Bekijk originele versie : uithuwelijking, mee eens of niet?
ik wil graag van de dames EN heren hier weten of ze het wel of niet eens zijn met uithuwelijking......dus ik heb vragen voor jullie
1 vinden jullie dat ouders het recht hebben jou te laten trouwen met iemand naar hun keuze
2 vind je dat ouders het recht hebben je te dwingen wanneer jij duidelijk aangeeft dat je niet wil
3 zou jij er zelf in meegaan wanneer je ouders een bruid/bruidegom voor je zouden regelen
4 wat denken jullie dat de islam zegt over geregelde huwelijken/uithuwelijking
ow en graag per vraag antwoord geven dus zo:
1 antwoord
2 antwoord
enz enz en niet in een verhaal!
ik zou het HEEL fijn vinden als hierop serieus gereageerd werd en ook graag je geslacht en leeftijd erbij, het liefste ook je naam!
alvast bedankt(K)(K)(K)(K)
beslema
1. nee, ik moet met die gene leven niet hun.
2. Nee!!
3.ehmm.. kan me voorstellen dat als je geen vrouw hebt kunnen vinden je dan misschien om hulp zou vragen van je ouders.
4. Ik denk dat de mening van je ouders heel erg meeteld en dat je absoluut ernaar moet luisteren, maar ik denk niet dat ze je eigen geluk in de weg mogen staan.
Man, 16 en naam is niet relevant.
mohammedALI
30-12-2004, 22:30
1= nee
2 = nee
3 = nee
De islaam zegt dat niemand tegen zijn wil uitgehuwelijkt mag worden. Vind het huwelijk onder dwang plaats is het voor Allah ongeldig.
Iedereen moet trouwen met degene die hij / zij wilt . Het is immers de bedoeling dat je er de rest van je leven mee moet doen .
MyRoZiaH
30-12-2004, 22:30
Uithuwelijken is zooo Passé
1 jah als dat ook jou keuze is, dus een gearrangeerd huwelijk!
2 Nee Absoluut niet!!!
3 Als ik het gevoel heb dat het de juiste persoon is jah inshAllah
4 Je ouders kunnen je koppelen aan iemand, maar ze mogen je nooit dwingen of onder druk zetten om iemand te trouwen die je zelf niet wilt. Ook mogen ze geen broeder/zuster voor je weigeren om verkeerde redenen(gebeurt maar al te vaak).
Vrouw, 22, Nadiak
1
Nee. Ze mogen best iemand suggeren (zou die en die niet leuk/geschikt voor je zijn?), maar verder niet.
2
NEE!!
3
Denk het niet. Maar als ik zou willen trouwen, maar zelf niet iemand kan vinden waarom niet? Zij kunnen dat waarschijnlijk beter dan een relatiebureau.
Maar zie ook 1 en 2.
4
De islam keurt dat volgens mij niet af, zolang er nergens sprake is van dwang.
Maar dwang moet je ruim interpreteren. Iemand kan zich ook in het nauw gedrukt voelen, zonder dat er echt sprake is van dwang, en zo toch 'ja' zeggen terwijl hij/zij eigenlijk niet wil.
Tonk(e), 35 , vrouw.
bedankt voor de reactie's allemaal!....meer reactie's zijn meer dan welkom
beslema
Cicatrice
30-12-2004, 23:12
hmmm, mijn ouders zouden nooit met een man aan komen zetten die mag ik zelf uitkiezen. Echter als mijn pa er niet eens mee is of mijn ma niet dan is het feest afgelopen natuurlijk :wijs:
en het is zo passe om te denken dat je kan leren om van iemand te houden :rolleyes: kijk maar naar Prins Bernhard....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.