Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het perfectionisme

Missy20
24-01-2003, 23:44

Ik probeerde net in slaap te vallen..maar zoals jullie kunnen lezen is me dat niet helemaal gelukt en dat komt mede doordat ik constant aan een bepaalde persoon moet denken en ik me suf pieker hoe ik haar het beste kan helpen. Ik zal globaal haar stituatie schetsen waar ze nu in zit en misschien dat jullie wat tips voor me hebben om haar een beetje te kunnen helpen. Het gaat om een Marokkaanse meisje die eigenlijk alles heeft bereikt waar ze altijd al van had gedroomd. Eén probleem die ze heeft en waar ze iedere keer tegen aan loopt is dat ze best perfectionistisch is..Ze zal altijd voor het uiterste en het beste gaan. Heeft de beste studies gevolgd, heeft banen gehad (en heeft nog steeds een baan) waar menig Marokkaanse meiden alleen maar van kunnen dromen, is zelfs mannequin geweest om een voorbeeld te noemen, niet omdat ze superknap is of wat dan ook..nee..ze weet wat ze wil en ze zal nooit rusten voor dat ze bereikt heeft wat ze voor ogen heeft.. Op dit moment gaat het heel wat minder met haar, blijkbaar zijn haar batterijen op, als ik dat zo mag verwoorden. Ze is doodmoe en kan bijna niet meer..haar omgeving en de mensen waar ze zeer omgeeft geeft ze amper aandacht en het enige wat ze wil is rust! Huilen doet ze de hele dag door... Ik heb echter geen idee wat er met haar aan de hand is..de goedlachse meid is niet meer wat ze ooit is geweest..door altijd voor het uiterste te gaan en nooit eens wat gas terug te nemen..is ze nu een wrak geworden...het enige waar ze een beetje steun aan heeft is haar geloof..dat ik haar zo heilig, ze bid elke dag weer dat het goed komt met haar..want ze kan bijna niet meer....haar salat is haar zo heilig dat ze zelfs het dubbele bid om te hopen dat het goed komt met haar...Zij stond trouwens ook altijd klaar voor andere mensen, menig vrienden van haar heeft ze geholpen bij het oplossen van hun problemen, ze kwamen vaak voor hulp bij haar aankloppen vanwege haar objectieve kijk op deze wereld...ik hoop dat zij haar nu ook een beetje kunnen helpen.. wat moet ik en kan ik voor haar doen? want ik weet echt niet waar ik hier nu mee aan moet.......

Missy20
25-01-2003, 01:38
Origineel gepost door MrCharme Misschien hebben de jaloerze mensen met jaloers ogen bij haar voodoo (es7or) gedaan. wow :eek: nou je het zegt......dit zou heel erg zijn voor haar zeg......moge Allah haar behoeden voor zulke vreselijke dingen

appelsap
25-01-2003, 01:48
Origineel gepost door Missy20 Ik probeerde net in slaap te vallen..maar zoals jullie kunnen lezen is me dat niet helemaal gelukt en dat komt mede doordat ik constant aan een bepaalde persoon moet denken en ik me suf pieker hoe ik haar het beste kan helpen. Ik zal globaal haar stituatie schetsen waar ze nu in zit en misschien dat jullie wat tips voor me hebben om haar een beetje te kunnen helpen. Het gaat om een Marokkaanse meisje die eigenlijk alles heeft bereikt waar ze altijd al van had gedroomd. Eén probleem die ze heeft en waar ze iedere keer tegen aan loopt is dat ze best perfectionistisch is..Ze zal altijd voor het uiterste en het beste gaan. Heeft de beste studies gevolgd, heeft banen gehad (en heeft nog steeds een baan) waar menig Marokkaanse meiden alleen maar van kunnen dromen, is zelfs mannequin geweest om een voorbeeld te noemen, niet omdat ze superknap is of wat dan ook..nee..ze weet wat ze wil en ze zal nooit rusten voor dat ze bereikt heeft wat ze voor ogen heeft.. Op dit moment gaat het heel wat minder met haar, blijkbaar zijn haar batterijen op, als ik dat zo mag verwoorden. Ze is doodmoe en kan bijna niet meer..haar omgeving en de mensen waar ze zeer omgeeft geeft ze amper aandacht en het enige wat ze wil is rust! Huilen doet ze de hele dag door... Ik heb echter geen idee wat er met haar aan de hand is..de goedlachse meid is niet meer wat ze ooit is geweest..door altijd voor het uiterste te gaan en nooit eens wat gas terug te nemen..is ze nu een wrak geworden...het enige waar ze een beetje steun aan heeft is haar geloof..dat ik haar zo heilig, ze bid elke dag weer dat het goed komt met haar..want ze kan bijna niet meer....haar salat is haar zo heilig dat ze zelfs het dubbele bid om te hopen dat het goed komt met haar...Zij stond trouwens ook altijd klaar voor andere mensen, menig vrienden van haar heeft ze geholpen bij het oplossen van hun problemen, ze kwamen vaak voor hulp bij haar aankloppen vanwege haar objectieve kijk op deze wereld...ik hoop dat zij haar nu ook een beetje kunnen helpen.. wat moet ik en kan ik voor haar doen? want ik weet echt niet waar ik hier nu mee aan moet....... wat loop je te bladerdegen man..bak een brood voor me :D

Missy20
25-01-2003, 01:52
Origineel gepost door Junkie4Life Het perfectionisme is hetgeen waar we allemaal naar streven<-------HaHa, ela antwoord om 2 uur snachts:stoned: Klopt helemaal....alleen gaan sommige mensen kennelijk daar iets te ver in...helaas..en vaak gaat dat ten koste van andere belangrijke dingen

appelsap
25-01-2003, 01:53

Origineel gepost door Missy20 Klopt helemaal....alleen gaan sommige mensen kennelijk daar iets te ver in...helaas..en vaak gaat dat ten koste van andere belangrijke dingen wat dacht je van een perfect bruin brood bakken ..dat is perfectionisme

Missy20
25-01-2003, 01:54
Origineel gepost door appelsap wat dacht je van een perfect bruin brood bakken ..dat is perfectionisme Doe ik morgen (=straks na 08:30 uur) gelijk voor je ok?...euh..mag het ook wit brood zijn??

appelsap
25-01-2003, 01:57
Origineel gepost door Missy20 Doe ik morgen (=straks na 08:30 uur) gelijk voor je ok?...euh..mag het ook wit brood zijn?? okie wel met gahaktvulling ..of iets anders gebruik je fantasie ;) :p

cambou
25-01-2003, 01:57
waw wat moet ik zeggen tmsie tsouf liha sie fkih

Missy20
25-01-2003, 23:23
Origineel gepost door Emshoom Mijn advies aan die meid ; -zorg voor een helder hoofdje -zet alles op een rijtje -neem een "break" van dit alles -nadenken over wat ze wil in het leven dan pas kan ze (hopelijk) de juiste beslissing nemen ! greetings, Emshoom thanks Emshoom voor je goede tips!! ik geef het door en hopelijk zal het allemaal goed komen en is ze snel weer de oude... :zwaai:

Missy20
25-01-2003, 23:26
Origineel gepost door Samorra Heeeeeeeeey Emshoom, jij ook hier!! "mijn theorie" op dit verhaal is dat ze misschien iets gedaan heeft waar ze vreselijk spijt van heeft en zoekt haar toevlucht bij Allah. Of ze voelt zich zo down, dat ze hoopt dat als ze bidt, zo vaak en zo veel mogelijk, om haar verdriet "weg te bidden". Als je bidt -dit heb ik wel tenminste- dan keer je je helemaal tot jezelf en Allah swt. Niets of niemand op de wereld telt dan mee en misschien wilt ze dat juist. But then again, Allah oe3alam natuurlijk. InchAllah komt het goed met d'r. Ook jij bedankt Samorra... Voor zover ik weet heeft ze nooit iets gedaan waar ze vreselijk spijt van heeft, misschien is het wel onbewust..wie weet... Ze voelt zich inderdaad heel erg down en eigenlijk heeft ze altijd wel toevlucht gezocht bij Allah (swt) alleen is het nu meer dan voorheen. omdat zij denkt dat hij de enige is die haar hier mee kan helpen en kan redden..

Missy20
25-01-2003, 23:30
Origineel gepost door Tamment_Anwoer De Obsessive Compulsive Personality Disorder (obsessief compulsieve persoonlijkheidsstoornis, OCPD) is een langdurige karakterstoornis waarbij het gaat om iemands algemene stijl en meningen in relatie tot henzelf en de wereld. Personen met OCPD zijn typisch diep ervan overtuigd dat hun disfunctionele meningen "correct" zijn, en zijn oprecht in hun geloof daarin. Hun stijl in relatie tot de wereld om hen heen wordt verwerkt met behulp van hun eigen strikte standaarden. Ofschoon hun dagelijkse ervaring "niets is in orde" is, neigen zij stevig vast te houden aan hun eigen meningen en patronen. Hun mening dat "mijn manier is de correcte manier" maakt hun weerbaar tegen de veronderstelling dat het in hun eigen bestwil is dat zij "de waarheid in pacht hebben" los moeten laten. Juist het loslaten van de waarheid is de kern van hun herstel. Dit is heel interessant om te lezen! Ik denk echter niet dat zij hier last van heeft, omdat zij erg open staan voor andermans mening en zet niet altijd haar zin door, als ze weet dat ze ongelijk heeft....wanneer een bepaald standpunt goed is verdedigd door goede argumenten. But thx voor je info..weer wat geleerd hier....