Bekijk originele versie : 8 uur journaal: Hoe denkt men over sluier in marokko
Kolonel_Major
25-01-2003, 20:17
Heeft er iemand net toevallig het 8 uur journaal gezien?? Daar hadden ze het over sluiers in Marokko. In marokko worden vrouwen niet eens aangenomen als ze een niqaab dragen......hahahaha......niks nieuws voor mij natuurlijk.....maar voor de zeikwijfen hier in nederland: DE VROUW ZAL ZICH BEDEKKEN !! dat betekent niet dat je helemaal niet te zien moet zijn...... :D
aSunnyFriend
25-01-2003, 20:22
echt zon nederlands media itempje, een ingewikkeld onderwerp ff samenvatten in een paar minuten
Weet je wat zo BLA is?
Cultuur is niet gelijk aan Geloof!!!
Dan kunne ze daar in marokko nog wel geen sluiers dragen maar wat heeft dat te maken met de islam???
3alaaaaaaaaaaa BLAAAAAAAAAAAAAA!!!
Als vrouwen een niqaab of chador willen dragen, doen ze dat toch?
Dat is hun verantwoordelijkheid!
Kolonel_Major
25-01-2003, 20:29
ja dan doen ze dat toch, maar nederlanders hebben daar moeite mee......en als ze zelfs in marokko er moeite mee hebben moeten die wijfen ook niet dreigen met de rechter.........
deze vrouwen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen.
willen ze een chadoor dragen, dan doen ze dat maar.
Maar ze moeten daarbij wel goed stilstaan bij het feit dat inmenging in een dergelijk cultuur als deze moeilijk gaat en ze daar hard voor moeten vechten... en kunnen verliezen!
Salaam iedereen,
Ik vind dat de iedereen zelf mag weten of je nou een chadoor wil dragen of niet!! ik bedoel hier in nederland was het toch vrij van menig geven, vrij van rechten en vrij van geloof... maar tegenwoordig hebben ze het alleen maar over chadoors dat kinderen dat op school niet mogen dragen en blablabla.... ik vind dat een grote onzin want ik bedoel als het vrij van geloof is en dat is toevallig een chadoor dragen mag je niemand iets ontnemen van het geloof!!!! ik vind dat echt te ver!!!!! ik bedoel net als laatst wat ik hoorde op tv van een man... hij stemde op de LPF omdat toen hij jong was ook geen pet mocht dragen in de klas en hij vindt het belachelijk dat meisjes wel met een chadoor in de klas mogen zitten!!!! dat is toch te erg van woorden dat sommige mensen een pet gaan vergelijken met een chadoor!!!! kom op zeg dan kan je net zo goed een trui gaan vergelijken met een T shirt!!! ik vind het gewoon zo belachelijk dat mensen hun mond wijd open doen en maar praten en niet eens weten waarover ze praten!! ik bedoel weten zij wel waarom vrouwen en meisjes chadoors dragen??? vast niet!!! maar goed ik stop nu maar ik kan zo boos worden op wat die mensen allemaal zeggen... maar goed....
beslamma x Shirin
ps: meisjes of vrouwen die een chadoor dragen laat je niet wijs maken door anderen mensen als jij een chadoor wil dragen dan moet je het ook gewoon dragen!!!!! niemand kan je iets ontnemen van je geloof!!! blijf je geloof altijd vertrouwen en gewoon doen als jij het wil!! die weet meestal het beste!!!
Origineel gepost door Kenitrya
Weet je wat zo BLA is?
Cultuur is niet gelijk aan Geloof!!!
Dan kunne ze daar in marokko nog wel geen sluiers dragen maar wat heeft dat te maken met de islam???
3alaaaaaaaaaaa BLAAAAAAAAAAAAAA!!!
Als vrouwen een niqaab of chador willen dragen, doen ze dat toch?
Dat is hun verantwoordelijkheid!
daar stoor ik me nou ook aan, aan mensen die geloof en cultuur niet uitelkaar halen.....maar over het dragen van een chador, ik vind dat je het gewoon mag dragen als je dat wilt...het is je iegen keus en je eigen leven doe wat je niet laten kunt...Ik weet niet wat ze dom doen die mensen die het willen verbieden maar er staat duidelijk in de grondwet dat je vrijheid van godsdienstuiting....nou het dragen van een chador is een daarvan.....en als ze het zo willen hebben dat het niet mag, dan vind ik dat het dragen van een kruis of iets dergelijks ook verboden moet worden.....
mocro4life16
25-01-2003, 21:01
Weet je waarom ik me druk om maak, is dat ze wouden laten zien hoe de vrouwen in Marokko hun gezicht bedekken opeens laten ze een stukje zien van een man die strings in Marokko verkoopt. WAT HEEFT DAT MET JE GEZICHT TE MAKEN!!! :boos: :auw:
genoeg ellende in de wereld en waar gaan deze debielen dom over doen? over het wel/niet bedekken van een vrouw.....
hardtodrive
26-01-2003, 13:48
Dit is ook een manier van je gelijk halen. Je laat in een paar minuten een paar tegenstanders intervieuwen en zo een je gelijk halen. Knip links en rechts in en je hebt een geloofwaardig een verhaal voor de buitenwereld. Wij weten echter meer. Op deze manier kunnen ze me niet overtuigen. Ik weet wel beter. Niet alle marokkanen dragen een niqaab. Wie het wil dragen moet het zelf dragen. Ik heb meer moeite met mensen die half naakt op straat laten dan dat iemand door niqaab niet te zien is.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.