Bekijk originele versie : Iemand de doodwensen mag in Nederland
Van de Ven gaat vrijuit in zaak doodswens Wilders
DEN HAAG - De islamitische godsdienstleraar Van de Ven kan niet worden vervolgd voor de doodswens die hij uitsprak voor het Tweede-Kamerlid Wilders.
Dat heeft minister Donner (Justitie) de Tweede Kamer geschreven. De uitlatingen die Van de Ven op 23 november deed in het EO-programma Het Elfde Uur zijn niet strafbaar, aldus Donner.
Terecht ook.
Je mag zoveel zeggen in NL..
DEN HAAG - De islamitische godsdienstleraar Van de Ven kan niet worden vervolgd voor de doodswens die hij uitsprak voor het Tweede-Kamerlid Wilders.
Dat heeft minister Donner (Justitie) de Tweede Kamer geschreven. De uitlatingen die Van de Ven op 23 november deed in het EO-programma Het Elfde Uur zijn niet strafbaar, aldus Donner.
Terecht ook.
Netjes toch, als van de Ven zou moeten zitten hadden ze Knevel ook op moeten pakken. Hij heeft hem die uitspraken ontlokt.
Godzijdank is het nog een democrtaie en geen dictatoriaat.
Rassmuss
31-12-2004, 10:22
Netjes toch, als van de Ven zou moeten zitten hadden ze Knevel ook op moeten pakken. Hij heeft hem die uitspraken ontlokt.
Godzijdank is het nog een democrtaie en geen dictatoriaat.Juist
maar dat is voor jou beperkte denkraam waarschijnlijk te ingewikkeld
Dat jij dit durft te zeggen.. :rolleyes: ga toch je hond uitlaten ofzo.
arabchrstn
31-12-2004, 10:48
Beetje verkeerde voorstelling van zaken, mensen...
Natuurlijk mag het niet.
Het is moreel verwerpelijk, hoewel het bij sommige mensen moeilijk is je in te houden. Mensen die vinden dat het wel mag, beschikken niet over een moraal, of in ieder geval de verkeerde.
Maar blijkbaar laten mensen als Raihana, zich eerder leiden door wettelijke voorschriften, dan hetgeen een moraal zegt.
Het is jammer dat mensen hier en in de samenleving, Ollanders en Ollanders van andere etnische akomst, zo moreel gedeormeer zijn, dat zij wettelijke grenzen dienen te hebben.
Wetgeving is bedoeld om de samenleving van uitwassen te behoeden. Begrijpelijk liggen die kaders veel verder.
Dat velen zo denken, wijt ik onder andere aan een sharia-principe, waar de wetgevende kaders gelijk zijn aan de morele kaders. En veel 'autochtonen' hanteren hetzelfde principe 'als het niet verboden is bij wet, dan mag het blijkbaar'.
Ja daáág... Het is ook niet wettelijk verboden om te neu.ken met je moeder of je zus. Maar dan is het nog wel moreel verwerpelijk.
Heeft altijd al gemogen. Niks nieuws dus, alleen in de huidige nationale en internationale constellatie kan een doodswens voor eenander wel iets zijn dat onderzoek nodig maakt.
Ik denk dat, als het al niet zo was, v.d. Ven ook een object van observatie blijft van de AIVD.
arabchrstn
31-12-2004, 10:49
Dat brengt mij op het idee om een aantal personen de dood in te wensen in het jaar 2005. :stout:
BarcaDit bedoel ik dus.
Hoewel dit natuurlijk weer zo'n staaltje allesverpletterende Marokkaanse humor is.
Beetje verkeerde voorstelling van zaken, mensen...
Natuurlijk mag het niet.
Het is moreel verwerpelijk, hoewel het bij sommige mensen moeilijk is je in te houden. Mensen die vinden dat het wel mag, beschikken niet over een moraal, of in ieder geval de verkeerde.
Maar blijkbaar laten mensen als Raihana, zich eerder leiden door wettelijke voorschriften, dan hetgeen een moraal zegt.
Het is jammer dat mensen hier en in de samenleving, Ollanders en Ollanders van andere etnische akomst, zo moreel gedeormeer zijn, dat zij wettelijke grenzen dienen te hebben.
Wetgeving is bedoeld om de samenleving van uitwassen te behoeden. Begrijpelijk liggen die kaders veel verder.
Dat velen zo denken, wijt ik onder andere aan een sharia-principe, waar de wetgevende kaders gelijk zijn aan de morele kaders. En veel 'autochtonen' hanteren hetzelfde principe 'als het niet verboden is bij wet, dan mag het blijkbaar'.
Ja daáág... Het is ook niet wettelijk verboden om te neu.ken met je moeder of je zus. Maar dan is het nog wel moreel verwerpelijk.
:rolleyes:
En dat zegt een moderator van de door Nederlands belastinggeld gesubsidieerde site marokko.nl.
De stichting die deze site beheert zal vanzelf merken dat deze "man" niet 'de man' is om dit 'werk' goed te doen.
De stichting die deze site beheert zal vanzelf merken dat deze "man" niet 'de man' is om dit 'werk' goed te doen.
Hij maakt een grap jeetje jullie kunnen ook niks hebben :D
FAITHLESS
31-12-2004, 11:06
Terecht ook.
Zullen een hoop kaasjes niet blij mee zijn .
Te denken dat elk uitspraak van een Moslim waarschijnlijk een brug te ver is .
Wat zal de media hier verschrikkelijk van balen zeg.
Waarschijnlijk moeten ze nu het jaaroverzicht van 2004 nu helemaal omgooien....immers ze kunnen die man nu niet als terrorist opvoeren.
Na de posting van die arabchrstn te hebben gelezen komt de gedachte bij me op van een hypocriet.
Ben niet eens van plan daar op in te gaan , maar sommigen weten wel waar ik op doel.
( 11 )
Eerder werd de Marokkaanse humor al gememoreerd ....... fantastische humor ..... dus toch botsing der culturen :-)
FAITHLESS
31-12-2004, 11:09
Yep heerlijk. Om te beginnen wens ik jou de dood in...zo goed
Barca
Waarom altijd een ander?
Ik word altijd vergeten.....ben ik te min ?
Hé...van wie was dat liedje eigenlijk "ben ik te min"?
( ? )
FAITHLESS
31-12-2004, 11:11
En dat zegt een moderator van de door Nederlands belastinggeld gesubsidieerde site marokko.nl.
Dus ook mijn belastingEuro's .
( ? )
FAITHLESS
31-12-2004, 11:18
Dat was armand....heeft gestaan in de top2000 van radio 2..luister je dat ook?
Barca
Ooh ja...die levende joint.
Top2000 is iets voor kaasjes , mijn muziek richting is iets meer stijlvoller.
Ik hoor dat zinnetje elke week op mijn werk wanneer de chef weer eens een k.lote-order uitdeelt aan iemand .
( ? )
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.