie, helaas nog niets gehoord.
Hoeveel zou ze ontvangen hebben voor haar verhaaltje in The Sun?
MELILLENSE :belgie:
Sol_y_Luna
01-01-2005, 14:27
Zoveel cynisme...heb je soms Engels bloed door je aderen stromen? ;)
Maar inderdaad, The Sun - net als menige krant trouwens - is geen toonbeeld van zuivere waarheidsvinding.
Sol_y_Luna
01-01-2005, 16:36
Tsunami mother's terrible choice
Australian mother Jillian Searle faced an agonising decision as a wall of water approached her on the Thai resort island of Phuket on Sunday.
She had her two young children with her, but realised she would only survive if she let go of one of them.
"I knew that if I held on to both, we would all die," she told reporters. "I just thought I'd better let go of the one that's the eldest."
Fortunately all three survived, and are now back in their home city of Perth.
Moments before the tsunami hit, the Searle family had been enjoying breakfast near their hotel pool.
Mrs Searle's husband had just gone back into the hotel when water engulfed the area, and she found herself clinging onto her two sons, desperate to keep hold of them.
Still clutching her two-year-old son, Blake, she appealed to a woman nearby to grab hold of five-year-old Lachie - who cannot swim.
Although the other woman tried to hold on, she was forced to let go and he slipped into the water.
The boys' father, Brad, watched the scene helplessly from the balcony of their first-floor hotel room.
He found his wife and younger son soon after the water receded, and the family then went in search of Lachie.
"I was screaming, trying to find him, and we thought he was dead," Mrs Searle said.
Lachie was found two hours later, having been discovered by a security guard clinging to a door to keep his head above water.
"We are just so lucky to walk away with the small children I've got, one of whom can't even swim and is petrified of water - even the pool at home - and one who is a little baby," said Mrs Searle.
"I just can't believe they are still here."
(bron: BBC News)
mohammedALI
01-01-2005, 16:59
Ik vind het net zo geloofwaardig als die amerikaanse vrouwelijke soldaat die ontvoerd was door het iraakse leger en later bevrijd door de vs. Het hele verhaal bleek 1 grote media leugen.
Nu is het pecies zo
ze willen zichzelf op deze manier als natie blijkbaar als held uitroepen.
belachelijk
Sol_y_Luna
01-01-2005, 17:15
Ik vind het net zo geloofwaardig als die amerikaanse vrouwelijke soldaat die ontvoerd was door het iraakse leger en later bevrijd door de vs. Het hele verhaal bleek 1 grote media leugen.
Nu is het pecies zo
ze willen zichzelf op deze manier als natie blijkbaar als held uitroepen.
belachelijk
Chapeau Mo, je hebt het complot doorzien!
Uit betrouwbare bron is zojuist vernomen dat Tilly Smith maandag benoemd wordt tot veiligheidsadviseur van Tony Blair.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.