Bekijk originele versie : Hirsi Ali noemt onze Profeet (VZMH) een "perverse tiran"!
Dalilah18
25-01-2003, 10:33
DEN HAAG (ANP) - Het aankomend Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vindt de profeet Mohammed een perverse tiran. Dat zegt ze zaterdag in een interview in het dagblad Trouw. Volgens het VVD-kamerlid is de leer van Mohammed gekant tegen vrije meningsuiting.
,,Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven een perverse man. Een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af. Dat doet mij denken aan al die megalomane machthebbers in het Midden-Oosten: Bin Laden, Khomeini, Saddam.''
Hirsi Ali haalt in het interview fel uit naar de ,,postume chantage'' door de profeet. ,,Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel pleegt - ik wil laten zien dat er ook een andere werkelijkheid is dan de 'waarheid' die, met behulp van Saoedisch geld, over de wereld wordt verspreid.''
Hirsi Ali zegt ervan overtuigd te zijn dat de islam zijn langste tijd heeft gehad. De aanslagen van 11 september 2001 hebben volgens haar het eind van de godsdienst ingeluid.
Dalilah18
25-01-2003, 11:00
ik voel me zooo gekwetst. koranteksten kun je net als bijbel en thora teksten op allerlei wijze interpreteren. Met haar belediging naar Mohammed vzm is het duidelijk dat zij ook alle andere profeten beledigt. zoals jezus en mozes, profeten die wij ook eren. Ik zie onze profeet als een verlicht geest. DAt mensen er in de loop der eeuwen er een rotzooi van hebben gemaakt is niet zijn probleem. Die hirsi ali gaat te ver. Ze is doelbewust bezig mensen pijn te doen. maar ik zou er niet al te veel opreageren. Volgens mij is de vvd teleurgesteld in haar en krijgt ze niet meer aandacht. Dit is haar manier om weer terug te komen in de media. Ze wil weer bedreigd worden en krantenkoppen krijgen.
Astafir'Allah!!! Dat stomme kind haalt cultuur en islam echt doorelkaar. Moge ALLAH haar inshallah op het rechte pad leiden. ameeeeeeen
Moderator
25-01-2003, 11:23
Origineel gepost door armie
Inmiddels heeft ze die uitspraak genuanceerd. ,,Ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit.''
So what's your point! Zal ik even tegen jouw schenen aan lopen trappen!?
Dalilah18
25-01-2003, 11:37
moderator,
dat stuk dat armie heeft geplaatst stond in dat ANP artikel.
het zijn de woorden van hirsi ali
Moderator
25-01-2003, 11:39
Origineel gepost door Dalilah18
moderator,
dat stuk dat armie heeft geplaatst stond in dat ANP artikel.
het zijn de woorden van hirsi ali
Ja dat weet ik, maar de manier waarop hij de nuance naar voren bracht leek het alsof wij Moslims ons daardoor minder gekwetst zouden moeten voelen. Armie kennende!
Je hoeft als 'politicus' niet veel te doen om populair te worden bij de gemiddelde 'sjonnie en truus'. Roep wat beledigends over Moslims en schrijf een boek! Media coverage verzekerd!
Het maakt verder niet uit hoe achterlijk je bent, en of die uitspraken in strijd zijn met de grondwet. Integendeel, die grondwet wijzigen we wel eventjes. En we maken hem zo dat die grondwet alleen geldt als Moslims wat roepen over bijv. het jodendom.
Moderator
eerst zout in de wond stooien en dan ze3ma je uitspraak nuanceren. Denkt ze dat mensen achterlijk zijn :kwaad:
ja achteraf kun je alles zeggen, maar het gaat om wat je als eerst zegt. Allah in3elha, sorry hoor, maar dat mens haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. :boos:
Ik ben een man van woorden maar wat zij nu zegt is echt over me grens heen. HOE DURFT ZIJ DAT TE ZEGGEN??
Aboe_AbdulNoor
25-01-2003, 12:21
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe
Ik ben vanochtend geschrokken toen ik de hiervolgende bericht las op teletekst van Ayaan Hirsi Ali! Want ze vondt het weer eens nodig om weer in de media over haar mening over de islam te beginnen en nu begint zo over onze profeet Mohammed (vrede zijt met hem!) lees wat ze zegt:
------------------------------------------------------------------------------------
Ayaan Hirsi ali: Mohammed was perverse man
Het aankomend VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali zegt in een interview met Trouw dat ze de profeet Mohammed een perverse man vindt, gemeten naar de westerse maatstaven.
"Hij is een tiran. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af," verklaart ze. "Mohammed zegt dat vrouwen binnenshuis moeten blijven, een sluier moeten dragen, bepaald werk niet mogen verrichten en gestenigd kunnen worden."
Hirsi Ali, die eerder werd bedreigd vanwege haar uitlatingen over de islam, ziet geen toekomst voor deze religie. Ze vindt overigens ook dat christenen over het eigen geloof kritisch moeten zijn.
------------------------------------------------------------------------------------
Zoals je leest l*lt ze weer ! Want ja dat ze door haar papa werd mishandeld en weet ik veel wat zoals ze ooit vertelde.Dat is geen islam inderdaad wat er met haar gebeurd zou zijn!Maar Waarom dat kadaver een hele religie gaat aanvallen vindt ik het ergste wat men kan doen!Ze kan beter aan haar veiligheid gaan denken dan tijd verspillen om zulke "stomme l*l verhalen" te produceren in de media! Want zo heeft ze alleen maar meer vijanden bij!Laten we dit aan Allah (Soubhanna oe Wa Ta`Allah) overlaten want hij is de beste rechter! ;)
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe
Origineel gepost door Mohcine
Ik ben een man van woorden maar wat zij nu zegt is echt over me grens heen. HOE DURFT ZIJ DAT TE ZEGGEN??
kijk zoals de moderator hier boven al had aangegeven. Als politicus zijn de hoef je niet veel te doen, dan wat beledigends te roepen over de moslims.
Het gaat allemaal om de publiciteit, populariteit. :jammer:
coolteacher
25-01-2003, 12:57
Ach ja deze Somalische asielzoekster denkt dat ze nu geintegreerd is en zogenaamd geaccepteerd is door de Nederlandse bevolking. Niet wetend dat ze haar nog steeds zien als een zielige asielzoeker uit Somalie van waar haar clitoris is afgesneden. En dat geeft dus aan dat je zonder clitoris niet zo helder meer na kunt denken. Dat is de reden ook dat ze nu bij de vvd zit en niet meer bij de pvda.
Ze mag ook zichzelf gaan verdedigen en niet de moslim vrouwen want die verdedigen zichzelf wel en die zijn echt niet opzoek naar een exmoslim die zehma voor hun rechten opkomt.
xxTigerxx
25-01-2003, 13:05
Dat kind weet niet eens waar ze het over heeft joh hee.
Dit een spelletje van de VVD ...
DePaRaBier
25-01-2003, 13:09
Als vrouw voel jij wel echt mee met vrouwen die sexueel verminkt zijn.
Goeie raad voor jou, blijf maar weg in Ethiopiƫ.
Voor je het weet ben jij je clitje kwijt en ben je net als Hirsi dat droevige vrouwtje. :rolleyes:
Door wat en wie is ze trouwens haar clitoris kwijtgeraakt, wie of wat heeft haar zo verminkt?
`kbegrijp zijn ge-ijl niet,
Wat weet jij als man (groot woord voor jou) zijnde van dat hele besnijdenis gebeuren af,
Ken jij je inleven in die situatie ofzo?
Trouwens als je goed op de hoogte zou zijn, zou je weten, dat alle volkeren in die hoek dat doen, ongeacht religie,geloofsovertuiging of wat dan ook...
`kheb nog wat info, op `n Docu van Nat Geographic laatst, lieten ze zien, dat de Oudere vrouwen, de Jonge meiden besnijden, geen man die daaraan te paskomt...
xxTigerxx
25-01-2003, 13:11
Mag ik veronderstellen dat dat kind aanzienlijk volwassener is dan jij?
Ik denk het niet, ik ben er zeker van!
yep kwa leeftijd ....maar niet kwa gedachtes..
En dat is geen racisme wat zij zegt???
Dat is opeens wel vrijheid van meningsuiting in deze kloteland.. wallah ik haat ze echt allemaal hier.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.